Skrevet av Emne: Kan tynne folk virkelig ha naturlig høy forbrenning?  (Lest 11004 ganger)

Utlogget frank85

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

Gleder meg skikkelig til å begynne med gainer nå:D

går nok bra hehe. mulig jeg var uheldig bare. tror jeg kjøpte gaineren fra ej-shop.no. følelsen etter å ha drukket gaineren var som etter man har spist en stor pose med godteri. man føler seg kvalm og jævlig, og hjertet slår i hundre. spørs om ikke gaineren bare full av sukker eller noe

Utlogget ThirdEye

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

hehe, har hørt det er mange gainere med mye drit oppi:P tror jeg skal satse på myo.no sin gainer, er fornøyd med alle produktene derifra til nå;)
"if life gives you aids, make lemonades"-Jesse Hughes

Høyde: 170
Vekt: 67-69 kg

Mark: 200 kg
Benkpress: 132kg
Knebøy: 150 kg

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
spørs om ikke gaineren bare full av sukker eller noe
Det er jo det gainer _er_!
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget frank85

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

Det er jo det gainer _er_!

vet, var litt dumt sagt.. hehe  men sukkeret i gaineren må ha hatt veldig høy GI eller noe. kunne kjenne hjertet jobbet for harde livet.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

ja, men vanskelig, spiser som en hest.

standard tynnj-kvin.

ååå jeg spiser som en hest/helt/what ever men legger ikke på meg Sad Sad

nei obv spiser du IKKE mye. det du spiser til dagen er sikkert en standard stor lunsj for andre her inne =)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Har det ikke avklart for lenge siden at folk med lik vekt og kroppsammensetning har samme metabolisme? At noen rett og slett er en smule mer aktiv enn andre folk i hverdagen er jo en annen sak.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

IntX

  • Gjest
Har det ikke avklart for lenge siden at folk med lik vekt og kroppsammensetning har samme metabolisme? At noen rett og slett er en smule mer aktiv enn andre folk i hverdagen er jo en annen sak.
Nei, ikke nødvendigvis. Genetikk er igjen et stikkord. Eksempel som kan nevnes er at enkeltindivider kan bli født med kromosonfeil som fører til ekstrem vektøkning kontra det stikk motsatte.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Nei, ikke nødvendigvis. Genetikk er igjen et stikkord. Eksempel som kan nevnes er at enkeltindivider kan bli født med kromosonfeil som fører til ekstrem vektøkning kontra det stikk motsatte.

Har dette med metabolisme å gjøre?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget miss betty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

  • Må jo bare lære alt, alltid. ;)
Da jeg var yngre så trodde jeg at dette var noe som "bare var slik".

"Uansett hvor mye jeg spiste" så la jeg ikke på meg. Wink
Hehe.. Men jeg tenkte jo ikke på at jeg spiste ikke like mye, hele tida, gjennom hele dagen, hver dag.... Hehehe..

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Har dette med metabolisme å gjøre?

litt av metabolismen må vel være fastsatt av genetikken? Selv om det kan lett endres vil jo fortsatt genetikk være en faktor sammen med miljø
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
gener spiller vanligvis en veldig liten rolle, men hos enkelte med forandringer i thermogenesissen, el noe så kan de enten legge på seg veldig fort eller miste vekt veldig fort. er også noen som blir født med dempa mettehets følelse, som fører til fedme. Fedme er faktisk arvelig med så mmye som 40-70% og er en av grunnene til at feite folk har feite unger. når d her er sagt så gjelder d ytterst få individer og ade aller fleste på d forumet her får bare begynne å telle kcal så ser de at de enten spiser alt for lite ller alt for mye
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget frank85

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

gener spiller vanligvis en veldig liten rolle, men hos enkelte med forandringer i thermogenesissen, el noe så kan de enten legge på seg veldig fort eller miste vekt veldig fort. er også noen som blir født med dempa mettehets følelse, som fører til fedme. Fedme er faktisk arvelig med så mmye som 40-70% og er en av grunnene til at feite folk har feite unger. når d her er sagt så gjelder d ytterst få individer og ade aller fleste på d forumet her får bare begynne å telle kcal så ser de at de enten spiser alt for lite ller alt for mye

at feite foreldre har feite unger har vel mest med å gjøre at de fører sine dårlige vaner over til barna vel?

Utlogget Big-P

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 345
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 345

Ja, det gjør de nok også. Men innen epigenetikken viser at genene tilpasser seg også etter ytre påvirkninger som kosthold. Man kan si enkelt at noen matvarer kan "slå på/av" gener avhengig av hvor de fester seg (genmetylering). Og dette kan ha blitt påvirket i lang tid i forveien, så ordtrykket "Du blir hva bestemora di spiser" gir en ny mening. Men dette er et rimelig nytt forskningsfelt, så det gjelder å følge med på utviklinga som kan forandre mye innen bl.a ernæring Ohmy

Hentet fra en artikkel fra matoghelse (http://www.matoghelse.no/helse/2008/09/08/naar-miljoeet-styrer-genene.aspx)
Sitat
Samtidig har man vist at måten vi spiser, tenker og lever på preger genene våre og dermed helsa til kommende generasjoner. Denne programmeringa begynner allerede før barnet er unnfanget og kan nedarves gjennom flere slektsledd. Dette kalles epigenetisk arv og representerer et paradigmeskifte innen ernærings- og miljømedisin.

Sitat
Amerikanske forskere ved Duke-universitetet i Durham studerte effekten av kosttilskudd på gravide mus som har en mutasjon eller spesiell variant av genet som kalles ”agouti”. Agouti-musene har gul pels, spiser unormalt mye og er ekstremt overvektige, og disse dyrene har langt høyere risiko for å utvikle hjertesykdom, diabetes og kreft enn normale mus.

I eksperimentet ble musene delt i to grupper. Den ene gruppa av gule, overvektige agouti-mødre ble fôret med en standard laboratoriediett (kalt NIH-31), mens den andre gruppa også fikk kosttilskudd med folat, vitamin B12, betain og kolin. Disse næringsstoffene er mer eller mindre rike på metylgrupper (-CH3). Andre studier har vist at dette molekylet kan slå av eller regulere geners aktivitet ved at metylgruppene binder seg til spesielle steder på DNA-strengen og påvirker blant annet proteiner som styrer genuttrykket. Med andre ord kan metylrike kosttilskudd slå av gener som for eksempel disponerer for sykdom.
Born weak, die weak, live strong

Knebøy: 125 kg
Benkpress: 110 kg
Markløft: 160 kg
Militærpress: 55 kg

IntX

  • Gjest
Har dette med metabolisme å gjøre?
Øh...

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Tynne folk har bare ikke hørt om gainer og proteinpulver Smiley Jeg er ikke naturlig matvrak og går ikke opp uten tilskudd fordi jeg sliter med å spise nok...

Tykke folk som sier de har lav forbrenning forteller skrøner om hvor lite de egentlig spiser... Bare se hva de finner av sjokkis ol når de har razzia på slankeprogrammene på tv...
Education is important, but big biceps are importanter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!