Skrevet av Emne: Oppgitt husmor...  (Lest 2048 ganger)

Utlogget leaveless

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Oppgitt husmor...
« : 15. april 2014, 00:53 »
Rett på sak: 01.01.14 la jeg om livsstilen og har siden den dag trent opptil 6 ganger pr uke og spist rundt 1900 sunne kcal pr dag.
To dager i uken har jeg høy intensitets intervalltrening 4 x 4. Ellers har jeg vanlige treningsøkter med noe cardio og styrke.
Jeg har ikke gått ned mer en 2 kg siden Januar og det er selvsagt deprimerende resultat når jeg har jobbet så hardt!
Jeg er 179 cm og veier 90 kg. kosten består av mye rent kjøtt og egg, groveste knekkebrød, melk og ellers vanlig sunn husmannskost. Tidligere har jeg også fyllt på med proteinshaker nå og da , etter anbefaling fra erfarne svettiser.

Mulig jeg har verdens tregeste forbrenning? Har hørt at CLA er lurt å ta når en ønsker å gå ned i vekt, stemmer det og virker det? Evt noe annet? Setter veldig pris på alle tips jeg kan få!

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Oppgitt husmor...
« #1 : 18. april 2014, 22:38 »
Varier trening og spising. Ensidighet fører til stagnasjon og kjedsomhet. Spis mer lavkarb og bytt ut 4 x 4 med lengre kardioaktivitet feks. Sykle, løpe og gå leeeenge utendørs.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget leaveless

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Oppgitt husmor...
« #2 : 10. mai 2014, 23:29 »
Takker så mye for svar og jeg har forsøkt å fulgt ditt råd siden 20. April.
Jeg tror du har mye rett i det du skriver Smiley

Jeg innser selv nå at kosten min består av for mye karbohydrater i form av stivelse/polysakkarider og jeg syntest det er altfor vanskelig å styre unna dette mtp middager med familien/barna og i vår hverdag. Min kjære nabo som er på ketolysekur anbefalte noen karboblokk tabletter som het Phase 2? Kunne disse ha hjulpet meg under middagen mtp all potet, ris og slikt jeg stapper i meg? Jeg er meget skeptisk til slikt, men innser at jeg klarer ikke kutte ned nok på stivelsen under middagen og jeg har ikke opplevd noe vektnedgang etter all karbokutt i hverdagen.

Jeg har hvertfall kuttet ned ekstremt på mitt daglige karboinntak og ble ganske paff da jeg sjekket karboinnhold i de vanlige matvarene jeg bruker, så de fleste matvarene er erstattet med produkter med mye mindre karboinnhold. Jeg ønsker ikke å gå på noe ketolysekur/ekstrem lavkarbo diett.

Hvor mange gram karbohydrater skal jeg innta daglig for å kunne klare å få resultater?

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Oppgitt husmor...
« #3 : 13. mai 2014, 09:26 »
Blås i pillene. Marginal effekt om noen og også med potensielle bivirkninger.
Ellers kan det være lurt og ikke tenke så mye på vekt, men heller på at det handler om et liv med bedre helse og mer trivsel i det lange løp. Etterhvert som man finner et variert aktivitetsopplegg og et kosthold som fungerer i hverdagen, så vil vektnedgang komme som en "bivirkning".

Finnes ikke noe fasitsvar på gram karbohydrater da det avhenger av en rekke små faktorer, hva effekten blir.
Som du skriver så er ekstrem lavkarbo ikke så lett eller nødvendig for god helse(og vektnedgang). Fokuser heller på balansen i hvert måltid. Typisk mindre av potetene/pastaen og mere av kjøttet og det grønne. Den endringen kan man gjøre uten å lage noe stort poeng av det og unngå evt. usunt slanke- og matfokus. Noe som er spesielt viktig om man er en familie med barn, som spiser sammen.

Altså, ikke fokus på vektnedgang, men varige endringer som du trives med og som er gjennomførbare i en hektisk hverdag. Da kommer gjerne resultatene du er ute etter, etterhvert som din fysiske kapasitet øker, kunnskap og erfaring med sunn mat osv. Tålmodighet...Smiley
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!