Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 350222 ganger)

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: allmektig Gud
« #1425 : 22. februar 2009, 12:48 »
Darker har et godt poeng!

Det blir meningsløst å tilegge kristendommen (den protestantiske) noe mer sannhetsgehalt enn troen på cthulhu eller John Frum. Den eneste grunnnen til at denne varianten av religion blir fremhevet som "sann" er at vi lever i en del av verden hvor den har slått an!

Jokkemannj: Jeg vet ikke hvor du har tallene dine fra, men fra mine studiepoeng fra Religionsvitenskap lærte jeg at verden sekulariseres i større og større grad. Jeg velger å forholde meg til de tallene, fremfor dine egosentrerte visjoner av kristendommens (igjen den lille protestantiske versjonen) storhet.

Men seriøst, kom med gode argumenter for at det finnes en allmektig gud, så skal vi se om de mostår tidens tann.

Burrhus

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1426 : 22. februar 2009, 13:43 »
Darker har et godt poeng!

Det blir meningsløst å tilegge kristendommen (den protestantiske) noe mer sannhetsgehalt enn troen på cthulhu eller John Frum. Den eneste grunnnen til at denne varianten av religion blir fremhevet som "sann" er at vi lever i en del av verden hvor den har slått an!

Jokkemannj: Jeg vet ikke hvor du har tallene dine fra, men fra mine studiepoeng fra Religionsvitenskap lærte jeg at verden sekulariseres i større og større grad. Jeg velger å forholde meg til de tallene, fremfor dine egosentrerte visjoner av kristendommens (igjen den lille protestantiske versjonen) storhet.

Men seriøst, kom med gode argumenter for at det finnes en allmektig gud, så skal vi se om de mostår tidens tann.

Burrhus

Islam er vel i skuddet for tida? (Bokstavelig talt)
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1427 : 22. februar 2009, 15:21 »
dere tror på platon, michelagelo, josefus(søk på han å hør hva han har å si)
Mange historiske personer, men ikke på Jesus som er den mest dokumenterte "personen" som har levd.

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: allmektig Gud
« #1428 : 22. februar 2009, 15:26 »
Leser du ikke hva folk skriver eller Hanzyman. Jesus er ikke dokumentert i andre kilder enn bibelen!
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1429 : 22. februar 2009, 15:34 »
flere historiske personer har jo dokumentert om Jesus.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1430 : 22. februar 2009, 15:37 »
Flere historiske personer har dokumentert at han levde,som blant annet Josefus osv....det er ingen spørsmål om han fantes eller ikke, fordi han fantes,,,det de lurer på, og det vi velger å tro eller ikke, er om han var frelseren. Men at han levde er sant, men var han frelseren?(det tror kristne, å ikke kristelige tror ikke det.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #1431 : 22. februar 2009, 15:52 »
tingen er vel at det var omtrent 5000 messiaser som sprang rundt i midt-østen og helbredret folket samtidig som jesus, uansett så er vel den tidligste dokumentasjonen om jesus skrevet ihvertfall 100 år etter hans død. Smiley
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1432 : 22. februar 2009, 15:56 »
35 år etter hans død var nye testamentet ferdigskrevet:)

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #1433 : 22. februar 2009, 16:22 »
35 år etter hans død var nye testamentet ferdigskrevet:)
Dette er feil.  Jesus ble sannsynligvis korsfestet mens Tiberius var keiser.  Tiberius døde år 37 e. Kr.  Johannes' åpenbaring ble skrevet mens Domitian var keiser.  Domitian kom ikke til makta før år 81 e. Kr, og hadde antagelig styrt en god stund før åpenbaringen var skrevet ferdig.  Domitian begynte ikke å dømme opposisjonelle til indre eksil før en god stund ute i regjeringsperioden sin.  Han var forresten en mye bedre keiser enn det mange kristne har påstått, og de påståtte kristendomsforfølgelsene under Domitian er kraftig overdrevne.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1434 : 22. februar 2009, 16:58 »
Flere historiske personer har dokumentert at han levde,som blant annet Josefus osv....det er ingen spørsmål om han fantes eller ikke, fordi han fantes,,,det de lurer på, og det vi velger å tro eller ikke, er om han var frelseren. Men at han levde er sant, men var han frelseren?(det tror kristne, å ikke kristelige tror ikke det.

Flott argument!
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1435 : 22. februar 2009, 17:04 »
Dette er feil.  Jesus ble sannsynligvis korsfestet mens Tiberius var keiser.  Tiberius døde år 37 e. Kr.  Johannes' åpenbaring ble skrevet mens Domitian var keiser.  Domitian kom ikke til makta før år 81 e. Kr, og hadde antagelig styrt en god stund før åpenbaringen var skrevet ferdig.  Domitian begynte ikke å dømme opposisjonelle til indre eksil før en god stund ute i regjeringsperioden sin.  Han var forresten en mye bedre keiser enn det mange kristne har påstått, og de påståtte kristendomsforfølgelsene under Domitian er kraftig overdrevne.

Jeg har hørt at det var 35år, men det kan være 50-100e.kr også,,,ikke lengre.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #1436 : 22. februar 2009, 17:58 »
Nå er vi tilbake på start; alt i Bibelen er sant fordi det står i Bibelen. Ringargumenter kalles dette, kun formuleringen er forskjellig, basisen for formuleringen og argumentet er det eksakt samme og det holder rett og slett ikke mål.
Det store flertallet av religiøse figurer blir omtalt svært grundig i religiøse, tilhørende tekster mens det sjelden eller aldri forekommer i uavhengige kilder eller dokumentasjon med historisk tyngde fra samtiden, dette burde være en pekepinn (og er det for de fleste).
Hvorvidt Jesus noen gang har eksistert (uansett form og status) er historisk svært omstridt og langt fra bevist annet enn gjennom gammel tro med greiner inn i den moderne tidsalder.
Mange som "forsker" på ting som har med egen religion å gjøre har en tendens til å grave etter bevis for at de har rett, dette er fundamentalt feil etter den vitenskapelige metode (som er den eneste upartiske metode da den beror helhetlig på observasjon og faktiske forhold) der man leter etter bevis for deretter å bestemme hva som er sant/usant (altså, man drar konklusjoner ut fra de faktiske forhold og ikke hva man tror eller vil tro). Det er dette som er religioners store svakhet; man kan aldri ta det 100% seriøst uten å gi slipp på logikk og rasjonalitet da det ikke kan bevises/motbevises og dermed vil mange alltid være svært skeptiske og det vil bli satt spørsmålstegn ved "fakta" rundt religion, sånn er det bare og det må tåles om en skal være religiøs. Er man religiøs helt inn i hjertet vil det uansett ha lite å si hva den onde vitenskapen koker i hop.
Om jeg vil se fanden bak hver busk så er han sannelig bak hver busk, om jeg derimot er rasjonell og forholder meg til de faktiske forhold vil nok fanden glimre med sitt fravær i nær sagt hvilken busk som helst er jeg redd.
Dette er århundrer gamle prinsipper som har bestått utallige tester og all slags oppsyn og den vitenskapelige metode seirer fordi den ikke kan farges av menneskelig påvirkning og/eller tankegang.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1437 : 22. februar 2009, 19:21 »
Nå er vi tilbake på start; alt i Bibelen er sant fordi det står i Bibelen. Ringargumenter kalles dette, kun formuleringen er forskjellig, basisen for formuleringen og argumentet er det eksakt samme og det holder rett og slett ikke mål.
Det store flertallet av religiøse figurer blir omtalt svært grundig i religiøse, tilhørende tekster mens det sjelden eller aldri forekommer i uavhengige kilder eller dokumentasjon med historisk tyngde fra samtiden, dette burde være en pekepinn (og er det for de fleste).
Hvorvidt Jesus noen gang har eksistert (uansett form og status) er historisk svært omstridt og langt fra bevist annet enn gjennom gammel tro med greiner inn i den moderne tidsalder.
Mange som "forsker" på ting som har med egen religion å gjøre har en tendens til å grave etter bevis for at de har rett, dette er fundamentalt feil etter den vitenskapelige metode (som er den eneste upartiske metode da den beror helhetlig på observasjon og faktiske forhold) der man leter etter bevis for deretter å bestemme hva som er sant/usant (altså, man drar konklusjoner ut fra de faktiske forhold og ikke hva man tror eller vil tro). Det er dette som er religioners store svakhet; man kan aldri ta det 100% seriøst uten å gi slipp på logikk og rasjonalitet da det ikke kan bevises/motbevises og dermed vil mange alltid være svært skeptiske og det vil bli satt spørsmålstegn ved "fakta" rundt religion, sånn er det bare og det må tåles om en skal være religiøs. Er man religiøs helt inn i hjertet vil det uansett ha lite å si hva den onde vitenskapen koker i hop.
Om jeg vil se fanden bak hver busk så er han sannelig bak hver busk, om jeg derimot er rasjonell og forholder meg til de faktiske forhold vil nok fanden glimre med sitt fravær i nær sagt hvilken busk som helst er jeg redd.
Dette er århundrer gamle prinsipper som har bestått utallige tester og all slags oppsyn og den vitenskapelige metode seirer fordi den ikke kan farges av menneskelig påvirkning og/eller tankegang.

hvem skrev dette da? uansett lykke til.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #1438 : 22. februar 2009, 20:10 »
Hvem skrev dette? Det var jo meg, brukernavnet er jo ganske tydelig på siden vil jeg tro.

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: allmektig Gud
« #1439 : 22. februar 2009, 20:21 »
Vil anbefale de fleste å se filmen "Religilous". Tar for seg et par gode aspekter rundt Jesus & Co.
Støttes av Lånekassen

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!