Skrevet av Emne: Er dette god eller dårlig trening for å bygge muskelmasse?  (Lest 672 ganger)

Utlogget Patti38

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 45

Jeg skriver treningsdagbok når jeg er på trening, for å huske hva jeg tok sist i øvelsene.
Holder på med fullkroppsprogram 3 x i uka.

Jeg trener slik (et eksempel):
Biceps:
15 kilo, 8 reps, 8 reps, 8 reps. Neste gang klarer jeg kanskje
15 kilo, 10 reps, 10 reps, 9 reps.
Så holder jeg på til jeg klarer 12, 12, 12. Legger på 2,5 kilo og begynner på 8 reps, 8 reps, 8 reps igjen.

Jeg har framgang for hver trening.
Er dette en god måte å gjøre det på?
Fettprosent etter å ha gått ned 16 Kg: 23,2%

Mål for 1 juli 2010: 16%

kingkris3

  • Gjest
Du vil få framgang på denne måten, om det er en god måte og gjøre det på må du nesten finne ut selv. Noen øker på en måte og andre på en annen, hvis du har fremgang med denne metoden og du liker den er det jo ingen grunn til og ikke bruke den. Du trenger ikke nødvendigvis og øke med 2 reps av gangen, prøv og øke 1rep hver trening i stede. Da vil det være større sansynlighet for at du ikke stangnerer. Det høres ut som du trener til failure hver gang, det er noen jeg anbefaler deg og ikke gjøre når du trener fulkropps.

Utlogget Patti38

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 45

Du vil få framgang på denne måten, om det er en god måte og gjøre det på må du nesten finne ut selv. Noen øker på en måte og andre på en annen, hvis du har fremgang med denne metoden og du liker den er det jo ingen grunn til og ikke bruke den. Du trenger ikke nødvendigvis og øke med 2 reps av gangen, prøv og øke 1rep hver trening i stede. Da vil det være større sansynlighet for at du ikke stangnerer. Det høres ut som du trener til failure hver gang, det er noen jeg anbefaler deg og ikke gjøre når du trener fulkropps.

Tusen takk for svar. Får legge inn noen lette økter innimellom.
Fettprosent etter å ha gått ned 16 Kg: 23,2%

Mål for 1 juli 2010: 16%

Utlogget Galningen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

15kg på stang eller et par hantler på 15kg?

Hvis du mener 15kg hantler, så vil jeg bare si at da jeg var på den styrken fikk jeg akkurat den samme fremgangen ved å trene en gang i uka. Smiley
Torkel var med på Europas sterkeste mann 1984, der skulle han bære et par farmers walk på 85kg.
Dette ble han opprørt over, og sa: Faen, jeg har vel ikke meldt meg på en konkurranse for kondisjon!
______________________________________

Mitt beste løft: 100kg enhånds markløft

Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!