Skrevet av Emne: Tyson`s greatest hits!  (Lest 13256 ganger)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Tyson`s greatest hits!
« #15 : 16. juli 2005, 18:41 »
tyson er kanskje en av tidenes mest overvurderte boksere.

mannen har tapt hver gang han har møtt bra motsand som det har vært lite av i hans karriere.

nevn en alltime great tyson har slått.

og ikke si holmes,mannen var gammel.

tyson`s minus er ikke hake han tok mengder med juling fra lewis,douglas og holyfield, det er mere det at han fryser når motsanderne kjemper tilbake og ikke er livredd han som de pleier og være.

ringmagazine har han rangert rundt 20de plass av all time greats.

å sammenligne tyson med en av historiens beste boksere som ali blir vel dumt.

ali slo foremann som har bedre hake, slagkraft,kondis og er større.

ali ville ha jabbet tyson ned og fullført han ca i 8de runde.

Ikke uenig i det du skriver her. Boksemessig var han "heldig" med hvilken epoke han hadde sin karriere i. Hans svake kjeve er også nevnt. Allikevel er det utrolig mange som har vært og er enormt fascinert av Tyson, meg selv inkludert. 

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: Tyson`s greatest hits!
« #16 : 17. juli 2005, 21:24 »
personlig vil jeg si at problemstillingen er irrelevant

verden består ikke av objektivitet og rettferdighet

tyson er tidenes bokser fordi han klarte å skape mest show og entertaine så mye og "virket" så vanvittig god,  og at folk husker han den dag i dag.

om det finnes boksere som på visse punkter av deres karriere har kunnet banke tyson griselett bryr meg midt oppi rompa :] go tyson!

mvh viten
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Tyson`s greatest hits!
« #17 : 18. juli 2005, 01:30 »
Ikke uenig i det du skriver her. Boksemessig var han "heldig" med hvilken epoke han hadde sin karriere i. Hans svake kjeve er også nevnt. Allikevel er det utrolig mange som har vært og er enormt fascinert av Tyson, meg selv inkludert.

haka er fin den han er alldri blitt slå kaldt ut og alldri av ett slag men av mengder.

lewis traff han masse, douglas og hlyfield likeså for ikke og snakke om williams der tok tyson imot en serie på 20-30 slag før han falt ........fortsatt bevisst.

det er nok hjertet og ikke haka som er problemet.
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Tyson`s greatest hits!
« #18 : 18. juli 2005, 01:32 »
personlig vil jeg si at problemstillingen er irrelevant

verden består ikke av objektivitet og rettferdighet

tyson er tidenes bokser fordi han klarte å skape mest show og entertaine så mye og "virket" så vanvittig god,  og at folk husker han den dag i dag.

om det finnes boksere som på visse punkter av deres karriere har kunnet banke tyson griselett bryr meg midt oppi rompa :] go tyson!

mvh viten

intresant,

er du en bokse fan eller en volds fan.



du har i det minste rett i at han er en av tidenes (om ikke tidenes) best solgte boksere.

har jo rekord i lønn fordelt på tidsbruk i idrettens historie.

250mill på 2min.
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

SV: Tyson`s greatest hits!
« #19 : 23. august 2006, 21:04 »
Min mening:
Tyson som bokser i sin storhets tid kunne ingen ta. Det bevisste han også nok, ingen på på åtti tallet når han starta proff kunne ta han, så ingen hadde. Og JO han har tatt legender, og ville ha tatt uansett hvem som helst i sin storhetstid. Den slagkraft og hurtigethet kan ingen slå, fra hans storhetstid. Var god ifra en meget meget ung alder, faktisk tidenes yngeste verdenesmester innen tungvekt. Personlige problemer satt store preg på hans bokse-karierre, noe som har resultert med at tyson problemer har blitt store, både utenfor og inni ringen.

Vi må alle innrømme at alle boksere har sin storhetstid, Ali hadde jo selv sin storhetstid. Men se deg for tyson og ali, begge i sin storhetstid. Sammen i ringen. Vi lurer på hvem som ville ha slått hvem?

Da må vi sammenligne dem, og sjekke hvem som hadde hatt størst odds

Best fysisk? Mike Tyson mye kraftigere og sterkere bokser

Hvem har oppnådd høyest grad i OL? Ali vant faktisk OL medalje, Tyson aldri deltatt..

Psykisk? Det er ett svært vanskelig spørsmål må jeg si, jeg har sett to, eller tre kamper der Ali har hatt svært god psyke, ett er mot Foreman, der han vant kampen taktisk. Men jeg mener likevel Tyson hadde bedre psyke i sin storhetstid, hadde god selvtillit og var aldri redd noe.

Tyson i ringen: Vunnet de fleste kamper som 1st round KO. En bokser som kan knocke de fleste ut på en fulltreffer.

Ali i ringen: Ali var helt unik i ringen, han danset med motstander, han fullførte kampen meget elegant akkurat som en dans.

Begge er store legender, vil si at tyson er 80, og 90 tallets legende, imens Ali var 60-70 åras legende.

Men hvis det hadde vært mulig at begge hadde vært på sin storhetstid, og møtt hverandre i samme ring, ville Tyson fullført kampen med vanlige 1st round ko.

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

SV: Tyson`s greatest hits!
« #20 : 26. august 2006, 16:07 »
Tyson var helt utrolig i sine beste år,derfor er han jo inne
på de fleste topp ti listene over boksere gjennom tidene.
Men du er jo udugelig mann..hva kan du om boksing egentlig?
Sett noen klipp på TV..? what
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

SV: Tyson`s greatest hits!
« #21 : 27. august 2006, 02:40 »
Tyson var helt utrolig i sine beste år,derfor er han jo inne
på de fleste topp ti listene over boksere gjennom tidene.
Men du er jo udugelig mann..hva kan du om boksing egentlig?
Sett noen klipp på TV..? what

hahhahah, vil ikke såre deg lillegutten så klapp igjen a..

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: Tyson`s greatest hits!
« #22 : 27. august 2006, 05:43 »
J-King: Med all respekt kompis så tror jeg du røpet din manglende innsikt i boksing med det innlegget. Jeg ser poenget ditt, men du gjør ikke et annet poeng enn enhver boksenybegynnerfan gjør - hvis man skal argumentere om hvor god Tyson var så må man begynne å se ham i sammenheng med hvem han slo. Hvem var egentlig god på den tiden? Tyson kom når bokseverden skrek etter en karaktur som han. Nivået hadde falt betraktelig og Tyson gikk igjennom som en bulldozer.

Ikke missforstå, Tyson var en meget god bokser! Iallefall på en topp 20 liste over de beste bokserne gjennom tidene...og kanskje på topp 10 i noens øyne (ikke mine)...men han var aldri på samme høyde som de virkelige store - det er noe enhver bokseekspert er enig om!

Tyson vs ali: Tja, jeg synes det er vanskelig å sammenligne og kan faktisk være enig i at Tyson kunne hatt en liten sjanse med tanke på at kosthold, teknikk, treningsmetode osv hadde utviklet seg litt...men alle idretter utvikler jo seg så det blir litt døfødt å sette historiske personer opp mot hverandre. Men Tyson var ALDRI den bokseren Ali var...det er også sikkert!

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Tyson`s greatest hits!
« #23 : 27. august 2006, 18:02 »
det virker som det ikke bare er jeg som har vanskelig med å ta j.king seriøst.

stor tyson fan, men har vist at han generelt ikke har greie på boksing, du faller på en måte inn i hva jeg kaller semiboksefan, en som har sete lite og anser tyson som en gud fordi han ser så imponerende ut.

som vi har vært inne på før så har tyson hatt all verden til motstand, heller ikke tidlig i sin karriere. sammenlignet med ali.

 ali overlever mengder av beinharde slag fra frazier.

de aller fleste eksperter er enige om at foreman,shavers og liston slo hardere enn tyson, ali overlevde dem.

til slutt vil jeg bare si at jeg ikke er ute etter å være frekk.
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Tyson`s greatest hits!
« #24 : 27. august 2006, 18:03 »
er ikke no klipp og lim fanm men detta bare passer så bra til tråden.

In 1985 Tyson went 15-0 with 15 KO's. Only one novice opponent would retire with a winning record (6-1). Not one of these 15 opponents ever beat a world class opponent and they accounted for 154 KO losses. Fucking incredible! The glass jaw brigade! Of particular note is opponent Larry Sims who is stopped by wonderboy in 3 rounds. Two fights later it takes 42 year old Ernie Shavers who hasn't had a fight in 4 years only 1 round to KO Sims.

1986 isn't much better and this is the year Tyson fans will tell you his prime started.

David Jaco KO'd in 1 retires with a losing record and is KO'd 18 times.

Mike Jameson KO'd in 5 retires with a losing record and is KO'd 4 times.

Jesse Ferguson was probably one of Tyson's best opponents although his only notable wins were against Ray Mercer and Buster Douglas while he retired having been KO'd 6 times. Even still he finished the fight with Tyson on his feet and was only floored once in 6 rounds before the referee disqualified him for holding.

Steve Zouski retires with a losing record and is KO'd 9 times. In his 2nd fight after getting KO'd by Tyson in 3, 267 lb George Foreman who hasn't fought in 10 years takes only one round more than Tyson scoring a KO in 4.

James Tillis past his prime and now a decent journeyman loses a close decision to Tyson. Tillis never beat a top 10 heavyweight in his career and was KO'd 11 times.

Mitch Green. Here's a switch. A Tyson opponent who doesn't have multiple KO losses on his record. Green who never defeated a ranked fighter and retired 19-6 goes the distance with Tyson and is never floored.

Reggie Gross KO'd in 1. A confidence booster for Tyson who has failed to stop his last 2 opponents. Fought the first half of his career as a light-heavyweight and was KO'd 5 times in compiling an 18-8 career record.

William Hosea KO'd in 1. Another winning record! Retires 11-7 and is KO'd twice.

Lorenzo Boyd. KO'd in 2. Retires with a losing record. Incredibly Boyd suffers 41 KO's in 54 career losses!

Marvis Frazier KO'd in 1. Soft puncher with a weak chin but holds a decision win over Bonecrusher Smith, the only top 10 opponent win on his resume. KO'd in 1 in both career losses.

Jose Ribalta TKO'd in 10. On his feet, clear-eyed and complaining when the referee stops it. Retires with a winning record but still suffers 9 KO's in 17 losses and like most Tyson KO victims never beats a top 10 heavyweight.

Alfonso Ratliff KO'd in 2. A cruiserweight. KO'd by every world class heavyweight he ever fought. Retires with a winning record but is KO'd 6 times in 9 career losses.

That's 25 of Tyson's 44 Career KO's right there

Oh yeah, one other thing. Tyson's 27 fight pre-title opposition?

268 CAREER KO LOSSES !!!


he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

SV: Tyson`s greatest hits!
« #25 : 28. august 2006, 09:27 »
hahhahah, vil ikke såre deg lillegutten så klapp igjen a..
Høres nesten ut som en utfordring...greit det.. Smiley
Påltergeist stiller sikkert som kampleder..
Vil gjerne,som sikkert flere her vil se,be om en topp ti liste av J-King
på tungvektere...der vil vi vel sikkert også finne Bob Sapp... :Smiley
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Tyson`s greatest hits!
« #26 : 28. august 2006, 16:48 »
blir spennede om han i det hele tatt kan navnet på 10 store tungvektere.

vil si at han gjorde det helt store når han på slutten av det lange resonemanget sitt sa at tyson ville slått ut ali i første runde, vet om jeg skal le eller gråte.

ps. blire kamp så stiller jeg gjerne som poengdommer

he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Tyson`s greatest hits!
« #27 : 28. august 2006, 17:06 »
Høres nesten ut som en utfordring...greit det.. Smiley
Påltergeist stiller sikkert som kampleder..
Vil gjerne,som sikkert flere her vil se,be om en topp ti liste av J-King
på tungvektere...der vil vi vel sikkert også finne Bob Sapp... :Smiley

Det er klart at jeg stiller opp, jeg skal sågar sørge for at det hele både blir filmet og lagt ut på youtube!

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

SV: Tyson`s greatest hits!
« #28 : 28. august 2006, 17:17 »
Hehe,got to love this!  Grin

Uansett så er Tyson en sikkerlig publikumsfavoritt som trakk sinnsykt mange fans til boksing..kjipt for boksing at man mangler en slik figur nå Undecided

Utlogget _Vegeta_

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

SV: Tyson`s greatest hits!
« #29 : 28. august 2006, 22:22 »
Vanskelig å si Ali VS tyson. Hmm, Tyson hadde nok (om han var på sitt beste) slått knockout på Ali. Tror nok den kampen hadde vart en god stund.
Umulig er ingenting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!