Skrevet av Emne: Hurtighet i boksingm MÅ HA SVAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (Lest 2237 ganger)

Utlogget lorenzo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hey lurer på åssen jeg skal få hurtighet i boksing. Åssen skal jeg trene hjemme. Skal jeg ta pauser noen dager så musklene skal få hvilt. Gi meg en ukesplan om åssen jeg skal bokse.  Har noen forslag til øvelser jeg kan ta på en bokse sekk. Slik to høyre en venste. slike smarte ting. Jeg er venstrehent og nybegynner i boksing. Takk for svaret hitill. Markløft Knebøy Weightlifter3 Weightlifter2 Weightlifter

Utlogget boXer

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 296
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 296

gjør ett  søk på eksplosivitet i forumet her og du finner flere tråder som har tatt opp evnet før


Konkurrerende utøver i kickboxing/boksing.
mosjonist utøver i styrkeløft
Knebøy 180- Benk 122,5 - Mark 215 (stevne) Knebøy 190- Benk 142,5 - Mark 200 ( trening)

Utlogget Dempsey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

  • Rule #1 - Don't Act Cockless
Det ene er å få fart på bena, da kan du løpe f.eks intervall og bare 60-metern også er hoppetau et godt alternativ, på armene så kan du bruke speedball.

Du kan bare skyggebokse, prøve å sette opp tempoet osv..

Søk på eksplosivitet som er sagt tidligere der står det masse nyttig!!

Feel every rep like it's your last!

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Hurtighet i boksingm MÅ HA SVAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« #3 : 05. oktober 2004, 23:43 »
Få deg en trener!
 
Bokser aktivt og vet derfor at det ikke er så mye å gjøre med hurtigheten den er medfødt.

Hjelper , speed ball, speed på sekk 15sek på sek av så fort du kan 5 runder hook og 5 runder rette tilå begynne med, gjør dette med korte bevegelser også fantastisk kondistrening ( du har gjort det riktig hvis du er sekundet fra å spy).

Vær lettest mulig, tyngde og klupmete(bole) muskler og høy alder sinker deg.
Hurtigheten forvinner alt etter fylte 25.

Skygge og teknikk. Jo bedre teknikken sitter dess fortere kommer slagene ( det som har hjulpet mest på meg).

Gjør alle styrke øvelsene eksplosivt.

Som nybegynner vil jeg anbefale 2-3 partitreninger i uke med styrke på slutten.
1 langkjøring og når du tåler denne treningsmengen kjør intervall løp 2 i uka.

Da vil du være oppe på 5-6 tøffe økter i uka, sorry men noe mindre holder ikke hvis du planlegger kamper ( det er ikke aerobic det er snakk om).
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget ElitePingle

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

SV: Hurtighet i boksingm MÅ HA SVAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« #4 : 03. november 2004, 21:50 »
Intervaller funker! tro meg.  2thumbsup jeg løper 40 meter intervaller, og er mye kjappere enn før jeg startet. Beina er faktisk viktigere i boksing enn mange tror. For å bli virkelig god, og bli kjapp, så krever d mye trening, og flere mange fler forskjellige øvelser enn bare intervaller.
For å ha perfekte kjappe slag, må alt annet være det også.
Men, det beste ville være å komme seg ut for å få medlemskap i en bokseklubb nær deg!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hurtighet i boksingm MÅ HA SVAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« #5 : 04. november 2004, 22:53 »

Bokser aktivt og vet derfor at det ikke er så mye å gjøre med hurtigheten den er medfødt.

jaha ja.. det er jo nesten som å si "er du ikke rask til beins når du blir født er det ikke mulig å bli det heller"  har du virkelig ikke blitt noe kjappere siden du begynte å bokse? såklart har du det! hva kan dette komme av da tror du? kan det være trening..?
trener jo hurtighet da vettu...  og det der med at du bokser aktivt og dermed veit "alt" om boksing er et ganske tynt argument... hurtighet gjelder jo som kjent ikke bare boksing, så skulle tru at det er mange på dette forumet som veit like mye om det som deg...
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!