Skrevet av Emne: Trenger litt råd om treningsmotivasjon.  (Lest 1227 ganger)

Utlogget articulo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Trenger litt råd om treningsmotivasjon.
« : 28. april 2011, 12:55 »
Hei!
Jeg er en gutt på 17 år (snart 18) som har trent en liten periode nå, men jeg tildro meg en skade i både rygg og venstre skulder, og på grunn av dette har jeg holdt meg unna trening i over 1 månede nå, og dette liker jeg virkelig ikke, jeg har gått drastisk ned i vekt og merker at jeg selv er blitt daff. Og skuldra er fremdeles litt dårlig etter at jeg trente de for hardt i forhold til omgivelsene, altså jeg trente en øvelse for skuldrene som jeg i ettertid etter at jeg hadde pådratt meg skaden var en meget risikoøvelse, og den er vel så og si ganske sår og vond om jeg trener litt for hardt, men nå går det forsåvidt bedre om jeg bare ikke belaster den for mye, men etter en så lang tid har jeg mistet en del av motivasjonen til å gå ned på treningsrommet som ligger rett ved skolen for å trene. Noen forslag til hvordan man kan få trenings motivasjonen tilbake? Liksom, jada. Det er jo bare å gå ned å trene det, men det hjelper meg svært lite å få høre den slags, fordi for meg er det ikke bare å gå ned å trene, fordi jeg trener en viss struktur, og jeg sliter med å få denne strukturen tilbake som jeg en gang hadde. Jeg hadde 3-4 faste trenings dager, og holdt på i rundt 1 år, og alt gikk kjempe fint frem til jeg pådro meg skadene. Så om det er noen som kan hjelpe meg, eller komme med ideer om hvordan jeg kan få denne motivasjonen og strukturen tilbake hadde jeg blitt evig takknemmelig!


Mvh - Tommy : )
Alder: 17 år
Vekt: 86 Kg
Høyde: 183 CM

BP: 105 Kg
ML: 210 Kg

Get fit or die trying ;-)

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Trenger litt råd om treningsmotivasjon.
« #1 : 28. april 2011, 13:06 »
Hei Tommy.

Mange sliter med motivasjon, selv merker jeg en minking i motivasjon når jeg føler det går nedover og ut. Dette skjer heletiden. Det jeg pleier å gjøre da er å f.eks sette meg å lese litt rundt på de som har trent en stund, se litt på hvordan de har blitt og hva de har oppnådd. Dette for min del vekker en viss motivasjon om å bli slik selv, og der igjen motivasjonen til å gå ned på gymmet å trene hardt.
Noe du også kan gjøre er å sette deg et lett oppnåelig mål, følelsen av mestring kan også øke motivasjonen betraktelig. Skaff deg også gjerne en treningsmakker, for min del teller makkeren like mye som alt annet når det gjelder motivasjon.

Rutinene har du vært igjennom og disse kan du lett få deg inn i igjen, er ikke vanskeligere enn å sette deg inn i det på nytt. Lykke til!

Mvh C.M

Utlogget articulo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Sv: Trenger litt råd om treningsmotivasjon.
« #2 : 28. april 2011, 13:13 »
Hm, ja.. Har ikke sett dette forumet nå, så kanskje jeg kan finne frem til en vekker her inne! Leser for det meste teori når det kommer til trening om dagene, så.. Men tusen takk for respons, og lykke til selv! Smiley
Alder: 17 år
Vekt: 86 Kg
Høyde: 183 CM

BP: 105 Kg
ML: 210 Kg

Get fit or die trying ;-)

Utlogget Lærdal

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12

Sv: Trenger litt råd om treningsmotivasjon.
« #3 : 02. mai 2011, 22:53 »
Hei Smiley Har slitt med skade i skulder eg også. Merket at motivasjonen gikk ner og formen sank. Det jeg gjorde var og lese om skaden, finne ein som trente samme muskel og begynte roligt. økte med en halv kilo i uka. Motivasjonen kommer med en gang du ser at du overvinner skaden. Og pass på og varm godt opp.

Mvh Lærdal Wink
BP: 85kg     Mål: 100 - Vinter
ML: 120kg   Mål: 150 - Vinter
KB: 100kg   Mål: 130 - Vinter
Vekt: 72kg  Mål: 80-85kg Smiley

Alder: 16 Smiley

-Team Lærdal-

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Sv: Trenger litt råd om treningsmotivasjon.
« #4 : 02. mai 2011, 23:27 »
Tror hvis du sliter såpass med motivasjonen burde du bare starte på blanke ark. Lag eller finn et bra treningsprogramm, og start og jobb deg sakte oppover med vektene. Ikke tenk på at du for eks tok 100 i benk før, og bare tar 70 nå. Bare nullstill deg og konkurer med deg selv, så skal du se resultatene kommer.

Ellers vil jeg si at å variere treninga generelt er bra. Merker du stagnasjon, prøv noe nytt. For eks variere litt med frivekter, apparater osv.

Utlogget articulo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Sv: Trenger litt råd om treningsmotivasjon.
« #5 : 03. mai 2011, 09:21 »
Takk for god respons, skal ta det til meg. Blir min første ordentlig økt i dag, og tar det siste forslaget her, det med å starte på blanke ark. Kommer til å fortelle litt om hvordan det gikk, igjen tusen takk!
Alder: 17 år
Vekt: 86 Kg
Høyde: 183 CM

BP: 105 Kg
ML: 210 Kg

Get fit or die trying ;-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!