Skrevet av Emne: Hvordan få de perfekte magemusklene?  (Lest 15434 ganger)

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Hvordan få de perfekte magemusklene?
« #30 : 23. november 2008, 20:01 »
Fettlagring kommer av kalorioverskudd. x kcal kalorioverskudd er x kcal kalorioverskudd, uansett hvor mye kardio man utfør.
Ja. Kardio er uansett nødvendig om du vil se bra ut.
Blablabla

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Hvordan få de perfekte magemusklene?
« #31 : 23. november 2008, 20:26 »
Ja. Kardio er uansett nødvendig om du vil se bra ut.

Nei.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Hvordan få de perfekte magemusklene?
« #32 : 23. november 2008, 20:28 »
Ja. Kardio er uansett nødvendig om du vil se bra ut.

Merkelig. Jeg vet om mange som jeg syns "ser bra ut" til tross for at de aldri kjør kardio. Hvordan får de det til? :Smiley


Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Hvordan få de perfekte magemusklene?
« #33 : 23. november 2008, 23:16 »
Merkelig. Jeg vet om mange som jeg syns "ser bra ut" til tross for at de aldri kjør kardio. Hvordan får de det til? :Smiley
Vel, kardio gir bedre hjerte, finere hud og du blir mye friskere på alle måter(så lenge du ikke skader deg). Kardio er veldig nødvendig for å holde formen, forlenger livet ditt og. Når det er sagt, er jeg ingen stor fan av bodybuilding og den slags greier. Min definisjon på "pen/fin/markert osv." kropp er mest sannsynlig anderledes enn din. Mange klarer kanskje løfte mye kilo, men klarer de engang å løpe 400meter uten å kollapse?
Blablabla

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Hvordan få de perfekte magemusklene?
« #34 : 23. november 2008, 23:17 »
Merkelig. Jeg vet om mange som jeg syns "ser bra ut" til tross for at de aldri kjør kardio. Hvordan får de det til? :Smiley
høyst sannsynlig magi. Har hørt om en trollmann, men han hører til i de innerste skoger

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Hvordan få de perfekte magemusklene?
« #35 : 24. november 2008, 07:14 »
Vel, kardio gir bedre hjerte, finere hud og du blir mye friskere på alle måter(så lenge du ikke skader deg). Kardio er veldig nødvendig for å holde formen, forlenger livet ditt og. Når det er sagt, er jeg ingen stor fan av bodybuilding og den slags greier. Min definisjon på "pen/fin/markert osv." kropp er mest sannsynlig anderledes enn din. Mange klarer kanskje løfte mye kilo, men klarer de engang å løpe 400meter uten å kollapse?

At kardio (aerob trening) har helsemessige fordeler har neppe mye med å "se bra ut" å gjøre. Verken kontrollerte kliniske studier eller empiri taler for at man blir mer markert (som er den eneste ikke subjektive faktoren du nevner) med kardio kontra uten, gitt at kaloribalansen er den samme samt at man styrketrener.

For øvrig har ikke kardio alenerett på helsefordeler selv om det lenge har vært populært å fremstille det på den måten.

"Progressive resistance training promotes strength gains in both the young and the aged. Importantly, gains in strength in aged persons are, with the appropriate duration, intensity, and progression, not simply due to neuromuscular mechanisms, but also encompass muscle fibre hypertrophy. Critically, the resistance exercise-induced changes in aged skeletal muscle are associated with numerous health benefits, the most obvious of which are the gains in strength and, with the correct training program, power; as a result, functional independence is improved and the risk for falls is apparently reduced. Aside from the well-documented effects of resistance training on strength and power, a body of research is now beginning to emerge that shows resistance exercise also promotes metabolic health. This is crucial information, since it effectively highlights an underappreciated aspect of resistance exercise. Specifically, resistance exercise not only promotes strength gains, but also reduces risk for diabetes and cardiovascular disease. The benefits of resistance exercise do not end at metabolic health, however, and “spill over” into many other realms. In fact, resistance exercise programs have been shown to reduce participants' use of the health care system. Viewed collectively, the multiple benefits of resistance exercise represent an attractive option for our aging population to enhance and maintain their health from a number of perspectives that are not achievable through pharmacological intervention or with solely aerobic-based exercise."

Appl Physiol Nutr Metab. 2007 Dec;32(6):1198-205.



Jeg har også nevnt noe om dette i denne tråden som jeg limte inn den andre gangen jeg siterte deg, på den første siden her i tråden.


Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Hvordan få de perfekte magemusklene?
« #36 : 24. november 2008, 16:19 »
Jeg sa aldri det hadde "alenerett", men det er med på å forbedre kroppen på veldig mange måter. Kardio i tillegg til diet vil få deg fortere dit du vil med kroppen din. Kardio er nødvendig om du vil nå ditt mål fortere, det er fakta, og det er mitt poeng.
Blablabla

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Hvordan få de perfekte magemusklene?
« #37 : 24. november 2008, 17:03 »
Jeg sa aldri det hadde "alenerett", men det er med på å forbedre kroppen på veldig mange måter. Kardio i tillegg til diet vil få deg fortere dit du vil med kroppen din. Kardio er nødvendig om du vil nå ditt mål fortere, det er fakta, og det er mitt poeng.

Man MÅ ha steroider for å bli sterk.





Så du hva jeg gjorde der?
 Grin Grin

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Hvordan få de perfekte magemusklene?
« #38 : 24. november 2008, 17:16 »
Jeg sa aldri det hadde "alenerett", men det er med på å forbedre kroppen på veldig mange måter. Kardio i tillegg til diet vil få deg fortere dit du vil med kroppen din. Kardio er nødvendig om du vil nå ditt mål fortere, det er fakta, og det er mitt poeng.

Nei, det er ikke fakta, men din åsikt.

Fakta er at menneskekroppen ikke klarer å frigjøre mye mer fett enn motsvarande 70 kcal pr kg kroppsfett og døgn. Større underskudd fører til nedbrytning av fettfri masse (muskler) for å dekke energibehovet. [1]

Fakta er også at ingen trening gir økt fettforbrenning i sammenligning med en hviledag, ved identisk kaloribalanse. Det er kun kaloribalansen som avgjør om man mister fett eller ikke. (ref. i tråden jeg har postet to ganger tidligere)

Med andre ord: hvis nå ditt mål er å miste så mye total vekt som mulig kan du selvsagt raskere skape et større kaloriunderskudd ved hjelp av kardio, men dette er da et treningsforum og ikke et slankeforum.


1. "A limit on the maximum energy transfer rate from the human fat store in hypophagia is deduced from experimental data of underfed subjects maintaining moderate activity levels and is found to have a value of (290±25) kJ/kg d. A dietary restriction which exceeds the limited capability of the fat store to compensate for the energy deficiency results in an immediate decrease in the fat free mass (FFM). In cases of a less severe dietary deficiency, the FFM will not be depleted. The transition between these two dietary regions is developed and a criterion to distinguish the regions is defined. An exact mathematical solution for the decrease of the FFM is derived for the case where the fat mass (FM) is in its limited energy transfer mode. The solution shows a steady-state term which is in agreement with conventional ideas, a term indicating a slow decrease of much of the FFM moderated by the limited energy transferred from the fat store, and a final term showing an unprotected rapid decrease of the remaining part of the FFM. The average resting metabolic rate of subjects undergoing hypophagia is shown to decrease linearly as a function of the FFM with a slope of (249±25) kJ/kg d. This value disagrees with the results of other observers who have measured metabolic rates of diverse groups. The disagreement is explained in terms of individual metabolic properties as opposed to those of the larger population."

Journal of Theoretical Biology
Volume 233, Issue 1, 7 March 2005, Pages 1-13


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hvordan få de perfekte magemusklene?
« #39 : 24. november 2008, 17:18 »
Nei, det er ikke fakta, men din åsikt.

Fakta er at menneskekroppen ikke klarer å frigjøre mye mer fett enn motsvarande 70 kcal pr døgn og kg kroppsfett. Større underskudd fører til nedbrytning av fettfri masse (muskler) for å dekke energibehovet. [1]

Fakta er også at ingen trening gir økt fettforbrenning i sammenligning med en hviledag, ved identisk kaloribalanse. Det er kun kaloribalansen som avgjør om man mister fett eller ikke. (ref. i tråden jeg har postet to ganger tidligere)

Med andre ord: hvis nå ditt mål er å miste så mye total vekt som mulig kan du selvsagt raskere skape et større kaloriunderskudd ved hjelp av kardio, men dette er da et treningsforum og ikke et slankeforum.


1. "A limit on the maximum energy transfer rate from the human fat store in hypophagia is deduced from experimental data of underfed subjects maintaining moderate activity levels and is found to have a value of (290±25) kJ/kg d. A dietary restriction which exceeds the limited capability of the fat store to compensate for the energy deficiency results in an immediate decrease in the fat free mass (FFM). In cases of a less severe dietary deficiency, the FFM will not be depleted. The transition between these two dietary regions is developed and a criterion to distinguish the regions is defined. An exact mathematical solution for the decrease of the FFM is derived for the case where the fat mass (FM) is in its limited energy transfer mode. The solution shows a steady-state term which is in agreement with conventional ideas, a term indicating a slow decrease of much of the FFM moderated by the limited energy transferred from the fat store, and a final term showing an unprotected rapid decrease of the remaining part of the FFM. The average resting metabolic rate of subjects undergoing hypophagia is shown to decrease linearly as a function of the FFM with a slope of (249±25) kJ/kg d. This value disagrees with the results of other observers who have measured metabolic rates of diverse groups. The disagreement is explained in terms of individual metabolic properties as opposed to those of the larger population."

Journal of Theoretical Biology
Volume 233, Issue 1, 7 March 2005, Pages 1-13


Korrekt Smiley 
Sa brura

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Hvordan få de perfekte magemusklene?
« #40 : 24. november 2008, 20:33 »
Man MÅ ha steroider for å bli sterk.
Så du hva jeg gjorde der?
 Grin Grin
Et unødvendig innlegg. Steroider er ikke et tema i denne tråden =)

Jeg kan si at jeg ikke forstår særlig av de engelske innleggene dine beefcake, min engelsk er ikke på et veldig høyt nivå, og jeg gidder rett og slett ikke oversette ordene(litt forstår jeg såklart, men du er mest sannsynlig mer utdannet enn meg siden du er i 30årene). Selv har jeg merket at jeg har fått bedre resultater når jeg la inn kardio i mitt program(trente i 3 år uten kardio.) Når jeg la inn kardio merket jeg at jeg har blitt mer markert, og det er vel det han spørr om? Et treningsforum eller slankeforum er usaklig, det han spørr om er få en "penere" mage, og mitt synspunkt på en pen mage er en mage med lite fett. Kardio hjelper til med det. Det du sier med at kroppen ikke klarer å frigjør mer enn 70kcal per døgn, hvor mye vekt tilsvarer det? Jeg er usikker på hvor mye det er, men tviler på det er over 1kg. Hva sier du da til at en rekke fightere i UFC klarer å gå ned flere kilo på et døgn? Muligens jeg har misforstått mye her, men kardio vil hjelpe uansett om du skal bli mer ripped(aka penere mage).
Blablabla

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvordan få de perfekte magemusklene?
« #41 : 24. november 2008, 20:49 »
De fighter'ne i UFC går nok ned mest vann. Er ikke noe vanskelig det.

Spise + kardio er bedre enn spising + null kardio, men ikke bedre enn spise enda litt mindre + null kardio.

Skjønner du forskjellen på de tre? Kardio og det å spise mindre går ut på det samme.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Hvordan få de perfekte magemusklene?
« #42 : 24. november 2008, 21:33 »
Hmm, jeg skjønner. Takk for at du faktisk forklarte det på en lettere måte. Det fungerer sikkert bedre på deres måte, men kardio gjør så mye for deg utenom i tillegg...

Edit: Når man går ned i vannmasse, er det ikke synlig og man blir mer ripped?
Blablabla

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Hvordan få de perfekte magemusklene?
« #43 : 14. desember 2008, 17:42 »
Ingen formeninger om min edit? Hva om du spiser "enda litt mindre" + kardio, vil ikke dette da føre til bedre framgang?
Blablabla

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Hvordan få de perfekte magemusklene?
« #44 : 14. desember 2008, 17:52 »
Man må drikke mye julebrus for å få de perfekte magemusklene.
kilde

Det er også viktig å innta store mengder bringebærsyltetøy på loff.
Kilde

Det heter også fra gammelt av at en kun skal urinere en gang i døgnet og helst til faste tider for best mulig kontakt med magemusklene når en trener.
Kilde


Bare hyggelig å hjelpe  Cool
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!