Skrevet av Emne: Spisedag  (Lest 13965 ganger)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Spisedag
« #75 : 12. april 2005, 02:14 »


Hvis artikkelen som ble lagt ut i tråden under er riktig så finnes det jo en logikk i det:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=23671.15

Joda, har lest denne. Den tar for seg sporadisk og dramatisk oppkarbing på en lavkarbodiett, og det er jo utvilsomt nyttig. Jeg bruker ikke selv en lavkarbodiett på deff, men holder karb-inntaket gjennomgående moderat, og da har jeg ikke bruk for noen spisedag, fordi glykogenlagrene mine aldri rekker å bli helt tomme. Skulle jeg hatt en slik spisedag, måtte jeg enten gått over til en mer lavkarbodiett eller mislykkes totalt med hele deffen.  Wink Og skulle jeg gått over til en lavkarbodiett, måtte jeg spist mye mer "strikt" enn jeg gjør nå for å oppnå akkurat det samme som jeg gjør nå - et vekttap på 0,5-1kg per uke på deff med bevart muskelstyrke og volum. Er jo viktig å trives med kostholdet sitt også, og mitt gir rom for litt junk i ny og ne akkurat når det passer meg, og ikke bare i ufyselig store mengder på en predefinert spisedag.  Wink Men det er meg...

PS: Artikkelen beviser langt ifra at man "øker forbrenningen noe sinnsykt" med slike oppkarbingsperioder/spisedager, og at man taper mye muskler på en deff ved ikke å ha slike oppkarbingsperioder har iallfall ikke jeg hatt erfaring med, men mulig det er slik for noen. Leptinhomeostasen er fascinerende nok den, men ikke så "straightforward" i forhold til forbrenningseffekter som denne artikkelen vil ha det til!

Skulle også gjerne sett studier hvor man direkte sammenlignet reduksjon i fettprosent og bevaring av muskelmasse i to grupper som inntok like mange kalorier uke for uke, men hvor den ene gruppen kjørte lavkarbo 6 dager + spisedag, og den andre gruppen kjørte moderat karbo hele veien, med samme protein- og fettinntak og forsøksbetingelser for øvrig. Mitt tips er at man ikke ville sett de store forskjellene mellom gruppene, om noen forskjeller overhodet.  Wink

Sjokkerende ord, HITman. Shocked

"Sjokkerende" at jeg ikke har noen fast definert spisedag? Hvorfor det?  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Spisedag
« #76 : 12. april 2005, 11:01 »
"Sjokkerende" at jeg ikke har noen fast definert spisedag? Hvorfor det? Smiley

H

Blir du ikke sulten på deff?

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Spisedag
« #77 : 12. april 2005, 15:33 »


Blir du ikke sulten på deff?

Om morgenen når jeg står opp, men ellers prøver jeg å unngå å bli særlig sulten...
Erfaring er den talentløses trøst

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!