Skrevet av Emne: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake  (Lest 17167 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #45 : 13. juli 2006, 10:17 »
Så da gjør altså restaurantene noe ulovlig når du ikke får komme inn uten slips / med joggesko? Det er selvfølgelig fint at loven forbyr diskriminering av joggeskobrukere / slipshatere (les: MEG, j..la møkkaplagg) / fargede o.l.

Jeg lurte altså bare på om loven sa noe om utestengelse av bolere? Det gjør den altså da slik du beskriver. Dog blir jo resultatet at sentrene kvitter seg med de tyngste vektene, og det er jo ikke gunstig heller...

Men siden du er "på gang" i tråden UAC: Du som har så gode jus-kunnskaper: Hvordan stiller dette seg ift. golfklubber der det også er regler for bekledning etc? Gjelder det andre regler her, siden disse er private klubber?

Uansett koker det vel ned til noe som det er ganske bred enighet om, virker det som: Enten totalforbud, eller legalisering av kjøp/salg også. Slik det er i dag, blir det bare rot!

Takker for svar  Smiley


Edit: Godt innlegg tricepsman! Honnør til dere begge  Smiley

Forøvrig en kommentar til dette:

Nå kan en selvfølgelig spørre seg om det er fornuftig å ansette folk fra Sortland, men det er en helt annen sak........

Man trenger ikke inngående jus-kunnskaper for å se at dette er GROV UAKTSOMHET!  Grin


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #46 : 13. juli 2006, 10:20 »
Private klubber gjør i grunn som de vil ja. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget vannvakten

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 466
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 466

  • muscleraw.com
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #47 : 13. juli 2006, 10:30 »
Til det med resturanter og nattklubber, så har eieren lov til å bestemme hvem som skal inn og ikkje, hvilke klær osv som er standard. Så lenge det gjelder for alle. Han har også lov å nekte bestemte personer så lenge de har gjort noe gale der. Men man kan ikkje nekte folk på grunn av rase/religion osv.

På mange treningssenter står det ofte i kontrakten at man kan bli kastet ut hvis man boler. Men da må jo treningssenter bevise dette.
<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=39072.0" target="_blank">Min treningslogg[/url]

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=43288.0" target="_blank">Min bildeprofil[/url]

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #48 : 13. juli 2006, 10:35 »
Analogen blir muligens bedre om en sammenligner det med en jobbsøkerrunde.
Er det greit å automatisk ikke kalle inn en kar til intervju dersom han i farten skulle være så ubetenksom at han skrev at han heter Ali Reza?

 Mange bedrifter velger da å legge søknaden nederst i bunken i trygg forvisning om at dette er en sortmusket kar, med særdeles dårlige norskkunnskaper og kanskje med en liten terrorist i magen...... Kvalifikasjonene hans forøvrig avser de ikke et sekunds vurdering.........
Også viser det fordørje meg at Ali er en from, kristen, meget oppegående og velkvalifisert kar født og oppvokst på Sortland. Meeen navnet var nok til å skape bildet og misstanken om at dette var en kar en ikke kunne stole på...... Dette er seff grov diskriminering, men norske bedrifter slipper unna det daglig.

Nå kan en selvfølgelig spørre seg om det er fornuftig å ansette folk fra Sortland, men det er en helt annen sak........

Når jeg studerte lærte vi et fantastisk uttrykk som het: "du tar det på habitus!" Meningen er at en del ting har mer eller mindre greie kjennetegn som raskt kan gi deg en formening om hva du har i hånden (for min del var det vingebein o.l. fra fisk). Greia var bare den at det å ta noe på habitus kun gir deg rett svar i en viss andel av tilfellene - noen ganger er treffprosenten veldig høy, mens den i andre tilfeller kun gir deg en røff tilnærming all den tid enkelte ting har sammenfallende habitusser så å si Smiley . Videre analyser for å verifisere ”misstanken" må derfor til.
Det samme gjelder vel bolerne - de som er tunge bolere kan en stort sett se det på, men det finnes folk som aldri har rørt ei pille/kanyle som har de samme særtrekkene - og det er jo noe med å være 100% sikker når en først skal ta en så viktig avgjørelse ovenfor den det måtte gjelde. En uskyldig utestengt er en for mye uansett.....

Hmmm ja det var mht å utestenge folk basert på habitus slik som tyrenakker og sånn da......... (nå dreper sikkert JanB meg - når han leser det ordet ....)

mvh
Ø

PS! Bare for å ha nevnt det - jeg synes det er mye verre å diskriminere folk på basis av rase/religion/sexuell legning o.l. enn på misstanke om hvorvidt de bruker dop. Det er ille det siste også, men på langt nær så viktig som det første - i mine øyne dah Smiley


Hva er galt med å ansette en fra sortland;)??

Mvh Norlæningen Lars

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #49 : 13. juli 2006, 10:39 »
Hva er galt med å ansette en fra sortland;)??

Mvh Norlæningen Lars

Hallo! Har du sett hva slags farger de har på majoriteten av husene der eller? Hvem faan maler huset sitt blått? Må være noe kollektivt galt da!

Sort hadde vært bedre, og mer billedlig - da hadde de i tillegg fått absorbert litt mer solvarme også - det er jo så kaldt og forblåst der Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #50 : 13. juli 2006, 10:42 »
Hallo! Har du sett hva slags farger de har på majoriteten av husene der eller? Hvem faan maler huset sitt blått? Må være noe galt da!

Sort hadde vært bedre, og mer billedlig - da hadde de i tillegg fått absorbert litt mer solvarme også - det er jo så kaldt og forblåst der Wink

Sant det du sier der, glemt det av. Lenge siden jeg var der.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #51 : 13. juli 2006, 10:47 »
På mange treningssenter står det ofte i kontrakten at man kan bli kastet ut hvis man boler. Men da må jo treningssenter bevise dette.

Og det kan de ikke. Smiley

Dette du nevner  med restauranter, så må også de ha en "gyldig" grunn - noe som i grunn ikke er veldig vanskelig å fabrikere.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget vannvakten

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 466
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 466

  • muscleraw.com
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #52 : 13. juli 2006, 10:57 »
Trenger jo ikkje en gyldig grunn for å si at det er dresskode på plassen  Wink
<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=39072.0" target="_blank">Min treningslogg[/url]

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=43288.0" target="_blank">Min bildeprofil[/url]

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #53 : 13. juli 2006, 11:00 »
Det bør ikke var andre med samme antrekket der inne allerede da... Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #54 : 13. juli 2006, 11:08 »
Private klubber gjør i grunn som de vil ja. Smiley

Treningsenter = En plass der man kan bli medlem for så og trene...

Det er jo litt om og men men i teorien så kan de vel velge hvem som kan komme å trene? Bare å kalle seg for en privat klubb det Wink Hadde jeg drevet et treningsenter så hadde jeg gjort det vertfall, så hadde det vert mye lettere og stenge ute folk som ikke var velkomne Wink Men så er jo holdningene mine ganske i strid mot dette flerkulturelle, metrosexuelle, politistat samfunnet vi lever i :Smiley
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget vannvakten

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 466
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 466

  • muscleraw.com
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #55 : 13. juli 2006, 11:23 »
Hadde eg drevet en nattklubb eller et gym, hadde eg bestemt hvem skulle fått kommet inn/trent der.

Min plass = mine lover, take it or leave it
<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=39072.0" target="_blank">Min treningslogg[/url]

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=43288.0" target="_blank">Min bildeprofil[/url]

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #56 : 13. juli 2006, 11:38 »
Jepp - men de kommersielle kjedene vil tjene penger, noe du mest sannsynlig ikke hadde gjort. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #57 : 13. juli 2006, 13:29 »
på tivoli har de sånne høydemålere hvor en må være "ca så høy" for å komme inn, kanskje det hadde vært noe på treningssenterene? du bør helst ikke være breiere en at du klarer å gå inn den døra der?

Faktaen er jo uansett at treningssentre ikke gjør dette fordi de ikke liker bolere, de gjør det for at ekstremt store folk kan skremme bort de ekstremt små usikre folka som somoftest ender opp med å være støttemedlemmer i ett år og så forsvinner de.
Penger tjent med andre ord.

Men mange som er større burde faktisk tenke litt på fremtoningen sin eventuelt væremåten sin på ett "familiesenter", det er jo her det største problemet er, de skremmer fanden på flatmark (i tilfeller selvsagt) og når familiefar nils ikke vil trene mer på dette senteret fordi han føler seg utrygg, da ødelegger de for alle oss andre.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #58 : 13. juli 2006, 13:45 »
på tivoli har de sånne høydemålere hvor en må være "ca så høy" for å komme inn, kanskje det hadde vært noe på treningssenterene? du bør helst ikke være breiere en at du klarer å gå inn den døra der?

Faktaen er jo uansett at treningssentre ikke gjør dette fordi de ikke liker bolere, de gjør det for at ekstremt store folk kan skremme bort de ekstremt små usikre folka som somoftest ender opp med å være støttemedlemmer i ett år og så forsvinner de.
Penger tjent med andre ord.

Men mange som er større burde faktisk tenke litt på fremtoningen sin eventuelt væremåten sin på ett "familiesenter", det er jo her det største problemet er, de skremmer fanden på flatmark (i tilfeller selvsagt) og når familiefar nils ikke vil trene mer på dette senteret fordi han føler seg utrygg, da ødelegger de for alle oss andre.


Det er vel primært det det handler om. De som er type "byggerstore" har en tendens til å både kle seg og oppføre seg som "idioter".

Jeg tar meg i det selv innimellom - jeg står der og vurdere hva jeg skal trene i i dag, også ligger singletten der da, og en har jo litt synlige muskler og en ok form som en så gjerne skulle vist fram til gud og hvermansen....... skal skal ikke?? I de fleste tilfeller burde en intuitivt forstått at en ikke burde tenke tanken en gang........................
Enn så lenge så står jeg stort sett i mot - til tross for at jeg trener på et gym med høøøy forståelse for den type bekledning. Problemet er bare at dersom folk begynner å gå rundt og sprade slik jeg fristes til til tider så gis stedet, meg selv og aktiviteten et dårlig rykte, og det burde flere trimmere og gymeiere tatt seg ad notam.........

SATS m.fl. har forstått det, selv om det kanskje har gått litt langt andre veien der - det er reine moteshowet i trimbekledning inne på enkelte av den type sentre, og det skremmer i allefall meg bort.......... Men for de unge og hippe er det sikkert gull Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake
« #59 : 13. juli 2006, 13:51 »
Men mange som er større burde faktisk tenke litt på fremtoningen sin eventuelt væremåten sin på ett "familiesenter", det er jo her det største problemet er, de skremmer fanden på flatmark (i tilfeller selvsagt) og når familiefar nils ikke vil trene mer på dette senteret fordi han føler seg utrygg, da ødelegger de for alle oss andre.

Det var jo synd for familiefar Nils. Vi er alle forskjellige, om en stor aas- bruker vil gå rundt på gymmet i liten tank top og skrike mens han løfter, så må han få lov til det. Hvem bryr seg om familiefar nils når han ikke klarer å trene der bare fordi alle ikke er like puslete som han selv?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!