Skrevet av Emne: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)  (Lest 6762 ganger)

Utlogget Torko

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 129
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 129

  • Torko's tøs..
Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #15 : 12. januar 2010, 00:34 »
Kvalifiseringsperioden er fra fjorårets VM, 3/7.09 til påmelding i år 25/3.2010. 2008 har ingenting med dette å gjøre. Men det kreves et antall stevner, og ett MÅ være NM.

Nå er det blitt landslag i benkpress, så det er nok hardere å komme med uansett, men det hadde ikke vært unormalt å gi deg benk-NM som kvalikstevne, men lite trolig ettersom du ikke har deltatt så mye siste år.
Team Strongman Rolf Holte

Utlogget Pitbull1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 680
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 680

Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #16 : 12. januar 2010, 12:24 »
Så den 3 måneders regelen gjelder for innmeldte uten gyldiig lisens også....?

Enn hvis man har vært medlem i NSf også ikke løst lisens på flere år? Kan man da dopingtestes?
Sånn jeg ser denne regelen er jo at man MÅ ha gyldig lisens for å kunne dopingtestes og derav 3 måneders regelen om NM. Utav dette så kan faktisk innmeldte medlemmer uten gyldig lisens ikke dopingtestes? Og hvordan kan man da feks komme på landslag? Wink hvis man ikke kan dopingtestes? er dette jo det å ikke løse isens likt med det å være utmeldt?

Korriger meg gjerne?

du trenger ikke lisens for a trene styrkeloft. for endel aar siden var jeg ute og sykklet i en skog. trynte saa det sang. landet paa skulder, og fikk delvis avrivning i den. i opptrenings periode var jeg uten lisens. Det aaret ble jeg testet 4ganger. Vi har loftere hos oss, som onsker fri aar. Disse har ikke lisens i konkuranse fri perioden, men blir testet like ofte som de med lisens.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #17 : 12. januar 2010, 13:39 »
Ble du testet da du ikke hadde gyldig lisens?Har noen i det hele tatt blitt tested uten gyldig lisens?
Kan man bli tested uten gyldig lisens? Det er vel spørsmålet egentlig.

For å gjenta svaret du fikk i mitt første innlegg, MAN KAN BLI TESTET SELV OM MAN IKKE HAR BETALT LISENS, så lenge man er medlem av en klubb, NSF, NIF, skjønner du tegninga?

Sannsynligheten for at man dog blir testet om man har vært borte et par år og ikke er i miljøet lenger er nok minimal, med mindre noen tipser ADN om at en person burde bli testet. En lisens er jo bare noe man må ha for å få løfte på stevner. Vi har en hel haug av mosjonister i klubben som aldri har løst inn noen lisens ever, men alikevel har blitt testet opptil flere ganger.



Arild, jeg anbefaler deg å ringe istedenfor å sende mail. Er en telefonsamtale som kan koste litt med telleskritt om du ringer fra USA, men jeg tror det da er lettere å unngå missforståelser, samt få en større fortgang i saken. Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #18 : 12. januar 2010, 13:59 »
For å gjenta svaret du fikk i mitt første innlegg, MAN KAN BLI TESTET SELV OM MAN IKKE HAR BETALT LISENS, så lenge man er medlem av en klubb, NSF, NIF, skjønner du tegninga?

Sannsynligheten for at man dog blir testet om man har vært borte et par år og ikke er i miljøet lenger er nok minimal, med mindre noen tipser ADN om at en person burde bli testet. En lisens er jo bare noe man må ha for å få løfte på stevner. Vi har en hel haug av mosjonister i klubben som aldri har løst inn noen lisens ever, men alikevel har blitt testet opptil flere ganger.



Arild, jeg anbefaler deg å ringe istedenfor å sende mail. Er en telefonsamtale som kan koste litt med telleskritt om du ringer fra USA, men jeg tror det da er lettere å unngå missforståelser, samt få en større fortgang i saken. Smiley

Men om man ikke betaler klubblisens da;)
Da er man formelt ikke medlem eller hur Simen...betalte du medlemsavgifta di da Simen Wink...sinna Simen;) terr terr;)



3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #19 : 12. januar 2010, 14:18 »
Jeg er ikke sinna, jeg har bare innsett at du er en mann som må ha det meste inn med teskje Wink

Går det ett år eller to hvor du ikke betaler medlemsavgift til klubben din så er du formelt ikke medlem. På en måte er man vel uansett medlem, ettersom om man kommer tilbake flere år etter å ha vært borte og skal bytte klubb, så må man melde overgang.

Men om du er medlem av en klubb eller ikke har heller ingen ting å si så lenge du fortsatt er en del av NSF og/eller NIF.

For å gjøre det veldig enkelt for deg da: Om du ikke har meldt deg ut av forbundet, så kan du testes når som helst og hvor som helst.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #20 : 13. januar 2010, 01:17 »
Jeg er ikke sinna, jeg har bare innsett at du er en mann som må ha det meste inn med teskje Wink

Går det ett år eller to hvor du ikke betaler medlemsavgift til klubben din så er du formelt ikke medlem. På en måte er man vel uansett medlem, ettersom om man kommer tilbake flere år etter å ha vært borte og skal bytte klubb, så må man melde overgang.

Men om du er medlem av en klubb eller ikke har heller ingen ting å si så lenge du fortsatt er en del av NSF og/eller NIF.

For å gjøre det veldig enkelt for deg da: Om du ikke har meldt deg ut av forbundet, så kan du testes når som helst og hvor som helst.

Siden jeg da var medlem i skøyteklubben vår i mine yngre dager har jeg da teknisk vært medlem i NIF hele tiden selv om jeg har vært utmeldt av NSF har jeg ikke vært utmeldt av skøyteklubben ei heller NIF.
Ikke at det har noen betydning, men sånn for ordens skyld;)


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget jaycutler

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #21 : 13. januar 2010, 01:42 »
Det er dette som er så jævlig kjipt med IPF styrkeløft. Det er bare snakk om dop hele tiden. Er det ikke mulig å bare snakke om løftinga som tross alt er derfor vi driver med styrkeløft.  what
|||||--WPC Norge--|||||

Sterk, blid og fordomsfri

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #22 : 13. januar 2010, 07:35 »
Det er dette som er så jævlig kjipt med IPF styrkeløft. Det er bare snakk om dop hele tiden. Er det ikke mulig å bare snakke om løftinga som tross alt er derfor vi driver med styrkeløft.  what

Sånn går det når man syns det er viktig å opprettholde idrettens grunnverdier.. Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #23 : 13. januar 2010, 12:39 »
Siden jeg da var medlem i skøyteklubben vår i mine yngre dager har jeg da teknisk vært medlem i NIF hele tiden selv om jeg har vært utmeldt av NSF har jeg ikke vært utmeldt av skøyteklubben ei heller NIF.
Ikke at det har noen betydning, men sånn for ordens skyld;)


Så teknisk sett har du nå fått fram at du dopa deg mens du var medlem av NIF, godt jobba Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget jaycutler

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #24 : 13. januar 2010, 15:21 »
Sånn går det når man syns det er viktig å opprettholde idrettens grunnverdier.. Smiley
Jeg trodde at grunnverdiene var lek og moro  Smiley  I IPF nå blir det bare pratet om tekniskeregler og doping hele tiden. Det er ikke moro og tar vekk leken.
|||||--WPC Norge--|||||

Sterk, blid og fordomsfri

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #25 : 13. januar 2010, 17:16 »
Så teknisk sett har du nå fått fram at du dopa deg mens du var medlem av NIF, godt jobba Wink

Tror på julenissen også du;)

Ikke tro alt som står på forum vettu;)Hvem har vært dopet? ? NSF har brev på at det har jeg ikke vært.

Simens sannhetsforum;)
Skal bli hyggelig å møte deg....regner med du skal til Fræna på nasjonalt;) >Cheesy



3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #26 : 13. januar 2010, 17:26 »
Så teknisk sett har du nå fått fram at du dopa deg mens du var medlem av NIF, godt jobba Wink
Det han har fått frem er at han stiller likt med CYC på at han har vært i NIF sitt system før satsingen på strongman. Og derfor egentlig fyller kravene til å være på landslaget.

(selvfølgelig sett bort fra punktet om utmelding som seff gjelder kun for NSF og ikke det eksisterende medlemsskapet i NIF gjennom skøyteklubben...) Grin

Og Roy... Simen har rett på det med testing selv om man ikke har betalt lisens. Både Odd og Svend har vært testbare selv om de ikke har betalt lisensene i noen år.

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #27 : 13. januar 2010, 18:10 »
Det han har fått frem er at han stiller likt med CYC på at han har vært i NIF sitt system før satsingen på strongman. Og derfor egentlig fyller kravene til å være på landslaget.

(selvfølgelig sett bort fra punktet om utmelding som seff gjelder kun for NSF og ikke det eksisterende medlemsskapet i NIF gjennom skøyteklubben...) Grin

Og Roy... Simen har rett på det med testing selv om man ikke har betalt lisens. Både Odd og Svend har vært testbare selv om de ikke har betalt lisensene i noen år.

Man er medlem men ikke aktivt medlem i NIF?Og kan da testes?
Men spørsmålet er om det da er noe som heter å melde seg ut? ja av NSF, men av NIF?
Sånn sett er det likestilt å melde seg ut eller å ikke ha aktivt medlemskap sånn sett iht til testing da jeg ikke har hørt om folk som har blitt testet når de var inaktive..uansett er dett kun SWADA BADA..

..så du ble ikke testet når du ikke var aktiv Simen?Hørte fra noen i Hedemark at du dopa da!


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #28 : 13. januar 2010, 18:27 »
Sånn sett er det likestilt å melde seg ut eller å ikke ha aktivt medlemskap sånn sett iht til testing da jeg ikke har hørt om folk som har blitt testet når de var inaktive..uansett er dett kun SWADA BADA..
Verdensmesteren ble testet da han var inaktiv. Så nå har du hørt om ett tilfelle Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #29 : 13. januar 2010, 18:52 »
Verdensmesteren ble testet da han var inaktiv. Så nå har du hørt om ett tilfelle Smiley

Han hadde vel meldt seg ut......har ikke hørt om noen som er blitt testet uten aktivt medlemskap i NSF.


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!