Skrevet av Emne: Altså... Gud finnes ikke?  (Lest 97858 ganger)

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #465 : 17. august 2006, 02:08 »
Tja, det at jeg har vokst opp i et kristent miljø og mest sannsynlig har lest bibelen mer enn de aller aller fleste? Tongue

Mmmm, fikk vel ikke noe svar her vel (?) , har du en tro du bekjenner deg til nå?, det var mitt spørsmål, ikke hva slags miljø du kommer fra..
Var det bare "religiøsitet", eller har du opplevd ting som har satt noen tankevekkere, kastet lys over det du har lest??
(Hvis du har jødisk bakgrunn har du vel bare lest Thoraen, ikke NT?)
Finn fem feil.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #466 : 17. august 2006, 07:35 »
Jeg kommer fra et kristent miljø, der jeg fra jeg kunne gå har sunget i kor, vært med i foreninger, vært på leir, dratt på sommersamlinger osv.. Alle søskenene mine har gått på bibelskole.. tja, hva skal man si.. Smiley Jeg for min del bekjenner meg ikke til noen religiøs tro, man kunne kanskje ønsket seg det som en forsikring, men det blir litt for feigt for meg når jeg vet at jeg innerst inne ikke er i stand til å kaste all rasjonalitet på dynga.. Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #467 : 17. august 2006, 12:24 »
Nå synes jeg vi burde diskutere hvorfor eventuelt kristendommen/Bibelen er riktig, og andre religioner er "feil".
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #468 : 17. august 2006, 12:44 »
JanB er giret på 40 nye sider på topicet ser jeg Tongue
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #469 : 17. august 2006, 12:48 »
Nå synes jeg vi burde diskutere hvorfor eventuelt kristendommen/Bibelen er riktig, og andre religioner er "feil".


Now we're talking...

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #470 : 17. august 2006, 13:22 »
"Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill. Og forøvrig kan man gjøre som man vil!"

Syns det er et greit prinsipp å leve etter, jeg. Uansett tro/ikke tro.

Forøvrig vanker det honnører i fleng til de som kan legge ut video-(MED lyd) klipp av Thyve når han synger i kor som liten (og stor for den saks skyld...).  Grin

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #471 : 17. august 2006, 13:30 »
Jeg kommer fra et kristent miljø, der jeg fra jeg kunne gå har sunget i kor, vært med i foreninger, vært på leir, dratt på sommersamlinger osv.. Alle søskenene mine har gått på bibelskole.. tja, hva skal man si.. Smiley Jeg for min del bekjenner meg ikke til noen religiøs tro, man kunne kanskje ønsket seg det som en forsikring, men det blir litt for feigt for meg når jeg vet at jeg innerst inne ikke er i stand til å kaste all rasjonalitet på dynga.. Smiley

Hørtes jo helt konge ut Smiley
Vi har visst en forskjellig oppfatning av hva som "rasjonelt".
Jeg syns det er mer "rasjonelt at vi er satt her for en grunn, ikke bare at vi er en organisme som råtner, til livet ikke lenger kan oppholdes..
(Men det er ikke en rasjonell besultning som gjør meg til en etterfølger av Jesus)
Finn fem feil.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #472 : 17. august 2006, 13:35 »
Etterfølger, til og med! Tongue

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #473 : 17. august 2006, 13:42 »
Etterfølger, til og med! Tongue

En kristen er det samme som "etterfølger". Disiplene i den første kristne tid kalte seg ikke for kristne, det var ett tilnavn de fikk, fordi de "lignet" på Jesus.
"Kristen"= "Kristus likhet"
Finn fem feil.

Utlogget loke21

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

  • Hvor henter mannen kraft fra ?
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #474 : 17. august 2006, 13:54 »
*HELLmik*  du TROR ikke gud finnes, du er helig overbevist at han finnes du. Smiley
Man tror når man ikke vet, og vet når man ikke tror.

Vis gud(kristenfommen) eksisterer hvorfor skal det da være så vannskelig og finne bevis ? hvorfor skal han sitte der "oppe" og leke kat og mus, hvorfor kan han ikke bare vise seg, og få slutt på all spekulasjoner, det hadde sikkert blitt roligere rundt om i verden også, (siden relgion er roten til alt vondt) Da hadde jo gud gjort en god gjerning han og Smiley

*HELLmik*  du snakket om at alt var så vell balangsert, at det måtte stå noe intiligent bak. Du hadde et argumen på at tyngdekraften var akkurat passe, vis den hadde helt litt mere til  pluss eller minus hadde vi enten lettet fra baken eller blitt most mot bakken. nå har det seg sån at all lifsform tilpasser seg det klimaet og eller tyngdekraften, som er på det aktuelle stede den lifsformen lever.
at påstanden din er at dette er det kristendomen(gud) som har æren for, er for meg helt hinsidig.

kristendomen(gud) eksisterer ikke for meg slik den blir framstilt i dag.
 

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #475 : 17. august 2006, 14:01 »
*HELLmik*  du TROR ikke gud finnes, du er helig overbevist at han finnes du. Smiley
Man tror når man ikke vet, og vet når man ikke tror.

Vis gud(kristenfommen) eksisterer hvorfor skal det da være så vannskelig og finne bevis ? hvorfor skal han sitte der "oppe" og leke kat og mus, hvorfor kan han ikke bare vise seg, og få slutt på all spekulasjoner, det hadde sikkert blitt roligere rundt om i verden også, (siden relgion er roten til alt vondt) Da hadde jo gud gjort en god gjerning han og Smiley

*HELLmik*  du snakket om at alt var så vell balangsert, at det måtte stå noe intiligent bak. Du hadde et argumen på at tyngdekraften var akkurat passe, vis den hadde helt litt mere til  pluss eller minus hadde vi enten lettet fra baken eller blitt most mot bakken. nå har det seg sån at all lifsform tilpasser seg det klimaet og eller tyngdekraften, som er på det aktuelle stede den lifsformen lever.
at påstanden din er at dette er det kristendomen(gud) som har æren for, er for meg helt hinsidig.

kristendomen(gud) eksisterer ikke for meg slik den blir framstilt i dag.
 
Fint for deg da... Men å være troende ER å være slik som Helmik... Hellig overbevist! Wink

Når man tror fullt og helt, er det ikke et fnugg av tvil. Er man frelst, så er nok ens Gud like ekte som din kjødelige far... Smiley

Forskjellig syn er fint, respekt for hverandres tro er en selvfølge.

Utlogget loke21

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

  • Hvor henter mannen kraft fra ?
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #476 : 17. august 2006, 14:16 »
Respekten er gjensidig Expedite, man har nok esempler på hvordan det går rundt om kring i verden, når respekten er borten.Smiley
 
men argumentasjon om hvorfor eller ikke hvorfor han eksisterer. har ingen ting med respekt for hverandres relgion

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #477 : 17. august 2006, 14:26 »
Fint for deg da... Men å være troende ER å være slik som Helmik... Hellig overbevist! Wink

Når man tror fullt og helt, er det ikke et fnugg av tvil. Er man frelst, så er nok ens Gud like ekte som din kjødelige far... Smiley

Forskjellig syn er fint, respekt for hverandres tro er en selvfølge.
Honnør for den. Smiley

Respekt er vel nøkkelordet her, er vel nettopp derfor en diskusjon som denne er så meningsløs.. Asså, HELT meningsløs er den jo ikke, i allefall ikke for en kristen, for han får jo vitne om Jesus, men man må jo også respektere at ikke-kristne ikke vil ha noe med kristendommen og gjøre... Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #478 : 17. august 2006, 14:38 »
Jeg har jobbet endel bak bar... bar-regelen er: "Diskuter ikke religion og sex, for faren for å tråkke på noen er stor.. "

Respekten bør DEFINITIVT gå begge veier, og kristne må respektere oss som har et mer faktabasert syn på livet. For selv om feks Helmik er OVERBEVIST om sin guds eksistens, så er det ikke pr definisjon et objektivt faktum. Og da må selvfølgelig de ikke troende respekteres på lik linje med troende.

Dillemmaer og slikt ser vi i statlige organer, skoleverket og ting rundt helligdagsfred og religionsutøvelse.. minareter i oslo osv..

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #479 : 17. august 2006, 14:42 »
Jeg har jobbet endel bak bar... bar-regelen er: "Diskuter ikke religion og sex, for faren for å tråkke på noen er stor.. "



Ikke religion eller politikk er vel mer vanlig....sex var ny for meg, hva er det for noe?

Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!