Skrevet av Emne: Altså... Gud finnes ikke?  (Lest 97858 ganger)

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #390 : 15. august 2006, 01:03 »
AlexanderL.... Mulig jeg har missforstått noe, men hvorfor kaller du en høyt utdannet person, som i tillegg har en utrolig imponerende fysikk for talentløs? :p

Nå må dere ikke misforstå meg her. Wink Jeg kaller han ikke talentløs..
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #391 : 15. august 2006, 01:11 »
Nei jeg har ikke en side som bekrefter det, men jeg er helt sikker (uten å gidde å lete det opp) på at et sted i vitenskapen er det beviost at man ikke kan gjøre en stokk til en slange, og omvendt.

Vel. Det var ikke Moses alene som gjorde dette. Det var Gud som brukte Moses til talsmann for Israelsfolket. Gud brukte Moses til å utføre mirakler, for å vise Israelsfolket OG Egypterne hvem Han er.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #392 : 15. august 2006, 01:16 »
Vel. Det var ikke Moses alene som gjorde dette. Det var Gud som brukte Moses til talsmann for Israelsfolket. Gud brukte Moses til å utføre mirakler, for å vise Israelsfolket OG Egypterne hvem Han er.

Greit nok, det er din tro, men for meg blir det intet mer en historie. En gang skal jeg lese bibelen for å prøve å forstå hvorfor (om jeg får bruke disse ordene) du og mange andre stoler så blindt på det som står der Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Blomsterpotte

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 901
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 901

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #393 : 15. august 2006, 01:19 »
Skal absolutt alt som står i bibelen omdiskuterest? Er dere så kåte på å motbevise den at dere skal overanalysere alt?

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #394 : 15. august 2006, 01:48 »
En gang skal jeg lese bibelen for å prøve å forstå hvorfor (om jeg får bruke disse ordene) du og mange andre stoler så blindt på det som står der Smiley

Jeg vil si at å påstå at det ikke finnes en Gud er like ”blind tro” som noe annet, siden man aldri kan vite helt sikkert at Gud IKKE er der
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #395 : 15. august 2006, 02:13 »
Vel, Nann, jeg har nemlig et problem med bekjente som ber for meg hver eneste dag på grunn av de "syndene" jeg begår. De oppfatter ting annerledes enn deg. De har faktisk kommet til meg og grått og bedt meg ta Jesus inn i midt liv for å ikke komme til helvete. Ikke lett å forholde seg til sånt. Det sier meg også litt om hva de har vært igjennom på det lokale ungdomssenteret drevet av en kristen fanatiker.

Folk tolker tydeligvis boka forskjellig. Sålenge de ikke plager meg eller prøver å kristne meg, kan de tro hva de vil for min del, men når de krysser streken kommer det selvsagt reaksjoner tilbake.

Jeg har faktisk vært med på flere av disse møtene, så jeg vet hva jeg snakker om her. Måten de utnytter naive ungdommer på skremmer meg.

Nå er vel det en annen diskusjon, men statskirkeordningen er vel også noe som må ryddes opp i ASAP ifølge undersøkelser gjort av SSB.

nann-rosita

  • Gjest
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #396 : 15. august 2006, 02:33 »
Vel, Nann, jeg har nemlig et problem med bekjente som ber for meg hver eneste dag på grunn av de "syndene" jeg begår. De oppfatter ting annerledes enn deg. De har faktisk kommet til meg og grått og bedt meg ta Jesus inn i midt liv for å ikke komme til helvete. Ikke lett å forholde seg til sånt. Det sier meg også litt om hva de har vært igjennom på det lokale ungdomssenteret drevet av en kristen fanatiker.

Folk tolker tydeligvis boka forskjellig. Sålenge de ikke plager meg eller prøver å kristne meg, kan de tro hva de vil for min del, men når de krysser streken kommer det selvsagt reaksjoner tilbake.

Jeg har faktisk vært med på flere av disse møtene, så jeg vet hva jeg snakker om her. Måten de utnytter naive ungdommer på skremmer meg.

Nå er vel det en annen diskusjon, men statskirkeordningen er vel også noe som må ryddes opp i ASAP ifølge undersøkelser gjort av SSB.

skjønner hva du mener.. hatt en del slike selv.

Eneste er å si det jeg sa..
Og det hjelper ikke be for noen, iførste omgang bør de be for SINE syndder. Og den største synden ett menneske kan påta seg er å leke GUD!
Det står i Bibelen at ALLE skal stå for rett for Herren på Dommens dag, og derfor er det blasfemi å påta seg rollen som Gud..
SOm jeg sa til en predikant som mente jeg kom til å brenne i helvete for skjørtene mine var for korte :

Sannsynligheten for hvem av oss som kommer til å brenne i helvete, gidder jeg ikke diskutere en gang. Men det står i Bibelen at på dommens dag , skal vi alle stå for rett for Gud , den allmektige . Alle skal vi ta i mot dommen, og redegjøre for våre synder. Hverken DU eller noen andre har rett til å påta dere Guds oppgave , og dere har INGEN rett å dømme et annet mennesker. Det er blasfemi, og det er den største synd et menneske kan gjøre over for Gud. Det står i Bibelen ; du skal ikke ha andre Guder enn meg, og du trer inn i rollen som dommer, bøddel og GUD .. Dette er ikke din rett som en god kristen.. Skal vi NÅ diskutere hvem som kommer til helvete?" ..

Det smalt ikke i fyren en gang!!

Nann

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #397 : 15. august 2006, 02:36 »
Ingen bokstav i loven skal forgå... Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #398 : 15. august 2006, 10:16 »
Jeg prøver så godt jeg kan å forstå meningen i det du skriver...
Det virker som om du indirekte antyder at kristne har større evne til å føle og utvise kjærlighet enn andre mennesker..? (Det er ikke i tråd med mine erfaringer.)
Ellers blir det bare ord det du skriver...blir som i Kortspillet Gud...for selv om mange anser meg for å være et "kjærlig" menneske, har ikke Gud gitt meg det minste fnugg av hint om hva han er, om han er...

H

La meg presisere det bedre da, for det var selvsagt ikke det jeg antydet i det hele tatt...I bibelen omtales det tre former for kjærlighet, Eros, Filios, og Agape kjærlighet. Eros forstår du sikkert, det er kjærligheten mellom kvinne og mann, Filios er kjærligheten mellom venner\familie, men den siste kjærligheten er ikke noe vi er "naturlig utstyrt" med-Agape kjærligheten! Det er Guds evige kjærlighet, den kjærlighet som er så uendelig stor, at selv når det ikke var noen mennesker som verken søkte sin skaper eller fortjente å ha noe med Gud å gjøre, så ga Gud sitt eget liv i vårt sted, for at vi ikke skulle bli fordømt, men ha evig liv ved hans offer!
Gud gir ikke sin kjærlighet i forhold til våre prestasjoner, han elsker oss ikke mer om vi leser i vår bibel eller ber (de tingene er jo til for vår del, det er vi som åpner opp for Guds kraft inn i våre liv), men den er rett og slett konstant. Mitt poeng er dette- ett møte med Gud finner ikke sted i vårt hode, men det er ett møte med hjerte vårt- Jesus vil ikke ha ett intellektuelt forhold til oss, han vil ha ett intimt forhold, han vil være den nærmeste "person" vi slipper til i våre liv. Å det er erfaringen av hans kjærlighet som forandrer oss, som gjør det fantastisk å leve i Guds nåde, som skaper spenning og forventning til fremtiden...Når jeg tok imot Jesus, fikk jeg ikke ett "nytt hode", men jeg fikk ett nytt hjerte. Når Jesus gikk på jorden var det ikke så mye "apelogetikk" han bedrev, han satte seg ikke med de lærde å viste hvem som hadde mest kunnskap (det gjorde han bare en gang, da han var 12år, å tok seg en liten tur for å utlegge skriftene for farisere i synagogen), men han var bare ute blant mennesker, helst de værste "synderne", å bare viste kjærlighet. Han hadde mer enn fine trøstende ord å gi til en som var syk, han hadde kraft til å helbrede- det er Guds språk. Det er skjedd en missforståelse angående "troen", man tror ikke bare blindt på noe resten av sitt liv å håper at det er sant det man tror på-NEI , når man tar imot Jesus i sitt hjerte så starter en vandring i samfunnet med ham, som varer livet ut, å inn i evigheten. Snakker du med ekte satanister er de ikke i tvil om hvem de tjener, de tror ikke blindt på "mørkets rike", de får det åpenbart hele tiden. Hvis den onde kan åpenbare seg for mennesker, hvor mye mer tror du ikke Gud som ga sitt liv for å ha samfunn med oss (1.Kor.1.9) vil åpenbare å manifistere sitt rike for oss! 
Finn fem feil.

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #399 : 15. august 2006, 10:38 »
hvem bestemmer om dette er synd? Det står i bibelen at man skal leve som mann og kvinne, ikke at man skal være GIFT!!

Hvorvidt man da kan se på før ekteskapet som synd er faktisk opp til Gud , den allmektige å bestemme på dommens dag.

Der forekommer ingen utsiling av hvem som kommer til himmelen , eller hvem som kommer til helvete. Alt dette skal i følge bibelen , være Guds Dom over den enkelte på dommens dag..
VI som mennesker har INGEN rett til å angklage andre for å leve i synd, utenfor eller innen for tro , ha riktig tro , eller vantro , ha vranglære , eller riktig lære..

En sann kristen vil ikke dømme andre for deres uvitenhet, ei heller for deres dumhet, for en sann kristen VET at veien til Gud er det bare Gud som bestemmer . Og kun Gud bestemmer om du er himmelriket verdig!!



Jeg er ikke enig i ett ord du sier her Nann, dette er postmodernisme, ikke kristendom...
Finn fem feil.

nann-rosita

  • Gjest
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #400 : 15. august 2006, 14:27 »
Jeg er ikke enig i ett ord du sier her Nann, dette er postmodernisme, ikke kristendom...

Så du mener du kan dømme andre mennesker , dømme hva de mener er synd og ikke synd. Forstår jeg deg riktig ?


Mener du at du kan innta Guds sted å dømme andre mennesker enda bibelen er TYDELIG på dette ?

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #401 : 15. august 2006, 14:44 »
Det er lov å irettesette folk. Det er fult lov til å påpeke hva som er synd og ikke synd, så lenge man har bibelen som bakker opp påstandene. Det er fullt lov til å tale om loven og straffen for dem som ikke følger den, men da er man pliktet til å tale om frelsen i evangeliet, Frelsesveien.

Jeg skjønner deg litt Nann. En predikant kan ikke dømme folk til evig pine i helvette, bare fordi de ikke tilfredsstiller hans fantasier om hvordan ting skal være og ikke være.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #402 : 15. august 2006, 15:00 »

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #403 : 15. august 2006, 16:07 »
Ikke for å være vrang, men skriver du uten avsnitt for å slippe for mange kommentarer på innlegget ditt, HELLmik? Det er s-l-i-t-s-o-m-t å lese.

Jeg lurer også på en annen ting. Hvorfor er vanligvis èn religion utbredt i ett geografisk område? Hadde kristne nordmenn vært født i Israel, hadde de nok vært jøder. Hadde de vært født i Irak, hadde de nok vært muslimer. Ingen andre som finner dette litt rart? Er dette en tilfeldighet, eller...?

Jeg mener å huske at Kjell Magne Bondevik ble spurt om dette, og han svarte at han sikkert hadde vært jøde om han ble født i Israel. Hvis jeg husker riktig, sa han videre at det handler om å ha en tro.

Hvordan skal vi tolke dette? Smiley

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #404 : 15. august 2006, 16:15 »
Skal absolutt alt som står i bibelen omdiskuterest? Er dere så kåte på å motbevise den at dere skal overanalysere alt?

Hva prater du om??? Jeg har ikke tenkt å diskutere, eller omdiskutere alt som står i bibelen, jeg sa bare at en dag har jeg tenkt til å lese bibelen, fordi det er god lesing og fordi jeg vil prøve å forstå hva kristne babler om.

Overanalysere alt? Dette er en sunn debatt, greit nok den leder ingen veit men det er bra at ting blir debattert.
Kanskje du enten skulle delta aktivt i debatten eller holde deg unna lennyn om du ikke klarer å komme med andre innlegg en det der, selv om du sikkert tenkte hardt og lenge og var fornøyd med det så er det ganske off topic  Smile






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!