Skrevet av Emne: Trenger tips!  (Lest 944 ganger)

Utlogget Kingsley

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Trenger tips!
« : 12. januar 2007, 08:29 »
Jeg har trent nå i 2 år. Det første året gikk jeg på protein og kreatin (Cellmax/protein 90+ time released og kreatin cellteck).
La på meg litt for mye, å sluttet dermed med protein det andre året. Og etterhvert sluttet jeg med kreatin også.

Nå har det muligens gått 9-11mnd siden jeg sist gikk på noe som helst form for kosttilskudd og vurderer å hente meg inn igjen.
Med tanken på at jeg har stått stille i vektøkning i nesten 1 år nå.

Hadde en vekt på 75kg for 2år siden.
Har nå en vekt på 82kg og er 1,82m høy. Er 19 år, fyller 20 i år.

Jeg har ikke så aller verst med markeringer, men skulle ønske jeg hadde mer.
Jeg redd for å legge mer på meg ved å bruke protein, å miste markeringene mine, samtidig som jeg vil bli mye større.
Å ikke minst mer markert/definert.

Jeg har lest litt rundt her på formuet og prøvd å finne ut av hva som er best for meg. Jeg har kommet frem til at jeg skal ihvertfall ha et ZMA produkt. Men kreatin og protein valgene derimot, så sliter jeg.

Trener fra mandag til fredag i 1-2 timer.
Bare vekter, ingen kardio.
Spiser frokost(fullkorn), lunsj(én halv kylling), Før trening (2 knekkebrød med gull ost og en yougurt), etter trening (3egg med brødskiver og et glass melk), middag (varieres mellom ris/pasta og kjøtt/fisk/kylling).
Ingen kveldsmat

Føler at jeg får i meg for lite, og at jeg trenger å få i meg litt mer proteiner. Men som sagt, så er jeg redd for å miste noe av de markeringene jeg allerede har (sliter blant annet å få bedre markering på magen).

Det jeg da er ute etter. Er et godt kreatin produkt og et godt protein produkt (kasein og/eller whey?) som gir meg bra med muskelmasse økning samt en god kroppsdeffinasjon/markering.

Håper dere kan ta dere tid til å hjelpe meg med dette. Da jeg har vurdert lenge med å gå tilbake, men ikke turt.
Jeg kan godt legge inn bilder om det måtte hjelpe?
Takk på forhånd =)(=

Mvh
Kingsley

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Trenger tips!
« #1 : 12. januar 2007, 08:37 »
Ganske skummelt at vekten din har stått stille i 1år!
Du får garantert i deg ALT for lite mat. Du blir ikke feit av proteinpulver eller kreatin. Hvis du vil bli mer markert må du få overskudd av kalorier. Ikke vær redd for å legg på deg. Du kan ta av fettet til sommeren.
Du sier du trener fra Mandag-Fredag, du kan ikke trene hver dag. Da får ikke musklene dine tid til å vokse. Tren heller Mandag-Onsdag-Fredag.  Mat er det viktigste å få i seg hvis framgangen og vekta stopper
sterk,blid og ronkefri

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Trenger tips!
« #2 : 12. januar 2007, 08:48 »
Legg gjerne ut noen bilder!
sterk,blid og ronkefri

Utlogget Kingsley

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Sv: Trenger tips!
« #3 : 12. januar 2007, 12:14 »
Jeg har 17,7% i kroppfett (glemte å nevne det).
Jeg trener da ikke samme muskel hver dag!
Kjenner mange som trener hver dag og får bra fremgang i styrke, og god økning i vekt!
Bilde kommer i løpet av helgen!

Takk for svar hittil da  Smiley

Utlogget mariachi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12

Sv: Trenger tips!
« #4 : 12. januar 2007, 12:19 »
Sleng ut noen bilder, og treningsprogrammet ditt Wink
tren hardere og spis MERE!
Alder:20
KB:200kg
BP:150kg med laaang stopp
ML:220kg

Utlogget Børge A. Fagerli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 595
  • Honnør: 156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 595

Sv: Trenger tips!
« #5 : 12. januar 2007, 16:28 »
Enkelt sagt - vil du legge på deg muskler, må du ha et kalorioverskudd, noe det ikke ser ut som du har. Fordi kroppen ikke er 100% effektiv i så måte, må du akseptere å legge på deg litt fett i prosessen. Et proteintilskudd er ikke noe tryllepulver som du enten blir feit av eller får muskler av, det er en enklere måte å sørge for at du får i deg nok protein i kostholdet ditt - dvs hvis du ikke spiser nok kjøtt, fisk, egg, og melkeprodukter.

Vil du bli mer markert er det et kaloriunderskudd som gjelder, du forbrenner mer ved å kjøre kardio, og du danner et høyere underskudd ved å redusere matinntaket. Fremdeles bør proteininntaket holdes høyt, og du må trene med vekter for å hindre tap av muskelmasse og styrke.

Det kan virke som du har mye å lære enda, og vil ta lang tid å gi deg full veiledning bare på ett innlegg, så anbefaler deg å lese følgende artikler:

Treningsprogram:
http://www.treningsforum.no/article/article.php?dir=trening&fname=061213_5x5 (her kan du legge inn forskjellige ekstraøvelser hvis det er muskelgrupper du vil prioritere, men som et basisprogram er dette en av de beste.)

Kosthold:
http://www.treningsforum.no/article/article.php?dir=kosthold&fname=061204_praktiskkostholdsplanlegging

Lykke til, og spør gjerne hvis det er noe mer du lurer på. Det kan forøvrig være lurt å være litt kritisk til mange av de anbefalingene som slenges rundt her. Det er mange dyktige folk her på forumet, men også mange ungdommer som bare har lest noen artikler i muskelblader, trent ett års tid selv, og plutselig anser seg selv som så kunnskapsrike at de forteller andre hva de skal gjøre.
Personlig Trener
MyRevolution.no - sjekk våre nettsider for gode tilbud

Utlogget MariusW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 061
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 061

Sv: Trenger tips!
« #6 : 12. januar 2007, 16:30 »
innlegget mitt ble fjerna dry


Sponset av: Bodypower

Konkurrerende utøver i Fitness Fysikk.

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Trenger tips!
« #7 : 12. januar 2007, 16:35 »
Dette kan være noen grunner til at du ikke vokser:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=31216.0
sterk,blid og ronkefri

Utlogget Kingsley

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Sv: Trenger tips!
« #8 : 12. januar 2007, 19:32 »
takk for alle svar hittil! her har dere noen bilder:







Litt dårlig med lys men.. pytt pytt..Tongue

Utlogget nWe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 544
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 544

  • I'll be back!
Sv: Trenger tips!
« #9 : 12. januar 2007, 20:02 »
Spis mye mer og ikke vær redd for å legge på deg litt, det må man ofre for muskelmasse. Synes kroppen din er ganske bra fra før men den kan bli enda bedre Smiley

Proteintilskudd skal du ikke være redd for å ta, å gjøre om protein til fett er en meget krevende prosess for kroppen som ikke skjer hvis du ikke får i deg alt for mye protein.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!