Skrevet av Emne: PLUSS! Maksimal Slanking  (Lest 5268 ganger)

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: PLUSS! Maksimal Slanking
« #15 : 18. februar 2010, 07:09 »
Vil anbefale deg å restituere oftere, I hvert fall etter de fire dagene, om du kjører dette i en uendelig syklus tror jeg du kan stagnere etter hvert, men ser du trener forskjellig kroppsdel fra gang til gang. Hva slags program er det du bruker, og hvorfor har du valgt å trene som du gjør?
Når det gjelder mage, så er musklene der som alle andre muskler, du må ikke overtrene den.

Når det gjelder kosten så virker som om du har lært grunnprinsippet. Det å forandre livsstilen er viktigere enn selve slankingen, ellers vil man bare droppe tilbake til gamle vaner etter kuren, og det vil være gjort til ingen nytte.
Anbefaler denne spise-filosofien: http://www.myrevolution.no/artikkel/myrevolution-health---fitness-concept---kosthold/2/ (forutsetter at du har litt penger til å å spise kjøtt)
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: PLUSS! Maksimal Slanking
« #16 : 18. februar 2010, 07:55 »
Hadde uansett vært moro å hørt ifra noen som kanskje har prøvd dette, eller vet om noen som har erfaringer. Det med bjørnen høres kanskje litt rart ut... enig der. Men det er jo bare for å enkelt forklare opplegget virker det som.

"Så fort tynntarmen har lagret overskuddskalorier i  form av ernæringsgrøt/væske, så vil kroppen ha en buffer med kalorier den kan benytte seg av dersom matinntaket ikke inneholder nok kalorier til å imøtekomme kaloriforbruket. Og det er her det spennende skjer: Når kroppen tar i bruk kalorireservene i tynntarmen, så tar den også samtidig i bruk sin kalorireserve som ligger lagret som underhudsfett! Dette betyr at du kan slanke bort underhudsfettet uten at det oppstår sult!"

Ingen kostholdseksperter som har noen meninger om det der?

Jeg er ingen kostholdsekspert, men en ting kan jeg si deg: "Slankeopplegget PLUSS" er sprøyt og oppspinn bygget på John Gunnar Oppheims egne fantasifulle tolkning om hvordan kroppen fungerer. Oppheim eier for øvrig Iform.no, Trim.no, og Slankenett.no (stedene hvor du finner dette opplegget).

Vi mennesker har ikke store mengder energi ("ernæringsgrøt") lagret i tynntarmen.

Dette opplegget kan kanskje lignes ved en ekstrem versjon av den svenske legen Torbjörn Åkerfeldts ABCDE-diett, med den avgjørende forskjellen at ABCDE faktisk bygget på en noenlunde vitenskapelig grunn. ABCDE funket imidlertid sjeldent så godt som det var tenkt. Dietten var veldig vanskelig å følge, og de som prøvet den ble til stor grad bare feite og svake. Mye kanskje pga at mye av teorien bak dietten bygget på at insulin skulle ha den samme anabole virkningen hos oss mennesker som hos diverse forsøksdyr, noe man på senere år har funnet ut at det ikke har. Åkerfeldt publiserte så vidt jeg vet heller aldri noen artikkel om dette opplegget når han var ferdig med studien og har vel heller ikke skrevet noe om det på senere år, eller prøvd å selge på folk hefter med "slankeopplegget ABCDE" for 580 kr inkl. moms for den saks skyld.


Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: PLUSS! Maksimal Slanking
« #17 : 18. februar 2010, 08:26 »
Sant det Cheesy For min del så er det ikke snakk om mange kiloene tror jeg. Er 187 høy og veier 82kg. Eneste jeg ikke er fornøyd med er fettet på magen. Det er det eneste som faktisk syntes.
Har "deffet" i 2 uker nå og ser forskjell, men syns det går litt for sakte. Kan være at jeg er utålmodig, though.

Spiser BARE sunn mat, ikke brus, godteri eller alkohol, og trener hver eneste dag.

Dag1: Rygg+biceps
Dag2: Bryst+triceps
Dag3: Bein
Dag4: Skuldre
Kjører også mage annenhver dag skikkelig hardt.

Disse dagene går fortløpende, og så fort dag 4 er ferdig så begynner jeg på dag 1 igjen.
Har nå i det siste også lagt inn 30min med rask gåing på tredemølle i bratt oppoverbakke.


Kikket på tråden din og er veldig imponert over hvor mye kontroll du har på alt når det gjelder kalorier og fordelingen av karb/protein/fett! Wink

Det skulle ikke være veldig vanskelig å sette opp et opplegg slik at du kan få mageruter. Jeg ville uten tvil anbefalt et opplegg med lavkarbo og kcal kontroll en periode, kombinert med styrke og kardio.

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: PLUSS! Maksimal Slanking
« #18 : 18. februar 2010, 19:40 »
Jeg er ingen kostholdsekspert, men en ting kan jeg si deg: "Slankeopplegget PLUSS" er sprøyt og oppspinn bygget på John Gunnar Oppheims egne fantasifulle tolkning om hvordan kroppen fungerer. Oppheim eier for øvrig Iform.no, Trim.no, og Slankenett.no (stedene hvor du finner dette opplegget).

Vi mennesker har ikke store mengder energi ("ernæringsgrøt") lagret i tynntarmen.

Dette opplegget kan kanskje lignes ved en ekstrem versjon av den svenske legen Torbjörn Åkerfeldts ABCDE-diett, med den avgjørende forskjellen at ABCDE faktisk bygget på en noenlunde vitenskapelig grunn. ABCDE funket imidlertid sjeldent så godt som det var tenkt. Dietten var veldig vanskelig å følge, og de som prøvet den ble til stor grad bare feite og svake. Mye kanskje pga at mye av teorien bak dietten bygget på at insulin skulle ha den samme anabole virkningen hos oss mennesker som hos diverse forsøksdyr, noe man på senere år har funnet ut at det ikke har. Åkerfeldt publiserte så vidt jeg vet heller aldri noen artikkel om dette opplegget når han var ferdig med studien og har vel heller ikke skrevet noe om det på senere år, eller prøvd å selge på folk hefter med "slankeopplegget ABCDE" for 580 kr inkl. moms for den saks skyld.

Selv prøvd ut ABCDE, og enig i det du sier.
Man legger på seg mer fett enn muskler. Klarte å holde dietten i 3 sykluser, men innså at det ikke var rette veien å gå. Det er som å leve i himmelen en tid, for så å dra til helvete. Styrken økte ikke så mye, hadde dog enormt med pump når jeg begynte å bulke. Men det å ligge 30min ekstra hver kveld fordi du kun har spist 1016 kalorier, og du har drømmer der du fantaserer om matorgier, var ikke noe for meg. Bulkingen endte som regel opp med at jeg første uka spiste ALT jeg kom over. Vekten varierte fra den mest intensive slankeperioden til etter den heftigste spisingen, med 5kg...

Så om dette er noe det samme, så anbefales det ikke. Endre livsstilen, og tenk langsiktig!
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget utfordrer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: PLUSS! Maksimal Slanking
« #19 : 18. februar 2010, 20:24 »
Oi! Her var det mange bra svar Grin

Beefcake: Da vet hvertfall at det ikke er noe å prøve på engang, hehe.

Iceberg: En vanlig dag for meg er som regel 2 brødskiver med veldig grovt brød med skinke, agurk og omelett på + et glass melk til frokost.
Lunsjen består av frukt, proteinshake på ca 30-40g i lettmelk (noen ganger 1 brødskive også hvis jeg er sulten nok).
Til middag spiser jeg en håndfull kokt ris + 150g kylling (drikker vann inntill).
Til kvelds spiser jeg som regel det samme som til frokost. Føler jeg noen trang for å spise imellom dette så går det i frukt for å mette litt.

Hva syns du om det opplegget?


Peblo: Akkurat nå så er jeg arbeidsledig og leter etter jobb, så restitusjon er noe jeg nesten får for mye av, hehe. Føler jeg at jeg trenger hvile så legger jeg inn en dag da det trengs Smile
Treningsopplegget har jeg ikke fått ifra noe sted, det er bare noe jeg har lagd selv. Har testa ut masse forskjellig og kommet frem til at jeg får mest ut av et sånt opplegg. Når jeg får jobb så kan det hende det ikke blir så intensivt.

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: PLUSS! Maksimal Slanking
« #20 : 18. februar 2010, 20:45 »
Ok, det virker som om du har fått et godt grunnlag. Men, om du vil ned i vekt anbefaler jeg deg å legge til masse grønnsaker i kosten, om du ikke allerde spiser det. Dette er mat med masse næringstoffer, og som i tillegg metter veldig mye i forhold til hvor lite kalorier det er i det. Frukt er jo diggere, men en del mer kalorier. Så du kan jo prøve å balansere mellom det.

Til frokost kan du også vurdere å spise omeletten, med kjøtte og agurken, men ha havregryn ved siden av i stedet for brød(vet ikke hva slags type det er du spiser, men kan ofte kuttes ned). kokes enten som grøt, eller hell opp i melken i en skål med den(evt bruk kesam).

En ting du har en mangel på i kosten, er fett. Du bør få i deg litt mer, for å ha en bedre balanse mellom karb-prot-fett. Når man skal ned i fett hjelper fettsyrer. nøtter, omega-3(enten fra kapsel/tran eller fisk som laks/makrell), olje(linfrø, oliven, raps), avokado, egg(som du spiser alt), div melkeprodukter  er alle matvarer med mye fett.

Du kan også legge til et måltid, kanskje i form av tunfisk(eks)

Som du sier ja, legge inn hviledager er sikkert en fordel etter hvert som du holder på! Smiley

Lykke til.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget utfordrer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: PLUSS! Maksimal Slanking
« #21 : 18. februar 2010, 21:32 »
Ok, det virker som om du har fått et godt grunnlag. Men, om du vil ned i vekt anbefaler jeg deg å legge til masse grønnsaker i kosten, om du ikke allerde spiser det. Dette er mat med masse næringstoffer, og som i tillegg metter veldig mye i forhold til hvor lite kalorier det er i det. Frukt er jo diggere, men en del mer kalorier. Så du kan jo prøve å balansere mellom det.

Til frokost kan du også vurdere å spise omeletten, med kjøtte og agurken, men ha havregryn ved siden av i stedet for brød(vet ikke hva slags type det er du spiser, men kan ofte kuttes ned). kokes enten som grøt, eller hell opp i melken i en skål med den(evt bruk kesam).

En ting du har en mangel på i kosten, er fett. Du bør få i deg litt mer, for å ha en bedre balanse mellom karb-prot-fett. Når man skal ned i fett hjelper fettsyrer. nøtter, omega-3(enten fra kapsel/tran eller fisk som laks/makrell), olje(linfrø, oliven, raps), avokado, egg(som du spiser alt), div melkeprodukter  er alle matvarer med mye fett.

Du kan også legge til et måltid, kanskje i form av tunfisk(eks)

Som du sier ja, legge inn hviledager er sikkert en fordel etter hvert som du holder på! Smiley

Lykke til.

Spiser dårlig med grønnsaker. Skal handle inn så jeg kan ha en del av det til middag. Ikke ha på så mye ris og heller bruke grønnsaker til å mette. Stekt løk og paprika er hvertfall noe jeg liker å ha inntill kylling.
Skal også handle inn Omega 3-6-9 tabletter og tran.

Hvis noen har fler forslag til endringer eller noe nytt jeg kan legge til så hadde det vært flott Cool

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!