Skrevet av Emne: IF (Intermittent Fasting) har gitt meg gode resultater så langt...  (Lest 43217 ganger)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
"Alt" finnes jo på internett, men hvis du vil lese deg opp om kosthold og trening så anbefaler jeg å starte med å lese noe av f.eks. Lyle McDonald, Alan Aragon, Martin Berkhan og Børge Fagerli.

Hvis det er forskning du er ute etter så finner du det på http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/

Flott takk, den linker var litt vanskelig å navigere gjennom - lærer meg vel etterhvert! Tusentakk!

Utlogget Disiplin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 147

Er litt giret på å teste dette selv!

Tenkte jeg skulle dele en liten tankevekker angående temaet!

Her er en studie som tester fordeler/ulemper ved å trene intervalltrening (Legg merke til at det ikke nødvendigvis gjelder for styrketrening også) Med/uten inntak av karbohydrater i forveien.

Ifølge testen så lønner det seg å spise et karbo-måltid (her 3 timer) før trening. Kontra det å trene på "tom mage". (jeg forstår det sånn at det er flere som trener på tom mage...dvs uten karbs.. blant annet beefcake. Stemmer det?).

However: Studien sier ingenting om effekten det vil ha på styrketrening. Heller ikke hva som ble spist dagen før testen.

Tanken her er at det kanskje kan lønne seg å dytte i seg litt før trening (f.eks starte "spisevinduet" en liten stund før man skal trene). Det er mulig jeg legger vel mye i ett forsøk her, men er bare en tanke. Noen som har noen inputs? <host> beefcake <host>

---------------------------------------------------------------------

The effects of low- and high-glycemic index foods on high-intensity intermittent exercise.

The glycemic index (GI) of a preexercise meal may affect substrate utilization and performance during continuous exercise. PURPOSE: To examine the effects of low- and high-GI foods on metabolism and performance during high-intensity, intermittent exercise. METHODS: Seven male athletes participated in three experimental trials (low-GI, high-GI, and fasted control) separated by approximately 7 days. Foods were consumed 3 h before (approximately 1.3 g x kg(-1) carbohydrate) and halfway through (approximately 0.2 g x kg(-1) carbohydrate) 90 min of intermittent treadmill running designed to simulate the activity pattern of soccer. Expired gas was collected during exercise to estimate substrate oxidation. Performance was assessed by the distance covered on five 1-min sprints during the last 15 min of exercise. RESULTS: Respiratory exchange ratio was higher and fat oxidation lower during exercise in the high-GI condition compared with fasting (P < .05). The mean difference in total distance covered on the repeated sprint test between low GI and fasting (247 m; 90% confidence limits +/-352 m) represented an 81% (likely, probable) chance that the low-GI condition improved performance over fasting. The mean difference between high GI and fasted control (223 m; +/- 385 m) represented a 76% (likely, probable) chance of improved performance. There were no differences between low and high GI. CONCLUSIONS: When compared with fasting, both low- and high-GI foods consumed 3 h before and halfway through prolonged, high-intensity intermittent exercise improved repeated sprint performance. High-GI foods impaired fat oxidation during exercise but the GI did not appear to influence high-intensity, intermittent exercise performance.
Egenprodusert artikkel: "http://fitnessbloggen.no/blogg/2010/8/9/ny-forskning-gir-oss-svaret-pa-hvordan-vi-br-trene/"

"Water is wine when you drink upside down"

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Er det en must å få i seg shake etter trening?? Man hører jo ofte at man bør fylle på med proteiner etter trening på grunn av kroppen suger til seg næringen.. Jeg pleier ofte å spise et måltid 1-2 timer før trening med både proteiner og karbs. Ut i fra det jeg har lest av innleggene dine Beefcake så mener du at "lagrene" i kroppen ikke vil bli så fort tomme som mange skal ha det til.  Kan jeg droppe shaken og heller spise et solid måltid med masse proteiner og litt karbs 1 time etterpå utenat dette går utover restitusjonen og oppbyggningen??

En proteinshake rett etter trening vil nok ikke være noen ulempe, men hvorvidt proteinsyntesen stimuleres veldig mye mer av den kontra å droppe den og så dra hjem og spise tror jeg ikke, særlig ikke hvis du har fått i deg noe protein ikke altfor lenge før treningen.

Ang. "lagrene" i kroppen så snakker vi om glykogenlager, og de rekker å fylles opp i god tid fra en dag til neste med et vanlig kosthold.


Er litt giret på å teste dette selv!

Tenkte jeg skulle dele en liten tankevekker angående temaet!

Her er en studie som tester fordeler/ulemper ved å trene intervalltrening (Legg merke til at det ikke nødvendigvis gjelder for styrketrening også) Med/uten inntak av karbohydrater i forveien.

Ifølge testen så lønner det seg å spise et karbo-måltid (her 3 timer) før trening. Kontra det å trene på "tom mage". (jeg forstår det sånn at det er flere som trener på tom mage...dvs uten karbs.. blant annet beefcake. Stemmer det?).

However: Studien sier ingenting om effekten det vil ha på styrketrening. Heller ikke hva som ble spist dagen før testen.

Tanken her er at det kanskje kan lønne seg å dytte i seg litt før trening (f.eks starte "spisevinduet" en liten stund før man skal trene). Det er mulig jeg legger vel mye i ett forsøk her, men er bare en tanke. Noen som har noen inputs? <host> beefcake <host>

Å spise noe karbo et par 3-5 timer før trening kan sikkert være en god idé hvis man driver med trening som forbruker mye glykogen (som i studien du nevner, halvannen time med hard løpintervalltrening), men for "vanlig" styrketrening har det ingen større innvirkning. Jeg har hatt noen av mine beste treninger uten mat på dagen før trening, men da som regel etter mye mat dagen/dagene før.


Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
En proteinshake rett etter trening vil nok ikke være noen ulempe, men hvorvidt proteinsyntesen stimuleres veldig mye mer av den kontra å droppe den og så dra hjem og spise tror jeg ikke, særlig ikke hvis du har fått i deg noe protein ikke altfor lenge før treningen.

Ang. "lagrene" i kroppen så snakker vi om glykogenlager, og de rekker å fylles opp i god tid fra en dag til neste med et vanlig kosthold.


Å spise noe karbo et par 3-5 timer før trening kan sikkert være en god idé hvis man driver med trening som forbruker mye glykogen (som i studien du nevner, halvannen time med hard løpintervalltrening), men for "vanlig" styrketrening har det ingen større innvirkning. Jeg har hatt noen av mine beste treninger uten mat på dagen før trening, men da som regel etter mye mat dagen/dagene før.

Jeg har vært på trening nå, tok meg en 40g protein og 30g karb ca en time før. Det gikk veldig fint, bortsett fra at jeg plutselig fikk veldig høyt blodsukker og ble svimmel på turen bort dit. Kanskje derfor man ikke bør ha i seg karb før treningen beefcake?

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Jeg har vært på trening nå, tok meg en 40g protein og 30g karb ca en time før. Det gikk veldig fint, bortsett fra at jeg plutselig fikk veldig høyt blodsukker og ble svimmel på turen bort dit. Kanskje derfor man ikke bør ha i seg karb før treningen beefcake?

Karbopulver?


Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Karbopulver?

No sir, du sa jeg ikke skulle bruke det! Smiley La meg legge til at det samme skjedde etter trening, kanskje jeg burde droppe high GI whey protein og blande det 50/50 med kasein?

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
No sir, du sa jeg ikke skulle bruke det! Smiley La meg legge til at det samme skjedde etter trening, kanskje jeg burde droppe high GI whey protein og blande det 50/50 med kasein?

Er du laktoseintolerant?

Prøv med mindre protein, eller drikk det langsommere.

Rent proteinpulver vil forresten ikke påvirke blodsukkeret, kun insulin.


Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Er du laktoseintolerant?

Prøv med mindre protein, eller drikk det langsommere.

Rent proteinpulver vil forresten ikke påvirke blodsukkeret, kun insulin.

Nei, ikke laktoseintolerant =) Skal prøve å drikke det langsommere!

Utlogget HIT

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 93

Kjører IF om dagen og det funker bra. Ikke sulten på dagen, fokusert og energifull på jobb. Fastende treninger går så det suser.. Kan egentlig ikke klage i det hele tatt..Smiley

Fastende treninger ala Berkhan:

Sitat
Fasted Training Boosts Muscle Growth?
A recent study shows fasted training affects the post-workout anabolic response to weight training more favorably than fed-state training. This study is very interesting to say the least, since it lends scientific support to explain the beneficial effects from both fasted-training and Leangains-style intermittent fasting. Let me give you the lowdown on this study in layman's terms.

Weight training activates enzymes and switches on genes that up regulates protein synthesis in muscles. Out of these signalling mechanisms, the phosphorylation, "activity" plainly speaking, of p70s6 kinase may serve as an indicator of muscle growth, along with other myogenic transcription factors. Myogenic meaning from within the muscle. Nutrition no doubt affects the myogenic signaling mechanisms, but it's still not fully understood to what degree.

In this study, subjects were split into two groups that were trained on two occasions separated by three weeks. The three-week rest period between sessions served as a "washout" period, in order to make sure that the prior session didn't interfere with the results obtained during the second test.

The workouts were fairly basic whole-body sessions: 3 x 8 in seven movements such as bench press, overhead press, curls and leg press.

One of the sessions (F) were performed on an empty stomach after an overnight fast.

The other session (B) was performed in the fed state. Subjects were given a breakfast of 722 kcal composed of 85% carbs, 11% protein and 4% fat, and training was initiated 90 minutes after the meal.

After the weight training session, both groups rested for 4 hours. At the one- and four-hour marks, muscle biopsies and blood tests were obtained . Participants were also also given a recovery drink to sip each hour during the rest period.

Results revealed that the F session had twice as high levels of p70s6k in comparison to the B when measured at the one-hour mark post-workout. Other myogenic transcription factors were also higher at this point, though not quite as pronounced as p70s6k. At the four-hour mark, the differences between the two groups had evened out.

Why may fasted training be beneficial for the post-workout anabolic response?

The researchers concluded that "Our results indicate that prior fasting may stimulate the intramyocellular anabolic response to ingestion of a carbohydrate/protein/leucine mixture following a heavy resistance training session. "

Among other things, increased levels of p70s6k may lead to a faster transport of amino acids into the muscle cell membranes, which should lead to a more rapid and potent anabolic response to post-workout nutrient ingestion. The effects seen on the other myogenic signaling mechanisms could also affect muscle growth through other pathways.

It seems that the increased anabolic activity seen post-workout is a compensatory response to the increased catabolism that occurs during fasted state training. Very interesting. The big question is if there would be a net difference in muscle growth at the end of the day. Training on an empty stomach will cause greater catabolism in the short run, but will it yield greater gains in the long run? Do we make a small sacrifice in order to receive a greater reward?

Well, I think we can leverage the results of this study to our benefit and sidestep the negatives if we ask ourselves why, relative to the fasted group, p70s6k and the other myogenic transcription factors were inhibited after a pre-workout meal. Or rather the highly insulinogenic pre-workout meal served in the study -- a whopping 153 g high glycemic index carbs.

There's no clear answer here, but other studies have suggested that carb intake during an endurance training can blunt the expression of several metabolic genes post-exercise. Insulin may play a role here, for sure.

Another way to think of it is that by providing nutrients to the body, exercise is experienced by the body as less of a stressor compared to fasted-state training. No need to adapt or compensate when all is provided for you. A similar phenomenon can be seen with antioxidant intake, where recent studies show that ingesting antioxidants from supplements weakens the body's own response to deal with free radicals created by training. We are making it easy for the body and that may be a suboptimal way to train.

So do I suggest everyone start training fasted from now on? Of course not. Remember, it is still not known if the net effect of fasted state training will lead to more favorable results in the long run.

However, I do suggest the following:

* Make sure that the great majority of your daily allotment of calories and carbs are ingested in the post-workout period, and not before.

* The immediate pre-workout meal should contain no more than a moderate amount of low glycemic index carbs. The exact amount would depend on many factors, total workout volume being the biggest one to consider, but a good guideline for a moderate volume weight training session is approximately 0.6 - 0.8 g carb per kilogram body weight or 0.3 - 0.4 g per pound of body weight. Have this meal 1.5 - 2.5 hours before your training session.

* For fasted sessions, ingest 10 g branched chain amino acids (BCAA) shortly prior (5-15 mins) to your training session. This does not count towards the 8-hour feeding window that I advocate post-workout; that starts with your post-workout meal. By ingesting BCAA pre-workout, we can sidestep the increased protein breakdown of fasted training while still reaping the benefits of the increased anabolic response as seen in this study. Not only that, BCAAs actually increase phosphorylation of p70s6k when ingested in the fasted state prior to training. So by training fasted, with BCAA intake prior to sessions, we get a double whammy of increased p70s6k phosphorylation that should create a very favorable environment for muscle growth in the post-workout period.

Les litt på denne bloggen, en IF'er i god form:
http://www.andreazengstrom.se/

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Er du laktoseintolerant?

Prøv med mindre protein, eller drikk det langsommere.

Rent proteinpulver vil forresten ikke påvirke blodsukkeret, kun insulin.

Skjedde noe rart i dag biffen.. gikk ned en del i vekt!

fra 99,2 til 98,3

Det er ganske mye på en dag, er dette normalt? Kan jo godt være vannvekt etc, men den variererte lite før jeg begynte med dette i går! Lå stort sett på det samme og gikk ned sakte men sikkert. Noen forslag ?

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Skjedde noe rart i dag biffen.. gikk ned en del i vekt!

fra 99,2 til 98,3

Det er ganske mye på en dag, er dette normalt? Kan jo godt være vannvekt etc, men den variererte lite før jeg begynte med dette i går! Lå stort sett på det samme og gikk ned sakte men sikkert. Noen forslag ?

0,9 kg vektforskjell fra en dag til neste er helt normalt og ikke mye, og skyldes væske (og selvsagt tarminnhold).


Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
0,9 kg vektforskjell fra en dag til neste er helt normalt og ikke mye, og skyldes væske (og selvsagt tarminnhold).

Jeg vet, selvsagt! Takk for svaret, men tingen er at jeg på andre dager FØR "IF" (som er det beste jeg har prøvd, så herlig med å ikke tenke på mat!) der gikk jeg ikke ned så mye i vannvekt etc. Du har dog rett i at jeg tok tidenes største dobesøk før jeg la meg i går - hallellujah! Har sett på studiene og muskelsvinn etc skal ikke være noe problem - hvordan er det med fett tap? Hvordan har det vært med deg? Gikk mye ned i fett, hvor lang tid tok det etc så jeg vet hva jeg har å forvente!

På treningsdager burde man spise mer protein og mer karbohydrat på dagen der man ikke trener for å ha mer energi til dagen man trener - er det noe i det? Karb cycling som du nevnte, hvor mye burde jeg variere?

Takk for svar.. føler meg så n00bish.. =)

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
hvordan er det med fett tap? Hvordan har det vært med deg? Gikk mye ned i fett, hvor lang tid tok det etc så jeg vet hva jeg har å forvente!

Kalorier inn - kalorier ut.

Ett kg kroppsfett er ca 7500 kcal, så med et gjennomsnittlig daglig underskudd på ca 500 kcal så vil du kunne kvitte deg med ca et halvt kg i uken, forutsatt at du trener med vekter og spiser noenlunde vettugt.

Et større gjennomsnittlig underskudd, og fravær av trening vil øke sannsynligheten for muskeltap.

På treningsdager burde man spise mer protein og mer karbohydrat på dagen der man ikke trener for å ha mer energi til dagen man trener - er det noe i det?

Det er på ingen måte noe must å gjøre det slik. Mange gjør det motsatt og det fungerer bra for dem.


Karb cycling som du nevnte, hvor mye burde jeg variere?

Det spiller ingen større rolle. Prøv deg frem.


Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Kalorier inn - kalorier ut.

Ett kg kroppsfett er ca 7500 kcal, så med et gjennomsnittlig daglig underskudd på ca 500 kcal så vil du kunne kvitte deg med ca et halvt kg i uken, forutsatt at du trener med vekter og spiser noenlunde vettugt.

Et større gjennomsnittlig underskudd vil øke sannsynligheten for muskeltap.

Det er ikke noe must å gjøre det slik. Mange gjør det motsatt og det fungerer bra for dem.


Det spiller ingen større rolle. Prøv deg frem.

Alright, thanks!

Utlogget alarsen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

HJELP MEG! JEG ER 178CM HØY,VEIER 86 KILO ,27 ÅR GAMMEL.OG TRENER 5 GANGER I UKA ,JEG LESER MYE MEN FORSTÅR FORTSATT IKKE HVOR MYE CALORIER JEG KAN SPISE NÅR JEG SKAL PRØVE INTERMITTENT FASTING

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!