Skrevet av Emne: Personlig trener/treningsprogram  (Lest 4081 ganger)

Utlogget Mikkels1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

Sv: Personlig trener/treningsprogram
« #15 : 16. august 2010, 10:47 »
Men der det står 1x5 deadlift, skal man da bare ta ett sett, eller jobbe seg opp mot et toppsett?

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Personlig trener/treningsprogram
« #16 : 16. august 2010, 11:48 »
Hei

Har akkurat startet på Elexia. Hører alle sier at personlige trenere er noe møkk og at de ikke har peiling på en dritt så lurer på hvordan det er å ta i mot hjelp fra disse på elexia?

De kan jo også sette opp et treningsprogram med fokus på dine ønskede muskelgrupper, noen som vet om dette er et kurant program? Eller burde jeg sette opp mitt eget?

Takk for svar Smiley

Hei,

jeg kan love deg at ihvertfall over halvparten av de som sier at personlig trener er "noe møkk" helt sikkert trener feil selv.
Har trent noen år nå, og omtrent hver gang jeg er innom et gym ser jeg folk som utfører øvelser på helt feil måte, og som sikkert kunne fått et mye bedre resultat med små justeringer.

Jeg mener ikke type program de velger, men utførelsen av øvelser.
Det finnes jo forskjellig kvalitet på PT`r, men undersøk litt på forhånd hva de kan, og hvilken erfaring de har, så du velger en med riktig kompetanse.
Får du en som er flink. vil du garantert ha utbytte av det, i kombinasjon med at du oppdaterer deg litt på egenhånd.

Du kommer til å ha god nytte av å lære å utføre øvelser korrekt, og sikkert unngå litt skader i fremtiden også.

Lykke til!!
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Personlig trener/treningsprogram
« #17 : 16. august 2010, 11:53 »
Mange personlige trenere på Elixia er gode PT'er.
Er en grunn til at Elixia-PT ble årets PT i 2009.

Sørg for å sakke med de PT'ene som er der, og be om en vurdering.
Jeg personlig ville aldri latt meg trenes av en som ikke så bra ut selv; da jeg tenker "kan du virkelig dette, hvorfor ser du selv ikke bra ut".... Kanskje slemt av meg, men det er sånn det er.

Når det gjelder programmer; be om individuelltilpasning, gjerne spør hvem som er best til å hjelpe deg nå ditt mål. Noen PTer er gode på kondis og fettforbrenning, andre bygging av muskler og bodyshaping.
Og be om STYRKEprogram.. ikke noe slike "vandrende utfall og sklilapper under henda".


Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Personlig trener/treningsprogram
« #18 : 16. august 2010, 12:22 »
Det varierer jo helt sikkert men er jo en del PTer på Elixia som er godt kjent i treningsmiljøet.

Thomas Wolden er feks PT på Elixia og har gjort det bra i flere BB konkurranser.

Er jo enig i at PTen bør være bedre trent enn kunden. Ellers er det noe som skurrer.


Utlogget Kris70

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 548
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 548

Sv: Personlig trener/treningsprogram
« #19 : 16. august 2010, 14:27 »
Men der det står 1x5 deadlift, skal man da bare ta ett sett, eller jobbe seg opp mot et toppsett?
1 sett. Skal du ta 80kg kan treninga se slik ut med oppvarming:
45x5
60x3
70x1
80x5

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!