Skrevet av Emne: Begynne og trene for første gang , Hjelp !  (Lest 848 ganger)

Utlogget Alestr3

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Begynne og trene for første gang , Hjelp !
« : 13. februar 2013, 17:12 »
Hei, jeg er en gutt på 17 år, som vil begynne og trene, har aldri trenet før heller, og for litt siden meldte jeg meg inn i elexia. Har noen spørsmål !
1. Hva bør jeg spise, og hva bør jeg holde meg unna ?
2. Hvordan få fortest mulig resultater ?
3.Hva for slags piller/pulver bør jeg ta ? (titta litt på 2 pakker fra gymgrosisten som så ganske bra ut, men veit ikke, vil ha noe som booster opp tiden så det blir resultater fortere)
- linker :
 http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/six-pack-stack-2   
 http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke
4. Hva slags maskiner / frivekter / øvelser bør jeg gjøre ? (vil fokusere på Armer, Bryst, Mage hovedsakelig.)
5. Hvor mange dager i uka bør jeg trene og hvor mye skal jeg løfte og hvor lenge skal jeg trene

Takker for alle svar !

Utlogget hernaes

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Begynne og trene for første gang , Hjelp !
« #1 : 13. februar 2013, 17:27 »
Her var det mange spørsmål på en gang.
For det første. Treningsresultater tar tid, og det finnes ingen "snarveier". Gode resultater får man etter år med mye trening, masse mat og god restitusjon.
1. Spis mat med mye protein. Gjerne rent kjøtt (fisk, kylling..) Styr unna sukkerbombene og fastfood.
2. Resultater er veldig individuelt, og det tar tid. Ikke stress med å se resultater. Finn et nybegynnerprogram, og tren etter det. Ett eksempel kan være: http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/

Her står det mye nyttig info for deg som er ny med trening.
3. Jeg mener du fint kan vente med å ta for mange kosttilskudd. Dersom du sliter med å få i deg proteiner kan proteinpulver være et godt alternativ, men det er vanskelig å vite ettersom jeg ikke vet noe om kostholdet ditt. Spiser du mye og god mat med høyt innhold av proteiner vil du legge på deg muskelmasse om du kombinerer dette med hard trening.
4. Nå har jeg allerede gitt link til et treningsprogram, men videre fokus bør være på baseøvelser som markløft, knebøy og benkpress (tren TEKNIKK). Å fokusere på armer, bryst og mage vil gi liten økning i styrke, og trene kun forsiden av kroppen. Ha et stort fokus på rygg også.
5. Står i linken.

Håper dette var et greit svar. Les deg opp på alt om trening og vær nysgjerrig. Glem tankene om store armer, et stort bryst og six-pack. Men fokus på god trening over lengre tid vil dette komme på "kjøpet".

Jeg er ingen ekspert på verken trening eller kosthold, så hvis noen har noe å legge til er det bare å fylle på Smiley
22år - 183 cm - 85 kg

1RM 21.03.13
Benkpress: 110
Markløft: 170
Knebøy: 150
Total 430

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!