Visning av honnrposter for Motcha
Sider:
  • 1
  • 1  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: 35 år og utrent:) hva er mulig? 11. august 2014, 14:02
    Vel alder har noe og si men alt er mulig;) Selv om du har nå nådd 35 år så har jo testosteron nivået sunket, men ikke drastisk så du får nå bygget opp muskler hvis du vil;)

    Jeg ville startet med og splitte kroppen opp i 3 deler, og ikke tatt for mange øvelser slik at du blir lei og at det tar tid og bli ferdig.

    Mandag: Rygg/Bryst
    Stående roing: 3x12
    Sittenderoing: 3x10
    Nedtrekk: 3x10
    Benkpress: 3x8-12
    Skråbenk: 3x8-12
    Flyes: 3x12

    Onsdag Bein/legger
    Beinpress: 3x10
    Leg curl: 3x12
    Leg ext: 3x12
    Stående tåhev: 3x10
    Sittende tåhev: 3x12

    Fredag: Skuldre og armer
    Skulderpress: 3x10
    Fronthev: 3x10
    Sidehev: 3x12
    Pushdown Tau: 3x12
    Smalbenk: 3x10
    Biceps curl stang: 3x10
    Biceps curl manualer: 3x10
    Sittende biceps: 3x12

    Dette er forsåvidt ganske enkelt, hvis du lurer på hvordan ting utføres så kan du ta en titt på youtube eller snakke med en personlig trener. Det er bare og bruke 10-15 min på og se på utførelsen.

    Mat, vel jeg regner med at du ikke kan drive og surre så mye med dette siden du er en familie far, men hold porsjonene lave og ikke spis deg mett, prøv og spis mye kjøtt og ikke så veldig mye med poteter/ris/brød og andre karbokilder, en fin regel er jo at du skal ha litt mere proteiner en karbohydrater. Hvitt og magert kjøtt altså med lite fett er best, fisk er bra! Og grønnsaker kan du spise mye av, og frukt hvis det er ønskelig. Pass på og ikke drikk så mye brus og ikke spis for mye godteri, er best hvis du gjør dette 1 gang i uka.

    Kosttilskudd er jeg selv ikke noe fan av, men ting som funker er jo Tran, kreatin og hvis du har lyst så kan du kjøpe proteinpulver men jeg vil si at det er best og få fra mat.
    Legger til en link hvor du kan laste ned ett PDF hefte med trenings programmer, øvelses guide og litt om mat.
    https://www.tn.no/ryp
    Honnr gitt av : Rita Immerstein, 12. august 2014, 11:58
    2  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Jeg skal bli slank igjen 07. juni 2014, 20:37
    Hei  Smiley her kommer etterspurt oppdatering. Jeg har gått opp en kilo til 138 kilo i løpet av disse to siste månedene men jeg har ikke vært streng med meg selv i det hele tatt. Har lest til eksamen og droppet kosthold og mesteparten av treningen i den perioden Embarrassed mistet litt "konsentrasjonen" etter at eksamen var over også og spiste ikke riktig selv om jeg trente mer igjen. Men nå lover jeg at det er på'n igjen med superstrengt kosthold. Har vært det i tre dager allerede. Kommer tilbake med mer info og færre kilo om noen uker/måneder.  Smiley

    Det er en ting som gjentar seg her, nettopp at du ikke er så streng med deg selv. La meg si det slik, hvorfor gidde i det hele tatt og prøve og gå ned i vekt hvis du ikke holder det du lover deg selv? Du skuffer ingen andre enn deg selv og den du ikke skal skuffe er jo nettopp deg selv.
    Du må få prioriteringene dine på rett veg! Det å si at eksamen kom i veien kan jo absolutt ikke ødelegge vektnedgang?
    Du burde ta en prat med deg selv og vite om du vil være overvektig resten av livet. Er det verdt og være overvektig og se fram til masse fedme relaterte sykdommer?
    Jeg vet hva jeg prater om, jeg var overvektig, og har fortsatt fett som skal bort. Been there Done that Wink
    Honnr gitt av : hallvard lønmo, 07. juni 2014, 20:57
    3  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Hvor mye kcal? STOR mann 21. juni 2013, 22:37
    Eh var egentlig ikke svaret jeg leter etter men ok?
    Når PT er så inkompentente som de er så bruker vi ikke de, når han fikk råd fra erneringsfysiologer til og spise så jævlig mye brød som de sa pluss masse annet vas så kan ikke de hjelpe eller. Så istedet for og skrive ett innlegg som jeg nå måtte bruke tid på og lese samt svare og jeg ikke tjener noe på det så burde du aldri skrive på mine innlegg med dine ukomentente svar.

    Takk
    Honnr gitt av : Bane, 27. juni 2013, 14:04
    4  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: oppvarming på tredemøllen 21. februar 2013, 23:09
    Det er individuelt om man varmer opp på mølla før eller etter;)
    Sånn som jeg varmer opp er at du skal ta halve vekt av det du skal trene med og kjøre like mange reps
    Eks: Brystpress med hantel: 14kgx12 24kgx8 10 pushups 32kgx5 så 3x12 med 40kg
    Dette er også individuelt vil jeg si, finn deg en fin rutine med oppvarming;) Men husk ikke varm opp for mye og ikke for lite. Og en ting som fungerer for meg er siste varmopp sett skal være litt tungt men ikke mange reps;)

    Skal du kjøre tredemølle for og forbenne så ville jeg kjørt itervaller forbrenner mye på kort tid;)
    Honnr gitt av : Ponduz316, 22. februar 2013, 18:00
    5  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Trenger hjelp til... ALT 10. februar 2013, 15:07
    Folk som storkman har ingenting på forumet og gjøre, denne seksjonen i forumet til til nybegynnere som trenger hjelp med ting og tang. Når trådstarter skriver rett fra hjertet og spørr om hjelp så syntes jeg det er helt på tryne og kverrulere! HOLD DEG UNNAV SÅNNE TRÅDER SOM DETTE STORKMAN!

    Har du fått svar på det du trenger Jaddaa? Btw ignorer sånne bedrevitere på forumet, heldigvis så er det ikke så mange av dem:)
    Honnr gitt av : .......1, 10. februar 2013, 15:14
    6  Trening / Forum for ungdom / Sv: Hva er mulig på 140 dager? 30. oktober 2012, 16:19
    1800kcal på damer gitt;) Er bare og gå i lav kcal og spise riktig og trene hardt;)
    Honnr gitt av : veronikaaas, 02. november 2012, 11:14
    7  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Pre workout for folk under 18 år? 16. oktober 2012, 17:57
    1) det er ikke skadelig ellernoe visst du bruker det skikkelig Smiley
    2) det heter jack3d ikke jacked
    3) Prøv Craze, er det beste du finner
    4) når du begynner med craze, ta alltid 1 scoop og ikke mer de første gangene, etter vert kan du øke dosen, men det kjenner du etter selv Smiley Ikke gå over 2 scoops , det kan være dårlig... ikke bruk mer ien 2-3ukers periode og ha en pause på 1-2 uker Smiley for å ikke bli imun altså. ikke ta PWO innen 24 timer fra du gjor det sist.
    Setter pris visst du gir meg honnør Smiley
    Gi honnør for ett svar som er feil? hmm
    Honnr gitt av : newbieboy, 16. oktober 2012, 21:24
    8  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Nybegynner med Trening 16. oktober 2012, 15:27
    Sitter her og svarer fordi jeg liker det so no problemo:)
    Jeg bruker ikke pre-workout fordi dem som er lovlig i norge ikke virker:p
    Og dem som virker kan være litt scary, med tanke på energi nivået som er litt unormalt:p
    Kjører eller på med bra kost, kaffe:D og musikk som motivasjon. Hvis ikke dette funker så kan du jo selvsagt kjøre pre-workout men jeg anbefaler det ikke:)
    Er ikke morro og bli en pre-workout slave, blir liksom sånn at når du ikke har mer pre-w så føler du deg dårlig og gjør det dårligere på trening:(
    Skal du ha noe så er det protein og kreatin;)
    Honnr gitt av : newbieboy, 16. oktober 2012, 16:49
    9  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Nybegynner med Trening 16. oktober 2012, 15:08
    Tvillingene vet jo hva de prater om,  og ser jo ganske bra ut så tenker det er ett veldig greit nybegynner program. Men sett opp ditt eget etterhvert 3 mnd ellerno:)
    Honnr gitt av : newbieboy, 16. oktober 2012, 16:49
    10  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Nybegynner med Trening 16. oktober 2012, 07:47
    Havregryn på morran er best;)
    Knekkebrød  kan du spise istedet for brød, bare finn den magreste typen, pålegg som skinke, laks, leverpostei, smøre ost, sild er bare forslag. Matvalg er ikke så vansklig, bare tenk "rein" og mager mat.
    Kylling,fisk, fiber ris, fiber pasta, salat, grønnsaker, svine/biff strimler, karbonade deig er magert og bra. Sørg for og få i deg sunt fett;) Og høyt protein innhold
    Honnr gitt av : newbieboy, 16. oktober 2012, 16:49
    11  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Mistet gnist og motivasjon fullstendig! 09. september 2012, 13:41
    Motivation er noe av det viktigste som finnes både i trening og ellers.
    Du er ikke alene om og miste all motivation, man mister den en eller flere ganger i løpet av treningslivet.

    Du kunne sikkert fått bedre resultater ut av treningen men sånn må du ikke tenke, må bare påminne deg selv av ikke alle faktisk stikker ned på gymme og trener dag inn og dag ut i 4år, du har faktisk sliti og jobba for dine resultater;)
    Selv så har jeg lite penger, har vært på nav ei stund og nå student så ser ut som om penger er problem i 1 år til iminste tilfelle. Men kosthold er jo viktig livet ut uansett om du trener eller ei, og usunn mat er jo faktisk ikke billigere uansett:/
    Har tenkt det samme at trene på senter koster penger, bensin koster, treningsklær og kostillskudd koster penger, spise rent og ofte koster.
    MEN det er jo trossalt investering i kropp og sinn du driver med, du kaster jo ikke penger ut av vinduet? Du forebygger kroppen  din så at den skal holde seg vel og trives den tid du lever.

    Det jeg ville gjort er og ta 1 uke fri og tenke på hvorfor du startet og skifte livsstil og reflektere litt over hvordan livet ditt vil se ut uten trening og bra mat. Og hva du vil oppnå og har allerede oppnådd, ikke alle blir født med bra form og ikke alle føler seg vel.
    Hvordan du tenker og psyken har vel mest og si innen trening vil jeg si;) Håper du finner tilbake motivasjonen;)
    Honnr gitt av : Roger - L, 09. september 2012, 14:47
    12  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: 5 dagers treningsplan med veksling mellom styrke og cardio – overtrening? 30. juli 2012, 09:37
    48 timer pr muskel gruppe;)
    Honnr gitt av : damasterlzm, 30. juli 2012, 10:49
    13  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Lei av Fullkroppsprogram, lite fremgang 11. juli 2012, 21:33
    Takk for gode tips. Begge ser veldig spennende ut, tror jeg først vil prøve meg på "X-Size".
    Hvor mye søvn og mat er nødvendig for å klare å gjennomføre det her?

    Hvis du skal opp i muskler så må du spise mer en du forbrenner:) Søv er vel veldig variert? Noen trenger 10timer andre 8, selv så sover jeg 6 timer noe som har blitt anbefalt:D
    Må du huske at uansett trenings prog så må du spise riktig mat
    Honnr gitt av : Hemen, 12. juli 2012, 17:22
    Sider:
  • 1
  • Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

    5 digge middager med cottage cheese

    Kosthold09.08.2021270

    Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
    Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
    Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

    5 fordeler med stående leggpress

    Trening28.06.202153

    Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!