Skrevet av Emne: Basiron og Kviser!  (Lest 49328 ganger)

Utlogget bjoern777

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Michael Jai White!
Basiron og Kviser!
« : 25. mai 2010, 17:29 »
Starter ett nytt emne siden samtlige av søkene jeg finner er over 5 år gamle og gir meg ikke de konkrete svarene jeg er ute etter..

Jeg har slitt med kviser over lang tid nå og bestemte meg for å starte med Basiron AC 5% Gel.. Er det noen som har erfaring med denne kremen? Så lurer jeg på da jeg skal smørre den på: Skal jeg vaske huden før jeg smørrer den på og etter påsmurning? evt. med hva?  Hvis man fks. har en gul kvise.. skal man ta litt Basiron på bare på den kvisen da? evt. hvor mye? skal det dekke hele kvisen med hvitt basiron eller skal det ikke engang sees at det er blitt smurt på?

Så jeg trenger rett og slett en så detaljert forklaring på hvordan jeg bruker Basiron AC så mulig Wink Kom gjerne med fordeler, ulemper og erfaringer !   biggrin

Utlogget morres

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

  • it doesn't get better than this
Sv: Basiron og Kviser!
« #1 : 25. mai 2010, 17:35 »
3.        HVORDAN DU BRUKER BASIRON AC
 
Bruk alltid Basiron AC slik legen din har fortalt deg. Kontakt lege eller apotek hvis du er usikker.
Før hver påsmøring skal huden rengjøres og tørkes grundig. Påsmøres i et tynt lag 1-2 ganger daglig hvis ikke legen har foreskrevet noe annet.
Vask henderne etter behandlingen.
Etterhvert kan dosen økes til 3 ganger daglig.
Hvis du har ømfintlig hud bør du smøre på gelen 1 gang daglig før sengetid.
I starten av behandlingen kan gelen vaskes av etter 1-4 timer, senere kan avvaskning sløyfes hvis huden tåler det.
Ved den første behandlingen kan huden kjennes varm, og etter noen dager kan det forekomme rødhet og avskalling. Disse symptomene er vanligvis milde og forsvinner hvis behandlingen foretas sjeldnere eller midlertidig avbrytes. Hvis hudirritasjonen, rødmen eller avskallingen er sterk, skal behandlingen avbrytes og lege kontaktes.
Etter at stabil bedring er inntrådt, anbefales periodevis behandling med intervaller på noen uker eller måneder.
 
Hvis behandling med Basiron AC gel ikke hjelper, bør lege kontaktes.

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/B/Basiron+AC%252CBasiron+AC+Wash_Galderma_83203/87663.html%26printable%3D0%26frameset%3D1%26thin%3D0%26href%3D0

Utlogget ShafT86

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Basiron og Kviser!
« #2 : 25. mai 2010, 17:41 »
Dette er noe jeg virkelig kan Smiley

Smør på basiron etter du har dusjet, ta en stripe basiron som er ca. 3 cm. lang langs fingeren din og smør den ømfintlig ut over. Dette skal ta fra 2 til 5 minutter før allt er smurt riktig inne. Så venter du i 5 minutter før du tar en cm stripe med SEBAMED CLEAR FACE PLEIEGEL og smører utover hele ansiktet. Vipps så er du klar for byen og ressultatene er unike! Denne teknikken reddet meg etter at både asyrekrem og antibiotika ikke funket Smiley sebamed selges også på apotek
Benk: 150
Mark: 215
( er bygger, ikke styrkeløfter )

Natural

Utlogget ShafT86

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Basiron og Kviser!
« #3 : 25. mai 2010, 17:49 »
http://www.acne.org/regimen.html

Sjekk ut denne og følg måten han gjør det på, i norge byttes de produktene der ut med sebamed skum, basiron AC og sebamed clear face pleiegel. Skummet kan skippes til fordel for rent vann i dusjen. En skandale at ikke leger og alle andre henviser til denne siden før annet piss testes ut. Kun dette og roaccutan som virkelig funker. og basiron ac funker kun 100% om du holder deg til dette opplegget, gikk på det før jeg var til lege også, men da fulgte jeg ikke disse prosedyrene.
Benk: 150
Mark: 215
( er bygger, ikke styrkeløfter )

Natural

Utlogget bjoern777

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Michael Jai White!
Sv: Basiron og Kviser!
« #4 : 25. mai 2010, 18:31 »
3.        HVORDAN DU BRUKER BASIRON AC
 
Bruk alltid Basiron AC slik legen din har fortalt deg. Kontakt lege eller apotek hvis du er usikker.
Før hver påsmøring skal huden rengjøres og tørkes grundig. Påsmøres i et tynt lag 1-2 ganger daglig hvis ikke legen har foreskrevet noe annet.
Vask henderne etter behandlingen.
Etterhvert kan dosen økes til 3 ganger daglig.
Hvis du har ømfintlig hud bør du smøre på gelen 1 gang daglig før sengetid.
I starten av behandlingen kan gelen vaskes av etter 1-4 timer, senere kan avvaskning sløyfes hvis huden tåler det.
Ved den første behandlingen kan huden kjennes varm, og etter noen dager kan det forekomme rødhet og avskalling. Disse symptomene er vanligvis milde og forsvinner hvis behandlingen foretas sjeldnere eller midlertidig avbrytes. Hvis hudirritasjonen, rødmen eller avskallingen er sterk, skal behandlingen avbrytes og lege kontaktes.
Etter at stabil bedring er inntrådt, anbefales periodevis behandling med intervaller på noen uker eller måneder.
 

Rengjøres med hva? en klut? varmt eller kaldt vann? Hvor mye gelé er et tynt lag? Hvis jeg tar på en litt tykt lagg tørkere gelén og det ser ikke normalt ut i offentligheten, så hva menes med tynt? En dame på Apoteket mente jeg skulle bare ta litt Basiron på der som huden var utsatt, dvs. på kvisen? og ikke over hele trynet?

Utlogget bjoern777

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Michael Jai White!
Sv: Basiron og Kviser!
« #5 : 25. mai 2010, 18:35 »
Smør på basiron etter du har dusjet, ta en stripe basiron som er ca. 3 cm. lang langs fingeren din og smør den ømfintlig ut over. Dette skal ta fra 2 til 5 minutter før allt er smurt riktig inne. Så venter du i 5 minutter før du tar en cm stripe med SEBAMED CLEAR FACE PLEIEGEL og smører utover hele ansiktet. Vipps så er du klar for byen og ressultatene er unike! Denne teknikken reddet meg etter at både asyrekrem og antibiotika ikke funket Smiley sebamed selges også på apotek
Hmm, 3 cm. lang hørtes en del mye ut siden en dame på Apoteket mente jeg skulle bare smøre litt på der som huden var utsatt, ikke der som huden var "frisk"...  Hvis vi skal holde oss til Basiron foretrekker jeg å ignorere SEBAMED CLEAR FACE PLEIEGEL.. Siden du skriver at da er jeg klar til byn, høres det ut som alt er vekke og ansiktet ser ut som en glatt barnerumpe, trenger ikke nødvendigvis få det vekk over minuttet, men så lenge jeg får roe ned så mange anntall x kviser jeg har nå så går det greit.. Men ellers takk for godt svar og gode tips Cheesy

Utlogget ShafT86

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Basiron og Kviser!
« #6 : 25. mai 2010, 18:50 »
du smører selvfølgelig kun der huden er utsatt. og klar til byen var bare for å understreke at ingen av disse kremene synes på deg selv med 3 cm stripe. Og hva i huleste kan en farmasøyt om basiron? hva om hun ikke har hatt kviser? tru meg, prøv det... Smiley Var aldri ekstremt plaget jeg heller, legen lurte på om jeg tulla da jeg kom inn der, men er jo ok å aldri ha kviser da, så nå har jeg gitt deg fasiten...

AC 5% tørker ut huden, derfor trenger du seba med. irritasjon er lik kviser
Benk: 150
Mark: 215
( er bygger, ikke styrkeløfter )

Natural

Utlogget bjoern777

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Michael Jai White!
Sv: Basiron og Kviser!
« #7 : 25. mai 2010, 18:56 »
du smører selvfølgelig kun der huden er utsatt. og klar til byen var bare for å understreke at ingen av disse kremene synes på deg selv med 3 cm stripe. Og hva i huleste kan en farmasøyt om basiron? hva om hun ikke har hatt kviser? tru meg, prøv det...
aha Cheesy men som du siterer til videoen smører han vell kremen utover hele trynet? og viss jeg gjør det treffer jeg jo "frisk" hud.. Og viss jeg skal smøre på di plassene jeg er utsatt for, trenger jeg ikke 3 cm stripe :p   En farmasøyt vet jeg ikke hva er, men du har nokk rett ang. henne.. hun hadde ingen kviser men hun var rundt 30, men hun må da vite litt om produktene di seller? jaja :p enda takk for gode svar Wink

Utlogget bjoern777

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Michael Jai White!
Sv: Basiron og Kviser!
« #8 : 25. mai 2010, 19:00 »
AC 5% tørker ut huden, derfor trenger du seba med. irritasjon er lik kviser..
AHA! Hvor mye seba da, like mye som basiron? :p

Utlogget bjoern777

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Michael Jai White!
Sv: Basiron og Kviser!
« #9 : 25. mai 2010, 19:10 »
NVM. Siste innlegg;) Henger med nå.. har fått fremgangs metodene og alt, så mangler bare fuktighetskremen.. Men, da alle kvisene er vekke, viss jeg skulle vere så heldig.. kan jeg slutte med Basiron og fuktighetskrem da?

Utlogget ShafT86

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Basiron og Kviser!
« #10 : 25. mai 2010, 19:23 »
Godt Smiley kjør på en god dose der problemet ligger Smiley I perioder kan du prøve og stoppe, men da har kvisene en tendens til å returnere igjen, så lurt å holde det konstant i sjakk helt til de har en tendens til å forsvinne runt 25 årsalderen. ( jeg er 24 nå, så og si symtomfri og uten kviser det siste året) om sommeren kan man også ta en pause når det er mye sol, ofte er huden finere da selv om man kan få ett utbrudd i det solen avtar igjen. ta det litt rolig med sebameden, bare nokk til å dekke området da denne kan etterlate seg en blank overflate ved for mye på. (den blanke overflaten går bort om du dusjer igjen)

Gamle kviser kan etterlate seg litt røde punkter i huden, disse forsvinner etter 2-3 uker

Betyr ikke at du må slite med kviser til du er 25, men du må holde de borte med denne behandlingen til da:)
Benk: 150
Mark: 215
( er bygger, ikke styrkeløfter )

Natural

Utlogget bjoern777

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Michael Jai White!
Sv: Basiron og Kviser!
« #11 : 25. mai 2010, 19:26 »
Godt Smiley kjør på en god dose der problemet ligger Smiley I perioder kan du prøve og stoppe, men da har kvisene en tendens til å returnere igjen, så lurt å holde det konstant i sjakk helt til de har en tendens til å forsvinne runt 25 årsalderen. ( jeg er 24 nå, så og si symtomfri) om sommeren kan man også ta en pause når det er mye sol, ofte er huden finere da selv om man kan få ett utbrudd i det solen avtar igjen. ta det litt rolig med sebameden, bare nokk til å dekke området.

Gamle kviser kan etterlate seg litt røde punkter i huden, disse forsvinner etter 2-3 uker

Betyr ikke at du må slite med kviser til du er 25, men du må holde de borte med denne behandlingen til da:)
åja, oki Smiley Hvor lang tid tar kuren til man er/bør være kvisefri? Jeg er 17 nå, såå håper jeg slipper å gjøre dette hver dag frem til jeg er 25 :p

Utlogget ShafT86

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Basiron og Kviser!
« #12 : 25. mai 2010, 19:30 »
Behandlingen virker fra dag en, kvisene vill avta og nye kviser kommer sjeldnere og sjeldnere. Etter en måned vill nye kviser i speilet om morgenen være en sjeldenhet. Men den første måneden kan gamle kviser ligge som nesten usynlig rødhet under huden, men dette går bort.

Håper behandlingen fungerer bra på deg, det gjør den på de fleste. Kansje er du heldig å slipper å gå lenge på det, men det blir fort like naturlig som å barbere seg eller å ta på en deodorant:)
Benk: 150
Mark: 215
( er bygger, ikke styrkeløfter )

Natural

Utlogget bjoern777

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Michael Jai White!
Sv: Basiron og Kviser!
« #13 : 25. mai 2010, 19:39 »
Behandlingen virker fra dag en, kvisene vill avta og nye kviser kommer sjeldnere og sjeldnere. Etter en måned vill nye kviser i speilet om morgenen være en sjeldenhet. Men den første måneden kan gamle kviser ligge som nesten usynlig rødhet under huden, men dette går bort.

Aha, skjønner Smiley Hvor stor er tuben din med Basiron og Sebamed? Og hvor mye koster di i pris? Btw. Jeg kjøpte 2 stk. Basiron, en på 100 g. og en på 40 g. som kom på 300 kr... tror ikke det er noen forskjell på di heller Smiley

Utlogget ShafT86

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Basiron og Kviser!
« #14 : 25. mai 2010, 19:43 »
Basiron 40g GEL, rundt 120 kroner. Sebamed ca samme pris men drøy i bruk, holder 2 måneder. Når tubene er tomme klipper du de på midten så har du for enda noen dager:) setter bare endene mot hverandre igjen for å holde det lufttett... Triks Tongue
Benk: 150
Mark: 215
( er bygger, ikke styrkeløfter )

Natural

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!