Skrevet av Emne: BJJ vs. Bygging  (Lest 4337 ganger)

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: BJJ vs. Bygging
« #15 : 25. desember 2006, 04:07 »
Det er vel ingen overraskelse at dere syntes byggeren gjorde en god jobb Cheesy Dette er jo treningsforum Cheesy

Uansett: Jeg må si meg uenig - synes det var latterlig å se på body builderen. Han veier 250 pounds, 100 pounds mer enn bjj sortbelten.
Body Builderen veide med andre ord 113 kg og bjj-sort belten veide 67(!!) kg. Det er litt av en vektforskjell med andre ord!

Og allikevel kontrollerte bjj sortbelten kampen med teknikk og vant forsåvidt fort med en armbar!

Det er ikke magi å kunne grapple - man må fortsatt kunne ta imot et slag og det er ikke akkurat sånn at man klarer å fullføre kampen på et sekund. Det er mye muskler å stå imot og jeg er overrasket over at bodybuilderen ikke klarte å hale ut kampen mer med styrken sin. Men med tanke på den syke vektforskjellen (det var ingen vits for Pedro å mounte - han ble jo bare kastet av) og styrkeforskjellen så er det vanvittig å se på!

Det er ingen tvil om at muskler har mye å si - derfor også styrketrening er en vesentlig og viktig del i fighting - men det er også mange andre aspekter som er likeverdig viktige, blant annet teknikk, kondisjon og allsidighet.

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: BJJ vs. Bygging
« #16 : 25. desember 2006, 12:36 »
Da det ble bakkekamp, så trodde du en BB skulle ta en utøver i BJJ? Dette er jo det en BJJ kan.

Sammenlikningen er dels latterlig. Interessant med tanke på hva styrke kan utrette, men hadde BB vunnet her hadde jeg mistet all respekt for denne BJJ-utøveren.

Ja hehe.. har veldig lite peiling på kampsporter som du sikkert skjønner.. Jeg tenkte bare at siden kroppsbyggeren veier så mye mer og er så mye sterke så ville han kjøre over ham når de lå oppå hverandre..

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: BJJ vs. Bygging
« #17 : 25. desember 2006, 14:25 »
Det er vel ingen overraskelse at dere syntes byggeren gjorde en god jobb Cheesy Dette er jo treningsforum Cheesy

Uansett: Jeg må si meg uenig - synes det var latterlig å se på body builderen. Han veier 250 pounds, 100 pounds mer enn bjj sortbelten.
Body Builderen veide med andre ord 113 kg og bjj-sort belten veide 67(!!) kg. Det er litt av en vektforskjell med andre ord!

Og allikevel kontrollerte bjj sortbelten kampen med teknikk og vant forsåvidt fort med en armbar!

Det er ikke magi å kunne grapple - man må fortsatt kunne ta imot et slag og det er ikke akkurat sånn at man klarer å fullføre kampen på et sekund. Det er mye muskler å stå imot og jeg er overrasket over at bodybuilderen ikke klarte å hale ut kampen mer med styrken sin. Men med tanke på den syke vektforskjellen (det var ingen vits for Pedro å mounte - han ble jo bare kastet av) og styrkeforskjellen så er det vanvittig å se på!

Det er ingen tvil om at muskler har mye å si - derfor også styrketrening er en vesentlig og viktig del i fighting - men det er også mange andre aspekter som er likeverdig viktige, blant annet teknikk, kondisjon og allsidighet.

Poenget var vel ikke hvor bra de klarte seg i forhold til sine relative fortrinn, men heller hvor bra de klarte seg rent objektivt. BJJ-utøveren gjorde det selvsagt bra med tanke på at kroppsbyggeren var såpass mye større og sterkere, men det er ikke vektklasser på gata, og det denne videoen bekrefter, er at en person med middelmådige tekniske ferdigheter kan tjene enormt mye i et slagsmål på å være stor og sterk.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: BJJ vs. Bygging
« #18 : 25. desember 2006, 15:26 »
Det er vel ingen overraskelse at dere syntes byggeren gjorde en god jobb Cheesy Dette er jo treningsforum Cheesy

Uansett: Jeg må si meg uenig - synes det var latterlig å se på body builderen. Han veier 250 pounds, 100 pounds mer enn bjj sortbelten.
Body Builderen veide med andre ord 113 kg og bjj-sort belten veide 67(!!) kg. Det er litt av en vektforskjell med andre ord!

Og allikevel kontrollerte bjj sortbelten kampen med teknikk og vant forsåvidt fort med en armbar!

Det er ikke magi å kunne grapple - man må fortsatt kunne ta imot et slag og det er ikke akkurat sånn at man klarer å fullføre kampen på et sekund. Det er mye muskler å stå imot og jeg er overrasket over at bodybuilderen ikke klarte å hale ut kampen mer med styrken sin. Men med tanke på den syke vektforskjellen (det var ingen vits for Pedro å mounte - han ble jo bare kastet av) og styrkeforskjellen så er det vanvittig å se på!

Det er ingen tvil om at muskler har mye å si - derfor også styrketrening er en vesentlig og viktig del i fighting - men det er også mange andre aspekter som er likeverdig viktige, blant annet teknikk, kondisjon og allsidighet.

Det er godt vi tullinger på treningsforum har en mma-gud som deg som kan rettlede oss da? Wink


Poenget er at byggeren klarte seg langt bedre enn det "muskler betyr ingenting, teknikk betyr alt"-fanatikerne på youtube (og tildels på andre fora) påstår. Dette er et godt eksempel på at muskler, styrke, tyngde og litt tøffhet/agressivitet lar deg komme ganske så langt i en kamp.. Smiley Vi må huske at det her ikke er snakk om en halvgod amatørgrappler, men en grappler av _ekstrem_ klasse..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!