Skrevet av Emne: Kjøpe min første bil, hjelp ? :)  (Lest 6839 ganger)

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kjøpe min første bil, hjelp ? :)
« #45 : 22. januar 2009, 22:23 »
Ser ikke etter noen spesiel merke, men liker BWM 3serie og 5serie, volvo s40, golf 4 og audi a4.

Den BMWen jeg så idag er allerede solgt. kosta bare 15000,-. Så vi to er på litt forskjellig nivå hehe

haha, sant nok. Men, BMW 3-serie er vel ganske vanlig den og ?

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Kjøpe min første bil, hjelp ? :)
« #46 : 22. januar 2009, 23:24 »
haha, sant nok. Men, BMW 3-serie er vel ganske vanlig den og ?

Hva mener du med vanlig?
Ungdomsbil?

Det er jo en typisk ungdomsbil, de eldste modelle er jo mest populare da. e30 opp til 90 modellen. 
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kjøpe min første bil, hjelp ? :)
« #47 : 22. januar 2009, 23:58 »
Hva mener du med vanlig?
Ungdomsbil?

Det er jo en typisk ungdomsbil, de eldste modelle er jo mest populare da. e30 opp til 90 modellen. 

Jeg vet ikke egentlig, var vel mer et svar til han som sutra over at golf var så vanlig, heh.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Kjøpe min første bil, hjelp ? :)
« #48 : 23. januar 2009, 00:28 »
daså..
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Kjøpe min første bil, hjelp ? :)
« #49 : 25. januar 2009, 17:52 »
bilene trådstarter linket hadde veldig dårlig motorytelse. Minste motorene i serien. var ikkje registrerte heller såg te ut te.

Hadde forresten gått for bmw.
Vw er no dritt. ruster fort og har problemer med motor. Bmw derimot har du nok bare litt høge kostnader på bruksdeler.
bmw 3 serie tror eg du kommer til å bli svært fornøyd med. noe ala dette fks http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2074341
Westside disciple

IntX

  • Gjest
Sv: Kjøpe min første bil, hjelp ? :)
« #50 : 25. januar 2009, 18:49 »
bilene trådstarter linket hadde veldig dårlig motorytelse. Minste motorene i serien. var ikkje registrerte heller såg te ut te.

Hadde forresten gått for bmw.
Vw er no dritt. ruster fort og har problemer med motor. Bmw derimot har du nok bare litt høge kostnader på bruksdeler.
bmw 3 serie tror eg du kommer til å bli svært fornøyd med. noe ala dette fks http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2074341
Hva betyr egentlig den heftelsen som du finner på denne bilen? Er bilen satt som sikkerhet i et annet lån?

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Kjøpe min første bil, hjelp ? :)
« #51 : 26. januar 2009, 00:04 »
Hva betyr egentlig den heftelsen som du finner på denne bilen? Er bilen satt som sikkerhet i et annet lån?
vet ikkje heilt, men har noe med lån og gjøre ja.

linket bilen som eksempel bare.
Westside disciple

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Kjøpe min første bil, hjelp ? :)
« #52 : 26. januar 2009, 09:20 »
bilene trådstarter linket hadde veldig dårlig motorytelse. Minste motorene i serien. var ikkje registrerte heller såg te ut te.

Hadde forresten gått for bmw.
Vw er no dritt. ruster fort og har problemer med motor. Bmw derimot har du nok bare litt høge kostnader på bruksdeler.
bmw 3 serie tror eg du kommer til å bli svært fornøyd med. noe ala dette fks http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2074341
Stemmer det, ALLE Vw har problemer med motor.... Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kjøpe min første bil, hjelp ? :)
« #53 : 03. februar 2009, 00:05 »
Stemmer det, ALLE Vw har problemer med motor.... Tongue

Hehe, ja..får vel ombestemme meg og gå for BMW, siden alle VW har problemer med motor Sad(

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kjøpe min første bil, hjelp ? :)
« #54 : 03. februar 2009, 00:07 »
bilene trådstarter linket hadde veldig dårlig motorytelse. Minste motorene i serien. var ikkje registrerte heller såg te ut te.

Hadde forresten gått for bmw.
Vw er no dritt. ruster fort og har problemer med motor. Bmw derimot har du nok bare litt høge kostnader på bruksdeler.
bmw 3 serie tror eg du kommer til å bli svært fornøyd med. noe ala dette fks http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2074341

Forsåvidt en fin bil det, men med en svart 3-serie, er man vel utsatt for å få et visst stempel og eller at slike biler assosieres med noe jeg ikke er?

Utlogget careface

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: Kjøpe min første bil, hjelp ? :)
« #55 : 08. februar 2009, 00:24 »
Hehe, ja..får vel ombestemme meg og gå for BMW, siden alle VW har problemer med motor Sad(

Det er bullshit. Har en VW golf 4, 98 modell. Den går som en klokke.
Problemene til VW ligger hovedsaklig i forstillingen på bilen, samt at låsen på dørene har en tendens til å bli mindre bra med årene.
shut up!

Utlogget Felt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Kjøpe min første bil, hjelp ? :)
« #56 : 25. februar 2009, 11:58 »
okei pojken!  Audi blir ikke kalt auda på fag språk for ingenting! VW overpriset skoda! gjelder for såvidt for auda oxo.

Nei kjøp deg en toyota hilux eller 4runner. Jeg kjører en 4runner nå 2.4td på 90 gamp. går ikke fort men du dør lenge før denne gir seg! (4runner og hilux er samme bil. bare hilux er pickup) Det er også 4x4 med god høyde så du stopper ikke med det første heller. Jeg kjører foresten på 70-30 med filtrert frityr olje fra mcdonalds og diesel...... blir ikke bedre enn d!!!


Peace
Jeg vil Trolle bedre enn alle trollere!

Utlogget Felt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Kjøpe min første bil, hjelp ? :)
« #57 : 25. februar 2009, 12:04 »
Det er bullshit. Har en VW golf 4, 98 modell. Den går som en klokke.
Problemene til VW ligger hovedsaklig i forstillingen på bilen, samt at låsen på dørene har en tendens til å bli mindre bra med årene.

Det er jo så langt i fra bullshit som man kommer! VW, skoda og Auda har hatt store problemer med motor og driverk de siste 8 årene! Den forbanna Pumpedyse motoren f.eks! makan til møkk skal man lete lenge etter. Men blir kansje bedre nå på diesel siden hvertfall i og med at de nå kommer med common rail injection....
Jeg vil Trolle bedre enn alle trollere!

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kjøpe min første bil, hjelp ? :)
« #58 : 01. mars 2009, 22:45 »
okei pojken!  Audi blir ikke kalt auda på fag språk for ingenting! VW overpriset skoda! gjelder for såvidt for auda oxo.

Nei kjøp deg en toyota hilux eller 4runner. Jeg kjører en 4runner nå 2.4td på 90 gamp. går ikke fort men du dør lenge før denne gir seg! (4runner og hilux er samme bil. bare hilux er pickup) Det er også 4x4 med god høyde så du stopper ikke med det første heller. Jeg kjører foresten på 70-30 med filtrert frityr olje fra mcdonalds og diesel...... blir ikke bedre enn d!!!


Peace

Haha, du høres ut som DEN redneck'n, bor du langt inni en dal eller laangt utpå landet? Cheesy Høres for øvrig ut som du har litt peiling på bil da, i ditt siste innlegg Smiley

tfildaed

  • Gjest
Sv: Kjøpe min første bil, hjelp ? :)
« #59 : 02. mars 2009, 11:32 »
Ja, går fint det. Ulempen der er jo at du ikke sparer opp egen bonus da, men det tar ikke så altfor mange år å spare opp til maks. Vær for øvrig også obs på at forskjellige selskaper har varierende policy rundt maks bouns; noen har 70% og de fleste har 75% bonus maks, men det er også noen få som har 80% men da har man klausuler som tilsier at bonustapet blir større dersom noe først skulle skje.
Med forsikring på faren din og deg oppført som eier på bilen må det betales et ungdomstillegg, uansett, dette utgjør en del tusen og er i mange tilfeller dyrere enn å ta det selv (men ikke på de bilene du la fram dog), dessuten blir bonustapet større hvis en fører under prøvetid havner i et selforskyldt uhell, eller et med skylddeling.
Tror det er 23 år som er grensen for "ungdom" på forsikringer, regelen med prøvetid gjelder uansett da, så en 25 åring som nettopp har tatt lappen får større bonustap ved uhell enn andre jevngamle til tross for at han/hun er over 23 år (merk; "ungdoms" grensen for motorsykler går vanligvis på 30 eller 31 år, tunge motorsykler i alle fall, over 600 kubikk).

Du kan velge mellom 75% etter 5år og krasj uten bonustap evt 80% hvor du detter ned til 70% 1år.  Ved det siste tar det 11 år å komme opp på 80% igjen, ved det første tar det 5 år å komme til bonusfri krasj igjen, jeg ville valgt 75-5+.

Det med forsikring på 18-25 varierer litt mellom selskap, men i 90% av tilfellene vil det være lurt å forsikre på mor eller far og gamble på ingen bruker under 23-24-25, men da bør du se ann poden og bilen det gjelder, samt la han bære egenandelen ved selvskyldt uhell.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!