Skrevet av Emne: deffing til sommeren  (Lest 1998 ganger)

Utlogget Ginsberg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

deffing til sommeren
« : 21. mars 2004, 18:12 »
Har hatt god framgang etter at jeg begynte å spise MASSE rundt oktober, problemet er at jeg har anlagt en dugelig mage i samme slengen. Skulle gjerne fått vekk magen og fram markeringene til sommeren, gått ned ca. 8 kg og lurer på:

Er det forsvarlig å droppe frokosten, bare ta en shake eller no?
Hvor stor effekt vil det ha å tilføre kosten CLA i ca. 2 måneders tid?
Lunch i løpet av dagen = 4 brødskiver, frukt + diverse junk... Kutter ut junken, men noe godt, proteinrikt alternativ for brødskivene?
Er kronisk B-menneske og orker ikke morgenturene, når er det ellers effektivt å legge disse?
Er det greit med en skeieutdag i uka når man deffer?
Hva er bra å spise sent på kvelden om man er skrubbsulten, ev. har trent?
Burde jeg kutte helt ut kornprodukter?


Mye spr det her, men så er det også litt av en jobb foran meg. Planlegger å begynne i morra

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re: deffing til sommeren
« #1 : 21. mars 2004, 18:31 »
For guds skyld, IKKE KUTT UT FROKOSTEN!!! Det bør du holde deg til. Noe karbs med en shake bør du ta. Havregrøt + en shake er bra!! Som et eksempel

CLA i 2 måneder.... la meg si det slik, kanskje det som gjør at du går ned 8,5 kilo i stedet for 8..... skjønner ??

Lunsjen din stinker om den er slik du beskriver den. Ikke mye karbs, men noe proteinrikt i stedet. Stek med deg kylling og litt ris som et eksempel.

Ikke morgenturer? Da hadde jeg kjørt intervalltrening på ettermiddagen i stedet. Les om geriljakarido.

Du BØR ha en "skeieutdag" når du deffe. Men dette betyr ikke at du skal stappe i deg hva som helst. Spis mye protein, mye karbs av den trege typen, og minimalt med fett på denne dagen.

På kvelden etter trening bør du få i deg en shake og et bra måltid litt etter det også. River sulten for mye, ta noe med protein, litt sundt fett, og minimalt med karbs.... Men lag deg et opplegg og prøv å hold deg til det.

Kornprodukter bør du kutte ut i form av brød... Ellers er det ikke så illle.... firkorn, havregryn,all-bran er bra.....

Og sist men ikke minst, spis ofte, gjerne hver 3 time.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Ginsberg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Re: deffing til sommeren
« #2 : 21. mars 2004, 18:55 »
Ok, takk for svar. Går det an å erstatte karbohyratene midt på dagen med f.eks. eple, pære, gulrot osv., eller er de for kjappe?

Noen som vet om noe proteinrikt jeg kan ta med på skolen? Kylling og ris blir jævli dyrt 5 ganger i uka...
Hvordan proteintilskudd burde jeg forresten bruke? Bruker Whey nå...

og hvor mye protein pr. kg hvis jeg ikke vil miste no muskler? leser så mye forskjellig...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re: deffing til sommeren
« #3 : 21. mars 2004, 18:58 »
Gulrøtter er bra !!! Eple og pære er heller ikke ille. Spise du det sammen med noe proteinrikt er det bra.

Kylling blir for dyrt. HVa med tunfisk? Karbonadedeig? Eller rett og slett en shake??

Proteintilskudd... whey er bra, kasein er bra. Eller rett og slett en blanding. Det er vel det mest universale.

Hvor mye ? Vil si minst 2 gram/kg kroppsvekt. Men klarer du 3 gram er det også bare bra spør du meg. Men her diskuteres det mye. Jeg er av den formening at det heller ikke er farlig med 4 gram, men det klarer du neppe om du skap holde en deff... Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Ginsberg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Re: deffing til sommeren
« #4 : 21. mars 2004, 19:14 »
ok, kan du kommentere dette oppsettet, ev. forbedringer?  tror det er for lite protein, vanligvis inneholder shakene 20-25 g, men jeg tar en med 40-50 g etter trening...
jeg tror problemet med kostholdet hittil har vært at det rett og slett manglet en plan...
jeg er for øvrig 194 høy og veier ca. 95 kg
trener styrke 3 ganger i uka

07.30: frokost:
liten porsjon firkorn/havregryn, skummet melk, tran, shake

10.30: lunsj:
2 stk frukt/grønnak,

13.45: lunsj 2: 2 stk. frukt/grønnsak, shake,

16-17.00 middag

(shake etter trening)

Kvelds: tunfisk, gulrot,

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re: deffing til sommeren
« #5 : 21. mars 2004, 19:20 »
Oi oi oi....

For det første, 2 frukter kvalifiserer ikke som lunsj!!!

Frokosten din er ikke ille, slanger du med en shake eller noe annet proteinrikt, så er det på god vei.

Lunsjen er allerde kommentert.

Middag vet jeg jo ikke hva består av, men antar den er bra?

Du bør ha i deg raske karbs etter trening. Dette gjelder også på deff!!

Kvelds er også ok.


Men, opplegget ditt er ikke bra. Dette er altfor lite mat til en på 95 kg!! Du kan fint spise 2500 kcal, kanskje helt opp mot 3000 kcal, og enda gå ned i vekt. Og jeg antar dette er betydelig mer enn det du spiser i dag??

Dessuten er det ikke noe fett i kosten din. LItt tran er det jo, og det er bra. Men det er altfor lite.

Få i deg bra med protein i hvert måltid. Litt karbs er også bra. Etter trening kan du kjøre på med mer av dette. Og sundt fett MÅ DU HA!!

Spise hver 3 time, det har jeg vel sagt før.

Det ligger utallig dietter ute her, så det er bare å lete etter noe du syntes er bra. Men du må spise mer enn dette altså.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Ginsberg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Re: deffing til sommeren
« #6 : 21. mars 2004, 19:54 »
Har foretatt noen små justeringer.
Men jeg kan ikke regne om kalori/100 g osv., tall er rett og slett en meget svak side hos meg.

Kostholdsprogram:


07.30: frokost:
liten porsjon firkorn/havregryn, skummet melk, tran, shake

10.30: lunsj:
2 stk frukt/grønnak, (halv shake m/melk)

13.45: lunsj 2: 2 stk. frukt/grønnsak, (halv shake m/melk)


16-17.00 mors middag (norsk hverdagskost, tør ikke blande meg inn i den delen)

(shake og banan etter trening)

Kvelds: tunfisk, gulrot,


Jeg må jobbe opp mot  å gå ned 1 kg pr. uke, er derfor redd for å ta i. Men vil ikke miste muskler!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re: deffing til sommeren
« #7 : 21. mars 2004, 19:57 »
Begynner å bli bra, men fortsatt ALTFOR lite!!

Et tips. Let opp dietten til Soje, og kikk på den. Det er minimum av den mengden mat du bør ha i deg!!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Ginsberg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Re: deffing til sommeren
« #8 : 21. mars 2004, 20:16 »
ok,  men bør jeg unngå brød? Er det nok karbo her, er det de andre næringsstoffene du savner el?
I middagen er det for øvrig mye av det meste...
har redigert enda litt på programmet:
07.30: frokost:
liten porsjon firkorn/havregryn, skummet melk, tran, shake

10.30: lunsj:
2 stk frukt/grønnak, (halv shake m/melk)

13: lunsj 2: 2 stk. frukt/grønnsak, (halv shake m/melk)


16-17.00 mors middag (norsk hverdagskost, tør ikke blande meg inn i den delen)

20.00: tunfisk+glass melk og frukt

(shake og banan etter trening)

Kvelds: tunfisk, gulrot,


tror for øvrig jeg skal prøve meg på morgentur likevel.. hvor lenge og fort?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re: deffing til sommeren
« #9 : 21. mars 2004, 20:35 »
OK, la meg sette opp et forslag.....

0730 50 gram havregryn (1 porsjon) tran, og en shake (40 gram)

1030 3-4 frukt/grønnsak + en HEL shake (40 gram), gjerne litt linfrøolje i shaken om mulig.

13 00 tilsvarende måltid 2

16-17 vanlig middag...... helt ok siden jeg antar dette er før trening??

Shake + 2-3 bananer etter trening

Kveld... Tunfisk/shake..... kutt gulroten egentlig... ikke mer enn 1 i hvert fall.... ta gjerne litt linfrøolje her og.


Dette ser noe bedre ut, men jeg syntes dette blir litt lite mat. Jeg er ikke komfortabel med kun frukt som karbs kilde i løpet av dagen... da bør du spise mer enn en shake...

Ta en titt på denne.... http://www.home.no/soje/Diett_sondre_tre_dagers_split.xls

Kanskje litt ekstrem for deg, men dette bør gi deg en ide om hvordan du kan sette sammen måltider bedre...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Ginsberg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Re: deffing til sommeren
« #10 : 21. mars 2004, 20:41 »
men er ikke det vel mye om jeg skal kunne gå ned 1 kg i uka? dessuten er det ca 20 g i en halv shake når den er blandet med melk, jeg har regna ut at proteininntaket vil ligge på rundt 180, eller 220-230 på treningsdager...
Er det eikke forresten såpass emd proteiner i havregryn/melk at det holder med 20 g protein ved siden av?

Hvilke andre karb kilder ville du ha foretrukket?
er brød tabu?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re: deffing til sommeren
« #11 : 21. mars 2004, 20:46 »
Nå har ikke jeg regnet ut kcal-innholdet her, men med dine 95 kg og 194 (??) så bør du ha i deg et sted mellom 2500-3000 kcal/dag. Minst så mye!! Så tror ikke dette er for lite. 3000 kcal kan du fordele på 300 gram protein = 1200 kcal. 300 gram karbs = 1200 kcal. Da har du igjen 600 kcal som bør komme fra fett, dvs. ca. 67 gram fett. Totalt 3000 kcal.

Da har du 40 E% protein, 40 E% karbs, og 20 E% fett. Det bør være en god fordeling for deg. Om du vil litt ned, prøv å hold denne fordelingen.

Brød er ikke helt tabu, for jeg regner ikke med at du skal opp på en scene? Men prøv å minimer det.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

Re: deffing til sommeren
« #12 : 22. mars 2004, 21:56 »
tror det er veldig mange som tror at jo MINDRE de spiser, jo MER vil de gå ned i vekt. det blir helt feil, hvertfall dersom du har som utgangspunkt å beholde den muskelmassen du har.

Utlogget Ben

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 079
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 079

Re: deffing til sommeren
« #13 : 22. mars 2004, 22:19 »
tror det er veldig mange som tror at jo MINDRE de spiser, jo MER vil de gå ned i vekt. det blir helt feil, hvertfall dersom du har som utgangspunkt å beholde den muskelmassen du har.

Vel, kanskje inviduelt som det meste annet, tenker da på hvor vidt en beholder muskelmasse, men det er ikke å komme bort fra at jo mindre du spiser jo raskere kan du gå ned i vekt. Kjørte for litt siden en diet som LurePer satt opp til meg, ikke så veldig avansert, men den gikk ut på å kutte kraftig i kosten. Jeg kjørte dette opplegget en 6ukers tid, og mistet kun styrke i brystet (den styrken har jeg faktisk hentet inn igjen nå) . Økte faktisk styrken på en del andre muskler under denne "sultinga". Vekttapet lå på mellom 1 til 2kilo i uken.

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

Re: deffing til sommeren
« #14 : 22. mars 2004, 22:24 »
seff, men å basere det daglige kostholdet sitt på 3-4 frukter/grønnsaker, mors middag og et par shaker, samt å droppe frokosten, er bare ren idioti. spis sunt og bevisst, spis ofte og mindre, og kombiner dette med fornuftig kardiotrening.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!