Skrevet av Emne: STADIG kritikk/uthegning av kroppsbyggere Vs. styrkeløftere  (Lest 7520 ganger)

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Nå har jeg sittet her å irritert meg så det holder.

Er det virkelig slik , at straks en bygger kommer med "gode løft" så MÅ det være juksing med medikamenter , eller han har "lagt på 10,20 eller 30 kg " til godtfolk.
For ikke snakke om at vi må hakke på "boleklærne" hans.

Jeg blir ganske oppgitt over hvordan ENKELTE personer her inne klarer lire av seg dritt på dritt , bare fordi det er en bygger som har gode løft, og gode resultater.

Jeg undrer meg om dette er et resultat av janteloven, eller rett og slett at disse er så forbanna snørrhoven og leker "moralens vokter over vektskivene" at de ikke klarer få seg til å godta at du pokker meg ikke trenger være ADN-testet-styrkeløfter/eks-styrkeløfter for å kunne brilljere med gode tall.
Pinadø, for alt jeg vet kan vel disse talla også være "lagt på for godt folk" , for jeg har IKKE vært på stevene å sett de løfte, og bilder og video kan jo manipuleres.
Og for all del , på en dårlig dag kan vi jo altids skylde på surringene , eller skjorta.

Hva med å faktisk gi folk litt kredibilitet.
En voksen man trenger pokker meg ikke " legge på for godt folk noen kilo" , og når det kommer til karen denne tråden handler om;
Mannen har fantastisk selvtillitt, selvinnsikt og er faktisk så trygg på seg selv og hvem han er at han trenger faen ikke legge på 10-30 kilo for godt folk, eller lyve om sine styrkeegenskaper.

Syns dere burde skjerpe dere med den hakkinga, bare fordi dette er en bygger (i noen tilfeller hakker dere jo ned på strongman også fordi de også "jukser" og ikke er godtatt lengre som "likeverdige" av enkelte styrkeløftere) 

Til dere det gjelder; Dere er jaggu ikke snaue, sitter der bak en pc-skjerm å rakker ned på dyktige mennesker, med mange gode meritter, bare fordi DERE er styrkeløftere.
Jeg synes synd på de oppegående og ok styrkeløfterne som draes "ned i søla" med dere selvhøytidelige snørrhovne "moralens voktere over vektskivene" ..

jeg blir oppgitt og forbannet, og mister mer og mer sansen for styrkeløft, noe som er trist, fordi jeg kjenner flere som driver med dette, og det er flotte folk.
Dere dette gjelder : dere setter IDRETTEN /Sporten deres i et pokker så dårlig lys, med alltid slenge med leppa om andre sportsgrener som ikke er deres egen.

Dagens lille utblåsning.


Med vennlig hilsen
Nann-Rosita
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Nå er det ikke BARE styrkeløftere som syter og rakker ned på andre, men det virker å være en TENDENS til at styrkeløfterne er overrepresentert når det kommer til å rakke ned på andre sporter/aktiviteter og i enkelte tilfeller faktisk egne utøvere og klubber også.

Alle miljøer har vel en viss grad av drittslenging, elitistiske holdninger og selvforherligelse. Det er mange IKKE-styrkeløftere som til stadighet gneldrer og syter på skjorter og drakter, uten å vite hva de snakker om... Det syns jeg er like irriterende som at enkelte styrkeløftere ikke greier la være å være spydige og nedlatende om andre.

De ødeleger stort sett bare for seg selv, men oppnår sikkert av og til det de ønsker. De greier ihvertfall skyve fra seg mennesker de ikke vil ha omkring seg. Mission accomplished.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Jeg tror nå ikke det er så veldig synd på hverken kroppsbyggerene eller styrkeløfterene her inne jeg da. Kroppsbyggere bruker medisin og styrkeløftere er tjukke, sånn er det bare (med glimt i øyet dette her)
Ellers så tror jeg det hadde vært konstruktivt å legge av seg hårsårheten litt. Selvfølgelig skal man ha respekt og normal folkeskikk her inne. Jeg må si at det ikke var meningen å starte noen lang debatt om Stisen osv, men der jeg kommer fra så har byggere en tendens til å skryte på seg noen kg i maks løft...Nå har jeg jo fått vite at mannen faktisk er enormt god i bøy, så da er jo den saken grei. Men jeg skulle gjerne hatt en krone for hver gang en bygger forteller om maksløftet sitt (eller bicepsmål) og juger ;-)

Kunne forresten også fått en krone for hver gang en styrkeløfter sier han har "mer inne" etter et stevne..

Like morsomt begge deler, og jeg synes man må ha litt sjølironi på det i steden for å bli fornærmet jeg da....


Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Nå vet jeg ikke helt hvilke tråder du refererer til, men det vil jo alltid kunne oppstå motsetningsforhold mellom personer som bedriver ulike idretter. Styrkeløftere har kanskje ikke innsikt i kroppsbygging og fitness, men til gjengjeld er det jo som Egil sier en del som ikke har den fjerneste anelse om styrkeløft som likevel åpner kjeften og skriker og bærer seg over utstyrsbruken.

ADN er vel kanskje et stikkord her? Noen mener jo at man skal kunne testes når og hvor som helst med negativt resultat for et løft skal være valid uavhengig om man konkurrerer aktivt i styrkeløft eller ikke. Dette avgjøres av personlige preferanser og hver og en må få lov til å ha sin mening uavhengig av hvilken aktivitet man bedriver...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Nå er det ikke BARE styrkeløftere som syter og rakker ned på andre, men det virker å være en TENDENS til at styrkeløfterne er overrepresentert når det kommer til å rakke ned på andre sporter/aktiviteter og i enkelte tilfeller faktisk egne utøvere og klubber også.

Alle miljøer har vel en viss grad av drittslenging, elitistiske holdninger og selvforherligelse. Det er mange IKKE-styrkeløftere som til stadighet gneldrer og syter på skjorter og drakter, uten å vite hva de snakker om... Det syns jeg er like irriterende som at enkelte styrkeløftere ikke greier la være å være spydige og nedlatende om andre.

De ødeleger stort sett bare for seg selv, men oppnår sikkert av og til det de ønsker. De greier ihvertfall skyve fra seg mennesker de ikke vil ha omkring seg. Mission accomplished.


Nå var denne i en annen tråd , men endret.
Det er en stadig tilbakevendende trend å rakke ned på byggere/fitnessutøvere og strongman fra enkelte styrkeløftere ( ikke alle ) , og det kan ikke være annet en jantelov og rett og slett selvhøytidelighet som ligger til grunn ?
jeg kan ikke tenke meg disse har så ekstremt dårlig selvtillitt at de må rakke ned på andre kun for å gjøre seg og sin sport/drett bedre enn andres.

Vi leser det stadig Wink
jeg ser skjeldent at noen kroppsbyggere slenger dritt om løft i intervjutrådene til styrkeløftere Wink

Noen få "wannabe byggere" er dog ute med kjeften sin og slenger om juks, og skjorte osv.. Men enda til gode å se en faktisk bygger eller fitnessutøver gjøre nettopp dette.

Det er ganske trist at man skal sitte bak en pc-skjerm , med tastaturet som våpen for sin egen udugelighet/dårlige selvbilde og derfor må slenge om andre mennesker.

Tror vi er rimelig enige , Egil ; INGEN bør slenge drit om andres meritter og sportsgrener, for tiltross for av og til rævva mijlø innad, så vet en kke hva der er snakk om før man praktiserer sportgrenen selv.

Og som du sier ;
Det er seg selv de ødelegger for ..


Synd, men sant
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Jeg tror nå ikke det er så veldig synd på hverken kroppsbyggerene eller styrkeløfterene her inne jeg da. Kroppsbyggere bruker medisin og styrkeløftere er tjukke, sånn er det bare (med glimt i øyet dette her)
Ellers så tror jeg det hadde vært konstruktivt å legge av seg hårsårheten litt. Selvfølgelig skal man ha respekt og normal folkeskikk her inne. Jeg må si at det ikke var meningen å starte noen lang debatt om Stisen osv, men der jeg kommer fra så har byggere en tendens til å skryte på seg noen kg i maks løft...Nå har jeg jo fått vite at mannen faktisk er enormt god i bøy, så da er jo den saken grei. Men jeg skulle gjerne hatt en krone for hver gang en bygger forteller om maksløftet sitt (eller bicepsmål) og juger ;-)

Kunne forresten også fått en krone for hver gang en styrkeløfter sier han har "mer inne" etter et stevne..

Like morsomt begge deler, og jeg synes man må ha litt sjølironi på det i steden for å bli fornærmet jeg da....


Jeg er mye enig i det du skriver. Jeg er ikke tilhenger av å slette alle mulige innlegg og tråder, men det er nå engang paragrafer her mot drittslenging. Selv mener jeg endel piss må tåles, men jeg reagerer også når reaksjonene som kommer er feilaktige.
Som i Stisen sitt tilfelle, hvor mannen konkurrerte som styrkeløfter og som var et stort talent i bøy lenge før han begynte med bygging.

Det er mange flere enn styrkeløfterne som syns drakt og bind er artig i bøy, på grunn av resultatene man får. Smiley

Jeg skulle ønske det gikk an å diskutere slikt uten å angripe person og uten å være ekle.

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Jeg tror nå ikke det er så veldig synd på hverken kroppsbyggerene eller styrkeløfterene her inne jeg da. Kroppsbyggere bruker medisin og styrkeløftere er tjukke, sånn er det bare (med glimt i øyet dette her)
Ellers så tror jeg det hadde vært konstruktivt å legge av seg hårsårheten litt. Selvfølgelig skal man ha respekt og normal folkeskikk her inne. Jeg må si at det ikke var meningen å starte noen lang debatt om Stisen osv, men der jeg kommer fra så har byggere en tendens til å skryte på seg noen kg i maks løft...Nå har jeg jo fått vite at mannen faktisk er enormt god i bøy, så da er jo den saken grei. Men jeg skulle gjerne hatt en krone for hver gang en bygger forteller om maksløftet sitt (eller bicepsmål) og juger ;-)

Kunne forresten også fått en krone for hver gang en styrkeløfter sier han har "mer inne" etter et stevne..

Like morsomt begge deler, og jeg synes man må ha litt sjølironi på det i steden for å bli fornærmet jeg da....



nå spørs det jo åssen folk du kaller for bygger da..  er jo veldig mange som trener her inne,men jg vil jo ikke akkurat alle de for en bygger!  en bygger er jo en som i utgangs punktet er ute etter å bygge best mulig kropp og som stiller i konkuranser å ikke løfte mest mulig i benkpress! ...

 ellers så kan jo de fleste kalle seg en bygger bare de har litt muskler, men det er mange hobby trenere som trener for å få muskler å styrke for de syns det er tøft selv og for å være litt tøffere enn vanlig mann i gata, er gjerne disse jeg vil si legger på en del skryte kg når de nevner ett løft!

har inntrykk av at de fleste som driver med bygging driter egentlig i hvor mye de løfter, men det hender jo det dukker opp en å annen kroppsbygger som har bra med muskler å stiller i bygging men som samtidig er sterkere enn mange andre som trener kun for å bli sterkest mulig!

å det er da misunnelsen kommer fra feks styrkeløftere som ofrer alt for å løfte mest mulig, men som ofte ser ut som en dass i kroppen!!

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433


Det er ganske trist at man skal sitte bak en pc-skjerm , med tastaturet som våpen for sin egen udugelighet/dårlige selvbilde og derfor må slenge om andre mennesker.

 
Enig. Er tragisk rett og slett

Utlogget Ironleg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 34

Nå har jeg sittet her å irritert meg så det holder.

Er det virkelig slik , at straks en bygger kommer med "gode løft" så MÅ det være juksing med medikamenter , eller han har "lagt på 10,20 eller 30 kg " til godtfolk.
For ikke snakke om at vi må hakke på "boleklærne" hans.

Jeg blir ganske oppgitt over hvordan ENKELTE personer her inne klarer lire av seg dritt på dritt , bare fordi det er en bygger som har gode løft, og gode resultater.

Jeg undrer meg om dette er et resultat av janteloven, eller rett og slett at disse er så forbanna snørrhoven og leker "moralens vokter over vektskivene" at de ikke klarer få seg til å godta at du pokker meg ikke trenger være ADN-testet-styrkeløfter/eks-styrkeløfter for å kunne brilljere med gode tall.
Pinadø, for alt jeg vet kan vel disse talla også være "lagt på for godt folk" , for jeg har IKKE vært på stevene å sett de løfte, og bilder og video kan jo manipuleres.
Og for all del , på en dårlig dag kan vi jo altids skylde på surringene , eller skjorta.

Hva med å faktisk gi folk litt kredibilitet.
En voksen man trenger pokker meg ikke " legge på for godt folk noen kilo" , og når det kommer til karen denne tråden handler om;
Mannen har fantastisk selvtillitt, selvinnsikt og er faktisk så trygg på seg selv og hvem han er at han trenger faen ikke legge på 10-30 kilo for godt folk, eller lyve om sine styrkeegenskaper.

Syns dere burde skjerpe dere med den hakkinga, bare fordi dette er en bygger (i noen tilfeller hakker dere jo ned på strongman også fordi de også "jukser" og ikke er godtatt lengre som "likeverdige" av enkelte styrkeløftere) 

Til dere det gjelder; Dere er jaggu ikke snaue, sitter der bak en pc-skjerm å rakker ned på dyktige mennesker, med mange gode meritter, bare fordi DERE er styrkeløftere.
Jeg synes synd på de oppegående og ok styrkeløfterne som draes "ned i søla" med dere selvhøytidelige snørrhovne "moralens voktere over vektskivene" ..

jeg blir oppgitt og forbannet, og mister mer og mer sansen for styrkeløft, noe som er trist, fordi jeg kjenner flere som driver med dette, og det er flotte folk.
Dere dette gjelder : dere setter IDRETTEN /Sporten deres i et pokker så dårlig lys, med alltid slenge med leppa om andre sportsgrener som ikke er deres egen.

Dagens lille utblåsning.


Med vennlig hilsen
Nann-Rosita

Hvis du/dere er så jæ** lei av og bli rammet av janteloven, så kan dere jo la ADN få lov til og teste dere! what
Først da kan dere vise hvor gode og reine forbilder dere er for norsk ungdom.
Mål 2009 NM i Benkpress -90kg

Pers: Bøy:190 - Benk:160- Mark:220 = 570 (uten utstyr)

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Hvis du/dere er så jæ** lei av og bli rammet av janteloven, så kan der jo la ADN få lov til og teste dere! what
Først da kan dere vise hvor gode og reine forbilder dere er for norsk ungdom.

ja hva veit du om hvem som er testa eller ikke a?

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Jeg synes ikke man skal slenge dritt til kroppsbyggere bare fordi de går på bol. Men det må da være lov å påpeke at de gjør det. 370 i knebøy er LANGT mer imponerende dersom man har klart å oppnå dette uten medikamenter. Men 370 er uansett latterlig mye i knebøy, selv med bol, så det er en prestasjon det står respekt av, ingen tvil om det.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Skulle faktisk gitt penger for NSF lisensen til den "styrkeløfteren" som slengte dritt i tråden, for den tror jeg ikke eksisterer... Ikke vær så rask med å kalle alle som kritiserer styrkeløftere da, du Smiley







Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Skulle faktisk gitt penger for NSF lisensen til den "styrkeløfteren" som slengte dritt i tråden, for den tror jeg ikke eksisterer... Ikke vær så rask med å kalle alle som kritiserer styrkeløftere da, du Smiley



Meg du mener ?
Så når vedkommende slenger dritt og kommenterer juks, bol , lyver på seg m.m. OG er praktiserende utøver i styrkeløft, så har jeg satt vedkomende i en bås den ikke hører hjemme i ?
Give me a break!!
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Meg du mener ?
Så når vedkommende slenger dritt og kommenterer juks, bol , lyver på seg m.m. OG er praktiserende utøver i styrkeløft, så har jeg satt vedkomende i en bås den ikke hører hjemme i ?
Give me a break!!

Skal innrømme at jeg ikke fulgte med i tråden, men ser hele tiden at folk prater om alle styrkeløfterene osv, sånn jeg ser det har det ikke vært en eneste aktiv styrkeløfter som har virkelig hetset bodybuildere, and for the record: styrkeløfterene som er medlemmer her inne representerer ikke resten av de, kanskje 300 styrkeløfterene i norge. Kanskje bedre å ta det opp med enkeltindivid, enn å lange ut mot samtlige utdøvere innen en idrett.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
jeg ser skjeldent at noen kroppsbyggere slenger dritt om løft i intervjutrådene til styrkeløftere Wink

Noen få "wannabe byggere" er dog ute med kjeften sin og slenger om juks, og skjorte osv.. Men enda til gode å se en faktisk bygger eller fitnessutøver gjøre nettopp dette.

Det er fordi Kråppsbyggere å fitnessutøvere er så egoistiske og selvsentrerte at de ikke gidder å se seg til siden engang, og med den selvmedisineringen som enkelte bedriver så er det vel også best at de holder kjeft også. Men hvis de gjør det ler de rått og kommer med en kommentar sånn rundt "du kommer ikke langt i konkurransen her med den kroppen der"!
Det er faktisk det eneste miljøet du blir uglesett og som ingen vil gi en utstrakt hånd hvis noen trenger en. Ihvertfall ikke som middelmådig utøver.
Kan si i styrkeløftmiljøet så er alle behjelpelig uansett hvilket nivå du er på.
Overvære et stevne så får du se hvordan et ordentlig miljø skal og bør være.. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!