Skrevet av Emne: Dopingtesting på treningssentre  (Lest 19939 ganger)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Dopingtesting på treningssentre
« #75 : 21. september 2006, 12:28 »
Det er ikke enkelt dette.  Hva skjer om noen lar seg teste og de får positivt utslag?  Får jeg som sentereier vite det?

Føler meg litt som "the soupnazi" i Seinfeld her- det er ikke meninga Grin-  håper bare at dere forstår at jeg ønsker ett dopfritt senter?  Hvordan det gjøres får vi se når forskriftene blir ferdige.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingtesting på treningssentre
« #76 : 21. september 2006, 12:32 »
Det er ikke enkelt dette. Hva skjer om noen lar seg teste og de får positivt utslag? Får jeg som sentereier vite det?

Og ikke minst, kan du kaste ut noen smo har betalt for 1 år på bakgrunn av dette ? Hva er konsekvensen av å bli tatt egentlig ? "Fy, fy - sånn må du ikke gjøre. Du får liten tiss !!!". Eller er det bot ? Utkastelse ? Etc... Huh

Sitter med en følelse at ADN ikke helt har sett konskevensene og problemene som kan dukke opp her....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dopingtesting på treningssentre
« #77 : 21. september 2006, 12:42 »
PS! IKKE DRA DOP,STYRKELØFT OG BYGGING SAMMEN IGJEN!!! Det er tåpelig.  Jeg har en av midtnorges mest aktive styrkeløftklubb hos meg og alle er dopfrie og glade og noen er/har vært norgesmestere. Grin

...og la meg gjette......det er ikke verdens største gym heller kanskje?

Det er selvfølgelig helt legitimt å dra styrkeløft og bygging inn i samme diskusjon, dersom en i samme setning snakker om hvilke målgrupper en muligens ikke bør satse for tungt på dersom en ønsker flest mulig medlemmer - helt uavhengig av doping selvfølgelig

Jeg er forøvrig, når temaet først blei dratt opp av deg, bra sikker på at f.eks. min gode venn K.O. Huldbakkviken i de flestes øyne på gymmet anses som seriøst mer dopa enn de som faktisk doper seg der. Han er sterkere enn dem alle og har mer muskler enn dem alle - og ser vitterlig litt småskummel ut lissom.... Nå veit jeg med sikkerhet at han er rein som fisken i det dypeste Barentshav, men noen magnet for gymmet vil han definitivt aldri bli - og slik det er i dag trener han der mer eller mindre på nåde. De vil rett og slett ikke ha et slikt miljø inn på et "familiegym", der profitten er målet........ Nå ser ikke alle styrekløftere like "styrkeløfteraktige" ut som lille Knutebass, men dog.....

Men nok om det - dette er en avsporing....sorry


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget zultan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 170
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 170

SV: Dopingtesting på treningssentre
« #78 : 21. september 2006, 12:54 »
Ruggero: Stemmer det, så vil jeg selvfølgelig ikke ha det med på medlemskontrakten, men på ett eget skjema. Vil ikke kunden signere det skjemaet så får han trene ett annet sted.

Asså, i ett slikt tilfelle er det du/sentereier som vil få problemer, da du ikke har noe rett til å nekte kunden medlemskap på bakgrunn av det. Å ryke uklar med Markedsrådet kan bli svært kostbart i lengden...
Representant fra helvete

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Dopingtesting på treningssentre
« #79 : 21. september 2006, 12:59 »
Det er vel dessverre slikt som fører til at sentrene fjerner de tyngste vektene.  Til stor irritasjon for de rene som løfter tungt Sad Om man ikke kan nekte brukerne å trene der med loven i hånd, må man ta andre virkemidler i bruk.


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Dopingtesting på treningssentre
« #80 : 21. september 2006, 13:11 »
Skulle jeg kun tenkt profitt m.h.t styrkeløftklubben så har jeg måttet kaste dem ut, fjernet tunge vekter etc etc.  Jeg har blitt anbefalt det av flere andre sentereiere fordi styrkeløftere ofte skremmer bort medlemmer.  Det inntrykket har ikke jeg.  Her vil jeg ha ett mangfold, her vil jeg at styrkeløftere trener sammen med pensjonisten på 70 år uten problem, og det klarer vi utmerket godt.
Dette har helt klart noe med at jeg driver med styrkeløft sjøl, men jeg mener at vårt senter klarer å motbevise det som SATS og Elixia mener.
Og ja, tricepsmann,  det er ett lite senter på 650 kvm. med ca 500 medlemmer. 

Uansett  så tror jeg ikke dette blir noe problem for oss dette med doptesting, da Røros er en knøttliten plass med få om noen dopere.  Værre er det i byer og steder med ett utbredt miljø.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dopingtesting på treningssentre
« #81 : 21. september 2006, 13:59 »
Skulle jeg kun tenkt profitt m.h.t styrkeløftklubben så har jeg måttet kaste dem ut, fjernet tunge vekter etc etc. Jeg har blitt anbefalt det av flere andre sentereiere fordi styrkeløftere ofte skremmer bort medlemmer. Det inntrykket har ikke jeg. Her vil jeg ha ett mangfold, her vil jeg at styrkeløftere trener sammen med pensjonisten på 70 år uten problem, og det klarer vi utmerket godt.
Dette har helt klart noe med at jeg driver med styrkeløft sjøl, men jeg mener at vårt senter klarer å motbevise det som SATS og Elixia mener.
Og ja, tricepsmann, det er ett lite senter på 650 kvm. med ca 500 medlemmer.

Uansett så tror jeg ikke dette blir noe problem for oss dette med doptesting, da Røros er en knøttliten plass med få om noen dopere. Værre er det i byer og steder med ett utbredt miljø.


Hva kan jeg si.....?
Jeg er hjertens enig i at det er slik det bør gjøres, og det er den type gym jeg selv ville valgt. Det er bare det at en stor andel av dagens gym har en helt annen filosofi - mest sannsynelig fordi eierne er mer opptatt av penger i kassa enn å drive noe på mer ideell basis for bredden av trimmere - de mer seriøst trenende inkludert).

På vårt gym har vi også folk i alle aldre og fasonger, og ingen skuler på deg om du skulle være litt brå med nedlegget i markløften. Sikkert mange bolere der også, men de oppfører seg, og ser stort sett ut som alle andre, så de er ikke så synelige at de påvirker miljøet negativt.
Flere av de jentene som trener der sier også at noe av det mest befriende med akkurat det gymmet er at de ikke føler at de må kle seg slik eller sånn og ikke føler noe kroppslig press mht å trene der slik de har opplevd det på Sats o.l. inne i byen - et hyggelig og inkluderende miljø rett og slett.
Det imidlertid mange av en eller annen grunn reagerer "negativt" på, er at det er en del med fremmedkulturell bakgrunn der. Selv er jeg for et fagerikt fellesskap og enser ikke folks hudfarge, men jeg tror faktisk mange snur i døra når de ser det. Folk reagerer på så mangt, og om noen har forhøyede testoverdier er ikke alltid like synlig som et brunt, om enn bildt, fjes.......

Veeel - nok en avsporing, men det finnes så mangt en gymeier sikkert er opptatt av mht å ha det "rette" renomeet på sitt gym......

Ø

PS! Nå skal det sies at 500 medlemmer på et såpass lite gym er mer enn nok til å leve av, så slik sett faller antagelsen min mht ditt gym i fisk Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Dopingtesting på treningssentre
« #82 : 30. september 2006, 19:33 »
Hva mener du cerebrum?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Dopingtesting på treningssentre
« #83 : 30. september 2006, 22:34 »
Nesten. Det jeg mener er at du sansynligvis måtte håndtert situasjonen på en annen måte om du fks hadde hatt et SATS og et 3T senter til nabo. Folk velger ofte grupperinger, og det er kun i utkantkomunene det er mulig å spleise eldre med styrkeløftere og byggere..

Ville vært forsiktig med å være så skråsikker her Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget MagnusJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 323
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 323

SV: Dopingtesting på treningssentre
« #84 : 22. oktober 2006, 20:33 »
Er ikke hasj det eneste rusmiddelet som ikke er bevist skadelig for trening?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Dopingtesting på treningssentre
« #85 : 22. oktober 2006, 20:40 »
Å du dæven....

* Cannabis svekker evnen til å kosentrere seg, og svekker evnen til å gjøre flere oppgaver samtidig.

* Cannabis gir også økt hjertefrekvens OG REDUSERT blodtrykk.

* Vekttap og innlæringssvikt er langtidsvirkninger

* Økt frekvens av infeksjoner og SVIKT I HORMONPRODUKSJON

ref. øiseth, kjeldsen og sundvoll 1999

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Dopingtesting på treningssentre
« #86 : 27. oktober 2006, 15:25 »
Koffein er jo et rusmiddel som meg bekjent ikke er skadelig for trening, snarere tvert om...

Utlogget nWe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 544
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 544

  • I'll be back!
SV: Dopingtesting på treningssentre
« #87 : 29. oktober 2006, 21:01 »
Tror det kan bli dyrt å gjennomføre men kan bli bra Smiley

Å se at en går opp 15kg på 2mnd er det jo egentlig ikke noe vits å ta test. Ser jo lett at det er bol Smiley

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: Dopingtesting på treningssentre
« #88 : 29. oktober 2006, 21:44 »
Tror det kan bli dyrt å gjennomføre men kan bli bra Smiley

Å se at en går opp 15kg på 2mnd er det jo egentlig ikke noe vits å ta test. Ser jo lett at det er bol Smiley

Hadde noen veddet med meg en million og jeg hadde fått fri fra jobben skulle jeg klart det. spist som en hest 10 ganger om dagen, og opp om natta 2 ganger for å spise, og bøy 4 ganger i uka og ellers bare sofaen. men hadde sikkert fått strekkmerker på magen, og masse fett også. mulig er det nok, men spesielt realtistisk er det neppe!

er det en gjengs gymgåer som plutselig går opp 15kg på to mnd er det garantert ugler i maten! :-D

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!