Skrevet av Emne: Trene hele triceps  (Lest 2625 ganger)

Utlogget marcello

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Trene hele triceps
« : 20. april 2006, 21:26 »
Sitter å funderer på hvordan få mest ut av triceps øvelsene. Hvilke øvelser bør man kombinere for å få trene HELE tricepsen (Alle tre!). Og hvilke øvelser går på hvilken muskel? Inkluderer dips, french press og nedtrekk med tau i programmet mitt.  Erter

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
SV: Trene hele triceps
« #1 : 20. april 2006, 22:07 »
Sitter å funderer på hvordan få mest ut av triceps øvelsene. Hvilke øvelser bør man kombinere for å få trene HELE tricepsen (Alle tre!). Og hvilke øvelser går på hvilken muskel? Inkluderer dips, french press og nedtrekk med tau i programmet mitt. Erter
Variere øvelsane i tillegg til at du konsentrerer deg om å få mest mulig "kontakt" med triceps. Ein øvelse som tar på heile triceps er liggande tricepspress med stang. Kva muskel som går på kva hode er vel ganske individuelt.
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
SV: Trene hele triceps
« #2 : 20. april 2006, 22:10 »
er vel sånn at french-press går på hele muskelen... funker fett med frenchpress for meg i allefall...
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
SV: Trene hele triceps
« #3 : 20. april 2006, 22:14 »
er vel sånn at french-press går på hele muskelen... funker fett med frenchpress for meg i allefall...
Det er jo ikkje sånn at ein kobler ut nokken av hodene i muskelen under nokken øvelser.Muskelen jobber som ein enhet, der det er ein mulighet at vinkelen, genetiske faktorer og andre ting kan vere med å avgjøre om det eine hodet aktiveres meir enn dei andre eller vice versa Cheesy
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Trene hele triceps
« #4 : 20. april 2006, 22:47 »
Sitter å funderer på hvordan få mest ut av triceps øvelsene. Hvilke øvelser bør man kombinere for å få trene HELE tricepsen (Alle tre!). Og hvilke øvelser går på hvilken muskel? Inkluderer dips, french press og nedtrekk med tau i programmet mitt. Erter

Leste i en artikkel at få reps er litt av "cluet" for god trening av Tricepsen. Så heller få reps, rundt 5, og en del sett, og tunge vekter, det er det som bygger tricepsen. Skal se om jeg finner en link til den artikkelen.

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Trene hele triceps
« #5 : 20. april 2006, 22:50 »
Kjør triceps tungt
Eugene Sandow, George Hackenschmidt og andre russiske storheter fra gamle dager, trente sjelden eller aldri høyrepetisjonssett på triceps, og allikevel hadde de symmetriske og bra definerte hesteskomuskler. Disse tidlige kroppsbyggerne visste instinktivt at triceps trengte tung stimulans. I andre halvdel av det 20nde århundre tok forskningen igjen deres intuitive oppdagelse. En studie av Travill fant at kjernen av arbeidet triceps gjør, uansett øvelse eller vinkel, ligger i det midtre hodet. Bare når motstanden blir veldig tung setter de laterale og det lange hodet inn, noe som forklarer hvorfor mange kroppsbyggere synes det er så vanskelig å definere triceps; de foretrekker lette vekter og høye repetisjoner i treningen for å kjenne at de "brenner". Den eneste veien til symmetriske triceps, er gjennom tunge vekter, punktum. Kjør mange sett av fem reps på alle tricepsøvelser, og narkotikapolitiet kan finne på å slå inn døra di og beskylde deg for alskens farmasøytiske ulumskheter, kamerat!


Lite utdrag.

Resten kan du lese her:

http://www.iform.no/pub/art.php?id=20

(Mulig ikke dette er direkte det du spør om, men en lite pekepinne for hvordan du skal få en del ut av tricepstreningen din)

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Trene hele triceps
« #6 : 20. april 2006, 23:07 »
Hele triceps trenes uansett. Det går til en viss grad an å stimulere ett hode ørlitegrann mer enn et annet, men det viktigste er at hele muskelen vokser så mye som mulig. Velg én baseøvelse (f. eks. smalbenk) og én isolasjonsøvelse (f. eks. franskpress), så har du alt du trenger.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Trene hele triceps
« #7 : 20. april 2006, 23:18 »
Hele triceps trenes uansett. Det går til en viss grad an å stimulere ett hode ørlitegrann mer enn et annet, men det viktigste er at hele muskelen vokser så mye som mulig. Velg én baseøvelse (f. eks. smalbenk) og én isolasjonsøvelse (f. eks. franskpress), så har du alt du trenger.


Franskpress er jo ikke verdens mest skånsomme øvelse på albuene da  Tongue
Dette er en øvelse man øker vanvittig fort i og dette kan fort bli svært belastende på albuene.
Av erfaring vil jeg si at Franskpress bør kjøres på medium tunge vekter og med flere reps. Så kan pushdown som er bedre på albuer trenes tungt.
Jeg har i alle fall gjort motsatt; mye tung franskpress, masse reps i pushdown.
Og mine albuer er fullstendig ødelagt  Tongue

Franskpress er super for styrke, men ikke kjør for mye av det!
Jeg er blitt franskpress avhengig og vil vel snart ikke klare å bøye på armene  Help
Så vær forsiktig, pass deg for den store stygge franskpressen  Grin
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Trene hele triceps
« #8 : 20. april 2006, 23:21 »
Jeg sa ikke noe om at man nødvendigvis må kjøre blytungt i franskpress, da. Til nød går det jo an å spare de verste anstrengelsene til f. eks. smalbenk eller dips.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Trene hele triceps
« #9 : 20. april 2006, 23:25 »
Men det er jo de super tunge settene man blir sterk av  Tongue

Smalbenk har jeg nok undervudert i stor grad.
Jeg har trent med 70-80 kg i franskpress, og som kjent vil man jo i smalbenk kunne legge på veldig mye mer. 40-50 kg mer i alle fall. Så det sier seg selv at effekten av smalbenk, hvis man da trener for å øke styrken i pressøvelsene, er større her.
Skulle tenkt det før  :Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Trene hele triceps
« #10 : 20. april 2006, 23:35 »
Er jo ikke sikkert det blir så veldig mye større belastning på triceps i smalbenk enn i franskpress da. Franskpress er en ren belastning av triceps(sett bort fra eventuellt juks med lats for å rykke opp stangen). Smalbenk blir jo tyngden fordelt på triceps, bryst og i stor grad fremside skulder...

Men når det gjelder relatert til å trene styrke i benkpress er jo smalbenk en nærliggende variasjon da.

Soje

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Trene hele triceps
« #11 : 20. april 2006, 23:41 »
Har økt ganske betydelig i franskpress, egentlig økt bra hele tiden, uten at smalbenken har fått den helt store boosten!

Skal man bli sterk i benk, er det utvilsomt smalbenk som er tingen  Smiley

mye off-topic av meg nå , Sorry  Tongue
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Trene hele triceps
« #12 : 20. april 2006, 23:54 »
Skal man bli sterk i benk, er det utvilsomt smalbenk som er tingen Smiley

I forhold til franskpress...JA..

Soje

Figuz

  • Gjest
SV: Trene hele triceps
« #13 : 22. april 2006, 12:12 »
er vel sånn at french-press går på hele muskelen... funker fett med frenchpress for meg i allefall...

Enig jeg.. Skull cruchers er den fineste øvelsen for triceps spør du meg Smiley
Øker veldig veldig lett i kg her!

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

SV: Trene hele triceps
« #14 : 22. april 2006, 15:40 »
Enig jeg.. Skull cruchers er den fineste øvelsen for triceps spør du meg Smiley
Øker veldig veldig lett i kg her!
Ka e 'Skull cruchers'?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!