Skrevet av Emne: "Slutt å fokusere på hudfarge!"  (Lest 46681 ganger)

Utlogget Faktum

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #315 : 30. desember 2007, 16:09 »
Samma faen bryr meg ikke, har andre ting å tenke på. Uansett er jeg ikke en skoletaper har 5 i snitt (vgs).

Wink

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #316 : 30. desember 2007, 16:38 »
5 i snitt er lett og få, er bare til å øve før prøven det. men det som gjør deg smart er hvor mye av det kunne du før og etter prøven;)

og vist du ikke bryr deg om det hvorfor utaler du deg om det?

for du har jo tydeligvis en ganske usakelig og sterk mening om det.

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #317 : 30. desember 2007, 20:37 »
kan dra tilbake til muslim/negerlandene sine

Uansett er jeg ikke en skoletaper

Geografilæreren din er uenig. Norsklæreren din har trolig også noe å tilføye.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #318 : 30. desember 2007, 20:45 »
Uansett er jeg ikke en skoletaper har 5 i snitt (vgs).

Det kan diskuteres hvorvidt dette smigrer ditt intellekt, eller simpelthen vitner om tragiske tilstander i norsk offentlig skole ...

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #319 : 31. desember 2007, 03:19 »

for det er veldig få som er smarte på alle plan, foreksempel en god del av de som har 5ere i fag som matte,naturfag, norsk og engelsk har som oftest ikke like god forståelse av samfunkunskap, historie og gym. fordi karakterene følger som oftest innteressen, og alle individer har forskjelige interesser.

Min erfaring er at de som får femmere i ett fag, gjerne får det i nærmest samtlige.
Selv fikk jeg omtrent samme karakter i alle fag, og slik var det for de fleste jeg kjenner også.
Enten så var man en 3er og 4er fyr, eller så var man enn 5er, eventuelt en 2er (og da gikk man på kokken Smiley ).

Sitat
og de som blir ansett som smarte av skolen systemet er de med gode karaktere, men hvor mange av disse er smarte? greit de får 5-6 på alle prøvene de har men vilken skade har det medført seg?
de stresser og ødelegger seg selv psykisk dagen før prøven, så de kan stoffet. og en uke etterpå kan de det ikke, kan dette bli ansett som en smart person?

De fleste som får toppkarkaterer jobber, etter min erfaring, ikke særlig mer med stoffet enn middelmådige elever. De tar det bare fortere.
De fleste av mine venner leste lite til prøver, men fikk 5ere i så og si alle fag allikevel.





Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #320 : 31. desember 2007, 03:23 »
Metal Man: Hvorfor snakker du så mye om Sovjet? De fleste i dagens politiske venstreside idealiserer ikke det kommunistiske Sovjet.

Fordi Sovjet var verdens første kommunistiske stat, og påvirket hele den kommunistiske verden.

Sitat
Jeg ser at du IGJEN unnlater å oppgi en kilde på den tvilsomme IQ-påstanden din, det styrker ikke akkurat argumentet ditt.

Jeg ser at du IGJEN unnlater å bla deg tilbake i tråden for å finne de kildene jeg HAR oppgitt. Det styrker ikke akkurat påstandene dine!

Sitat
Er det ikke urettferdig at noen elever tilfeldigvis er født inn i kår som gir dem store fordeler senere?
At det er "urettferdig" at enkelte har bedre gener, og mer ressurssterke foreldre enn andre kan jeg ikke helt se. Og er det virkelig skolens jobb å skape likhet? Skolens jobb må da være å få maksimalt ut av hver enkelt elev, ikke bare de svakeste, men også de sterkeste.

Sitat
Men inndelingen du foreslår vil bare forverre situasjonen for C-elevene, og de eneste som tjener på inndelingen er selvfølgelig A-elevene - ikke bare har de fått tildelt store fortrinn ved en tilfeldighet, i tillegg blir de forherliget sosialt sett ved at skoleverket peker dem ut som en ekstra privilegert gruppe.

Cene merker at de er dumme når de til stadighet henger bak alle de andre elevene, så der blir det null forskjell.
Videre har C-elever en tendens til å sabotere læringsmiljøet for andre ved håpløs adferd. Da går det ut over alle andre. Det er et godt argument for å isolere disse i egne klasser. Både for deres egen, og for andres del.

Sitat
Jeg synes at de svakest stilte i samfunnet bør få forrang fremfor de sterkest stilte. Du synes at de som stiller sterkest bør hjelpes ytterligere til å få flere fortrinn, og dermed at de som har det dårligst skal få det dårligere. Og der strander egentlig diskusjonen.

Nei, jeg ønsker at alle skal ha lik behandling, og at de svakeste ikke skal få noen særbehandling fordi de er svake. Svakhet skal ikke belønnes, ressursene skal fordeles likt.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #321 : 31. desember 2007, 09:00 »
Et innspill om elever og undervisning: Slik lover og regler er i dag, så plikter skolen å gi undervisning etter elevens forutsetninger. Skolen har de senere år blitt vesentlig bedre til å ta hensyn til det og også gi de flinkeste utfordringer.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #322 : 05. januar 2008, 11:20 »

Nei, jeg ønsker at alle skal ha lik behandling, og at de svakeste ikke skal få noen særbehandling fordi de er svake. Svakhet skal ikke belønnes, ressursene skal fordeles likt.

Noen vil si at dette er Fascisme i sin reneste ærligste form. Noen vil også si at fascisme gavner de som er sterkest til en hver tid. Noen vil si at det er et forferdelig samfunn.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #323 : 05. januar 2008, 12:47 »
Noen vil si at dette er Fascisme i sin reneste ærligste form. Noen vil også si at fascisme gavner de som er sterkest til en hver tid. Noen vil si at det er et forferdelig samfunn.

Det er ingen hemmelighet at mange bruker ordet 'fascisme' uten å vite hva det betyr. Det Metal Man beskriver er ekstrem liberalisme/ren kapitalisme, hvilket ikke har noe med fascisme å gjøre.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #324 : 05. januar 2008, 19:52 »
Det er ingen hemmelighet at mange bruker ordet 'fascisme' uten å vite hva det betyr. Det Metal Man beskriver er ekstrem liberalisme/ren kapitalisme, hvilket ikke har noe med fascisme å gjøre.

Du har åpenbart ikke hørt noen av Il Duces taler?

Hvilken skjebnens ironi det ville blitt om Metal Man og Shemazai skulle få en sykdom og ligge samfunnet til last.....Ja ja bort med det svake....

Utlogget Vegeta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

  • "Uninhibited by foolish emotion!"
Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #325 : 05. januar 2008, 20:25 »
javel ja

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #326 : 05. januar 2008, 21:37 »
Sitat
Nei, jeg ønsker at alle skal ha lik behandling, og at de svakeste ikke skal få noen særbehandling fordi de er svake. Svakhet skal ikke belønnes, ressursene skal fordeles likt.
Hmm høres litt merkelig ut. I min bok høres det mest logisk ut å bruke litt mer på de som kanskje trenger litt mer hjelp. På denne måten får man kanskje flere opp på litt høyere nivå, og det må jo være til fordel for felleskapet også? Ser ikke helt fordelen med å få "tapere".. Mulig jeg går glipp av noe vesentlig her.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #327 : 05. januar 2008, 21:40 »
Hmm høres litt merkelig ut. I min bok høres det mest logisk ut å bruke litt mer på de som kanskje trenger litt mer hjelp. På denne måten får man kanskje flere opp på litt høyere nivå, og det må jo være til fordel for felleskapet også? Ser ikke helt fordelen med å få "tapere".. Mulig jeg går glipp av noe vesentlig her.

Uten tapere, hvem skal man da se ned på?
Konebanker og totalonanist

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #328 : 06. januar 2008, 00:16 »
Hmm høres litt merkelig ut. I min bok høres det mest logisk ut å bruke litt mer på de som kanskje trenger litt mer hjelp. På denne måten får man kanskje flere opp på litt høyere nivå, og det må jo være til fordel for felleskapet også? Ser ikke helt fordelen med å få "tapere".. Mulig jeg går glipp av noe vesentlig her.

Hva skal man med ett land fult av proffesorer?
Man trenger også bussjåfører, båsstømmere, gartenere, leger og alle andre yrkesgrupper. Et samfunn uten klasser er et samfunn uten variasjon, og det fungerer svært dårlig.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #329 : 06. januar 2008, 00:37 »
Hvilken skjebnens ironi det ville blitt om Metal Man og Shemazai skulle få en sykdom og ligge samfunnet til last.....Ja ja bort med det svake....

'Fascisme i sin reneste form' forutsetter bl. a. en totalitær stat, mens det Metal Man beskriver - like muligheter for alle, uten noe 'sikkerhetsnett' for de svake - også er normen i et anarko-kapitalistisk samfunn (evt. et regelrett anarki) uten noen statsmakt i det hele tatt.

Forøvrig tok jeg aldri til orde for noen ideologi som forfekter en slik holdning, og så helst at vendinger som "Metal Man og Shemhazai" ikke ble brukt i unøde. Takk.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!