Skrevet av Emne: Ninja-stil?  (Lest 3618 ganger)

Utlogget randomguy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Ninja-stil?
« : 26. september 2004, 22:47 »
Har hørt at det er noe som heter taihenjutsu og det er bevegelse greier som ninjaer brukte. Er dette sant? I så fall hvor kan jeg lære slikt?

Utlogget Si

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

SV: Ninja-stil?
« #1 : 17. oktober 2004, 18:00 »
Jeg anbefaler ikke at du lærer deg ninja stil. Ihvertfall ikke hvis du er ute etter selvforsvar, eller en kampsport med et skikkelig sparring system. Jeg anbefaler heller Kickboxing eller muay thai og MMA. Men hvis du vil det, så feel free to do it. MEn jeg vet ikke hvor du kan lære slikt. Det er ikke mange som holder på med dette så jeg tviler på at d er mye sånt i norge.

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: Ninja-stil?
« #2 : 17. oktober 2004, 18:04 »
Det er nok bujinkan  taijutsu du mener. Det er en "ninja-stil" ja. Gikk litt på det før.
sjokk og vantro

Utlogget Kovenant

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 979
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 979

  • Kongen av skriveleif
SV: Ninja-stil?
« #3 : 18. oktober 2004, 17:47 »
Lær deg heller ninja-stil enn kickboksing! Kick-boksing er jo bare blokering av slag spark. ikke mye selv-forsvar. prøv wing tsun eller escrima.
Benkpress: 1x195kg
Markløft: 1x230kg 15x180kg
Militærpress: 10x100kg
93kg - 183cm

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: Ninja-stil?
« #4 : 18. oktober 2004, 19:09 »
Lær deg heller ninja-stil enn kickboksing! Kick-boksing er jo bare blokering av slag spark. ikke mye selv-forsvar. prøv wing tsun eller escrima.
ikke snakk om ting du ikke vet noe om. Nå er du helt på jordet....
sjokk og vantro

Utlogget Si

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

SV: Ninja-stil?
« #5 : 18. oktober 2004, 21:28 »
Lær deg heller ninja-stil enn kickboksing! Kick-boksing er jo bare blokering av slag spark. ikke mye selv-forsvar. prøv wing tsun eller escrima.
Du vet ikke hva du snakker om. Du har misforstått kickbox veldig mye. Vet ikke hvor du har fått den informasjonen fra.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: Ninja-stil?
« #6 : 19. oktober 2004, 02:43 »
Lær deg heller ninja-stil enn kickboksing! Kick-boksing er jo bare blokering av slag spark. ikke mye selv-forsvar. prøv wing tsun eller escrima.

wing tsun??? morsom?? det må være det mest inneffektive systemet noensinne!!

ninja stil har ingenting med selvforsvar å gjøre. Sjekk ut Scott Morris i Ufc 2, han var en ninjutsu ekspert. Resten av historien må du nesten se selv

Utlogget Si

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

SV: Ninja-stil?
« #7 : 20. oktober 2004, 21:01 »


wing tsun??? morsom?? det må være det mest inneffektive systemet noensinne!!

ninja stil har ingenting med selvforsvar å gjøre. Sjekk ut Scott Morris i Ufc 2, han var en ninjutsu ekspert. Resten av historien må du nesten se selv

Jeg så hvordan det ente.. Med en gang de kom ned på bakken og fyren ned i full mount var det over. Det var helt latterlig hvordan det ente, han fikk jo hele 3 kraftige albuer rett i trynet. Ninja stil ja.. veldig effektivt  Grin (...not!!!)

Utlogget ElitePingle

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

SV: Ninja-stil?
« #8 : 03. desember 2004, 18:39 »
Lær deg heller ninja-stil enn kickboksing! Kick-boksing er jo bare blokering av slag spark. ikke mye selv-forsvar. prøv wing tsun eller escrima.
Hahaha! håper du ikke mener dette på alvor. For guds skyld ikke snakk om noe du overhode ikke har peiling på! alle kan gjøre feil osv, men denne var en av de groveste  Wink tror nok du har missforstått kickboxing helt!

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: Ninja-stil?
« #9 : 05. desember 2004, 18:31 »
Det meste av "selvforsvaret" jeg lærte på ninjutsu virker bare på en motstander som er med på leken.
sjokk og vantro

Utlogget Etta

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 253

SV: Ninja-stil?
« #10 : 06. desember 2004, 06:43 »
Taihenjutsu... rofl... Beklager, men jeg må bare le!  rofl Du skjønner, jeg er i Japan nå, og snakket med en japansk venninde da jeg leste ordet, og vi lo godt begge to... *tørker en tåre*   Cheesy
Taihen betyr nemlig noe i nærheten av kinkig... Cheesy Det gir jo betydningen kinkig kampsport...  2thumbsup Du skjønner jeg måtte le av det Smiley

Når det gjelder ninjutsu, som man faktisk, tro det eller ei, vanligvis sier, så vil jeg ikke anbefale det... Med mindre du vil ha de fleste japanske kampkunst mastere på nakken (det kan være vondt på leirer o.l.). Det blir nemlig sett på som en skitten kampkunst (nesten bedre å kalle det kampsport), der man angriper bakfra uten å gi motstanderen en fair sjanse. En snikmorder-kunst, som etterlater utøveren æreløs...

Skjønner tiltrekkningen til å lære kunsten, men jeg vil vel egentlig prøvd å finne noe annet... (vil vel? har jo for så vidt gjordt det jeg da...)

Mvh


Konkurrerende utøver i Kampsport.



*Bukker respektfullt*

Utlogget ElitePingle

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

SV: Ninja-stil?
« #11 : 06. desember 2004, 12:16 »
  rofl Haha. vannvittigbra. Jeg lærer så mye nyttig her! hehe. (Honnør til Etta)

Utlogget ElitePingle

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

SV: Ninja-stil?
« #12 : 06. desember 2004, 12:24 »
Har hørt at det er noe som heter taihenjutsu og det er bevegelse greier som ninjaer brukte. Er dette sant? I så fall hvor kan jeg lære slikt?

Er du ute etter å kunne slikt bare for gøy? Gå inn på www.newageninjas.com for tips osv. Dette er en gruppe ungdommer fra Bergen som driver med slikt. De har god erfaring fra kampsporter som kung-fu og tae kwon do. Her finner du noen bilder, og filmer.

Hvis det er for selvforsvar du vil ha, så er "ninja-stilen" ikke det rette for deg.

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

SV: Ninja-stil?
« #13 : 06. desember 2004, 13:16 »
Jeg anbefaler ikke at du lærer deg ninja stil. Ihvertfall ikke hvis du er ute etter selvforsvar, eller en kampsport med et skikkelig sparring system.
Hvorfor i alle dager svarte du dette? Han spurte overhodet ikke om det i det hele tatt, kun om det var noen som kjente til noe som heter taihenjutsu.

Hvorfor må ethvert spørsmål om hva som helst innen kampsport ende opp i en "min er bedre enn din"-diskusjon her inne??

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: Ninja-stil?
« #14 : 06. desember 2004, 17:24 »
den sterkestes rett addey...enkel psykologi! Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!