Skrevet av Emne: Utslett av glutamin?  (Lest 1598 ganger)

Utlogget Keltern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Utslett av glutamin?
« : 16. februar 2013, 23:39 »
Hei!

Jeg kjøpte i sommer en liten dunk glutamin produsert av Proteinfabrikken. Har tidligere brukt glutamin-tilskudd, bare ikke like regelmessig som jeg har gjort det siste halve året.

Det jeg har opplevd er at jeg har fått en form for utslett på innsiden av overarmene og litt øverst på lårene og opp mot lysk-området. Jeg har egentlig ingenting annet å skylde på, da for eksempel vaskepulver og skyllemiddel er endret uten å ha utgjort noen forskjell og deo og parfyme er endret uten at jeg har opplevd noen forskjell. Grunnen til at jeg mistenker glutaminet er at jeg mener å huske at utslettet oppstod ikke så lenge etter at jeg tok i bruk produktet. Det klør ikke og jeg tenker ikke over det bortsett fra når jeg for eksempel flekser og da ser innsiden av overarmene. Det er litt stygt i mine øyne, men det er ikke misfarging av hud osv, bare små "humper" i huden.

Grunnen til at jeg (dum som jeg er) har fortsatt å bruke produktet er fordi jeg opplever at immunforsvaret mitt har respondert utrolig positivt. Jeg har hatt en stygg tendens til å bli forkjøla et par ganger i halvåret omtrent og sensommer, høst og helt fram til over nyttår så var jeg faktisk ikke forkjøla i det hele tatt. Jeg inntok ikke glutamin i jula og like over nyttår så smalt det til med skikkelig forkjølelse/influensa og til og med en infeksjon med utgangspunkt i en kvise.

Så, jeg har derfor fortsatt å bruke produktet selv om det da ser ut til å gi meg utslett, bare fordi det virker som om det har en stor positiv innvirkning på immunforsvaret. Kan det være så enkelt som at jeg har utviklet en allergisk reaksjon, eller kan det også være bare dette ene fra Proteinfabrikken som gir meg dette problemet? Er det noen som har lignende/tilsvarende erfaringer med glutamin, kanskje?


Mvh Lars

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Utslett av glutamin?
« #1 : 17. februar 2013, 12:55 »
Jeg har aldri opplevd det du beskriver. Har ikke så mye annet å bidra med.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget testogain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Utslett av glutamin?
« #2 : 18. februar 2013, 00:00 »
kansje det er strekkmerker du har fått ?

Utlogget Keltern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Utslett av glutamin?
« #3 : 20. februar 2013, 00:21 »
Jeg har litt strekkmerker her og der, men dette er noe helt annet.. dessverre skulle jeg til å si Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!