Skrevet av Emne: Mihoe trener NROL og Ashtanga (Nye bilder s.52 (gamle bilders:28,30,40,.48)  (Lest 100565 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #360 : 04. mai 2008, 21:01 »
Jeg vurdere faktisk å ta en hvileuke fra alt som heter styrke. De siste øktene har bare vært slitsomme og jeg har ikke hatt noe futt i kroppen.

Hva tror folket om å ta en uke med bare moderat cardio? Tror rett og slett kroppen min er litt sliten av å leve på diett og å trene.

Det er klart kroppen blir sliten av å gå på diett da kaloriunderskudd aldri er gunstig, men istedet for å ta helt fri går det jo an å trene lett en uke eller to. Overtrent er du jo neppe, men du vil jo ikke ha energi til å presse deg så mye når du får i deg mindre energi enn hva du bruker i løpet av en dag.

Spørsmålet er jo om du kommer til å ha mer trykk i kroppen om en uke hvis du fortsetter med dietten, og sånt sett kan det være fornuftig å trene kontinuerlig. Kontinutet er nøkkelen til framgang, og hvis man skulle ta en pause hver gang man er lei eller ikke har noe særlig energi vil man ikke komme langt mht trening.

Nei, finn noe som motiverer deg, tren om nødvendig noe lettere, men ta ikke pause. Med mindre du har vært gjennom en konkurranse og kjørt kroppen kraftig ned kan du opprettholde normal eller lett styrketrening.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #361 : 04. mai 2008, 21:02 »
Stiller meg bak Missy jeg. Du har hatt mange gode styrkeøkter nå og det "sliter" nok endel på en kropp på diett. Så en hvileuke fra styrke tror jeg bare gjør godt. Da får kroppen henta seg inn litt, - og samlet litt ekstra energi og motivasjon Smiley

Det stemmer sikkert Luxie Smiley Føler meg mørbanka etter dagens økt og tenker at det skal bli godt å ta det litt med ro en uke. Dessuten vurderer jeg å bytte styrkeprogram (he, he - til "gudinneprogram") og det vil kanskje hjelpe det også Cheesy
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #362 : 04. mai 2008, 21:10 »
Det er klart kroppen blir sliten av å gå på diett da kaloriunderskudd aldri er gunstig, men istedet for å ta helt fri går det jo an å trene lett en uke eller to. Overtrent er du jo neppe, men du vil jo ikke ha energi til å presse deg så mye når du får i deg mindre energi enn hva du bruker i løpet av en dag.

Spørsmålet er jo om du kommer til å ha mer trykk i kroppen om en uke hvis du fortsetter med dietten, og sånt sett kan det være fornuftig å trene kontinuerlig. Kontinutet er nøkkelen til framgang, og hvis man skulle ta en pause hver gang man er lei eller ikke har noe særlig energi vil man ikke komme langt mht trening.

Nei, finn noe som motiverer deg, tren om nødvendig noe lettere, men ta ikke pause. Med mindre du har vært gjennom en konkurranse og kjørt kroppen kraftig ned kan du opprettholde normal eller lett styrketrening.

Jeg ser poenget ditt i forhold til at det kanskje ikke blir bedre, men er det ikke ofte lagt inn pauser i styrkeprogrammer? I RYP skal du jo ta pause hver 6 uke.

Har tittet litt på tallene mine og jeg har jo faktisk nesten doblet vektene mine i knebøy og benk siden jeg startet med styrke igjen for tre måneder siden og det er jo egentlig ganske bra med tanke på at jeg gått kontinuerlig ned i vekt i samme periode.

Jeg har faktisk tro på å bare trene litt cardio og gå turer/sykle i uka som kommer, og så starte opp med nytt program og forhåpentligvis ny giv om en ukes tid.

Tar ikke styrkeløftere pauser?
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #363 : 04. mai 2008, 21:21 »
Jeg ser poenget ditt i forhold til at det kanskje ikke blir bedre, men er det ikke ofte lagt inn pauser i styrkeprogrammer? I RYP skal du jo ta pause hver 6 uke.

Har tittet litt på tallene mine og jeg har jo faktisk nesten doblet vektene mine i knebøy og benk siden jeg startet med styrke igjen for tre måneder siden og det er jo egentlig ganske bra med tanke på at jeg gått kontinuerlig ned i vekt i samme periode.

Jeg har faktisk tro på å bare trene litt cardio og gå turer/sykle i uka som kommer, og så starte opp med nytt program og forhåpentligvis ny giv om en ukes tid.

Tar ikke styrkeløftere pauser?

Nå har jeg svært liten kjennskap til RYP, så det skal jeg ikke uttale meg om, men det er uansett bra å gå ned i vekt og øke i styrke. Det er selvsagt klart at man vil øke hvis man i liten grad har stimulert musklene tidligere, men jeg syns du har vært flink med trening og kosthold (etter det lille jeg har lest i loggen din).

Det kan godt hende det er hensiktsmessig med en ukes fri fra styrketrening, men det vet igrunn du bedre enn noen andre. Hva gjelder styrkeløftere hender det jo vi tar fri, men det er svært lenge mellom hver gang. Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, men de gangene jeg sier jeg skal gjøre det ender det kun med at jeg trener meget lett istedet.

Det er selvsagt smart å trene fornuftig og lytte til kroppen, men jeg tror mange får for dårlig framgang fordi de unner seg pauser altfor ofte. Jeg sier ikke at du gjør det, men jeg sier bare at man ofte kan presse seg mer enn man tror hvis innstillingen er rett.

Uansett; dette blir til syvende og sist ditt valg, og jeg tror du absolutt er i stand til å ta den riktige besluttningen. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Taline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 359

Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #364 : 04. mai 2008, 21:48 »
Forstår godt at du er sliten i kroppen med tanke på at du har trent tungt på underskudd over lengre tid. Kanskje du kan trene litt lett noen treninger fremover? Blir ikke sterkere av å bare trene kardio vet du Wink
Du har jo hatt en super fremgang, helt naturlig at fremgangen flater ut litt.

Stå på videre, Mihoe! Du er så flink Cheesy

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #365 : 04. mai 2008, 22:49 »
Nå har jeg svært liten kjennskap til RYP, så det skal jeg ikke uttale meg om, men det er uansett bra å gå ned i vekt og øke i styrke. Det er selvsagt klart at man vil øke hvis man i liten grad har stimulert musklene tidligere, men jeg syns du har vært flink med trening og kosthold (etter det lille jeg har lest i loggen din).

Det kan godt hende det er hensiktsmessig med en ukes fri fra styrketrening, men det vet igrunn du bedre enn noen andre. Hva gjelder styrkeløftere hender det jo vi tar fri, men det er svært lenge mellom hver gang. Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, men de gangene jeg sier jeg skal gjøre det ender det kun med at jeg trener meget lett istedet.

Det er selvsagt smart å trene fornuftig og lytte til kroppen, men jeg tror mange får for dårlig framgang fordi de unner seg pauser altfor ofte. Jeg sier ikke at du gjør det, men jeg sier bare at man ofte kan presse seg mer enn man tror hvis innstillingen er rett.

Uansett; dette blir til syvende og sist ditt valg, og jeg tror du absolutt er i stand til å ta den riktige besluttningen. Smiley

Jeg har trent RYP noen ganger, og har vel vært litt ambivalent i forhold til disse hvileukene hver 6 uke, men jeg føler at det er anderledes nå en da. Jeg har mistet alt av styrke i grepet og stanga glipper nesten hele tiden når jeg kjører mark feks.

Godt å høre at du har tro på at jeg kan avgjøre dette, men samtidig lurer jeg veldig på hva du feks gjør når du syns det går skikkelig dritt på trening flere ganger på rad. Kanskje jeg bare er pysete og bør bite tenna sammen og satse på at det går over? Når sant skal sies er det bare de tunge øktene som har vært plagsomme, høyrepsøkta jeg kjørte tidligere i uka var veldig bra.

Hm....

Forstår godt at du er sliten i kroppen med tanke på at du har trent tungt på underskudd over lengre tid. Kanskje du kan trene litt lett noen treninger fremover? Blir ikke sterkere av å bare trene kardio vet du Wink
Du har jo hatt en super fremgang, helt naturlig at fremgangen flater ut litt.

Stå på videre, Mihoe! Du er så flink Cheesy

Jeg lurer på å starte opp med et program som finnes i boka "New rules. Lifting for women" og der starter det litt forsiktig i begynnelsen. Så kanskje det er en god ide. Ta en liten pause, starte litt forsiktig og så satse på at jeg får futten og fremgangen. Er jo mulig jeg er bortskjemt med rask økning også, og nå har nådd et slags platå hvor det er verre å komme seg videre.

Takk for oppmuntring Taline! Sånt er godt å høre når en er litt lei og kjei Cheesy

Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #366 : 05. mai 2008, 00:20 »
Mat 04.05:

Frokost: Eggerøre av 2 egg
Proteiner: 35 g
MM: 1 neve mandler, 1/2 ananas
Middag: Pizza med grønnsaker
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #367 : 06. mai 2008, 00:02 »
Mat 05.05:

Frokost: Kavring
Lunsj: Salat med kreps, tomat, avocado og nøtter
MM: 1 pære, 25 g proteiner
Middag: Ovnsbakt ørret med fenikkel og gulerot
Kvelds: Noen skiver ananas

Syklet i tre kvarter i dag, det meste av tiden i seig oppoverbakke. Så det fikk bli dagens trening Cheesy
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #368 : 06. mai 2008, 22:34 »
Mat 06.05:

Frokost: 1 kavring
Lunsj: Eggerøre av 2 egg
Middag: Ovnsstekt kveite, noen poteter og litt ertepure (eh ...det er ikke så godt)
Kvelds: Peanøtter med skall

Hatt migrene i dag så lite spising tidlig på dagen...Men har tenkt litt og har egentlig bestemt meg for ikke å gi opp styrken. Har studert treningsprogrammet i boka "New Rules for Lifting for Women" og bestemt meg for å kjøre det i en del måneder fremover (tror det er lagt opp at det varer i 3-4 måneder). Da blir det styrke tre dager i uka igjen, og med en del øvelser jeg ikke har trent før og det blir bra. Dessuten er det et program som virker veldig fornuftig sammensatt og jeg tror jeg kan ha godt av å trene slik nå istedet for å legge opp løpet helt selv Cheesy Kjenner egentlig at jeg gleder meg litt, så nedturen varte ikke så lenge.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #369 : 07. mai 2008, 10:07 »

Men har tenkt litt og har egentlig bestemt meg for ikke å gi opp styrken. Har studert treningsprogrammet i boka "New Rules for Lifting for Women" og bestemt meg for å kjøre det i en del måneder fremover (tror det er lagt opp at det varer i 3-4 måneder). Da blir det styrke tre dager i uka igjen, og med en del øvelser jeg ikke har trent før og det blir bra. Dessuten er det et program som virker veldig fornuftig sammensatt og jeg tror jeg kan ha godt av å trene slik nå istedet for å legge opp løpet helt selv Cheesy Kjenner egentlig at jeg gleder meg litt, så nedturen varte ikke så lenge.

Så lenge du har motivasjonen tilbake så er det bare å kjøre på. Kjempebra! Wink Så er det bare å håpe på at migrenen slipper taket på deg.

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #370 : 07. mai 2008, 12:31 »
Så lenge du har motivasjonen tilbake så er det bare å kjøre på. Kjempebra! Wink Så er det bare å håpe på at migrenen slipper taket på deg.

Takk Luxie Cheesy Hodet er bedre også så satser på  første styrkeøkt i dag allerede - så lenge varte motstanden mot å løfte på ting Wink
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget 3rad

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 509

Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #371 : 07. mai 2008, 16:09 »
En friuke fra vekttrening skader vel ikke, snarere tvert imot. Så lenge man ikke har friuke annenhver uke så ser jeg ikke noe galt i at man legger inn en uke annenhver måned i et gjennomtenkt program. Har selv tatt en 10 dagers hvil nå fra alt som heter trening og det føles deilig etter en lengre periode hvor det var opptil syv treninger i uka Smiley
Treningslogg

Høyde: 178
Vekt: 76kg

Beste løft
Knebøy: 3x100kg
Benkpress: 1x90kg
Markløft: 4x110kg
Strake markløft: 5x90kg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #372 : 07. mai 2008, 20:59 »
En friuke fra vekttrening skader vel ikke, snarere tvert imot. Så lenge man ikke har friuke annenhver uke så ser jeg ikke noe galt i at man legger inn en uke annenhver måned i et gjennomtenkt program. Har selv tatt en 10 dagers hvil nå fra alt som heter trening og det føles deilig etter en lengre periode hvor det var opptil syv treninger i uka Smiley

He, he - syv treninger i uka er ikke barnemat Smiley

Jeg har tro på å ta noen roligere perioder jeg også, men samtidig har jeg fått lyst til å vende tilbake. Så tror jeg kommer til å starte opp med noen lette vekter i morgen.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #373 : 07. mai 2008, 23:22 »
Mat 07.05:

Frokost: 1 kavring
Lunsj: Halvgrov wrap med tunfisk og grønnsaker
Middag: Scampi og cashewnøtter, litt ris
Kvelds: Peanøtter med skall og ananas

Hadde egentlig planlagt en liten styrkeøkt i dag, men fikk vondt i hodet Sad
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #374 : 07. mai 2008, 23:32 »
Er på diett selv og hadde nettopp en uke pause pga skifte av program. Har mye mer trykk i kroppen igjen nå, men det skal nå sies at jeg har trent 4 uker nå med forbannet tung Sheiko mengde. Ellers har jeg alltid en uke pause hver 3 måned med veldig lett trening og noen ganger uten noe som helst av trening og kommer sterkere tilbake hver eneste gang Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!