Skrevet av Emne: Altså... Gud finnes ikke?  (Lest 97858 ganger)

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #30 : 07. juni 2006, 01:27 »
HELLmik, du veit at du diskuterer med Shemhazai, sjefsateisten?

Han kommer alltid med argumentet om rosa enhjørninger.. Litt humor egentlig.

Jeg liker det eksemplet fordi det er så absurd. Jeg kan også bruke 'hellig gymsokk', 'gullgås' eller hva som helst annet, om du så måtte ønske--logikken holder fremdeles vann.

Shem, du sa i en tråd at du drev på med okkultisme back in the days, hvorfor gjorde du egentlig det? Hva fikk du ut av det?

Hva behager? Jeg har aldri 'drevet' med noe som helst. Vet ikke hva du har lest, men jeg tror ikke det var noe jeg skrev. Jeg kan ett og annet om okkulte ting (ikke mer enn jeg kan om religion), men det måtte i så fall nesten utelukkende være basert på erfaring med diverse metal-band...

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #31 : 07. juni 2006, 01:34 »
Hmm jah, "drev med" var kanskje litt feil..

Jeg var ganske interessert i det okkulte før. Det ligger mye i navnet--inspirasjon, åpenbaring...

Men likevel, hvorfor så interesert i dette?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #32 : 07. juni 2006, 01:42 »
Hmm jah, "drev med" var kanskje litt feil..

Men likevel, hvorfor så interesert i dette?

Ah, det utsagnet. Det var snakk om musikksmak, band hvis velskrevne tekster om okkulte temaer vekket interesse. For så vidt er jeg også vel så interessert i Bibelen, uten at jeg på noen måte tror på det den handler om.

Leser du Asbjørnsen og Moe? Wink

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #33 : 07. juni 2006, 02:19 »
Nope.

Menneh.. Tror du på Aristoteles, Herodotos, Platon & Caesar og det de bedrev? Og hvorfor/hvorfor ikke?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #34 : 07. juni 2006, 02:30 »
1) Det å kreve at noen skal bevise at noe IKKE eksisterer er meningsløst, logisk feil og dårlig debattetikk... enkelt og greit latterlig.

2) Religion i forskjellige former har alltid og vil nok alltid være en nødutgang for alle dem som ikke kan leve i uvisshet.. de må ha en trygghet de kan klamre seg til, noe de kan bruke som forklaringsmodell når ting går galt, og noe de kan takke når ting går godt.. Heldigvis har vi blitt langt mer rasjonelle de siste 400 år, noe som også har ført til at samfunnet har gått fremover med utrolig fart..

Alt i alt, folk må gjerne tro på hva de vil for meg.. stikkordet her, som hellmik tydeligvis ikke helt har skjønt, er tro.. Hellmik VET ingenting, om han visste var han pr definisjon IKKE en troende.. mao bommer vedkommende kraftig her.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #35 : 07. juni 2006, 02:43 »
Nope.

Menneh.. Tror du på Aristoteles, Herodotos, Platon & Caesar og det de bedrev? Og hvorfor/hvorfor ikke?
Shemhazai..?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #36 : 07. juni 2006, 09:50 »
Og en som påstår at Gud IKKE fins går i den samme grøften... for han VET ikke.. Men han ER en ikke-troende.

Hvis det fins en Gud, så vil han nok ihvertfall ikke la seg friste til å spille med på våre selskapsleker som;
"Hvis du lar meg få dette, Gud, så skal jeg tro på deg resten av livet...."
" Vis deg for meg  nå, hjelp meg..."
"Hvis du lar løvene spise meg, så fins du ikke..... dumming.."
"Hvis du fins, hvorfor lar du vonde ting skje?"

De som har lest vet hvorfor Gud ikke griper inn. Og hadde JEG vært Gud, og den duden krabba ned til Løvene, hadde jeg tenkt.. DER får de endelig noe å leke med, Shere-Khan, Claw og Jaw...  what  Smile

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #37 : 07. juni 2006, 10:08 »
Og en som påstår at Gud IKKE fins går i den samme grøften... for han VET ikke.. Men han ER en ikke-troende.
(...)

Det er mange hypoteser som de facto er umulige å falsifisere. "Jesus lever", "Gud finnes", "Expedite har begått bankran i Chile" og "hvis en tyrannosaurus rex hadde levd i dag og hatt stemmerett,så ville den ha stemt borgerlig" er fire eksempler på det Wink

Jeg tror ikke at det finnes noen gud, men da man ganske riktig ikke kan besitte sikker viten om dette regner jeg meg selv for å være en agnostiker - ikke en ateist.

Utlogget Satser

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #38 : 07. juni 2006, 10:31 »
"hvis en tyrannosaurus rex hadde levd i dag og hatt stemmerett,så ville den ha stemt borgerlig"

All tilgjengelig statistikk på dette området bestrider dette. Henry Valen og co konkluderte i den store counterfactual valgundersøkelsen fra 2002 at T Rex er hjemmesitter, men vil kunne aktiviseres av det partiet som tilbyr fri tannlege.  Wink

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #39 : 07. juni 2006, 10:40 »
Det har aldri slått deg at vi mennesker rett og slett ikke forstår universet fordi det er så vanvittig komplekst og enormt? En hund forstår ikke algebra; dette beviser ingen Gud.

Du kaller meg hovmodig? Det er ikke jeg som uten et fnugg av bevis sier jeg har svaret på alle universets mysterier.


Du har fortsatt ingen svar på disse "ubesvarte spørsmålene", du bare bortforklarer at det kan ha noe å gjøre med en Gud. I vitenskapelige kretser blir faktisk flere og flere overbevist om at det er nødt å stå bak en skaper, det er ikke bare ett tilfeldig puslespill som har lagt seg sammen på en uforklarlig måte gjennom ett par milliarder år- dette strider mot den såkalte "kaos teorien". Jeg syns det er rart at alt det vi har funnet ut de siste 200år spesielt, siden den industrielle rev., viser at det er så ømfintelig den verden vi lever i, ikke en detalj er lagt over til tilfeldigheten. Hvorfor er det tyngdekraft fks. er den evlusjonert, en slags "evlusjons intelligens" fant ut at på vår planet må vi ha akkuratt den riktige tyngekraften, slik at ikke det som skal være på den blir enten most inn i jorden, eller flyr avgårde i luften. Eller hvorfor vi har akkuratt den riktige avstanden til solen, hvorfor det er en atmosfære som skjermer fra stråler, at økosystemet fungerer fordi alle disse faktorene er satt med den mest pinlige nøyaktighet. Å mennesket er vel egentlig det som er det største mysteriet, hvor kommer sjelen fra? evnen til å skille godt fra ondt etc- tror hvis vi utelukkende hadde vært evlusjonert fra dyr, så kan jeg ikke forstå hvordan det har gått til. Når jeg ser på den verden vi lever i, synes jeg det virker mer sannsynlig intellektuelt sett at det må stå "noe" bak....Å si at man ikke tror Gud er løsningen til ett problem, det er greit nok, men problemet er der fortsatt...
Finn fem feil.

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #40 : 07. juni 2006, 10:46 »
1) Det å kreve at noen skal bevise at noe IKKE eksisterer er meningsløst, logisk feil og dårlig debattetikk... enkelt og greit latterlig.

2) Religion i forskjellige former har alltid og vil nok alltid være en nødutgang for alle dem som ikke kan leve i uvisshet.. de må ha en trygghet de kan klamre seg til, noe de kan bruke som forklaringsmodell når ting går galt, og noe de kan takke når ting går godt.. Heldigvis har vi blitt langt mer rasjonelle de siste 400 år, noe som også har ført til at samfunnet har gått fremover med utrolig fart..

Alt i alt, folk må gjerne tro på hva de vil for meg.. stikkordet her, som hellmik tydeligvis ikke helt har skjønt, er tro.. Hellmik VET ingenting, om han visste var han pr definisjon IKKE en troende.. mao bommer vedkommende kraftig her.

Hehe, jeg har ikke alltid vært en kristen, har opplevd ting som gjør at jeg har full visshet om at Gud finnes, og denne "fulle tillit" til Gud, er det som bibelen kaller for tro. Men du har helt riktig, det er troen som er stikkordet...
Finn fem feil.

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #41 : 07. juni 2006, 10:50 »
Og en som påstår at Gud IKKE fins går i den samme grøften... for han VET ikke.. Men han ER en ikke-troende.

Hvis det fins en Gud, så vil han nok ihvertfall ikke la seg friste til å spille med på våre selskapsleker som;
"Hvis du lar meg få dette, Gud, så skal jeg tro på deg resten av livet...."
" Vis deg for meg  nå, hjelp meg..."
"Hvis du lar løvene spise meg, så fins du ikke..... dumming.."
"Hvis du fins, hvorfor lar du vonde ting skje?"

De som har lest vet hvorfor Gud ikke griper inn. Og hadde JEG vært Gud, og den duden krabba ned til Løvene, hadde jeg tenkt.. DER får de endelig noe å leke med, Shere-Khan, Claw og Jaw...  what  Smile

Veldig bra, en vaske-ekte agnostiker her ser jeg....Lukker ikke Gud totalt ute som en mulighet til svaret, men må først få denne overbevisningen på en eller annen måte...
Finn fem feil.

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #42 : 07. juni 2006, 11:10 »

En ting e no sikkert

Å det e at når han der fyren daua så fant han garantert ut om GUDs eksistens eller ei.
Bare synd at han va dau da og ikke kunne fortelle om det til oss...

sånn sett må vi andre antagelig pent bare vente til det selv blir vår tur for å finne det ut, å jeg har ikke tenkt å speede opp den prosessen for å si det slikt for så nyskjerrig er jeg ikke på GUDs eksistens


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #43 : 07. juni 2006, 11:17 »
En ting e no sikkert

Å det e at når han der fyren daua så fant han garantert ut om GUDs eksistens eller ei.
Bare synd at han va dau da og ikke kunne fortelle om det til oss...

sånn sett må vi andre antagelig pent bare vente til det selv blir vår tur for å finne det ut, å jeg har ikke tenkt å speede opp den prosessen for å si det slikt for så nyskjerrig er jeg ikke på GUDs eksistens

Livet er ett forspill, døden blir en fest!
Det er ingenting som er mer fasinerende enn Gud! , religion med sine ritualer, rammer, handlingsmønster- det kan være like levende som ett gamlehjem ofte, men Gud...det er ingen ord som vil kan beskrive han, han er så høyt opphøyet over våre små tanker, han er så mye større enn det vår lille hjerne klarer å tromme sammen med sin ressonans...semper major...
Finn fem feil.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #44 : 07. juni 2006, 11:18 »
Den som dør får se....
 Smiley

Du vet hvor du har meg, David. Hadde jeg hatt troen, så hadde jeg vært en brutal troende jævel!! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!