Skrevet av Emne: Ja; er det egentlig så rart ?  (Lest 2385 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Ja; er det egentlig så rart ?
« #1 : 27. mars 2006, 10:48 »
Du som er økonom kan jo forklare for oss uopplyste hvor mye billigere svensk mat er sett i en litt større sammenheng? Lønninger, skattlegging o.l.? Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Ja; er det egentlig så rart ?
« #2 : 27. mars 2006, 10:49 »
Nei, overhodet ikke. Sånn for info, så er prisene i grenseområdene lavere enn i resten av Sverige, så det er ikke den fulle sannhet som kommer frem på det prisnivået på Svinesund etc. Men forøvrig reiser selvsagt de som har muligheten til det og handler der. Skulle jo egentlig bare mangle, hvorfor betale mer bare for å "sponse" Norge? Norge "sponser" man jo allerede så det holder ved hjelp av andre avgifter.

Det er nemlig så enkelt: "Jeg skal kjøpe mat for en uke, de har de samme eller tilsvarende varer på Svinesund som her. Prisen er sånn ca. halvparten (eller noe sånt) inkludert transportkostnader på de fleste varene. Skal jeg da betale dobbelt så mye hos min lokale butikk? Hmmm, la meg se... tro'kke det nei!"

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Ja; er det egentlig så rart ?
« #3 : 27. mars 2006, 10:51 »
Du som er økonom kan jo forklare for oss uopplyste hvor mye billigere svensk mat er sett i en litt større sammenheng? Lønninger, skattlegging o.l.? Tongue

UAC får ta seg av det svaret, men for nordmenn er det jo svært lønnsomt, og da gjør man selvsagt det. Så enkelt er det. Uavhengig av lønnsnivå i Sverige.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Ja; er det egentlig så rart ?
« #4 : 27. mars 2006, 11:04 »
Du som er økonom kan jo forklare for oss uopplyste hvor mye billigere svensk mat er sett i en litt større sammenheng? Lønninger, skattlegging o.l.? Tongue


Faktum er jo, at det er på grensen maten er billig. Dra til Stockholm, og prisen er en langt annen - selv om den er billigere enn i Norge der også. Men forsjellene innad i Sverige er enorm. Gode gamle marked og etterspørsel fungerer..... Grin.

Men når alt kommer til alt, så er ikke svensk mat superbillig for svensker. Vi kan klage på mye her i Norge, men svensk skatt er høy nok den justert for lønnsnivå. Det er bare å på tide å innse at det er deilig å være Norsk - i Sverige !!! Men svensk i Sverige ville jeg nok ikke ha vært i forhold til å være norsk i Norge nei. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Ja; er det egentlig så rart ?
« #5 : 27. mars 2006, 11:08 »
Det er vel fordelen/ulempen med å ha et land med et høyt lønnsnivå, prisene VIL naturlig nok følge etter.. noe som er flott for norske turister i utlandet, men ikke så flott for turister som kommer til  Norge.. Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Ja; er det egentlig så rart ?
« #6 : 27. mars 2006, 11:20 »
Syns vi burde være stolte av å bo i Norge, og av å være norske. Norge er jo tross alt verdens rikeste land sett pr. innbygger. Ojlefondet utgir ca 300.000 pr. innbygger, legger man da til resten av innbyggernes formuer og etc vil man komme fram til kun en konklusjon. For de aller fleste nordmenn vil det være deilig å være norsk. Norge er jo tross alt verdens vakreste land å bo i. Selv om prisene er høye, så KLARER vi jo oss, vi lider ingen nød, sett i forhold til mange millioner barn som lider av sult, og ikke riktig vet om de har mat nok til å overleve neste dag.
Sier bare; Vær stolt og glad over å være norsk!
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Ja; er det egentlig så rart ?
« #7 : 27. mars 2006, 15:00 »
Syns vi burde være stolte av å bo i Norge, og av å være norske. Norge er jo tross alt verdens rikeste land sett pr. innbygger. Ojlefondet utgir ca 300.000 pr. innbygger, legger man da til resten av innbyggernes formuer og etc vil man komme fram til kun en konklusjon. For de aller fleste nordmenn vil det være deilig å være norsk. Norge er jo tross alt verdens vakreste land å bo i. Selv om prisene er høye, så KLARER vi jo oss, vi lider ingen nød, sett i forhold til mange millioner barn som lider av sult, og ikke riktig vet om de har mat nok til å overleve neste dag.
Sier bare; Vær stolt og glad over å være norsk!

*Hente frem bunad*

Norge var forresten det fjerde rikeste landet per capita sist jeg sjekket...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Ja; er det egentlig så rart ?
« #8 : 27. mars 2006, 15:02 »
*Hente frem bunad*


Nå er du på et treningsforum. Da henter man i så fall frem pinnekjøtt eller ribbe for å få frem nasjonalfølelsen. Angry
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

silentk

  • Gjest
SV: Ja; er det egentlig så rart ?
« #9 : 27. mars 2006, 15:05 »
Tenk dere hvilken nasjonalfølelse jeg har under forelesningene - er nesten bare svenske forelesere Wink

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Ja; er det egentlig så rart ?
« #10 : 27. mars 2006, 15:45 »
Norge var forresten det fjerde rikeste landet per capita sist jeg sjekket...

Norge var det desidert rikeste landet regnet pr. innbygger sist jeg sjekket. I følge tv prgrammet som gikk på nrk1 var Norge rikest. Det ble sendt på tv i går ihvertfall. Flere land innad i EU er jo også såklart veldig rike, men gjelden ble tatt med i regnestykket, som gjorde at de falt ned på listen, og ikke klarte å holde følge med Norge.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
SV: Ja; er det egentlig så rart ?
« #11 : 27. mars 2006, 15:59 »
Tenk dere hvilken nasjonalfølelse jeg har under forelesningene - er nesten bare svenske forelesere Wink
Har en svensk og en skånsk foreleser Wink og Johan Skålberg, som er en av de desidert beste martial arts instruktørene jeg vet om er svensk, så vi (les jeg) liker svensker Smiley

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

silentk

  • Gjest
SV: Ja; er det egentlig så rart ?
« #12 : 27. mars 2006, 16:00 »
Har en svensk og en skånsk foreleser Wink og Johan Skålberg, som er en av de desidert beste martial arts instruktørene jeg vet om er svensk, så vi (les jeg) liker svensker Smiley

Skånsk foreleser... hehe.

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
SV: Ja; er det egentlig så rart ?
« #13 : 27. mars 2006, 16:03 »
Inte bara er dom manga, men dom er snabba også! (om fotoner)
Jah! Så e det! (om det meste)

Jeg synes han er artig å høre på Smiley andre derimot har litt problemer med språkbarrierren. Heldigvis har han fornorsket seg noe, ellers hadde det vært umulig å forstå ham  Help

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

silentk

  • Gjest
SV: Ja; er det egentlig så rart ?
« #14 : 27. mars 2006, 16:04 »
Inte bara er dom manga, men dom er snabba også! (om fotoner)
Jah! Så e det! (om det meste)

Jeg synes han er artig å høre på Smiley andre derimot har litt problemer med språkbarrierren. Heldigvis har han fornorsket seg noe, ellers hadde det vært umulig å forstå ham Help

Hehehe. Artig å høre at vi begge har svenske lærere innenfor samme felt Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!