Skrevet av Emne: Altså... Gud finnes ikke?  (Lest 97858 ganger)

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #120 : 07. juni 2006, 15:30 »
Hvordan vet du at du har møtt guden fra kristendom? Det er vel fordi det er den religionen som er der du er? I dette landet, i din familie osv. Hadde du ikke visst om bibelen, om kristendommen hadde du aldri møtt denne guden du snakker om. Så hvorfor leve og tilstrebe denne boka?

Det er en plan med alt. Gud har en plan med alle. Det er ikk en tilfeldighet at Jesus levde, og det er tross alt denne delen av Bibelen legger hovudvekt på. At Jesus har levd, er det ingenting å legge skjul på. Men om hav var den han påstod han var er en annen ting.. (Jeg velger å tro det).. Men jeg mener alt er så meget for stort til å være tilfeldig.

Og på grunn av dette er det ikke en vanlig bok. Det er Guds ord. Jesus ble sendt av Gud, og De er ett. Derfor sier vi at det Jesus gjorde og sa er Guds ord. Det blir derfor for dumt å si at dette bare er en vanlig bok, slik som alle andre bøker. Bibelen er faktisk om en Messias, eller som kjent Jesus... Wink

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #121 : 07. juni 2006, 15:30 »
Det er jo den samme guden, bare forskjellig tolkning.

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #122 : 07. juni 2006, 15:33 »

Du hadde valget mellom å være kristen og ikke-kristen, ikke valget mellom å være kristen, muslim,buddhist osv. Altså egentlig ikke ett valg. Du har valgt å gjøre som du har blitt lært å gjøre.

Hvorfor skal du leve så likt som overhodet mulig som Jesus? Likeså, poengene mine med innlegget står.

Jeg har valget mellom alt! Jeg vet nå godt hva de 5 største religionene i verden går ut på. Og jeg kan derfor velge fritt, med fri vilje!! Hvordan kan du da si at jeg kun har valget mellom kristen og ikkekristen... Barndommer er jo bare et tidligere stadium i livet...

Hvorfor leve slik som Jesus gjorde? Fordi det er de retningslinjer en skal følge. Det er Guds retningslinjer, og Gud er min Gud... Smiley

Utlogget Bonnskij

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 393
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 393

  • R.I.P
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #123 : 07. juni 2006, 15:34 »
Jepp Islam, jødedom og kristendom er i bunn og grunn prikk like, men muslimar heng fortsatt fast i gamle tradisjonar og sit fortsatt fast i middelalderen, notidas islam og middelalderens kristendom er ikkje stor forskjell på Wink
Konkurrerende utøver i Spydkast

It\'s better to die on your feet than live on your knees

Spyd 800 g: 48.78 meter

Treningsdagbok

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #124 : 07. juni 2006, 15:34 »
Så hvilken religion man får er _helt_ avhengig av hvor man er oppvokst..?
Ja så og si. Tenk, hadde ikke norden blitt tvangskristnet for mange år siden hadde ikke du vært kristen nå.
Sitat
Forklar da gjerne hvorfor muslimer konverterer til kristendommen som aldri før. Ja, arabiske muslimer. Kan også få lov til å forklare hvorfor de som konverterer blir drept.

Jeg, for min del, tror Islam er en åndsmakt.
Hvorfor de konverterer vet jeg ikke , sannsynligvis har de lært om kristendommen gjennom nytt bekjentskap. Flere og flere kristne har jo flyttet til muslimske land, og motsatt. Så nå er det plutselig nye religioner på nye steder. For ett rør.

De blir drept fordi det er en synd å tro på en annen gud enn den man er lært til å tro på. Det er kristen tro også det, at man kun skal tro på sin gud.

Tenk deg om, hvis det finnes kun EN ENESTE GUD, hvorfor finnes det da forskjellige religioner med forskjellige guder?
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #125 : 07. juni 2006, 15:35 »
Det er jo den samme guden, bare forskjellig tolkning.
Du mener at muslimer og kristne har samme gud, bare tolker han forskjellig..? Huh
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Bonnskij

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 393
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 393

  • R.I.P
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #126 : 07. juni 2006, 15:37 »
Du mener at muslimer og kristne har samme gud, bare tolker han forskjellig..? Huh

Det er óg noko dei fleste jødar kristne og muslimar veit Wink
Konkurrerende utøver i Spydkast

It\'s better to die on your feet than live on your knees

Spyd 800 g: 48.78 meter

Treningsdagbok

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #127 : 07. juni 2006, 15:38 »
Ja så og si. Tenk, hadde ikke norden blitt tvangskristnet for mange år siden hadde ikke du vært kristen nå. Hvorfor de konverterer vet jeg ikke , sannsynligvis har de lært om kristendommen gjennom nytt bekjentskap. Flere og flere kristne har jo flyttet til muslimske land, og motsatt. Så nå er det plutselig nye religioner på nye steder. For ett rør.

De blir drept fordi det er en synd å tro på en annen gud enn den man er lært til å tro på. Det er kristen tro også det, at man kun skal tro på sin gud.

Tenk deg om, hvis det finnes kun EN ENESTE GUD, hvorfor finnes det da forskjellige religioner med forskjellige guder?
At kristne konverterer til Islam skjer jo seff, men i langt mindre omfang enn andre veien.

Er ikke kristen tro at de skal drepes, de som konvertere til en annen religion. Derimot, muslimene gjør dette as we speak.

The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #128 : 07. juni 2006, 15:40 »
Kristendom:
http://www.hf.uio.no/ikos/ariadne/Religionshistorie/framesetT.htm?Trad/Kristendom/kristendommen.htm

Jødedommen:
http://www.krlweb.net/religionane/KORTOM/Jodedommen.htm

Islam:
http://www.krlweb.net/religionane/kortom/islam.htm

Tja, prikk like?? Hmm... Vel, det er noe felles, men det er 3 forskjellige religioner... Eller, jødedommen og kristendommen er jo litt like, siden de også har Mosebøkene... Men vi tror på en Messias, en frelser!! Jødane venter enda på en frelser... Wink

Utlogget Bonnskij

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 393
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 393

  • R.I.P
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #129 : 07. juni 2006, 15:41 »


Er ikke kristen tro at de skal drepes, de som konvertere til en annen religion. Derimot, muslimene gjør dette as we speak.



I bunn og grunn kan ein jo sei det var kristen tru, kor mange blei vel ikkje drept i middelalderen for å ikkje ville konvertere til kristendom?
Konkurrerende utøver i Spydkast

It\'s better to die on your feet than live on your knees

Spyd 800 g: 48.78 meter

Treningsdagbok

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #130 : 07. juni 2006, 15:42 »
Det er en plan med alt. Gud har en plan med alle. Det er ikk en tilfeldighet at Jesus levde, og det er tross alt denne delen av Bibelen legger hovudvekt på. At Jesus har levd, er det ingenting å legge skjul på. Men om hav var den han påstod han var er en annen ting.. (Jeg velger å tro det).. Men jeg mener alt er så meget for stort til å være tilfeldig.

Og på grunn av dette er det ikke en vanlig bok. Det er Guds ord. Jesus ble sendt av Gud, og De er ett. Derfor sier vi at det Jesus gjorde og sa er Guds ord. Det blir derfor for dumt å si at dette bare er en vanlig bok, slik som alle andre bøker. Bibelen er faktisk om en Messias, eller som kjent Jesus... Wink
Det er en bok, hverken mer eller mindre. I følge bibelen er det som står i bibelen riktig, og det som står i andre religiøse bøker feil. Og slik er det også motsatt. Så å si at den ene troen er riktig, og en annen er feil, går jo ikke.
Jeg har valget mellom alt! Jeg vet nå godt hva de 5 største religionene i verden går ut på. Og jeg kan derfor velge fritt, med fri vilje!! Hvordan kan du da si at jeg kun har valget mellom kristen og ikkekristen... Barndommer er jo bare et tidligere stadium i livet...

Hvorfor leve slik som Jesus gjorde? Fordi det er de retningslinjer en skal følge. Det er Guds retningslinjer, og Gud er min Gud... Smiley
Så, i og med at du kan velge mellom de 5 største religionene du vet om, så ville valget ditt, uansett hva du hadde valgt, vært riktig? Guden du hadde valgt å tro på, ville vært den eneste guden som finnes? Dette høres jo helt tulllete ut
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #131 : 07. juni 2006, 15:43 »
At kristne konverterer til Islam skjer jo seff, men i langt mindre omfang enn andre veien.

Er ikke kristen tro at de skal drepes, de som konvertere til en annen religion. Derimot, muslimene gjør dette as we speak.


Jeg skrev ikke at det er kristen tro at folk som konverterer fra kristendommen skal drepes. Jeg skrev at det er kristen tro at man kun skal tro på sin egen gud.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Generalen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 470
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 470

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #132 : 07. juni 2006, 15:43 »
Du mener at muslimer og kristne har samme gud, bare tolker han forskjellig..? Huh


Alle religionene har "oppstått" i nogelunde samme område hvis man ser på et kart(selfølgelig er det uansett store avstander det er snakk om). På den tiden det ble vanlig å skriv ned det som skjedde var det også særdeles vanlig at handelsreisende dro fra land til land rundt midtøsten, israel etc. Dermed plukket man opp mye fra andre religioner og man kan på en måte si at det har vært endel herming. Ser man på jesus f.eks så blir jo han brukt som en viktig profet i islam, mens han i kristendommen er kristus. Alt er nogelunde samme historier som det har blitt lagt til litt på og trekt litt ifra.

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #133 : 07. juni 2006, 15:44 »
Det er en bok, hverken mer eller mindre. I følge bibelen er det som står i bibelen riktig, og det som står i andre religiøse bøker feil. Og slik er det også motsatt. Så å si at den ene troen er riktig, og en annen er feil, går jo ikke.

Så, i og med at du kan velge mellom de 5 største religionene du vet om, så ville valget ditt, uansett hva du hadde valgt, vært riktig? Guden du hadde valgt å tro på, ville vært den eneste guden som finnes? Dette høres jo helt tulllete ut

Joda, det går godt. Du vil forstå alt dersom du blir kristen en gang, noe jeg håper på... Smiley

Jeg vet at Gud finnes, og jeg vet at han er den eneste Gud...

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #134 : 07. juni 2006, 15:46 »
Det er óg noko dei fleste jødar kristne og muslimar veit Wink
Hvorfor trur du at jeg utelot å skrive jødedommen? Fordi, hold deg fast, jeg faktisk visste at det er snakk om samme Gud her. Eneste forskjellen er at jødene tror på GT, og mener de er "innenfor" den gamle pakten, og tror at Jesus skal komme. Kristne tror på den nye pakten og tror at Jesus alt har vært her. Ser du forskjellen? Samme Gud, javisst. Var en grunn til at jeg ikke skrev "jødedommen" også.

Muslimene tror de har samme Gud som kristne, noen sier det faktisk også. Noe som da ikke går helt opp er at de tror på èn Gud, vi kristne tror på en treenig gud. Fadern, sønnen og den heilage ande. Samme Gud? Litt kanskje, med tanke på at Islam er et sammensurium av kristendom, jødedom og hedningetro. Bare se på "logoen" de har i toppen av "kirkene" sine, en måne og en stjerne. Det stammer da vitterlig fra måne- og stjernetilbedelse, som er en hedensk tro.

The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!