Skrevet av Emne: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?  (Lest 9032 ganger)

Utlogget ZooR

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 659
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 659

  • Spiser fordi jeg MÅ, ikke fordi jeg er sulten!
Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #15 : 30. august 2009, 23:19 »
men for all del må ikke gi deg med å drikke alkohol for evig og alltid  Grin
Benkpress: 1x150kg
Militærpress/smith: 5x5x92.5kg
Markløft: 4x170kg (2 år siden)
Knebøy: 1x205kg (1 år siden) Jumpers knee
Chins: 13

22 år.



Loggen
[url=http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=73091.msg1018843#msg1018843

Bildeprofil

Utlogget Treneral

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 964
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 964

  • Yeeeeees!
Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #16 : 31. august 2009, 15:19 »
men for all del må ikke gi deg med å drikke alkohol for evig og alltid  Grin

hehe, tenke kjøre 1 mnd edru i slutten av byggefasen, også 2 mnd edru i slutten av deffen til neste år.
It's a lifestyle.

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=49679.0"
>Min treningslogg [/url]

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #17 : 31. august 2009, 20:57 »
Ja gjør det - det gjør sikkert store forskjellen..

er du seriøs kutter du alkoholen under deff/bulk. Ellers vil jeg ærlig talt ikke si at du verken deffer eller bulker, men bare sløser bort tid/mat og innsats på et resultat du ikke vil oppnå

Utlogget Ejay

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 603
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 603

Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #18 : 03. september 2009, 20:58 »
Haha må le litt av det jeg leser her. Greit nok at alkohol ikke er særlig sunt og at de inneholder chal, men hvis du har hatt chal underskudd hele uka og drikker på lørdagen så gjorde ikke lørdagen at hele uka var bortkasta. I grunn helt latterlig å tro.

Ja gjør det - det gjør sikkert store forskjellen..

er du seriøs kutter du alkoholen under deff/bulk. Ellers vil jeg ærlig talt ikke si at du verken deffer eller bulker, men bare sløser bort tid/mat og innsats på et resultat du ikke vil oppnå
Sinnsykt overdreven påstand, men alt med måte Smiley
195 høy

Utlogget Treneral

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 964
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 964

  • Yeeeeees!
Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #19 : 03. september 2009, 21:18 »
Haha må le litt av det jeg leser her. Greit nok at alkohol ikke er særlig sunt og at de inneholder chal, men hvis du har hatt chal underskudd hele uka og drikker på lørdagen så gjorde ikke lørdagen at hele uka var bortkasta. I grunn helt latterlig å tro.
Sinnsykt overdreven påstand, men alt med måte Smiley

tingen er at det ofte blir både fredag og lørdags fyll Cheesy
neida men, jeg lå ca 1000kcal i minus 5 av 7 dager.. men endte opp på samme fett %
It's a lifestyle.

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=49679.0"
>Min treningslogg [/url]

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #20 : 03. september 2009, 21:19 »
Haha må le litt av det jeg leser her. Greit nok at alkohol ikke er særlig sunt og at de inneholder chal, men hvis du har hatt chal underskudd hele uka og drikker på lørdagen så gjorde ikke lørdagen at hele uka var bortkasta. I grunn helt latterlig å tro.
Sinnsykt overdreven påstand, men alt med måte Smiley

Påstand? Unnskyld meg, men om du sier at det er greit å drikke på diett enten om det er bulk eller deff når man er seriøs og vil ha skikkelige resultater så er man ikke seriøs - eller så har du virkelig ikke peiling.

Alkohol er en brems og noen skritt tilbake om man vil ta vare på formen og/eller forbedre den.

Da jeg skulle en uke til Mallorca i sommer var litt bekymre for å "miste formen" ettersom jeg ikke fikk trent den uka. Det jeg fikk høre av coachen da var "ingen bekymring så lenge du holder deg LANGT unna alkohol!;)"

Du kan umulig vite hva alkohol er og hva det gjør med kroppen om du kun tror det er kaloriene i alkoholen som gjør utslag

Utlogget Ejay

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 603
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 603

Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #21 : 03. september 2009, 21:52 »
Påstand? Unnskyld meg, men om du sier at det er greit å drikke på diett enten om det er bulk eller deff når man er seriøs og vil ha skikkelige resultater så er man ikke seriøs - eller så har du virkelig ikke peiling.
Her må jeg spørre hva faen du mener med seriøs. Hvis du mener konkurerende kroppsbygger så kan jeg være enig, men hvis du mener "seriøs" treningsfreak som har trening som hobby som vil ha sixpack er det bull
Alkohol er en brems og noen skritt tilbake om man vil ta vare på formen og/eller forbedre den.

Da jeg skulle en uke til Mallorca i sommer var litt bekymre for å "miste formen" ettersom jeg ikke fikk trent den uka. Det jeg fikk høre av coachen da var "ingen bekymring så lenge du holder deg LANGT unna alkohol!;)"


Du kan umulig vite hva alkohol er og hva det gjør med kroppen om du kun tror det er kaloriene i alkoholen som gjør utslag
Er fullstendig klar over hva alkohol gjør med hormoner osv i kroppen. Alt med måte!
195 høy

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #22 : 03. september 2009, 21:58 »
Riinoo, du tar feil. Alkohol i moderate mengder er sunt Smiley

Det vil si at fettforbrenningen og all annen forbrenning stopper opp.

Dette er også feil. Smiley

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #23 : 03. september 2009, 22:19 »
Riinoo, du tar feil. Alkohol i moderate mengder er sunt Smiley

Dette er også feil. Smiley


alkohol er sunt? tenker du da på antioksidanter i vin?

Utlogget Treneral

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 964
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 964

  • Yeeeeees!
Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #24 : 04. september 2009, 01:08 »
Så... jeg kan ikke skylde manglende resultater på alkoholen alikevel?
It's a lifestyle.

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=49679.0"
>Min treningslogg [/url]

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #25 : 04. september 2009, 07:39 »
Riinoo, du tar feil. Alkohol i moderate mengder er sunt Smiley

Dette er også feil. Smiley


Påstander du kan bygge opp med fakta?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #26 : 04. september 2009, 08:08 »
Så... jeg kan ikke skylde manglende resultater på alkoholen alikevel?

den eneste du kan skylde på er deg selv - alkoholen tvang seg vel ikke ned i strupen på deg gjorde den vel?Wink

kcaloverskudd og alkohol hemmer vektnedgang og fett%nedgang - vanskeligere er det ikke.

igjen så kan jeg nevne graden av "seriøsitet" om man velger å drikke på diett...

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #27 : 04. september 2009, 08:42 »
Les denne av Martin Berkhan. Leangains.com


Sitat
Social drinking

Q: "Social life in London basically revolves around drinking. I have no problem cutting back, but cutting out completely will render me a social leper quickly. I intend to cut back on calories on days I intend to drink in the evening, but I was wondering what should I cut back on? I assumed that I should try to restrict carbs on the days I know I'll be having beer in the evening, but I don't really know what the closest analogue for alcohol calories is. Any suggestions?"


A: I get these type of questions a lot, in the context of dieting, i.e how to do damage control on days where you know you'll be drinking alcohol and eating out.

My rule is simple; go high protein, low everything else on such days, up until the occasion. Think lean meat and veggies, or similar, and then go for the lowest calorie option when eating out. This way you can still be in a calorie deficit, despite liberal alcohol intake.

On an intermittent fasting setup, break the fast with a big meal a bit later in the day and you'll have an even greater calorie sink. Have a meal before going out for drinks/beers/food, and then another one before going to bed. Two high protein meals and one bout of drinks, and you'll still be in a calorie deficit even if you get blasted at the social event.

But stay away from the junk, this is key. It's never the alcohol in itself that cause people to take a step backwards in their fat loss efforts, it's all the shit that tends to go with it - the snacking, the late night hamburger and fries at BK after the club and so forth. As long as you make an effort to stay away from the junk, you'll be golden. In fact, calories from alcohol does not seem to inhibit fat loss, or contribute to weight gain, in a way that can be predicted from the added calories alone (and there are studies to support this). However, it does loosen up inhibitions and weakens willpower enough for some people to make a night out an excuse to go off their diet and mess upp their progress.

den eneste du kan skylde på er deg selv - alkoholen tvang seg vel ikke ned i strupen på deg gjorde den vel?Wink

kcaloverskudd og alkohol hemmer vektnedgang og fett%nedgang - vanskeligere er det ikke.

igjen så kan jeg nevne graden av "seriøsitet" om man velger å drikke på diett...

Og hvorfor er graden av 'seriøsitet' relevant?

Påstander du kan bygge opp med fakta?

Hva da? At "all annen forbrenning stopper opp" når man drikker alkohol? Tongue

Alkohol i moderate doser kan være sunt, det finnes det en haug med seriøse artikler om.

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #28 : 04. september 2009, 08:50 »
de snakker kun om kaloriene fra alkoholen - fortsatt!

nei forbrenning stopper ikke opp - det var kun satt på spissen. Leveren setter all annen forbrenning til side så lenge det er alkohol som den vil ha ut av kroppen

graden av seriøsitet vil si graden av hvilke resultater du vil oppnå?

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #29 : 04. september 2009, 09:00 »
Riinoo, du tar feil. Alkohol i moderate mengder er sunt Smiley

Rett deg selv til ett halvt glass rødvin i døgnet, og bare det, så kan man tildels være enig med deg. En shot tequila om dagen f.eks. vil ikke være sunt.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!