Skrevet av Emne: Fitnesstrening  (Lest 1230 ganger)

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
Fitnesstrening
« : 02. juni 2006, 10:09 »
Chins (maks reps) og  Roing (maks distanse på 1 minutt)

Jeg vil gå ut i fra av hvis jeg har bra styrke i lats, biceps og underarmer så vil antallet chins jeg klarer øke under dietten etter vert som jeg får mindre kroppsvekt og løfte på. Det vil nok bli lettere og ro også med lav fettprosent.

Men hvordan bør jeg legge opp treninga mot dette? Tenker spesielt på roinga, hvis jeg kjører en 4splitt (bygging/styrke). Skal jeg da ro (kjøre kardio) etter styrkeøktene eller skal jeg kjøre dette på egne dager? Har teknikk mye og si på romaskin? Målet er en cirka 350 meter på 1 minutt. Oddi
 Help
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

SV: Fitnesstrening
« #1 : 02. juni 2006, 16:20 »
Chins (maks reps) og Roing (maks distanse på 1 minutt)

Jeg vil gå ut i fra av hvis jeg har bra styrke i lats, biceps og underarmer så vil antallet chins jeg klarer øke under dietten etter vert som jeg får mindre kroppsvekt og løfte på. Det vil nok bli lettere og ro også med lav fettprosent.

Men hvordan bør jeg legge opp treninga mot dette? Tenker spesielt på roinga, hvis jeg kjører en 4splitt (bygging/styrke). Skal jeg da ro (kjøre kardio) etter styrkeøktene eller skal jeg kjøre dette på egne dager? Har teknikk mye og si på romaskin? Målet er en cirka 350 meter på 1 minutt. Oddi
 Help

Du skal ikke være for sikker på at du vil øke i chins utover dietten. Ettersom karbohydrat samt kalori inntaket minker vil du få mindre energi, og du vil bli svakere. At kiloene faller av er riktig, men kroppen din vil heller ikke ha mulighet til å trene like hardt og intensivt som før. Men det er helt forskjellig hvordan kroppene våres takler forskjellige situasjoner, så for din del er det godt mulig du holder bra ut på diett og øker i chins  Smile

Ettersom roing faktisk tar mye på ryggen, vil det vel kanskje være lurt å enten trene det annenhver dag og kanskje heller trene jogging dagene imellom? Du skal jo tross alt trene intensivt på høy puls, blir ikke akkurat noe rolig kardio.

- Men, jeg har ikke altfor mye peiling på akkurat dette, så hadde vært fint om en annen kunne hjulpet deg videre  Smile
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Nick95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 328

  • ..
SV: Fitnesstrening
« #2 : 02. juni 2006, 18:08 »
Roing er veldig mye teknikk. Veldig mange sier at roing er er en bra ryggøvelse men det er ikke helt sant. Har en god roteknikk så bruker en nesten bare bein. Når du ror skal du holde armene helt strake helt til du har strukket beina helt ut. Skuldrene skal være senket. Det skal være null/minimalt med spenning i bicepsen.  Når så beina er strekt ut skal du bevege ryggen bittelitt og så trekker du armene til deg. Ryggen og armene er egentlig bare til for og gjøre ro/årelengden litt lengre.

Det som er alfaomega med roing er en jevn akselerasjon for og ungå krafttap. Du starter rolig og akselererer og har nådd maks kraft når beina er strekt helt ut, så beveger du ryggen litt og så armene.

På vannet er det viktig med jevn akslerasjon av kraften for og ungå for mye virvler i vannet da dette er tap av kraftoverførelsen. Vil absolutt si at du har mye og hente på teknikk kontra styrke hvis du ikke har rodd mye.

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

SV: Fitnesstrening
« #3 : 02. juni 2006, 18:45 »
der fikk du den hjelpen du trengte vetu  Smile
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Fitnesstrening
« #4 : 02. juni 2006, 19:00 »
Takker for svar Wink Spesielt det med roteknikken  2thumbsup 2thumbsup
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!