Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • ...
  • 146
  • 147
  • 2191  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Tips til trening av rygg og sider? på: 18. januar 2009, 12:18
    La oss se bort i fra spørsmål nummer to og svare litt bedre, litt mer konkret og utfyllende.

    Noen andre som har noe mer, for ikke å snakke om bedre å si?
    2192  Trening / Forum for nybegynnere / Tips til trening av rygg og sider? på: 14. januar 2009, 22:48
    God kveld.
    Jeg er 190 høy og veier 80-84 kg. Varierer alltid der.

    Har alltid hatt litt sideflesk jeg aldri får bort. Sideflesket er i godt selskap med et par kilo flesk rundt navlen.

    Jeg har tre spørsmål.

    1) Dersom jeg vil gjøre sideflesket mindre synlig, kan jeg da bygge obligues og latissimus dorsi?
    2) Har alltid lurt på om det er en viss forskjell på hengeflesk og "fast flesk". Er det det? Er det også en forskjell dersom noe kjennes mykt ut, mens annet kjennes hardere ut?
    3) Jeg synes jeg svetter greit, men synes ikke jeg svetter nok under en økt. Noen svetteeksperter her? :p

    (jeg vet at det ikke går an å punktforbrenne, men det er ikke det jeg skal fram til.
    2193  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: TRENINGSGUIDE ? på: 11. januar 2009, 22:48
    Takk skal du ha : )
    Var ingen av disse, men de holder.
    2194  Trening / Forum for nybegynnere / TRENINGSGUIDE ? på: 11. januar 2009, 22:25
    For et par år siden la jeg merke til en treningsguide her inne som viste billedlig og samtidig forklarte hvordan man utfører f.eks. hammercurl osv. Dette var da ikke bare treningsmetoder for enkelte deler av kroppen, men mange forskjellige øvelser per muskelgruppe.

    Det var ikke bare bilder, men også rikt detaljert i form for et slags videoklipp eller flere bilder som kom etter hverandre.

    Hvor er den? Savner den.
    2195  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Bli Fallskjermjeger. på: 11. januar 2009, 22:05
    4 år.. Du har god tid og kommer til å få klengenavnet "maskina" i militæret innen den tid. Wink
    2196  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: litt oppmerksomhet hadde vært fint :) på: 11. januar 2009, 22:01
    Løfte 55 kg i hva da? Benk?

    I så fall.
    Dersom du tar 8RM, altså at du klarer maks 8 repetisjoner på 55 kg så kjører du på med dette til du klarer 12 eller flere. Når du klarer mer enn 12 rep kan du øke til en vekt der du ikke klarer mer eller mindre enn 8 rep. Kjør slik.
    2197  Trening / Forum for ungdom / Sv: Drømmekroppen til sommeren på: 11. januar 2009, 21:56
    Du er altså i tenårene et sted, ut ifra høyden og vekta å dømme.
    Det jeg merket i 8. klasse var at det var veldig lett å miste kroppsfett, generelt fordi du er i puberteten og mye skjer. Det som skjedde med meg var at jeg begynte å trene rett etter starten av nyåret. Jeg tok av 5 eller 8 kg. Husker ikke, men greia var i alle fall at i tillegg til å gå ned i fettprosent og vekt ble kroppen strukket. Det var det året jeg begynte å bli høyere.

    Problemet var at på høsten dabbet jeg av og la på meg litt igjen. Nå er jeg 190, veier rundt 84 kg, men sliter med litt fett som sitter akkurat rundt midjen.

    Poenget mitt er i alle fall at jeg tror det er lettere å slanke seg fettprosentmessig når kroppen strekker seg i lengden.

    Det jeg gjorde av trening:

    Syklet til og fra skole. 6 km én vei.
    Syklet hjemme, inne, 30 min.
    Armhevinger - så mange jeg klarte hver kveld før jeg la meg. Ja, jeg merket fort endringer.
    Sit-ups.
    Trente også litt på studio, men det var i veldig liten grad.
    Vel å merke: Jeg spiste også sunnere og mer variert. Kuttet ut brus og vente meg til farris. Resultatet ble at jeg nå ikke kan fordra smaken av brus og bruker KUN vann, juice, farris eller melk når jeg skal drikke noe. Vann som tørstedrikk.
    2198  Helse & Velvære / Sex og Samliv / Sv: Jentene jeg blir sammen legger på seg?! på: 12. mai 2008, 00:35
    Kjæresten min vil legge på seg. Hun synes hun er for tynn - noe jeg finner positivt.
    Jo mer å ta i, jo mer å værra glad i, right? ^^,
    2199  Trening / Forum for ungdom / Sv: Fettreduksjon | mage- og hofteregionen. på: 08. mai 2008, 15:52
    Forresten.. Glemte å nevne at jeg spiser ganske mye igrunn.
    Er det kjøtt på bordet, så spiser jeg til jeg nesten sprekker, er det poteter, nøyer jeg meg med én(om den er kokt, ikke godt.), ris spiser jeg minst to ganger i uka fordi dette er noe av det beste jeg vet, fisk spiser vi mye på skolen(går restaurant og matfag, så vi har meeeer enn nok å velge mellom av mat på skolen, som oftest det sunne.).

    Har også lav forbrenning - mener det går an å gjøre noe med lav forbrenning, har iallefall hørt det en gang før et sted?
    2200  Trening / Forum for ungdom / Sv: Fettreduksjon | mage- og hofteregionen. på: 08. mai 2008, 15:48
    Dessverre å måtte skuffe, men jeg ser faktisk ikke ut som ei flis. Ja, jeg vet det høres rart ut, men jeg ser ut som jeg veier oppimot 90-95 kilo. Er i hvertfall det jeg har hørt andre har sagt til meg, siden de blir overraska om jeg sier at jeg veier det og det. Vekta lyver ikke.
    Men så er jo muskler en god del tyngre enn fett.

    Lurer også på hvor mye jeg har sett på andre folk og tenkt, "Jævla flis, mye tåler du a?", selvfølgelig tenker jeg nå ikke høyt.
    "Maskin" sier flere jeg kjenner om meg.
    Og jeg vet "maskin" er mye brukt for tida, men jeg er fremdeles ingen flis, og jeg føler meg på ingen måte truffet når du nå nevnte "flis".

    Rart, ikke sant? Bli kalt flis når man ikke er det, men fremdeles er lettere og høyere enn andre?
    Tar 162,5 i KB, sist jeg trente ihvertfall.
    Slekter på lange og tynne, men kraftige bein.
    2201  Trening / Forum for ungdom / Sv: Fettreduksjon | mage- og hofteregionen. på: 06. mai 2008, 22:40
    Ikke en kommentar en gang?
    Neivel.

    *Smører meg inn med tålmodighet.*
    2202  Trening / Forum for ungdom / Sv: Trenger noen få råd :) på: 05. mai 2008, 23:25
    Én ting er i hvertfall sikkert, og det er at fotballspillere trener beina veldig mye.
    Magen og ryggen for balanse, og selvfølgelig kondisjon.

    Mer skal jeg ikke uttale meg om denne saken, siden jeg fremdeles er ganske så ny her inne. Vil med andre ord ikke råde folk til å gjøre feil.

    Lykke til!
    2203  Trening / Forum for ungdom / Fettreduksjon | mage- og hofteregionen. på: 05. mai 2008, 23:20
    For å ha noe å starte med, og som kan gi dere lesere best mulig innblikk i min situasjon og for at dere kanskje kan svare best mulig vil jeg begynne med å fortelle om hvordan jeg da har vært(kroppsform) gjennom livet.

    Da jeg var liten, hadde jeg lite fett. Begynte på barneskolen, la på meg gradvis mer og mer. Da jeg begynte på ungdomsskolen hadde jeg en gymlærer som fikk meg interessert i faget, samtidig som jeg oppdaget dette forumet for første gang. Jeg benyttet forumet som en kilde til å suge til meg kunnskap, samtidig som jeg raste ned 8 kilo det andre halvåret i 8. klasse og vokste 20-25 cm i lengden.
    En ting har jeg alltid hatt, og det er "fettklumper" på hoftebeina, en liten kul nederst på magen og litt fett nederst på ryggen. Har ikke "hengefett" da, men jøss, det ser.. feminimt ut! : o

    Beina mine eier nesten ikke fett, magen derimot lagrer mesteparten.
    Om dere forstår tegninga jeg nå prøver å skrible frem, så henger ikke hoftene mine og beina sammen. De er "adskilt" fra hverandre.

    Kan også nevne at jeg nå er 1.90 høy og veier 80-82 kilo.

    Spørsmålet er.. Hvordan kan jeg fjerne dette fettet?
    Og nei, jeg spiser ikke masse usunne greier som en gris i en kompostbinge.
    Sider:
  • 1
  • ...
  • 146
  • 147
  • Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

    5 fordeler med stående leggpress

    Trening28.06.202153

    Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!

    5 proteinrike smoothies

    Kosthold27.06.2021431

    La deg friste av proteinrik dessert-smoothie og sjokolademilkshake.

    5 mettende mellommåltider

    Kosthold28.04.2021192

    Sunn og kjapp mat på farten.

    Kardio eller styrketrening først?

    Trening27.04.2021353

    Hva bør du trene først for optimal effekt?