Skrevet av Emne: trekkin av tenner  (Lest 3211 ganger)

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

SV: trekkin av tenner
« #15 : 18. mars 2005, 17:41 »
jeg har røykt i over et år.det er ikke godt får meg det vet jeg,men er så jævla herlig me en røyk når det er så kaldt ute osv

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: trekkin av tenner
« #16 : 18. mars 2005, 17:45 »
jeg har røykt i over et år.det er ikke godt får meg det vet jeg,men er så jævla herlig me en røyk når det er så kaldt ute osv

Hvis det er grunnen til at du røyker ville jeg nok valgt votter og lue istedet, det er et sunnere alternativ.

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: trekkin av tenner
« #17 : 19. mars 2005, 20:44 »

Hmm.. er det da det? Det øker forbrenningen (med noen små prosent). Jeg sier ikke at alle må røyke. Men jeg har ikke sett at det skal ha noe negativ virkning på STYRKE trening. det er dårlig for utholdenhets trening, det vet jeg. Men har det så stor virkning på styrketrening?

Ikke dårlig innvirkning på styrketrening? Dårligere blodgjennomstrømning til musklene gir vel ikke optimalt utbytte av treninga. Dårligere kondis er vel heller ikke en fordel? Hvis du mener at røyking ikke er helseskadelig for deg så vet du lite!
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Morten

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 761
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 761

  • Eat when it´s time, not when you´re hungry!
SV: trekkin av tenner
« #18 : 20. mars 2005, 13:01 »


Ikke dårlig innvirkning på styrketrening? Dårligere blodgjennomstrømning til musklene gir vel ikke optimalt utbytte av treninga. Dårligere kondis er vel heller ikke en fordel? Hvis du mener at røyking ikke er helseskadelig for deg så vet du lite!
Kremt.. jeg vet det er helseskadelig. Hvor skreiv jeg at det ikke var det? Hmm.. Jeg skreiv også at det ikke var gunstig for utholdenhetstrening. Eneste jeg lurte på er hvor stor invirkning det har på styrketrening...

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: trekkin av tenner
« #19 : 20. mars 2005, 15:07 »

Kremt.. jeg vet det er helseskadelig. Hvor skreiv jeg at det ikke var det? Hmm.. Jeg skreiv også at det ikke var gunstig for utholdenhetstrening. Eneste jeg lurte på er hvor stor invirkning det har på styrketrening...

Vanskelig å si noe eksakt, men det vil ihvertfall gjøre at du vokser tregere, det finnes det mange studier på.

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: trekkin av tenner
« #20 : 20. mars 2005, 15:11 »
Baahh for gebiss!  buttrock

Utlogget Morten

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 761
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 761

  • Eat when it´s time, not when you´re hungry!
SV: trekkin av tenner
« #21 : 20. mars 2005, 16:42 »


Vanskelig å si noe eksakt, men det vil ihvertfall gjøre at du vokser tregere, det finnes det mange studier på.

Takk Smiley Et svar! vet du om noen slike studier?

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: trekkin av tenner
« #22 : 20. mars 2005, 17:08 »
Takk Smiley Et svar! vet du om noen slike studier?

Tja, her er det et: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=12637259


Smoking impairs muscle recovery from exercise.

Price TB, Krishnan-Sarin S, Rothman DL.

Department of Diagnostic Radiology, Yale University School of Medicine, New Haven, Connecticut 06510, USA. thomas.price@yale.edu

Cigarette smoking is a leading cause of many adverse health consequences. Chronic nicotine exposure leads to insulin resistance and may increase the risk of developing non-insulin-dependent diabetes mellitus in young otherwise healthy smokers. To evaluate smoking-induced effects on carbohydrate metabolism, we studied muscle glycogen recovery from exercise in a young healthy population of smokers. The study used 31P-13C NMR spectroscopy to compare muscle glycogen and glucose 6-phosphate levels during recovery in exercised gastrocnemius muscles of randomized cohorts of healthy male smokers (S) and controls (C). Data for the two groups were as follows: S, > or =20 cigarettes/day (n = 8), 24 +/- 2 yr, 173 +/- 3 cm, 70 +/- 4 kg and age- and weight-matched nonsmoking C (n = 10), 23 +/- 1 yr, 175 +/- 3 cm, 67 +/- 3 kg. Subjects performed single-leg toe raises to deplete glycogen to approximately 20 mmol/l, and glycogen resynthesis was measured during the first 4 h of recovery. Plasma samples were assayed for glucose and insulin at rest and during recovery. Test subjects were recruited from the general community surrounding Yale University. Glycogen was depleted to similar levels in the two groups [23.5 +/- 1.2 (S) and 19.1 +/- 1.3 (C) mmol/l]. During the 1st h of recovery, glycogen synthesis rates were similar [13.8 +/- 1.1 (S) and 15.3 +/- 1.3 (C) mmol x l-1 x h-1]. Between hours 1 and 4, glycogen synthesis was impaired in smokers [0.8 +/- 0.2 (S) and 4.5 +/- 0.5 (C) mmol x l-1 x h-1, P = 0.0002] compared with controls. Glucose 6-phosphate was reduced in smokers during hours 1-4 [0.105 +/- 0.006 (S) and 0.217 +/- 0.019 (C) mmol/l, P = 0.0212]. We conclude that cigarette smoking impairs the insulin-dependent portion of muscle recovery from glycogen-depleting exercise. This impairment likely results from a reduction in glucose uptake.

Publication Types:
Clinical Trial

PMID: 12637259 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: trekkin av tenner
« #23 : 20. mars 2005, 18:50 »
This impairment likely results from a reduction in glucose uptake.


Virket ikke veldig troverdig akkurat den sluttning der på en måte..... de hørtes ikke veldig sikre ut.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!