Skrevet av Emne: spørsmål angående trening av kropp.  (Lest 823 ganger)

Utlogget axxls

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

spørsmål angående trening av kropp.
« : 13. juni 2008, 18:39 »
hei! jeg har lest litt rundt i forumet her nå, og jeg skjønner knapt bæret, jeg har praktisk talt ingen kunnskap om trening whatsoever.

Jeg har ett spørsmål angående trening av kropp. Lår, rompe, magemuskler, bryst og armer.
Hva bør jeg gjøre ? hvordan skal jeg trene ? hvordan skal jeg tøye ut ?

Jeg vill ikke bli stor og breid egentlig, jeg vill bare få litt muskler og rompe, atm har jeg ingenting, idag kjøpte jeg en stor kanne med protein pulver som en start, Mass Gainer.

hadde vært høgst takknemlig for tips og veiledninger om hvordan jeg kan få til dette, med daglige økter med trening.

Tusen takk
Mvh Thomas

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: spørsmål angående trening av kropp.
« #1 : 13. juni 2008, 18:40 »
Du starter med tilskuddet, det var jo fornuftig?!

Du kan begynne å lese igjennom diverse forum, så skal du se at du fort lærer veldig mye, men det er ingen som legger det i hånden din, du må selv lære og feile.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: spørsmål angående trening av kropp.
« #2 : 13. juni 2008, 18:42 »
Prøv ut dette programmet her:
http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/

3 treninger i uka(annenhver dag), og det har med alle de viktige øvelsene(benk, bøy, mark, militærpress, stangroing)

Kjører dette selv, og har veldig bra økninger Smiley
Smiley

Utlogget axxls

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: spørsmål angående trening av kropp.
« #3 : 13. juni 2008, 18:43 »
yess, jeg skal fortsette å lese gjennom diskusjon.no og her foreløpig, om hvilken mat jeg bør spise osv,
men jeg tenkte også på, hva jeg skal begynne med angående trening, situps, armhevinger og knebøy har jeg komt fram til, å begynne med, 20 armhevinger, 30 situps, 40 knebøy ettpar ganger daglig, jeg har også ett spørsmål angående tøying, hvordan tøyer jeg ut magemusklene etter situps ?

Utlogget axxls

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: spørsmål angående trening av kropp.
« #4 : 13. juni 2008, 18:44 »
tusen takk for svaret ditt bjørn-e Smiley det skal jeg gjøre!

Utlogget Kappli

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: spørsmål angående trening av kropp.
« #5 : 13. juni 2008, 23:53 »
Har ikkje massevis av erfaring selv, men kan komme med litt tilskudd:

Før du begynner med kosttilskudd og alt det der, så få orden på kosten din! Et snop, brus, fastfood etc kun i helgene. Du skal ha 2g proteiner per kropps kilo. (Om jeg ikkje tar helt feil)
Det som er viktig og ete er mat med masse proteiner, sunn fett, og kcal. Alt det finner du i fisk, egg, kjøtt, etc. Et MYE! Uten godt med sunn mat kan det ta år med trening for noko som kunne ta månder.
Treningsprogrammer finner du masse av på siden er, men før du begynner på programmer vil iallefall jeg brukt par uker på å få teknikken på de forskjellige øvelsene, så du har litt erfaring med å løfte vekter.
En god side for å sjekke åssen muskelgrupper du bruker i de forskjellige øvelsene og kva de heiter er wwww.cooopersguns.com
Anngående utøying osv, så strekker jeg litt på musklene i knappe 2-3 minutter sånn at jeg ikkje blir stiv etter 15min, og har godt med oppvarmings sett med mye mindre enn du egentleg tar i de forskjellige øvelsene. Det er sikkert dårleg / feil etc, har egentleg lite peiling på det, men har funka for meg siste halvåret:)

Det viktige med trening er iallefall og få tilstrekklig med: Mat / drikke, soving / hvile og trene.

Som sakt har eg ikkje stooore peilinga, så er mange på forumet som kan skrive litt bedre enn det her, men nå fikk du forhåpleg en bitteliten pekepinn:)
(Sorry alle skriveleifer, er sent:P)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!