Skrevet av Emne: Altså... Gud finnes ikke?  (Lest 97860 ganger)

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #90 : 07. juni 2006, 14:19 »
Du lever et liv etter regler skrevet i en mange hundre år gammel bok, for å spare deg opp poeng til bonusreisen i etterlivet 
Kardio

Nei, helt feil...Alt er av nåde, vi kan ikke legge til noe som helst ved eget strev...alt som "kreves" er tro på Jesus, dvs. at han blir Herre i livet ditt...Men når du blir kjent med Gud, så kobler du på en litt annen visdom enn den du får servert fra TV....Hvis han er Gud, da vet han best...
Finn fem feil.

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #91 : 07. juni 2006, 14:22 »
ok..  dry

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #92 : 07. juni 2006, 14:24 »
Folk har blant annet møtt Gro Harlem Bruntland, det går også noen rykter om at hun over en periode på flere år var Norges statsminister, så det er nok litt mere hold i teorien om at hun faktisk eksisterer / har eksistert.
Nå var det ikke JEG som dro inn Gro, Hitler og Einstein, men det visste du vel...?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #93 : 07. juni 2006, 14:27 »
Jeg blåser i hvem som drar inn kuer og Gro Harlem Bruntland, om det er referert til i en post så kommenterer jeg det. Jeg tror ikke jeg har kommet med så mange navngitte personlige angrep her i tråden at folk bør ta seg nær av det.

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #94 : 07. juni 2006, 14:31 »
Nei det er da ikke akkurat ukjent, Hellmik... Ikke rart mange ser ned på/ikke liker kristne, det er så mange kristne som er høye på pæra og tror de er noe bedre enn alle andre, både andre kristne og ikkekristne.. Folk tror jo at alle kristne er slik. Så nei, Norge har ikke spesielt mange gode ambassadører for sin tro...

Jeg tror ikke det trenger å være helt slik som du forklarer her, men det oppfattes svært ofte slik, og det er jeg klar over.

Kristne tror ikke de er bedre enn andre, snarere tverdt imot, men det kan virke slik, og det kan sikkert også virke ut slik som du forklarer at de er høye på pæra...

Jeg tror heller det er at kristne ofte er glade mennesker som ser gleder i små ting... (Dette er min erfaring, og jeg tar selvfølgelig ikke alle under en kam...) Jeg tror også at det kan oppstå en viss misunnelse på grunn av livsgnisten og frelsesvissheten... Smiley

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #95 : 07. juni 2006, 14:37 »
Hvorfor det da, fordi det er dokumentert?

Ja.

Og nei, dette kan ikke sammenliknes med Bibelen.

Utlogget Suchianu

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 349
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 349

  • Correct me if I'm wrong.
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #96 : 07. juni 2006, 14:38 »
Hvorfor diskuterer dere religion gjennom nettet? Vi vet jo alle hvor dette kommer til å ende....


Ingen plass!

Show your scars!

Utlogget Blomsterpotte

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 901
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 901

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #97 : 07. juni 2006, 14:38 »
ENDA en som har hoppet ned i "løveburet". Nå blir jeg lei av personer som skal ligne på David i løvehåla Tongue

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #98 : 07. juni 2006, 14:40 »
Hvorfor diskuterer dere religion gjennom nettet? Vi vet jo alle hvor dette kommer til å ende....


Ingen plass!


Takker herved deg for givende og nyttig innlegg...
Not...

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #99 : 07. juni 2006, 14:42 »
Hvorfor det da, fordi det er dokumentert?

Edit: Enig med deg, Hellmik. Men er litt rart med det, mange som er kristne og har vært det hele livet (ungdommer) har slående ofte den troen at kristne er noe bedre enn noen andre. Merkelig, egentlig, lurer på hva foreldrene har fortalt dem, for det stemmer jo aldeles ikke. Heller tvert i mot.
Like merkelig er det når en person blir kristen. Han har levd hele livet på sin måte, og forventer svære forandringer nå når han har blitt kristen. De har jo hørt folk snakke om hvordan livet deres ble forandret etter at de ble kristen. Men så skjer ikke dette og de lurer da på hva de gjør feil. Les nøye.. GJØR feil. Det ender opp som en gjerningsreligion når det egentlig ikke er det, og all tid går til å tenke gjennom hva man kan, ikke kan, bør og ikke bør gjøre. Står jo i Bibelen, er ikke noe vi kan gjøre eller la være å gjøre for å ha mere sjanse for å komme til Himmelen. Det eneste vi kan/trenger å gjøre er å tro. Hmm jah, litt utskeielse her, men det jeg i allefall skal frem til er at jeg er enig med deg. Mange kristne står i veien for ikkekristne. Man skal da bedrive menneskefiske, se ned på folk og baksnakke!

Jeg tror at de som er kristne skal leve ett totalt annerledes liv enn "normalen", de skal følge Jesu eksempel, hvis han var Gud, så er hans liv verdt å følge, hvis han ikke var Gud, da er vi (de kristne) de største taperene i universet...(jeg holder en finger på at det ikke er faktum da..)
Men måten du beskrev denne personen som "ble" en kristen, det er mer enn bare en "merkelapps endring", går fra å en dag ikke kalle seg kristen til den neste å kalle seg en kristen- Ifølge vår tro, så får man Den Hellige Ånd inngytt i livet når man tar imot Jesus, dvs. tar ett markant veiskille å bestemmer seg for at jeg skal følge Jesus helt til jeg treffer ham i Himmelen. DHÅ er Gud selv som vil hjelpe oss gjennom livet, i alle ting, også til å behandle områder som kalles "synd", eller skal vi heller si, ting som egentlig ikke bygger oss opp.
Hvis man har møtt Gud er man ikke likegyldig til det som står i Bibelen, fordi vi tror det er mye visdom som Gud har skjenket oss, men vi gjør ingen av de tinga som står der for å bli rettferdige for Gud, for å bli mer likt av han, han elsker oss uansett. Men vi gjør det fordi vi rett og slett anerkjenner Gud som en smartere person enn oss, og følger en del prinsipper som han gjennom sitt ord har sagt vil spare oss for mye vondt.
Finn fem feil.

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #100 : 07. juni 2006, 14:43 »
ENDA en som har hoppet ned i "løveburet". Nå blir jeg lei av personer som skal ligne på David i løvehåla Tongue

David???  :Smiley
Mener du Daniel ?  Wink
Finn fem feil.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #101 : 07. juni 2006, 14:45 »

Det eneste jeg synes er synd med tro, er at det er noe som blir lært videre fra foreldre til små barn. I noen tilfeller, er det snakk om hjernevasking. Jeg var og jobbet i en mormonsk kirke( eller noe sånt, dette er ikke mitt felt ) hvor det var ett lekerom for barn. Jeg ble rett og slett dårlig av å se det.

På veggene i lekerommet står det med stor skrift " TRO PÅ GUD" , det er bilder av Jesus overalt, de leser kun fra bibelen som underholdning ( eller hjernevasking om du vil ) , og de leker "skrifteleken" så det ut som.
Altså, de barna har ikke ett valg om de vil tro eller ikke, foreldrene deres lærer de rett og slett at Gud finnes, og vi tror på han. Sånn er det.

Selv hadde jeg en kristen lærer på barneskolen, som sendte meg til rektor fordi jeg ikke ville be til gud før vi spiste matpakka vår husker jeg. Helt sykt.

Den barnelærdommen er vel også grunnen til at du Hellmilk, Warlock med flere, tror på Gud , og ikke Allah, Buddha eller en annen. Hadde dere vært født i ett annet land, eller til en helt annen tid ( tiden til norrøn mytologi f.eks ), hadde dere mest sannsynlig hatt tro til en helt annen Gud enn den dere har nå i dag.

Det får en til å tenke litt, eller hva? Smiley Dere har faktisk ikke VALGT troen deres, dere har blitt lært at det er den riktige der dere bor nå for tiden.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Blomsterpotte

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 901
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 901

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #102 : 07. juni 2006, 14:48 »
David???  :Smiley
Mener du Daniel ?  Wink
Blandet vist om navnene her Tongue

Utlogget Suchianu

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 349
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 349

  • Correct me if I'm wrong.
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #103 : 07. juni 2006, 14:50 »
Takker herved deg for givende og nyttig innlegg...
Not...

Hva var mest nyttig: at du syntes at mitt innlegg var unyttig, eller at jeg syntes at flertallet av inleggene i denne tråden var unyttig. Mitt innlegg dekket dog et større område enn ditt innlegg.

(lauk: dette er sikkert det mest unyttige innlegget jeg har lagt inn, et unødvendig svar på et unødvendig svar av et eget spurt og svart spørsmål, som ingen på treningsforum egentlig har interesse av å lese. Grunnen jeg skrev noe var pga at jeg følte en sterk trang til å svare, selv om jeg egentlig ikke strengt tatt hadde trengt til å gjøre det.)
Show your scars!

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #104 : 07. juni 2006, 14:52 »
Det eneste jeg synes er synd med tro, er at det er noe som blir lært videre fra foreldre til små barn. I noen tilfeller, er det snakk om hjernevasking. Jeg var og jobbet i en mormonsk kirke( eller noe sånt, dette er ikke mitt felt ) hvor det var ett lekerom for barn. Jeg ble rett og slett dårlig av å se det.

På veggene i lekerommet står det med stor skrift " TRO PÅ GUD" , det er bilder av Jesus overalt, de leser kun fra bibelen som underholdning ( eller hjernevasking om du vil ) , og de leker "skrifteleken" så det ut som.
Altså, de barna har ikke ett valg om de vil tro eller ikke, foreldrene deres lærer de rett og slett at Gud finnes, og vi tror på han. Sånn er det.

Selv hadde jeg en kristen lærer på barneskolen, som sendte meg til rektor fordi jeg ikke ville be til gud før vi spiste matpakka vår husker jeg. Helt sykt.

Den barnelærdommen er vel også grunnen til at du Hellmilk, Warlock med flere, tror på Gud , og ikke Allah, Buddha eller en annen. Hadde dere vært født i ett annet land, eller til en helt annen tid ( tiden til norrøn mytologi f.eks ), hadde dere mest sannsynlig hatt tro til en helt annen Gud enn den dere har nå i dag.

Det får en til å tenke litt, eller hva? Smiley Dere har faktisk ikke VALGT troen deres, dere har blitt lært at det er den riktige der dere bor nå for tiden.

Grunnen er at det står i den hellige skriften at en skal ha en hjem for å ære Herren, og en skal gi barna sine en kristen oppvekst... Wink En livshumanist vil selvfølgelig si at dette er umoralsk og feil på alle måter (barnet må jo få velge ALT selv.. osv..), men vi kristne vet hva frelse har å bety... Evig fortapelse ønsker ikke kristne foreldre for sine barn... Wink

Ja, er enig med deg i at det er sykt å komme til rektor på grunn av at du ikke ville be for maten. Men er du sikekr på at det BARE var det som var grunnen?Wink Det var vel ikke den siste dråpen? Det var vel heller ikke reaksjonen din da læreren sa du måtte be for maten som var opphavet til det hele??? Wink

Men det blir litt feil å si at vi har fått banket inn religionen... Joda, en holder kristne ritualer osv når man er liten, men jeg vil ikke kalle meg skikkelig kristen før et par år tilbake... Og slik som jeg forstod det i en tidligere post, så har heller ikke David vært kristen hele livet..

Men den siste problemstillingen din må jeg inrømme at jeg har tenkt mye på. Jeg vet ikke om jeg har noe godt svar, men jeg synes det heler er litt dumt, altså at alle ikke har hørt eller får hørre om Jesus. Land som Nord-Korea har jo f.eks. forbud mot alt som har med kristendom å gjøre?! M
Men det er jo på grunn av denne problemstillingen vi kristne må misjonere til unådde folkeslag!! Smiley

Uansett må jeg ærlig innrømme at kristen er et vannvittig misbrukt ord. Vet folk va en legger i ordet "kristen"?? Det vil faktisk si en Jesu etterfølger... Det er altfor få som er klar over dette ettter min erfaring! Smiley


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!