Skrevet av Emne: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11  (Lest 34764 ganger)

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #75 : 13. januar 2012, 07:44 »
Dette er jo bare en perfekt historie for helsepersonell biggrin Ha ha ser fortsatt for meg deg leter frebilskt etter energi piller i snøen Cheesy Tenker nok det er en eller to pasienter som også hadde fått seg en god latter av et slikt syn? Cheesy

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #76 : 13. januar 2012, 15:47 »
Haha, det har du rett i!  Smiley
 Fant de heldigvis veldig raskt da de lå rett utenfor døra. Ganske greit at ingen fra posten så på overvåkningskameraet akkurat da..

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #77 : 17. januar 2012, 06:44 »
Nattens økt:
Økt 3, uke 1.
Siste økt med 12 reppere... Begynte å bli tungt dette her, men alt i alt føltes det bedre enn forrige økt! Ser frem til å gå ned til 8reps fasen nå. Er litt tungt å trene på natta, men det forberedes godt med både mat og drikke i forkant av treningen. Tok også 3 kapsler med EnergyKick for å være sikker på at energinivået er så godt som det kan være på denne tiden av døgnet.

Har ikke oversikt over hvilke vekter jeg bruker her da treningsloggen ligger igjen sammen med gymsakene mine. Det ble overraskende lave vekter sett i forhold til hva jeg holdt på med på slutten av forrige år. Tar det egentlig ikke så tungt da jeg vet at dette vil øke betraktelig i løpet av de neste ukene. Tar dette uansett som forberedning til hva som enn måtte komme etter dette programmet!

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #78 : 23. januar 2012, 13:05 »
Økt 1, uke 2.

Denne var forrige fredag, men rakk ikke å få logget den. I motsetning til den første uka hvor jeg trente på nattestid på arbeid trente jeg nå hjemme. Fikk prøvd den "nye" benken å i samme slengen. Funker vel så vidt greit nok til å få trent hjemme. Støttene går ikke så langt opp som jeg ville ha foretrukket, men det går greit å komme seg under for å få tatt frontbøy. Blir kanskje litt verre når jeg kommer opp på tyngre vekter, men det får tiden vise. Ellers så er den grei bortsett fra at ryggstøtta ikke kan settes på 90 grader. Arnoldpress må kjøres uten ryggstøtte. Taper litt vekter på å kjøre det på denne måten. Eller jeg kan se det slik at jeg tjener trening på det da jeg må bruke mere muskler på å holde overkroppen stabil..

Menmen, benken var billig, og det merkes!  biggrin

Det var uansett godt å få kjørt 8ere etter en uke med 12ere. Satser på at neste trening blir nå i natt!

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #79 : 24. januar 2012, 23:41 »
Trening natt til i dag uteble grunnet trøtthet. Tenkte at det måtte være bedre å trene etter å ha jobbet en natt tidligere slik at døgnrytmen er litt mere tilpasset..

Tanken var god, men i dag la jeg meg ca. 12 og sto opp igjen ca. 15.. Det er litt lite søvn kjenner jeg!

Vakta har så langt gått med på å spise mat, drikke godt og har nettopp inntatt 4 kapsler KoffeinKick sammen med noen kopper kaffe. Noe mere enn jeg har brukt tidligere, men med litt godvilje i tillegg satser jeg på å ta en økt i løpet av den første timen.

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #80 : 25. januar 2012, 00:41 »
He he.. Håper natta går fort da, og at du får til en økt Smiley

Men reagere du ikke på så "mye" koffein på en gang? Nå er det lenge siden jeg har jobbet natt, men bare i løpet av en vanlig dag/kveldsvakt så blir det pimpa nok kaffi.. Da er jeg jo nesten skjelven Tongue Skulle jeg tatt piller + kaffi da så vet ikke jeg..he he

Men glad du ikke ligger og krabber etter dem men får dem i deg nå da Smiley he he.. Ser for meg det der enda Cheesy

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #81 : 25. januar 2012, 02:12 »
Økt 2, uke 2 er nettopp unnagjort.

Hele økta gikk veldig greit. Ble kanskje litt lite økning fra forrige økt, men det får jeg heller ta igjen på neste runde. Koffeininntaket var veldig høyt i forkant av økta, men dette sammen med et bra inntak av mat og drikke førte til ei bra økt til tross for lite søvn etter forrige nattvakt. Kjenner piffen er bra borte nå men med ei rolig natt videre så skal det gå fint. Satser på litt mere søvn i dag..

Øvelsene sitter stort sett som spikret, men holder på å bytter litt grep på frontbøyen. Veksler mellom "byggergrep" og "vektløftergrep" da vektløftergrepet fører til litt ubehag i håndleddene mens byggergrepet føles litt ustabilt. Vektene på denne øvelsen er fortsatt relativt lette så jeg har enda litt tid til å finne ut hva som er best til vektene begynner å merkes.

Jeppjepp! Smiley

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #82 : 27. januar 2012, 12:55 »
Økt 3, uke 2 er nå unnagjort!

Lite å skrive fra denne økta da vektene ble de samme som forrige. Økningene er såpass små at jeg velger heller å kjøre samme vektene en gang til og heller øke 2,5kg neste gang. Alt i alt var økta relativt lett så en liten økning på neste økt burde gå fint.

Det eneste som var litt tungt er arnoldpress da jeg ikke har ryggstøtte. Tror jeg kjører samme vekter på denne iallefall en gang til..

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #83 : 29. januar 2012, 09:19 »
Ingen trening i går..

2 tre ble tatt ned i hagen istedet. Ferdig kvistet og gjort klart for oppkapping til lagring til neste vinter. Litt fysisk arbeid med motorsag og øks gjær godt! Artig for ungene å få bidra litt også!

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #84 : 31. januar 2012, 08:52 »
Gårsdagens strabaser:

1. Økt 1, uke 3, RYP. Ekstrem muskelvekst.

2. Shoppingtur

3. Skitur med 3 barn, 2 i pulk.

4. Montere gipsplater i tak i gang.


Jevnt over en aktiv dag. Faktisk mere aktiv enn vanlig. Treninga var grei, skituren var artig, gipsplatemonteringen ble litt slitsomt.. Begynte å kjenne at det hadde vært en lang dag!  Smiley

Treningen går forøvrig ganske bra. Økningene skjer ikke fra trening til trening, men dette er av praktiske grunner når økningene bare dreier seg om under 0,25kg.. Regner med at så lenge progresjon forekommer så er det det som teller! Er nesten halvveis i programmet så det blir artig å se hvordan det utvikler seg videre!

I dag har jeg mine to minste hjemme sammen med to andre barn på samme aldre som våre egne. Herregud så mye styr det er! Krangling og skriking på skift.. Rimelig spenstig opplegg!

Driver hele tiden å kikker på treningsrelaterte artikler og innlegg, spesielt inne på treningsforumet. Har hele tiden hatt en interesse for styrkeløft, men har de siste årene stort sett holdt på med mere tradisjonell "BB". Gjennomførte et dietmarprogram for noen år siden, og jeg må si at dette frister til gjentakelse. Satt å så litt på Sheiko Bog her for noen dager siden, og hvis jeg får utstyr nok så skal jeg se om jeg ikke prøver dette en runde. Begrensningen nå blir at jeg ikke har nok utstyr til å kjøre markløft, og heller ikke forsvarlig utstyr til å kjøre skikkelig knebøy.

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #85 : 31. januar 2012, 13:08 »
Nå er jeg sliten.. Og litt lei!

Neste trening blir onsdag eller torsdag natt. Det blir nok bare en liten økning på støtteøvelsene mens baseøvelsene kjøres med samme vekter som gårsdagens økt. Ettersom jeg trener på flere plasser så varierer det hvordan vektene passer til opplegget, men alt i alt så går det jevnt og trutt oppover. Kostholdet er ikke det beste, men jeg prøver å holde meg på kalorioverskudd sånn at treningen ikke svikter på grunn av dette. Hvis alt går den rette veien mot sommeren skal jeg forsøke å kjøre litt mere kardio og kutte litt karbohydrater i slutten av mars, evt. april.

Da blir det kanskje litt sommerform på meg også i år!  :Smiley

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #86 : 01. februar 2012, 10:39 »
I natt skal jeg ikke trene!

Jeg skal heller bruke de rolige timene (hvis det er rolig da...) til å spise mye mat og drikke mye, også får jeg heller stille litt mere opplagt til neste natt.

Passer både egne og andres unger i dag også, og da vet jeg på forhånd at jeg vil være sliten FØR jeg skal på arbeid. Hvis jeg får til en trening i morgen på nattvakt og en trening hjemme i løpet av helga så har jeg 3 økter med vekter uka her.

Blir fornøyd med det! Jeg forsøker i det minste å ha 3 økter i løpet av en uke, og ikke mindre enn 2. Dette vil jo selvsagt variere ettersom hva familien og jeg selv holder på med. Det er til tider mye arbeid med huset, og dette tar ganske mye krefter innimellom. Blir mye trening av dette også!
Nå kapper jeg ikke trær og lages till ved hele tiden, men det er stort sett noe fysisk som må gjøres!

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #87 : 01. februar 2012, 13:49 »
Kjenner meg mye igjen i din situasjon gitt. Er bare å trene når man har tid. I perioder med mye mas kan man bare kutte litt ned på intensiteten på øktenen.
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #88 : 01. februar 2012, 21:59 »
Kjenner meg mye igjen i din situasjon gitt. Er bare å trene når man har tid. I perioder med mye mas kan man bare kutte litt ned på intensiteten på øktenen.

Du har så rett i det! Hvis jeg får trent natt til fredag og en dag i helga så er jeg uansett på 3 rene styrkeøkter denne uka. Blir uansett fornøyd med dette da ambisjonsnivået faktisk ikke ligger høyere enn dette..  biggrin

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #89 : 03. februar 2012, 02:50 »
Nattens økt: Økt 2, uke 3. RYP. Ekstrem muskelvekst.

Startet treningen litt senere enn tiltenkt da det var litt uro i posten som førte til at nattens første måltid ble inntatt senere enn beregnet, som igjen førte til at treningen startet senere..
Økta startet tungt med frontbøy og det lå an til å bli en litt dårlig trening. Dette gikk heldigvis fort over og økta ble gjennomført med godt resultat.

Under testingen av mine 10rm traff jeg ganske greit med baseøvelsene med unntak av rygg. Har hele tiden tatt roingen relativt greit, men har ikke lagt på noe mere enn hva planen tilsier bare for å ikke gå på en smell før programmet er fullført. Bryst og bein går jevnt og trutt fremover!
Skuldre og armer derimot, der er jeg litt ute og kjører.. Vandrer litt frem og tilbake på vektene jeg bruker da jeg trener flere plasser med litt forskjellige merkinger og tyngder på vektene. Av ubegrunnet frykt for å ikke øke nok så økte jeg for mye. Så i natt at hvis jeg skulle fortsette økningene jeg har lagt opp til på armer og skuldre ville jeg krasje programmet sånn cirka halvveis ute..
Jeg for nok heller roe litt ned på dette og spare kruttet til uke 5 og 6 istedet.
Det må vel uansett være baseøvelsene som har prioritet!  Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!