Skrevet av Emne: Mener doping må kriminaliseres  (Lest 16279 ganger)

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Mener doping må kriminaliseres
« #30 : 09. mai 2005, 14:41 »
Da tror jeg vi forstod hverandre rett Smiley
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: Mener doping må kriminaliseres
« #31 : 09. mai 2005, 14:48 »
Sitat
For å avslutte det jeg egentlig begynte på, så er et jo klart risikoen er større på dop. Min erfaring er at man lettere mister hodet med bruk av AAS, man flytter grensene latterlig langt for hva man faktisk vil åpne og danner seg derfor drømmer som fort kan bli uoppnålige. Nettopp det er det farlige elementet med AAS, og det som danner roten til en potensiell avhengighet.
Det du beskriverbl.a. i sitatet er jo en rekke faktorer som direkte/indirekte er avhengighetsskapende. At disse faktorene er mye tydligere i samspill med opp- og nedturene på AAS er lett og annta (og å observere)
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget GetItOn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

SV: Mener doping må kriminaliseres
« #32 : 09. mai 2005, 21:52 »
Men når det kommer til å kriminalisere dop bruken så mener jeg at en bør ta ett standpunkt. Greit nok det at med at det ikke er lov å kjøpe og selge så burde det ikke være et problem med bruken heller(vet ikke om det er dette som er ment med å gjøre det på den måten, men jeg har tolket det slik og jeg tror ikke jeg er den eneste) Hvorfor da ikke ta et standpunkt å si at BÅDE kjøp, salg OG bruk er ulovlig? Om dette vil øke eller minske bruken kan disk. men vi har da i det minste satt ett standpunkt.
bodybuilding er ikke en sport,
det er vitenskap...

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Mener doping må kriminaliseres
« #33 : 09. mai 2005, 22:03 »
Et standpunkt er ikke det samme som å lovfeste noe...
Og hvilken lov skal bruk av AAS komme under?
Legemiddelloven? - Da vil misbruk kun være en forseelse, og pr definisjon ikke kriminelt.

Jeg syns det er fint med Holdningsskapende arbeid, innsats og meninger. 2thumbsup
Men når man vil forandre et lovverk, så kan man ikke bare rive vekk det gamle man har, og si; "slik det er idag, er det feil! Fiks det!"
Man må komme med et bedre forslag. Noe som vil virke bedre, eller gi mer mening.
Slik det er idag, er Den ulovlige "importen" kriminalisert, og den ulovlige "apotek-leken" kriminalisert.
Dette fordi det logisk kan begrunnes at privatpersoner ikke har lov til å selv importere legemidler (parallellimport), og man må være farmasøyt og ha lisens for å drive apotek (selge medisin).

Det er også ulovlig å smugle sprit inn i landet, tobakk osv...
Det er ulovlig å produsere og selge hjemmebrent også...
De sosiale skadene, samfunnsmessige problemene og de personlige tragediene er større pga SPRIT og TOBAKK, enn AAS. Dødstallene likeså.
Men så er jo tobakk og alkohol lovregulert også...

I alle tilfeller (tobakk, alko og AAS) så vil ikke en OPPMYKING av lovverket virke. Det MÅ strammes inn, men HVORDAN?

Kan det bevises en avhengighet, kan doprelatert lovgivning kanskje flyttes fra Legemiddelloven til en Narkotikalovgivningen?!  what

Utlogget .:P-Nutz:.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 686
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 686

SV: Mener doping må kriminaliseres
« #34 : 10. mai 2005, 05:13 »
 En liten vise fra Kardemommeby:     


   Politimester Bastians vise


      Jeg er politimester Bastian

      og er en vennlig mann,

      for det syns jeg man skal være hvis man kan.

      Og jeg går omkring og passer på

      at alle har det bra,

      for det synes jeg at alle skulle ha.

      ****

      Jeg har laget en Kardemomme-lov,

      som er for byen vår.

      Og i denne Kardemomme-loven står:

      Man skal ikke plage andre,

      man skal være grei og snill,

      og for øvrig kan man gjøre hva man vil.





-------------------------------


Jeg har ikke tatt doping, og kommer ikke til å gjøre det. Men jeg synes at det er greit at kroppsbyggere tar det hvis de vil. Det er jo derfor vi liker sporten, fordi vi liker å se freaks...


Bare min mening.
Life is so much easier when you just don't give a f#~%!

Utlogget GetItOn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

SV: Mener doping må kriminaliseres
« #35 : 10. mai 2005, 10:26 »
Sitat
Det er også ulovlig å smugle sprit inn i landet, tobakk osv...
Det er ulovlig å produsere og selge hjemmebrent også...
De sosiale skadene, samfunnsmessige problemene og de personlige tragediene er større pga SPRIT og TOBAKK, enn AAS. Dødstallene likeså.
Men så er jo tobakk og alkohol lovregulert også...

Ja, men i norge er det vel ingen som lovlig kan selge AAS? Det er ikke akkurat noe du får på polet eller på blå resept, så jeg mener det ikke blir helt det samme.  Hør vi først sakt at all import og distribuering er ulovlig så hvorfor ikke si at det ikke er lov å bruke? Om det så havner innunder de samme strafferammene som trafikk forelser så ser ikke jeg noe galt i det. Men poenget mitt er at vi i det minste kan si i Norge at dette er ikke noe vi godtar.
bodybuilding er ikke en sport,
det er vitenskap...

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Mener doping må kriminaliseres
« #36 : 10. mai 2005, 10:36 »


Ja, men i norge er det vel ingen som lovlig kan selge AAS? Det er ikke akkurat noe du får på polet eller på blå resept, så jeg mener det ikke blir helt det samme. Hør vi først sakt at all import og distribuering er ulovlig så hvorfor ikke si at det ikke er lov å bruke? Om det så havner innunder de samme strafferammene som trafikk forelser så ser ikke jeg noe galt i det. Men poenget mitt er at vi i det minste kan si i Norge at dette er ikke noe vi godtar.

Det finnes faktisk en LOVLIG måte å få tak i ASS på (nei jeg sier det ikke til de som ikke vet hvordan)
Bortsett fra det mener jeg at det burde vært skikkelig streng straff for å selge ASS til personer under 21 år ettersom det er de som er potensielt mest utsatt for skadevirkninger og misbruk. minimum 10år fengselstraff med direktevirkende kraft (dvs at du blir puttet inn øyeblikkelig) det hadde gjort susen tenker jeg...

Smiley
 


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget GetItOn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

SV: Mener doping må kriminaliseres
« #37 : 10. mai 2005, 11:48 »
Hehe, skadevirkingene kommer vel uannsett om du er22 eller 16 tenker jeg. kommer vel mer ann på bruken. Finnes nok av 25åringer som er på samme mentale stadiet som en 16åring Smiley Klart at strengere straffer gjerne kan virke mer avskrekkende. men USA har ikke akkurat milde straffer og de har vel ikke så veldig lav kriminalitet.

men at det hadde skremt vekk en del som vurderer å begynne på AAS kan jeg godt tenke meg
bodybuilding er ikke en sport,
det er vitenskap...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Mener doping må kriminaliseres
« #38 : 10. mai 2005, 11:51 »
Hehe, skadevirkingene kommer vel uannsett om du er22 eller 16 tenker jeg. kommer vel mer ann på bruken. Finnes nok av 25åringer som er på samme mentale stadiet som en 16åring Smiley Klart at strengere straffer gjerne kan virke mer avskrekkende. men USA har ikke akkurat milde straffer og de har vel ikke så veldig lav kriminalitet.

men at det hadde skremt vekk en del som vurderer å begynne på AAS kan jeg godt tenke meg

Skadevirkningene er så absolutt avhengig av alder. Man utsetter seg for potensielt flere bivirkning som ung pga. at man ikke er ferdig utvokst - noe du ikke er før du er ca. 23 år faktisk.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Sixton

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

SV: Mener doping må kriminaliseres
« #39 : 10. mai 2005, 11:56 »


Det finnes faktisk en LOVLIG måte å få tak i ASS på (nei jeg sier det ikke til de som ikke vet hvordan)
 

Kanskje du skulle meldt fra til ADN eller noen da, så vi kunne få tettet dette smutthullet du har funnet?

Utlogget GetItOn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

SV: Mener doping må kriminaliseres
« #40 : 10. mai 2005, 12:00 »
Sitat
Skadevirkningene er så absolutt avhengig av alder. Man utsetter seg for potensielt flere bivirkning som ung pga. at man ikke er ferdig utvokst - noe du ikke er før du er ca. 23 år faktisk.

Det stemmer nok, men skade virkingene etter langvarig og hardt bruk kommer nok. Om de er noe større for en 16 år, har jeg ikke noe problemer med å tro.
bodybuilding er ikke en sport,
det er vitenskap...

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Mener doping må kriminaliseres
« #41 : 10. mai 2005, 15:13 »
Hehe, skadevirkingene kommer vel uannsett om du er22 eller 16 tenker jeg. kommer vel mer ann på bruken. Finnes nok av 25åringer som er på samme mentale stadiet som en 16åring Smiley 

Det er en viss forskjell på bruk om du er 16, 22 eller 30..
Når du er i teenårene opp til ca 23 år så er egenhormonproduksjonen på topp. dvs for at du skal få effekt av ASS så må du bruke ganske høye doser. Som kjent så er bivirkninger av ASS doseavhengig slik som øvrig medisin er. Jo eldre du er jo mer avtar kroppens egenproduksjon av hormoner og en kan bruke mindre doser å faktisk få mer effekt og da dermed mindre bivirkninger enn en på 16 som forøvrig vil kunne få meget gode resultater om kosthold, hvile og riktig teknikk sitter inne..



Klart at strengere straffer gjerne kan virke mer avskrekkende. men USA har ikke akkurat milde straffer og de har vel ikke så veldig lav kriminalitet.

men at det hadde skremt vekk en del som vurderer å begynne på AAS kan jeg godt tenke meg

Om du ser prosentmessig så har USA mindre kriminalitet/forbrytelser enn Norge. At vi tilstadig hører om så mange gærninger fra USA kommer jo av at de er så innihampens mange innbyggere..
Det er jo tryggere i NY enn OSLO nå mht kriminalitet menn det er ikke det bilde Media viser for å si det slik.

I USA får de ekstra straff om de selger steroider eller stoff for den saks skyld i nærheten av skole / barnehage / barnepark eller ennen plass med barn. Noe som har ført til mindre salg ved disse områdene..



Kanskje du skulle meldt fra til ADN eller noen da, så vi kunne få tettet dette smutthullet du har funnet?

Tror nok at de er klar over det og det er nok ikke så mye de kan gjøre med det foreløbig, må nok lovendring til for å endre det.


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Mener doping må kriminaliseres
« #42 : 10. mai 2005, 15:16 »


Det er en viss forskjell på bruk om du er 16, 22 eller 30..
Når du er i teenårene opp til ca 23 år så er egenhormonproduksjonen på topp. dvs for at du skal få effekt av ASS så må du bruke ganske høye doser.

Dette er fullstendig irrelevant dette du kommer med her, dosene som vil bli brukt er langt over hva en normalproduksjon er for noe uansett.

Problemet ved å misbruke i ung alder er at beinplatene ikke er lukket, og AAS kan fremskynne den prosessen noe som medfører at du stopper og vokse på et tidligere tidspunkt enn hva du normalt ville blitt. Altså blir man aldri like utviklet kroppslig sett.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Mener doping må kriminaliseres
« #43 : 10. mai 2005, 15:22 »


Dette er fullstendig irrelevant dette du kommer med her, dosene som vil bli brukt er langt over hva en normalproduksjon er for noe uansett.

Problemet ved å misbruke i ung alder er at beinplatene ikke er lukket, og AAS kan fremskynne den prosessen noe som medfører at du stopper og vokse på et tidligere tidspunkt enn hva du normalt ville blitt. Altså blir man aldri like utviklet kroppslig sett.

egentlig ikke

jeg har noen studier som jeg ikke blir å legge ut her pga regelen om diskusjon om bruk, men der har de testet bruk av testosteron på yngre menn dvs de var ca 20 år og eldre menn ca 40 år det viste seg at de på 40 år fikk etter 12 uker mye mer økning i LBM med halve dosen av hva de på 20 år fikk. de på 20 måtte faktisk 2,5x dosen for å få samme masseøkning...

Wink


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Mener doping må kriminaliseres
« #44 : 10. mai 2005, 15:24 »
Men den forandringer skylles helt andre ting enn naturlig produksjon, alder er jo et kjernepunkt her. Og kroppslig er det enorme forskjeller på en på 40 år og en på 18 - da er det opplagt hvem som bygger mest.

Men send meg gjerne studiene på PM eller mail. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!