Skrevet av Emne: jDG går for styrke!  (Lest 46751 ganger)

Utlogget jDG

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 475
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 475

  • Face the pain!
SV: jDG går for styrke!
« #360 : 14. juli 2006, 19:58 »
Skullle hatt en by som hett styrkebyen Smiley

Indeed! Wink


Dagen økt:

FREDAG 14/7/2006

Preacher curl (hantel)
10 kg x 10
12,5 kg x 8
15 kg x 6
(vondt i underarmene)

Konsentrasjonscurl
15 kg x 8
17,5 kg x 6
20 kg x 3
12,5 kg x 12
(vondt i underarmene)

T-bar roing
62,5 kg 3x8

Hantelroing
37,5 kg 2x8

Markløft
90 kg x5
100 kg x5
110 kg x5
120 kg x5


Tung økt idag! Skulle egentlig ta bicepscul idag, men jeg fikk så jævlig vondt i underarmene når jeg skulle varme opp.. Merklig. Så det bli preacher-curl i skråbenken istede, var litt vondt det også, men det gikk jo..
Profil
Loggbok

Pain is only weakness leaving the body!

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

SV: jDG går for styrke!
« #361 : 14. juli 2006, 20:00 »
Jeg vet hvordan du kan fjerne smertene i underarmene! Jeg hadde det samme problemet i nesten 8mnd. Nå kan jeg kjøre curls uten håndleddsstøtter .. tunge 5ere uten problem. Hvis du vil kan jeg henvise til et par bra øvelser for å unngå det!
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

SV: jDG går for styrke!
« #362 : 14. juli 2006, 20:03 »
Er ikke alle det fungerer på..

Utlogget jDG

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 475
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 475

  • Face the pain!
SV: jDG går for styrke!
« #363 : 14. juli 2006, 20:04 »
Jeg vet hvordan du kan fjerne smertene i underarmene! Jeg hadde det samme problemet i nesten 8mnd. Nå kan jeg kjøre curls uten håndleddsstøtter .. tunge 5ere uten problem. Hvis du vil kan jeg henvise til et par bra øvelser for å unngå det!


Ja gjerne det! Cheesy Denne type smerte i underarmene forekommer ikke ofte faktisk, og jeg skjønner ikke hvorfor det plutselig kom nå, under oppvarminga.. :-/ Og jeg som skulle kjøre tungt på bicepscurl idag!
Profil
Loggbok

Pain is only weakness leaving the body!

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

SV: jDG går for styrke!
« #364 : 14. juli 2006, 20:05 »
Training with Stan McQuay

Du kan gjerne se hele filmen for den er ganske artig. Men på ca. 8min og 45sek viser han et supersett på underarmer. Det supersettet som består av treøvelser kjørte jeg i 3 uker med 20+20+20 reps (altså supersett på 60 reps) med veldig lette vekter. Dette skaper bra beveglighet i håndledd + styrker både muskler i underarmene og spessielt senene. Anbefaler du kjører dette en gang i uken. Du kan i denne perioden enten kjøre en god del lettere armcurls, evt. bare kutte de fullstendig å kjøre pullups osv til underarmene er bedre. Men bare kjør veldig lette vekter og ekstremt mange reps. Mine underarmer vokste nesten 2cm itillegg, samtidig som jeg fikk vekk smertene. Viste dette supersettet til Figuz og han ser ut til å ha fått bra resultater med det også!

EDIT:

Leste nettopp at de ikke forekommer ofte. Det samme skjedde her. Etter hvert ble det bare verre og verre. At det forekommer av og til er tegn på begynnelsen av disse smertene. Jeg hadde de faen meg i flere måneder. Men prøv supersettet : - )
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

SV: jDG går for styrke!
« #365 : 14. juli 2006, 20:14 »
Oj, kan vel også ligge til at du trenger ikke kjøre så jævlig mange reps hver gang. Men de første gangene er det greit å ha helt ekstremt mange reps. Så kan du heller gå nedover til rundt 10 etterhvert. Du kan forsåvidt også oppvarme med 1-2 serier med dette med typ 10 rep på hver øvelse før curls.
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget jDG

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 475
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 475

  • Face the pain!
SV: jDG går for styrke!
« #366 : 14. juli 2006, 20:30 »
Training with Stan McQuay

Du kan gjerne se hele filmen for den er ganske artig. Men på ca. 8min og 45sek viser han et supersett på underarmer. Det supersettet som består av treøvelser kjørte jeg i 3 uker med 20+20+20 reps (altså supersett på 60 reps) med veldig lette vekter. Dette skaper bra beveglighet i håndledd + styrker både muskler i underarmene og spessielt senene. Anbefaler du kjører dette en gang i uken. Du kan i denne perioden enten kjøre en god del lettere armcurls, evt. bare kutte de fullstendig å kjøre pullups osv til underarmene er bedre. Men bare kjør veldig lette vekter og ekstremt mange reps. Mine underarmer vokste nesten 2cm itillegg, samtidig som jeg fikk vekk smertene. Viste dette supersettet til Figuz og han ser ut til å ha fått bra resultater med det også!

EDIT:

Leste nettopp at de ikke forekommer ofte. Det samme skjedde her. Etter hvert ble det bare verre og verre. At det forekommer av og til er tegn på begynnelsen av disse smertene. Jeg hadde de faen meg i flere måneder. Men prøv supersettet : - )

Oj, kan vel også ligge til at du trenger ikke kjøre så jævlig mange reps hver gang. Men de første gangene er det greit å ha helt ekstremt mange reps. Så kan du heller gå nedover til rundt 10 etterhvert. Du kan forsåvidt også oppvarme med 1-2 serier med dette med typ 10 rep på hver øvelse før curls.

Åh, rått! Cheesy Fikk mange gode tips på den filmen ja! Så veldig deilige ut de underarmsøvelsene, skal prøve dette en stund og se hvordan det går! :-) Skal jeg kjører 20+20+20 første uka bare eller alle tre? Vokste underarmene dine 3 cm på TRE UKER?? :-O Eller over en lengre periode? Dette hørtes spennende ut! :-D
Profil
Loggbok

Pain is only weakness leaving the body!

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

SV: jDG går for styrke!
« #367 : 14. juli 2006, 20:49 »
Åh, rått! Cheesy Fikk mange gode tips på den filmen ja! Så veldig deilige ut de underarmsøvelsene, skal prøve dette en stund og se hvordan det går! :-) Skal jeg kjører 20+20+20 første uka bare eller alle tre? Vokste underarmene dine 3 cm på TRE UKER?? :-O Eller over en lengre periode? Dette hørtes spennende ut! :-D

2cm på et par uker. Trener aldri underarmer. Så fikk liksom en startboost. Har ikke økt så mye nå. Du kan velge egentlig. Men kjør 20+20+20 i begynnelsen veldig lett (får en jævlig pump da). Så kan du heller gå ned litt ettersom hvordan du selv føler det!
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget jDG

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 475
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 475

  • Face the pain!
SV: jDG går for styrke!
« #368 : 14. juli 2006, 21:23 »
2cm på et par uker. Trener aldri underarmer. Så fikk liksom en startboost. Har ikke økt så mye nå. Du kan velge egentlig. Men kjør 20+20+20 i begynnelsen veldig lett (får en jævlig pump da). Så kan du heller gå ned litt ettersom hvordan du selv føler det!

Høres great ut! Wink Tusen takk for tipset! Cheesy *Honnør*
Profil
Loggbok

Pain is only weakness leaving the body!

Utlogget jDG

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 475
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 475

  • Face the pain!
SV: jDG går for styrke!
« #369 : 17. juli 2006, 19:01 »
MANDAG 17/7/2006

Hantelpress
20 kg 4x5

Foroverbøyd sidehev
15 kg 2x15

Shrugs (hantler)
30 kg 2 x 10x10x10 (supersett)

Underarmer (stang)
25 kg 15x15x15 (supersett)


Ble bare tull idag.. Masse styr og hendelse, så jeg fikk ikke trent bein engang. Tror ikke jeg hadde orka heller.. ;p Er så sløv om dagen, vet ikke hva det er.. Men men, det går seg nok til!
Profil
Loggbok

Pain is only weakness leaving the body!

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

SV: jDG går for styrke!
« #370 : 18. juli 2006, 01:36 »
Fikk du bra pump i underarmene? Cheesy
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget jDG

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 475
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 475

  • Face the pain!
SV: jDG går for styrke!
« #371 : 18. juli 2006, 02:45 »
Fikk du bra pump i underarmene? Cheesy

Ja, de ble knallharde! Grin Prøvde på fredagskvelden også, deilig! ;P
Profil
Loggbok

Pain is only weakness leaving the body!

Utlogget Power.Tomren

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 921
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 921

SV: jDG går for styrke!
« #372 : 18. juli 2006, 03:48 »
Halloen:) Jeg foreslår at siden du har gått inn for styrke melder du deg inn i Ålesund Styrkeløfklubb slik vi får noen treninger sammen. Kanskje du kunne ta deg veien ut på Giske Treningssenter og kjørt noen markøkter Wink

Synes det er bra du går for styrke, det er det som er tingen. Er ikke vits å være stor å svak gutter. Håper lokale byggere hiver seg på samme tankegangen! Wink (Vil ikke fyre på meg halve treningssenteret, men som Larsen sier, styrke er jo tingen) Hoho =)
Loggbok



Giske Atletklubb

KB: XXX!
BP: XXX!
ML: XXX!

3. NM - 25. November 2006
2. KM - Møre og Romsdal - 13. Mai 2006

Utlogget jDG

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 475
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 475

  • Face the pain!
SV: jDG går for styrke!
« #373 : 18. juli 2006, 05:39 »
Heisann! Smiley Det blir vel ikke med det første, men om fremgangen går holder seg jevn og bra så er det ikke umulig at jeg gjør det senere! ;p Ja det var snakk om en felles-økt i nærmeste fremtid, så får jo se om det ikke blir snart. Kunne jo vært kult det! :-) Ja jeg syns jeg har hatt så dårlig fremgang med byggingen, jeg føler ikke at jeg blir noe større.. ;p Spiser alt for lite. Så jeg tenkte jeg heller skulle prøve styrke en periode og se om ikke jeg blir noe sterkere istede.. ;-) Alltid like gøy med ny pers uansett øvelse ;p
Profil
Loggbok

Pain is only weakness leaving the body!

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
SV: jDG går for styrke!
« #374 : 04. august 2006, 18:43 »
Hvor er loggen for de nesten 3 siste ukene? Smile

Angående fellesøkten, så må vi realisere den en dag i nærmeste fremtid. Smiley
En gang i neste uke? Mandag? Eller når har du bøy? Hadde i hvertfall vært mest kjekt å tatt bøy der tror jeg. Smiley Hva sier gutta? Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!