Visning av honnrposter for -TT-
Sider:
  • 1
  • 1  Generelt / Loggbok Online / Sv: Rocky - loggbok - 15 år - svak :) 20. april 2009, 22:47
    For en tåpelig påstand Geiro kom med. haha.

    Benk til kloss er for å trene den siste delen av løftet ditt - lock out. Du kan tilpasse treningen og belastningen slik at du får trent nettopp de musklene som sliter i denne fasen av et løft.
    Benk til kloss er noe de fleste styrkeløftere trener i perioder, tør jeg påstå.

    Hvis man har tilstrekkelig kraft til å utføre første halvdelen av det konsentriske arbeidet (når du løfter fra brystet), men sliter med en siste fasen ved lock out, så er det svært nyttig å trene benk til kloss.
    Dette begrunner jeg med at:
    - Hvis man hele tiden må trene med en belastning som gjør øvelsen relativt lett for brystet - vil man ikke oppnå den progresjonen man ønsker. For man vil da ikke få utviklet brystmuskulaturen maksimalt i forhold til hva man gjør i den siste lock-out fasen hvor løftet er tungt som fy.

    Det handler om å aktivere flest mulig muskelfibre - og skal man det så må belastningen være stor nok til at det blir nødvendig. For å gi et eksempel:
    Første halvdel av den konsentriske fasen vil belastningen føles relativt lett og man vil ikke aktivere like mange muskelfibre som ved tungt arbeid.
    Andre halvdel av den konsentriske fasen vil belastningen føles svingtung og man vil aktivere mange muskelfibre for å hente den kraften som trengs for å løfte disse vektene.

    Grovt sett:
    Triceps og skuldre får juling så det holder, og vil utvikle seg godt.
    Brystet vil ikke få like mye julig, og vil utvikle seg mindre godt.
    I det lange løp vil dette føre til mulig stagnasjon ettersom triceps+skuldre blir sterkere, mens brystet så og si ligger på stedet hvil i forhold.     

    Skråbenk er vel kun for de som ikke gidder å legge benken helt ned, Geiro?
    Honnr gitt av : Junkfood-mannen, 21. april 2009, 00:23
    2  Generelt / Loggbok Online / Sv: Rocky - loggbok - 15 år - svak :) 20. april 2009, 22:47
    For en tåpelig påstand Geiro kom med. haha.

    Benk til kloss er for å trene den siste delen av løftet ditt - lock out. Du kan tilpasse treningen og belastningen slik at du får trent nettopp de musklene som sliter i denne fasen av et løft.
    Benk til kloss er noe de fleste styrkeløftere trener i perioder, tør jeg påstå.

    Hvis man har tilstrekkelig kraft til å utføre første halvdelen av det konsentriske arbeidet (når du løfter fra brystet), men sliter med en siste fasen ved lock out, så er det svært nyttig å trene benk til kloss.
    Dette begrunner jeg med at:
    - Hvis man hele tiden må trene med en belastning som gjør øvelsen relativt lett for brystet - vil man ikke oppnå den progresjonen man ønsker. For man vil da ikke få utviklet brystmuskulaturen maksimalt i forhold til hva man gjør i den siste lock-out fasen hvor løftet er tungt som fy.

    Det handler om å aktivere flest mulig muskelfibre - og skal man det så må belastningen være stor nok til at det blir nødvendig. For å gi et eksempel:
    Første halvdel av den konsentriske fasen vil belastningen føles relativt lett og man vil ikke aktivere like mange muskelfibre som ved tungt arbeid.
    Andre halvdel av den konsentriske fasen vil belastningen føles svingtung og man vil aktivere mange muskelfibre for å hente den kraften som trengs for å løfte disse vektene.

    Grovt sett:
    Triceps og skuldre får juling så det holder, og vil utvikle seg godt.
    Brystet vil ikke få like mye julig, og vil utvikle seg mindre godt.
    I det lange løp vil dette føre til mulig stagnasjon ettersom triceps+skuldre blir sterkere, mens brystet så og si ligger på stedet hvil i forhold.     

    Skråbenk er vel kun for de som ikke gidder å legge benken helt ned, Geiro?
    Honnr gitt av : Rocky-Balboa, 20. april 2009, 22:57
    3  Generelt / Loggbok Online / Sv: Rocky - loggbok - 15 år - svak :) 20. april 2009, 22:47
    For en tåpelig påstand Geiro kom med. haha.

    Benk til kloss er for å trene den siste delen av løftet ditt - lock out. Du kan tilpasse treningen og belastningen slik at du får trent nettopp de musklene som sliter i denne fasen av et løft.
    Benk til kloss er noe de fleste styrkeløftere trener i perioder, tør jeg påstå.

    Hvis man har tilstrekkelig kraft til å utføre første halvdelen av det konsentriske arbeidet (når du løfter fra brystet), men sliter med en siste fasen ved lock out, så er det svært nyttig å trene benk til kloss.
    Dette begrunner jeg med at:
    - Hvis man hele tiden må trene med en belastning som gjør øvelsen relativt lett for brystet - vil man ikke oppnå den progresjonen man ønsker. For man vil da ikke få utviklet brystmuskulaturen maksimalt i forhold til hva man gjør i den siste lock-out fasen hvor løftet er tungt som fy.

    Det handler om å aktivere flest mulig muskelfibre - og skal man det så må belastningen være stor nok til at det blir nødvendig. For å gi et eksempel:
    Første halvdel av den konsentriske fasen vil belastningen føles relativt lett og man vil ikke aktivere like mange muskelfibre som ved tungt arbeid.
    Andre halvdel av den konsentriske fasen vil belastningen føles svingtung og man vil aktivere mange muskelfibre for å hente den kraften som trengs for å løfte disse vektene.

    Grovt sett:
    Triceps og skuldre får juling så det holder, og vil utvikle seg godt.
    Brystet vil ikke få like mye julig, og vil utvikle seg mindre godt.
    I det lange løp vil dette føre til mulig stagnasjon ettersom triceps+skuldre blir sterkere, mens brystet så og si ligger på stedet hvil i forhold.     

    Skråbenk er vel kun for de som ikke gidder å legge benken helt ned, Geiro?
    Honnr gitt av : Tryggis, 20. april 2009, 22:49
    4  Generelt / Antidoping / Sv: Se denne filmen!!! 24. mars 2009, 23:05
    Absolutt enig i at det blir blåst ut av proposjoner av enkelte, men siden vi vet så lite om bivirkninger, samt kunnskapen man leser seg til på uautoriserte sider (typ steroider.net) osv. ikke alltid stemmer. Litt risky å kjøpe noe fra en uautorisert person som kan selge steroider som er produsert på en underground lab i dårlige forhold osv. Man vet ikke alltid hva man får i seg av det, og det kan muligens være livstruende.

    Som tatt rett fra steroider.net.

    Anabole steroider er ikke så farlig som media skal ha det til, men heller ikke så ufarlig som noen  påstår. Jeg ville sagt at det finnes en gylden middelvei hvor steroider KAN brukes uten de store bivirkningene og uten de største farene, men da også såklart uten de største resultatene på kort sikt. Vi må alle huske på at det er stor forskjell på bruk og misbruk.
    Jeg støtter på ingen måte "hobby-bolere" men lever med den innstillingen at de skal gjøre som de vil og ta egne valg. Det er tross alt ikke ulovlig.

    En ting som blir totalt feil det er når disse 18 og 19 åringene propper i seg russere til de har samlet nok vann til å reise ut å breske seg. Det å bruke steroider for å vinne respekt og skape frykt i gatene og blandt omgangskretsen blir helt idiotisk. Det virker, på folk flest, helt motsatt.

    Jeg vil bare si at vi må ikke kappe hodet av personer som velger å bruke steroider hvis de har et godt grunnlag av trening, et flott kosthold og tar ting seriøst. Anabole steroider er absolutt ikke det verste man kan drive med - i moderate mengder.
    Det er, som sagt, tross alt lovlig.


    La meg stille dere et spørsmål til slutt:
    Hvis det ikke hadde vært tabu, ville ikke dere også tatt det?
    Husk at det er kun media som har gjort det til "fy-fy".

    Jeg tar avstand fra bruk av AAS utenom av rene medisinske grunner.
    Honnr gitt av : Kris, 25. mars 2009, 01:09
    5  Trening / Forum for ungdom / Sv: Slutter å snuse!. Noen som blir med? 31. januar 2009, 22:22
    Du, Vidar. Det argumentet, og mange mange fler, har jeg kommet med i flere år nå. Til foreldre, kjærester og lærere. Det argumentet om lite hull i tennene biter nok ikke på oss gitt:P

    Vil heller ha hvite tenner og borre en gang i året, enn brune tenner med null hull Tongue
    Honnr gitt av : wannabebig, 01. februar 2009, 12:28
    6  Trening / Forum for ungdom / Sv: Slutter å snuse!. Noen som blir med? 30. januar 2009, 20:37
    Bra å se at dere holder liv i tråden;)

    Det går veldig bra med meg nå. Treninga går framover og jeg snuser ikke

    Jeg kommer til å komme med et litt langt innlegg nå, så bare sett dere til rette.
    Det blir to historier jeg kommer til å dele. Begge to er herlige å tenke på.

    1: Jeg var på jobb her om dagen. Det var kveldskjøring på skianlegget, og selvfølgelig kun 3 kunder på 4 timer. Jeg gikk rundt å kjedet meg mens jeg var heeeelt alene. På benken ligger det en boks med general porsjonssnus som sjefen har kjøpt for at vi ansatte kan ta en inniblandt på jobb for å kose oss litt. Jeg tok tak i boksen og kjente suuuuget etter en snus kom tilbake litt. Jeg åpnet boksen, førte den opp til nesen og lukta godt på snusen. Kjente den samme gamle gode lukten. Fristelsen var der, i aller høyeste grad. Men selv om jeg var helt alene, og ingen hadde funnet det ut - så la jeg lokket på boksen, la boksen ned på benken igjen og tok meg en slurk med vann istedet.

    Jeg gikk med hodet hevet som en stolt gutt etterpå, jeg motsto fristelsen atter en gang =D

    Historie 2:
    Denne hendelsen tok sted ca 1945 på Nesbyen stasjon når jeg skulle hente broren min fra toget. Når toget stoppet og dørene åpnet seg så jeg to damer som nærmest kastet seg ut fra togdøren og tente sigaretten fortere enn sin egen skygge. Å se de damene ta sitt første trekk på 60 minutter, mens de klødde seg manisk i ansiktet og i hodet samtidig som de røkte for haaarde livet mens de ba til gud om at ikke konduktøren skulle blåse i fløyten sin for å lukke dørene, fikk meg til å innse en ting:

    FY FAEN SÅ DEILIG DET ER Å IKKE VÆRE AVHENGIG AV NIKOTIN!!!!!

    Livet er så sykt mye bedre! Det er en viss frihet som er her. Jeg er så jævelig glad for at jeg slutta og at alle dere hjalp meg med å fullføre drømmen om en snusfri hverdag.

    Takk!
    Honnr gitt av : wannabebig, 30. januar 2009, 20:41
    7  Generelt / Åpent forum / Sv: Hvordan synes du at livet ditt er? 18. januar 2009, 23:42
    Kult at det topicet her skulle dukke opp akkurat nå. Heh.

    Dama og jeg gjorde det akkurat slutt. For bare noen timer siden. 1 år og 4 mnd ble det til slutt. Lenge for en på VGS!

    Livet er - til tross for det her - bra.
    Shit happens.
    Jeg har iallefall tak over hodet
    Honnr gitt av : ErikV, 19. januar 2009, 20:02
    8  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Hvilken type karbohydrat kilde er best? 30. desember 2008, 02:24
    Jeg kjenner en med master i ernæringsfysiologi.

    Gratuerer med dagen! Grin
    Honnr gitt av : Teletubbi104, 30. desember 2008, 08:43
    9  Trening / Forum for ungdom / Sv: Slutter å snuse!. Noen som blir med? 18. desember 2008, 08:25
      Har du lest ferdig allen carr boka? jeg synted personlig at den hjalp noe veldig. Hadde ikke vært der jeg er i dag uten den.
    Jeg har lest rundt halvparten, men har enda ikke fullført den. Jeg syns det går helt greit uten, men bare starten på boka fikk meg til å slutte, så regner med at slutten kommer til å slå inn siste spikeren. Har rett og slett ikke tid til å lese så masse. Hehe.
    Bra den funka bra for deg!
    Livet uten snus er egentlig ganske så herlig! hehe Cheesy

    men sånn btv. Har noen av dere merket noen forskjell innenfor treningen? sånn to uker etter at jeg sluttet så gikk jeg opp 10 kg i benk på bare en uke.

    Jeg har merket at jeg har mer trøkk på treninga, og er mer konsentrert. Det er sikkert psykisk siden jeg er gira av å "gjøre det rette for treninga."

    Kosthold og trening er på topp, så jeg bare nyter progresjonen! hehe. Jeg kaster ut en liten takk til snussluttinga og dere som har hjulpet meg.
    Det er jo selvfølgelig hardt arbeid og fokus som bygger muskler, men det er bare digg å ikke ha ting som bremser opp fremgangen - som tobakk.
    Honnr gitt av : wannabebig, 21. desember 2008, 23:29
    10  Generelt / Åpent forum / Sv: Uvaner & små-rare ting du gjør, tenker eller liker! 08. desember 2008, 09:02
    Stor bokstav i begynnelsen av et ord er jo ikke mye å forvente da..?Tongue


    Stor Bokstav I Begynnelsen Av Et Ord?
    Eller:

    stor bokstav i begynnelsen av Et ord?

    Kanskje Du Mente Stor Bokstav I Begynnelsen Av Hver Setning?
    Honnr gitt av : Mr Melk, 15. desember 2008, 17:41
    11  Helse & Velvære / Sex og Samliv / Sv: Mye trening og vil ikke miste kjærsten 05. desember 2008, 23:28
    Hvis problemet er at du er for sliten etter trening til å finne på noe som er litt produktivt, hvis du skjønner hva jeg mener, så bare knips i deg en liten blå en som får lillemann til å synge hele natta.

    Syns det er urimelig at hu skal bli irritert over at du trener for mye.
    Dama prøvde å hinte til det samme forrige uke, da satte jeg bare ned foten med en gang, så gikk det helt greit Smiley

    * Med å sette ned foten mener jeg selvfølgelig å trygle og be, samtidig som jeg lover fotmassasjer og jentefilmer i all evighet.
    Honnr gitt av : Mummelmann, 06. desember 2008, 03:33
    12  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: få en finere kropp??? Trenger tips 01. november 2008, 23:45
    Du kan jo bare trene for harde livet og satse på at brystkassa di vokser så mye at magen ser liten ut;)

    Der har du et supert tips vettu, drit i slankinga - det handler om hva øyet ser Wink
    Er alt annet stort så ser magen liten ut Wink Hehe. Er det derfor det ser ut som gutta i Mr.O har en fyrstikk i trusa?

    Fortjener nesten honnør for det tipset der. Hah.

    Honnr gitt av : xXUnknownXx, 02. november 2008, 00:18
    Sider:
  • 1
  • Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

    5 digge middager med cottage cheese

    Kosthold09.08.2021270

    Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
    Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
    Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

    5 fordeler med stående leggpress

    Trening28.06.202153

    Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!