Skrevet av Emne: 15/16 som skal begynne med seriøs trening fremover.  (Lest 1828 ganger)

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Hey!
Jeg er en gutt på 15 år nå, fyller 16 om snaut 3 mnder og leter etter et slags nytt program, og har noen spørsmål også.
Jeg er 183 cm høy, og veier 74 KG. 

Har ikke holdt på med selve kroppsbyggingen så lenge,men  gikk på Kyokushin Karate når jeg var 11, til jeg var 14/15.   Så  Har trent mye styrke og utholdenhet.
 Da jeg fylte 15 begynte jeg med selve kroppsbyggingen. Hadde ikke noe spessielt program , bare fordelte treningen på muskelgrupper på 3 dager med resten restitusjon..

for ca 3 mnd avsluttet jeg stronglift 5x5    Jeg merka jeg økte i både masse og styrke ( bilder kommer ) etter det programmet.  Men nå vil jeg gjerne prøve noe nytt da. Har kjørt litt RYP, tenker noe annet nå.  Hadde satt pris på om noen hjelper meg å sette opp et bra program for rygg,skuldre og bryst
Maks løfta mine er:
Benkpress:  65kg
Markløft:  145kg
Knebøy: 120kg
Nedtrekk bredt grep : 90 kg

Som dere ser så er d litt forskjell fra Benk, til Mark'en.     De fleste her er sånn" åå mye tar du i benk? " Benk er liksom alt de bryr seg om , men er ikke det Mer teknikk en selve styrke?

Jeg ønsker også  å begynne å trene ryggen mer, Bredde og masse.   vinger / lats som "pumper" ut .
Og større bryst.  Tok dips  her om dagen med mellombredt grep og så plutselig kjente jeg at det stakk vilt i midt/høyre bryst. Hva kan dette være ?

Generelt ønsker jeg tips fra folk med erfaringer og sett fremgangen sin ved  Rygg trening og bryst trening!


vurderer også å teste ut Krea-bolic og ZMA .

bilder kommer ! har bare problemer med å legge de inn  Embarrassed  hehe

Takker for svar !




Utlogget ff17

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

Du er såpass nybegynner og du forteller at 5x5 funker for deg. Da ville jeg ikke gjort noe annet en og fortsatt noen måneder til med 5x5, spis og sove mye!

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Du er såpass nybegynner og du forteller at 5x5 funker for deg. Da ville jeg ikke gjort noe annet en og fortsatt noen måneder til med 5x5, spis og sove mye!
Oi, liten skriveleif med strongliften.. den av slutta jeg for 3 mnd siden **    holdt på i 6 mnd, og trente litt RYP før det.

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
  Men nå vil jeg gjerne prøve noe nytt da.
5x5 powerbuilding, brukt det par ganger. Funker bra, etter egne erfaringer.
SL 5x5, RYP, er en mengde med pre-made-programmer der ute som du kan hive deg på. Viss ikke er muligheten for å sette deg ned her å lese rundt å skrive ditt eget også tilgjengelige.

men er ikke det Mer teknikk en selve styrke?
Slik er det med det meste, men ikke tenk at folk løfter lite om de har god teknikk. Tunge løft kommer av god teknikk.

Jeg ønsker også  å begynne å trene ryggen mer, Bredde og masse.   vinger / lats som "pumper" ut .
Chins, markløft, foroverbøyd roing, inverted rows etc. T.T.T (TingTarTid)

Og større bryst. Benkpress er safè, ellers kan du evt spe  på med noe skråflyes etc.



Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Takk for et bra svar!
TTT ja Tongue hehe.  Merka det, men jeg har nå økt 7 kg siden sommer.  Og før sommeren var jeg ganske lubben eller kan jo si småfeit om det er d rette ordet.  Og nå har jeg både blitt høyere og lagt på meg en del muskler.  Armene har også gått opp 1.12 cm .   Nå er d bare ryggen jeg vil trene mer, men den har også blitt mer "V" formet enn før .

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Må bare legge til et spørsmål angående tøying.
Er det lurt å tøye muskla etter trening?   har hørt mange sier det er lurt eller ikke, så vet ikke hva jeg skal gå etter.  På karaten var det tøying hele tiden, men da var det lange muskler jeg fikk , ikke mye svære da lissom.
Jeg tøyer litt før jeg går på setta . Oppvarming først, tøye muskla jeg skal bruke - trene..
Er det feil eller?  noe positivt å negativt ang tøying?

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Veldig bra:)!

Dette tyder såklart på at du gjør ting riktig, loggfør treningene dine så får du også en oversikt over hva du gjør riktig,feil(ved hjelp av tilbakemeldinger fra forumtilhengere) og framskrittene du gjør. Et godt hjelpemiddel


Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
takk Smiley    Tenkte å ta noen nye bilder idag,  har snakka med en kompis som har SYK rygg å jævlie armer.. Klarer ikke tro at han ikke boler, for han gjør ikke det .  han er sykt bra gjennomført og skal vise meg noen bra ryggøvelser og diverse!  Cheesy
Har også loggført treningen påpcen da, men ikke på forumet. er ny her så må venne meg til ting osv før jeg legger ut alt mulig ,hehe.

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
 Thumbsup

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!