Skrevet av Emne: Altså... Gud finnes ikke?  (Lest 97858 ganger)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #360 : 14. august 2006, 14:30 »
Kan noen si ifra til meg når ett mirakel har skjedd igjen, slik at jeg får det med meg?

Skjedde forresten ett mirakel i helga, Vålerenga vant.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Thoz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #361 : 14. august 2006, 14:51 »
Denne tråden har tydeligvis blitt ateistenes lekeplass der de kan være enige og samlet om å knuse hvert eneste innlegg med religiøs synsvinkel.
   Jeg har en viss forståelse for deres snevre syn på religion, ettersom dere åpenbart "ikke vet bedre" på den måten at dere bare ser deres syn på saken og aldri har "opplevd"( i mangel på et bedre ord) religion fra innsiden. Dere hører om fanatikere innen trosretningene, men har tydeligvis ikke fått med dere at tro er personlig og individuelt.
   Jeg synes det blir helt latterlig å si at mennesker bare er religiøse fordi de er dumme og svake. Jeg er selv kristen, og liker dårlgi å bli kalt idiot.
  Tro handler, som ordet på mange måter tilsier, om å tro. Tro er ingen vitenskap. Tro er lidenskap. Tro er håp.

Jeg finner styrke hos Jesus.
Jeg finner trøst i at hvis jeg driter meg ut, så får jeg alltid et nytt forsøk hos Gud.
Jeg har et håp om at noen passer på meg, og at noen har en plan for meg.
Jeg tror at hvis jeg bruker mine evner og egenskaper til å gjøre gode gjerninger så vil jeg få et godt liv.

Dette er bare noen av tingene min kristne tro bringer med seg, som gjør meg til et bedre menneske og som gir meg et bedre liv.

Jeg ønsker ikke å tråkke på noen tær med dette innlegget, og jeg gidder sannsynligvis ikke å svare på alle motargumentene og latterliggjøringene som jeg regner med vil komme. For dette vil nok mange av dere aldri forstå.

Takk for meg.

Mvh. Thoz

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #362 : 14. august 2006, 15:20 »
Jeg misunner dere religiøse én ting: Å kunne målbinde enhver motdebattant med utsagnet "dere vil aldri forstå".

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #363 : 14. august 2006, 15:22 »
Var det ikke det Jesus også sa ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #364 : 14. august 2006, 16:25 »
Fikk nettopp denne i posten...  Grin


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #365 : 14. august 2006, 16:29 »
Jeg for min del har vokst opp i et kristent miljø, har vært med på kristne leirer, kjenner utrolig mange kristne.. og har søsken som alle har gått på bibelskole.. Jeg vet meget godt hva dette handler om Thoz... likevel synes jeg den blinde troen blir litt for mye av en.. tja.. blind tro til at jeg kan legge mye vekt på det hele.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #366 : 14. august 2006, 16:51 »
Jeg for min del har vokst opp i et kristent miljø, har vært med på kristne leirer, kjenner utrolig mange kristne.. og har søsken som alle har gått på bibelskole.. Jeg vet meget godt hva dette handler om Thoz... likevel synes jeg den blinde troen blir litt for mye av en.. tja.. blind tro til at jeg kan legge mye vekt på det hele.

For min del er det påfallende hvordan denne blinde troen som oftest (ja, i nær sagt alle tilfeller) sammenfaller med den dominante tro i personens hjemland/provins. Er ikke dette en tanke beleilig?

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #367 : 14. august 2006, 16:55 »
Denne tråden har tydeligvis blitt ateistenes lekeplass der de kan være enige og samlet om å knuse hvert eneste innlegg med religiøs synsvinkel.
   Jeg har en viss forståelse for deres snevre syn på religion, ettersom dere åpenbart "ikke vet bedre" på den måten at dere bare ser deres syn på saken og aldri har "opplevd"( i mangel på et bedre ord) religion fra innsiden. Dere hører om fanatikere innen trosretningene, men har tydeligvis ikke fått med dere at tro er personlig og individuelt.
   Jeg synes det blir helt latterlig å si at mennesker bare er religiøse fordi de er dumme og svake. Jeg er selv kristen, og liker dårlgi å bli kalt idiot.
 Tro handler, som ordet på mange måter tilsier, om å tro. Tro er ingen vitenskap. Tro er lidenskap. Tro er håp.

Jeg finner styrke hos Jesus.
Jeg finner trøst i at hvis jeg driter meg ut, så får jeg alltid et nytt forsøk hos Gud.
Jeg har et håp om at noen passer på meg, og at noen har en plan for meg.
Jeg tror at hvis jeg bruker mine evner og egenskaper til å gjøre gode gjerninger så vil jeg få et godt liv.

Dette er bare noen av tingene min kristne tro bringer med seg, som gjør meg til et bedre menneske og som gir meg et bedre liv.

Jeg ønsker ikke å tråkke på noen tær med dette innlegget, og jeg gidder sannsynligvis ikke å svare på alle motargumentene og latterliggjøringene som jeg regner med vil komme. For dette vil nok mange av dere aldri forstå.

Takk for meg.



Hei. Ingen grunn til å hisse seg opp, da blir det vanskelig å skille sak og person(er). Ingen har vel kalt deg idiot heller.
Tro er alt det du skriver her, men ikke alle har "opplevd" det slik du kanskje har.
Tro er også vitenskap, i den forstand at trosinnholdet er basert på påståtte historiske fakta. Analysen av disse påståtte historiske fakta og sannsynliggjøringen av disses sannhetsgehalt er alt vi som ikke har "opplevd" tro må forholde oss til. Hva ellers skal vi forholde oss til?

For dette vil nok mange av dere aldri forstå.

Jeg vil ikke ha det på meg at jeg ikke har prøvd, og fortsatt prøver, å forstå!

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #368 : 14. august 2006, 17:33 »
Jeg tror på vitenskapen, den er som en gud for meg. Jeg har tro på at man kan finne svar på det meste med å lete i legevitenskapen, det er et vitenskapelig svar på alt, bare man leter godt nok etter. Dette kan man se ved å lese i historiebøkene. Jeg tror på de store tenkerne, legene og vitenskapsmennene som løsrivde seg fra kirken oppover tiden for å praktisere sin tro- vitenskapen. I motsetning til kristendommen er vitenskapen konstant, den kommer alltid til å være og har alltid vært.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget highalldatyhme

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #369 : 14. august 2006, 17:40 »
For min del er det påfallende hvordan denne blinde troen som oftest (ja, i nær sagt alle tilfeller) sammenfaller med den dominante tro i personens hjemland/provins. Er ikke dette en tanke beleilig?

Med andre ord er det helt tilfeldig hvilken religion man tilhører.  what
"Pour cristal in the blender, make a protein shake" - 50 Cent

nann-rosita

  • Gjest
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #370 : 14. august 2006, 17:48 »
jeg er vokst opp i en meget religiøs familie.
Familien var kirkegjengere, bønn , allsang , høytider ble feiret med riktig grunnlag.. OSV

Men hos oss har familien ikke BRE vært kristen. mye av samfunnet og slekten har vært "okkultistisk" og "helbredende"  , dette ble av ANDRE slekter sett på som galskap, spesielle mennekser, orginaler o.l.

mange måter man kan kombinere tro, viten og gammel overtro/okkultistisme/wicca  på ..

Jeg tror at den troen man har gjennom barndommen, og de spørsmål man lærer seg stille, vil skape grobunn for å se troen på en annen måte som voksne.Så du kan formes på mange måter av å vokse opp i dypt religiøse samfunn, og det kan slå mange veier.

Jeg kom på teologisk fakultet , og fikk høre at ALT vi hadde lært gjennom barnetroen og barneskolen, skulle vi glemme...For dette var bare tolkninger av andres tro..


Jeg endte opp som ikke religiøs, og ikke troende.
Jeg falt av tros-lasset, og endte opp med Wicca og lærdommen om naturens krefter og gaver...


Nann

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #371 : 14. august 2006, 17:49 »
Jeg for min del har vokst opp i et kristent miljø, har vært med på kristne leirer, kjenner utrolig mange kristne.. og har søsken som alle har gått på bibelskole.. Jeg vet meget godt hva dette handler om Thoz... likevel synes jeg den blinde troen blir litt for mye av en.. tja.. blind tro til at jeg kan legge mye vekt på det hele.

Hehe, hva er det som er sannheten for deg da? Hva tror du? Eller vet du 100% med sikkerhet at det er sant, det du tror på?
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #372 : 14. august 2006, 20:53 »
Det er mange som har spørsmål om kristendommen, denne kan sikkert være til stor hjelp for mange:

The Official God FAQ

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #373 : 14. august 2006, 21:32 »
Hehe, hva er det som er sannheten for deg da? Hva tror du? Eller vet du 100% med sikkerhet at det er sant, det du tror på?

Krever du, som kristen at ikke kristne skal vite 100% sikkert at det de tror på er sant?

Skrev en liten feil her oppe, jeg tror ikke på vitenskapen, jeg vet. Det er også forskjellen på tro og vitenskap Smiley Visshet og tro.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #374 : 14. august 2006, 21:55 »
Krever du, som kristen at ikke kristne skal vite 100% sikkert at det de tror på er sant?

Skrev en liten feil her oppe, jeg tror ikke på vitenskapen, jeg vet. Det er også forskjellen på tro og vitenskap Smiley Visshet og tro.

Ja, man TROR jo ikke at vitenskapen ofte tar feil. Man VET.  rofl
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!