Skrevet av Emne: Altså... Gud finnes ikke?  (Lest 97858 ganger)

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #285 : 08. august 2006, 21:02 »
At Moses splitta havet, at moses gjorde stokken sin om til en slange osv.

Kanskje det var en mann, som ville la folket "sitt" gå, han klarte å rømme med de, var så heldig at det var fjøre og at det var forøyninger i havbunnen som gjorde at det var mulig å gå og at et tilfelle av "rød bølge" som kommer av forhøyede algeverdier i sjøen skjedde når han gjorde vannet om til blod. kanskje jeg skal slutte å lese Cutler? Wink

Konklusjon: Abraham var en jævlig heldig fyr.

Shemazai, caepp- totalt enig med dere sålangt.

Hehe, var du seriøs i dette innlegget??
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #286 : 08. august 2006, 21:03 »
Så du tror at det finnes noe etter døden?? Alt er mulig, bare du lar det skje. Om du ønsker visshet, så anbefaler jeg deg å kjøpe en bibel, begynn og les og lær. Hvorfor skal vi forstå hele universet, da det er her det faktisk skjer ting?

Nei, det tror jeg ikke. Jeg er ganske overbevist om at den bevisstheten mange kaller sjelen begynte og slutter med hjernen min, som jo en dag vil råtne. I mine øyne er helt klart ikke alt mulig bare jeg lar det skje, med mindre du snakker om hva som kan finne sted inne i hodet mitt, for der tror jeg mulighetene for forskjellige typer opplevelser er mange. Jeg anser muligheten for at f.eks folk ønsker å se en engel så sterkt at hjernen deres tillater det som atskillig større enn muligheten for at det faktisk er et overjordisk vesen mange av de frelste møter.

Når det gjelder å forstå alt/hele universet så var det ment som en kommentar til religionene. En av de viktigste funksjonene til en religion er jo å forklare det vi selv ikke forstår, slik at vi likevel føler at vi har sånn tålelig bra oversikt. Jeg heller mer mot å akseptere at tilværelsen og verden er mange hakk for kompleks til at jeg kan "se hele bildet".

Jeg anser forøvrig muligheten for liv andre steder enn på jorden som mye større enn muligheten for en gud vi kan forstå.

Altså, å være kristen handler ikke om å bli kristen, og derfor være forever kristen, fordi man ble kristen. Sjelen trenger kontunierlig mat, i den forstand at den trenger å lære mer og mer, høre mer og mer om Jesus. Dette avhenger såklart fra person til person. Vil du virkelig at Gud skal komme til deg? Da anbefaler jeg deg å la Han få lov til å komme. Ta kontakt og forklar hvordan det ligger ann... Dette høres sikkert helt banalt ut, men det er som sakt ikke bullshit. hehe

Om jeg vil er vanskelig å svare på. Jeg kommer ikke til å prøve å oppsøke gud gjennom kristne nei, men det er klart tryggheten i å vite at alt går bra etter døden, og at ting fortsetter ville vært fantastisk. Så jeg vil ha en religion som jeg tror 100% på, men vet at jeg aldri kommer til å klare å tro på det.

Jeg tror at det faktisk går ann å leve som den værste kjeltringen ever, og ligge ved dødsleie, og ta imot frelse og tilgivelse. At det holder, det er enkelt, ja. Men, man kan jo spørre seg selv. Var det virkelig "enkelt" for Jesus da han ble pint til døde for verdens synder? Neppe...

Ja, det er enkelt. Om historien om Jesus stemmer så var det neppe enkelt for ham, men i mine øyne er det begrenset hvor mye én person kan lide. Jeg vil tro det finnes en lang rekke mennesker som har måttet bøte med livet for å beskytte andre, og da gjerne gjennom tortur. At Jesus éne (fantastiske, enig i det) handling skal oppheve all faenskap milliarder av mennesker senere gjør mot hverandre på jorden, slik at alle som har lyst kan komme til himmelen, det blir fortsatt veldig enkelt...

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #287 : 08. august 2006, 21:06 »
Hehe, var du seriøs i dette innlegget??


Ikke så veldig, men vil heller tro på det en det som står i bibelen. Men lar caepp snakke for meg heretter, utrolig enig- har bare ikke kapasiteten til å skrive noe så bra.







Svak, bitter og dopingfri



Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #288 : 08. august 2006, 23:01 »
Du har ikke satt deg inn i disse tingene akurat. Det at relgion er et utspring fra gamle styresmakter og alt det der er kun din personlige teori. En grei måte å slippe å ta stilling til religion egentlig, men ufattelig lite dokumentert.

mvh Travor

Kommer litt an på hva en mener med 'styresmakter'...

Jeg foreslår at du leser Die Unbehagend der Kultur av Sigmund Freud for et lite innblikk i de mekanismer som fremkaller det psykologiske og kulturelle fenomenet vi kaller religion.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #289 : 08. august 2006, 23:52 »
Nå skal det sies at Freud ikke er den mest.. innflytelsesrike sosiologen sånn i dag, men ellers er det ikke så mye feil med antagelsene. Det at mennesker i alle primitive samfunn skaper seg gudebilder og skaper for seg selv en høyere makt som har ansvar/makt synes å være en ganske jevn og stabil trend kloden over. Man kan alltids unders HVORFOR dette skjer, men et behov for å forklare det uforklarlige synes å være underliggende mange steder, et annet behov er også det å rettferdiggjøre seg selv og sine.. noe som også synes å være et viktig behov for mange.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Danvil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 106

  • Master your mind, master your body.
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #290 : 09. august 2006, 00:31 »
42
Realist, men ikke mindre positiv av den grunn Grin
T R E N I N G S L O G G

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #291 : 09. august 2006, 00:55 »
quote author=LennyN link=topic=42161.msg580156#msg580156 date=1155054249]
I mine øyne prøver ateister og humanetikere å omvende kristne like mye som kriste gjør mot dem.
Sitat
Det er bra at man prøver å omvende troende! Det kalles folkeopplysning!

Kan du komme med en grunn til hvorfor du mener vitenskapen skaper logiske brister i bibelen?
mvh Travor
Mener? Er du seriøs? "Jesus gikk på vannet" neppe? fordi det går ikke da man ikke kan gå på vannet Tongue bare prøv selv! Kan en fyr ha gått på is over den sjøen ? jepp, det slo de fast som en mulighet i illustrert vitenskap da det på den tiden var mye kaldere i området enn nå.
Vann til vin? Ja, det går, om du tilsetter druer og gjør det man må for å lage vin Tongue Jesus var vel kjent for å lage god vin da Smiley


Altså, å være kristen handler ikke om å bli kristen, og derfor være forever kristen, fordi man ble kristen. Sjelen trenger kontunierlig mat, i den forstand at den trenger å lære mer og mer, høre mer og mer om Jesus. Dette avhenger såklart fra person til person. Vil du virkelig at Gud skal komme til deg? Da anbefaler jeg deg å la Han få lov til å komme. Ta kontakt og forklar hvordan det ligger ann... Dette høres sikkert helt banalt ut, men det er som sakt ikke bullshit. hehe
Jeg skjønner ikke hvordan kristne føler de har så mange svar?! Altså, jeg skjønner det på en måte i og med at svarene ikke trenger å ha noen som helst rot i virkeligheten, men likevel da! Sjelen trenger å lære mer og mer og høre mer om jesus, og dette er sjelens mat? Står dette i bibelen? Eller er det bare slik at du i som i å være kristen kan si at sånn er det fordi Gud har sagt det til deg eller noe?  Huh Hvordan la Gud komme til seg? hvor kommer han fra ? hva sier han? er det en han? Hva er Gud? Hvor holder Gud til? Hvorfor tror du så sterkt på at det finnes noe som en Gud bare fordi en gammel bok forteller mye om det? Mange gamle bøker forteller om andre gudeskikkelser også- hvorfor har du bestemt deg for å la kristendommen være din sannhet? Er dine foreldre kristne?
Vel, det at du selv merker hvor banalt det høres ut er et sunt tegn, det er nemmelig fornuften og logikken din som prøver å trenge gjennom Wink
Det blir så mye spørsmål fordi jeg er oppriktig interessert i hvorfor troende tror det de gjør, hvordan de kan omfavne noe slikt og forkaste viten?  Huh
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #292 : 09. august 2006, 01:17 »
quote author=LennyN link=topic=42161.msg580156#msg580156 date=1155054249]
I mine øyne prøver ateister og humanetikere å omvende kristne like mye som kriste gjør mot dem.Mener? Er du seriøs? "Jesus gikk på vannet" neppe? fordi det går ikke da man ikke kan gå på vannet Tongue bare prøv selv! Kan en fyr ha gått på is over den sjøen ? jepp, det slo de fast som en mulighet i illustrert vitenskap da det på den tiden var mye kaldere i området enn nå.
Vann til vin? Ja, det går, om du tilsetter druer og gjør det man må for å lage vin Tongue Jesus var vel kjent for å lage god vin da Smiley

Jeg skjønner ikke hvordan kristne føler de har så mange svar?! Altså, jeg skjønner det på en måte i og med at svarene ikke trenger å ha noen som helst rot i virkeligheten, men likevel da! Sjelen trenger å lære mer og mer og høre mer om jesus, og dette er sjelens mat? Står dette i bibelen? Eller er det bare slik at du i som i å være kristen kan si at sånn er det fordi Gud har sagt det til deg eller noe?  Huh Hvordan la Gud komme til seg? hvor kommer han fra ? hva sier han? er det en han? Hva er Gud? Hvor holder Gud til? Hvorfor tror du så sterkt på at det finnes noe som en Gud bare fordi en gammel bok forteller mye om det? Mange gamle bøker forteller om andre gudeskikkelser også- hvorfor har du bestemt deg for å la kristendommen være din sannhet? Er dine foreldre kristne?
Vel, det at du selv merker hvor banalt det høres ut er et sunt tegn, det er nemmelig fornuften og logikken din som prøver å trenge gjennom Wink
Det blir så mye spørsmål fordi jeg er oppriktig interessert i hvorfor troende tror det de gjør, hvordan de kan omfavne noe slikt og forkaste viten?  Huh

Altså, hvor gammel er du? Dette blir nesten for latterlig til å svare seriøst på!! Går jeg rundt og prakker ned på ikke-kristne fordi de ikke tror? NEI!!! Du prakker ned på meg fordi jeg tror, du respekterer det ikke EN plass! Tenk litt igjennom på hva du sier!

Som jeg har sagt før. Hvis det jeg går rundt og tror på bare er bullshit, hva taper jeg på det? Nettop, ingenting. Du taper heller ingenting dersom det er bullshit som du ikke tror på. Men, hvis det er sant, noe du aldri vil få svar på før du ligger ved dødsleie og er mer eller mindre død, så vil du tape absolutt alt på det, mens jeg har alt og vinne på det.

Du trenger ikke komme å si at jeg lever et mindre verdig liv en deg fordi jeg tror på Jesus, og har andre livs verdier enn deg. Fordi, jeg går ikke ut og trakkaserer deg fordi du ikke tror. Igjen, tenk litt før du poster!
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #293 : 09. august 2006, 02:10 »
Går jeg rundt og prakker ned på ikke-kristne fordi de ikke tror?

Du har tidligere foreslått Koranen som toalettpapir, teller det?

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #294 : 09. august 2006, 02:37 »
"Bruka Koraen som toalettpapir? Jai drepar han, jai drepar han" Sikkert fått litt inspirasjon fra kriminalbetjent Wirrum sitt flaggstangmysterium.
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #295 : 09. august 2006, 02:51 »
Det var inspirasjon fra Otto Jespersen ja, jeg gjorde en feil, som jeg har sagt tidligere.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #296 : 09. august 2006, 08:35 »
Religion kalles fremdeles tro ikke sant...?
Når det kalles viten kan noen ringe meg...
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #297 : 09. august 2006, 10:34 »
HVIS gud finnes, noe jeg er sikker på at han ikke gjør, bryr han seg jo fint lite om oss. Det slipper han, da han ga oss fri vilje. Derfor stiller jeg meg også kritisk til om han bryr seg så mye om man er kristen eller ikke, og hva man faktisk gjør med livet sitt.

Dessuten har isåfall Jesus dødd for alle våre synder, slik at de 10 budene er det bare å drite i.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #298 : 09. august 2006, 11:38 »
Altså, hvor gammel er du? Dette blir nesten for latterlig til å svare seriøst på!! Går jeg rundt og prakker ned på ikke-kristne fordi de ikke tror? NEI!!! Du prakker ned på meg fordi jeg tror, du respekterer det ikke EN plass! Tenk litt igjennom på hva du sier!

Som jeg har sagt før. Hvis det jeg går rundt og tror på bare er bullshit, hva taper jeg på det? Nettop, ingenting. Du taper heller ingenting dersom det er bullshit som du ikke tror på. Men, hvis det er sant, noe du aldri vil få svar på før du ligger ved dødsleie og er mer eller mindre død, så vil du tape absolutt alt på det, mens jeg har alt og vinne på det.

Du trenger ikke komme å si at jeg lever et mindre verdig liv en deg fordi jeg tror på Jesus, og har andre livs verdier enn deg. Fordi, jeg går ikke ut og trakkaserer deg fordi du ikke tror. Igjen, tenk litt før du poster!
Og når du driter i å svare på alt jeg spurte om, og tar spørsmålene som trakassering, så har jeg ikke kommet noe lenger i å forstå deg og andre kristne. Jeg spør litt vannskelig og prøver deg litt, og det føler du tydeligvis at er problematisk. :/

Det eneste halvfornuftige i svaret ditt er det med hva man har å tape på det. Vel, jeg mener du taper litt når du går rundt å lever i en drømmeverden hvor regnbuen er et magisk skidmark fra Gud over himmelen, tenker glade tanker over hvor snill Jesus var som ofret seg - det står det jo i den boken, bibelen, Engler er rett bak skyene og når du ligger stille for deg selv holder små samtaler med Gud. Men det er fult mulig jeg på dødsleiet ber til Gud sånn at jeg er sikret Tongue

Svar meg på dette i det minste:
Hvordan forklarer Kristendommen Olje(bensin) ?
- I og med at de ikke tror på dinosaurene og plantene som gjennom utallige 100 millioner år har lagret seg på store dyp og senere blitt til olje på grunn av reaksjoner og det høyre trykket.
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #299 : 09. august 2006, 14:53 »
Vel. Det tar ikke utallige 100 millioner år å lage ojle. Det er faktisk framstilt olje av like god kvalitet som den man har i nordsjøen, av samme materialene med samme trykk, på rundt 20 minutter, på et labiratorie såklart. Jeg skal ikke benekte for at dinosaurene har levd. Har litt lite håndfast å komme med akkurat nå, er litt på farten..
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!