Skrevet av Emne: Gerilja kardio positiv innvirkning på 3000 metern?  (Lest 1565 ganger)

Utlogget Thoz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

Gerilja kardio positiv innvirkning på 3000 metern?
« : 19. februar 2006, 18:02 »
Hei.

Jeg har planer om å rocke headbang på 3000m når våren kommer. Jeg er også ute etter å gå ned i fett% og bevare mest mulig muskler. Vil gerlija kardio være en klok treningsform for å oppnå dette?
Mvh. Thoz

Utlogget chriii

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 331
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 331

SV: Gerilja kardio positiv innvirkning på 3000 metern?
« #1 : 19. februar 2006, 18:12 »
Jeg brukte Gerilja kardio før sommeren i fjor... gikk sammen nesten 20cm rundt magen jeg Smiley Men lær av mine feil: ikke spis så mye mindre, heller del det opp i små måltider, og flere enn vanlig.. Jeg spiste alt for lite.. ble tynn til slutt.. ikke noe muskler igjen i forhold til hva jeg kunne hatt! Lykke til!  headbang
Hvorfor ikke spise sjokolade? Jo, for at sjokoladen nytes i 10sekunder, for så å ligge noen timer i magen... og så resten av livet rundt magen! Grin

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Gerilja kardio positiv innvirkning på 3000 metern?
« #2 : 19. februar 2006, 22:35 »
Hei.

Jeg har planer om å rocke headbang på 3000m når våren kommer. Jeg er også ute etter å gå ned i fett% og bevare mest mulig muskler. Vil gerlija kardio være en klok treningsform for å oppnå dette?

Ja det vil jeg si,men ikke alene.Jeg vil anb.deg min.1økt vanlig rask jogg,helst 2 ganger pr.uke.Dette for å få opp farten din over tid.Det hjelper ikke å være topp i kondisjon når man mangler fart i kroppen.

Hvis du lurer på mere kan du sende pm.Har kompl.treningprogram til dette. Smiley
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

SV: Gerilja kardio positiv innvirkning på 3000 metern?
« #3 : 19. februar 2006, 23:06 »
For å vær ærlig så er svaret nei. Trener friidrett og driver med sprint. Man får naturligvis litt kondisjon gjennom slik trening, men det såpass korte intervaller som går nærmere maxnivå i kroppen noe som gjør at lactat-fosfat nivået stiger, deretter synker.

På noe så seigt som 3000m trenger man mer vilje og oksygen inntak. Derfor ville jeg anbefalt å springe intervaller på 800m, evt. 3200m slik at du holder 3000 lett.
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Gerilja kardio positiv innvirkning på 3000 metern?
« #4 : 19. februar 2006, 23:18 »
For å vær ærlig så er svaret nei. Trener friidrett og driver med sprint. Man får naturligvis litt kondisjon gjennom slik trening, men det såpass korte intervaller som går nærmere maxnivå i kroppen noe som gjør at lactat-fosfat nivået stiger, deretter synker.

På noe så seigt som 3000m trenger man mer vilje og oksygen inntak. Derfor ville jeg anbefalt å springe intervaller på 800m, evt. 3200m slik at du holder 3000 lett.
For å vær ærlig så er svaret nei. Trener friidrett og driver med sprint. Man får naturligvis litt kondisjon gjennom slik trening, men det såpass korte intervaller som går nærmere maxnivå i kroppen noe som gjør at lactat-fosfat nivået stiger, deretter synker.

På noe så seigt som 3000m trenger man mer vilje og oksygen inntak. Derfor ville jeg anbefalt å springe intervaller på 800m, evt. 3200m slik at du holder 3000 lett.
800m drag,blir bedre på mengdeprog.Du skal være i bra form for å kjøre de.Litt lengre intervaler anb.ja.Problemet her er at jeg ikke vet hvor godt trent han er.Derfor mener jeg at det er greit at han kjører dette først,for så gå over på noe mere avansert etter hvert hvis det gir mersmak.Har jo hintet til lengdeløp på tidl.innlegg.dvs.30-45 min.min 1 gang,helst 2 ganger i uka,i tilegg til GK,til å begynne med.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: Gerilja kardio positiv innvirkning på 3000 metern?
« #5 : 24. februar 2006, 08:09 »
talkers.

tror gk vil hjelpe topicstarter rimelig mye jeg. kan kanskje være en ide å løpe  litt raskere i oppvarming og nedtrappingsfasen hvis målet er en 3000 meter forresten.
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget MCommander

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 65

SV: Gerilja kardio positiv innvirkning på 3000 metern?
« #6 : 24. februar 2006, 08:29 »
En dag i uka bør du løpe ti raske 200m etter hverandre. Start hvert hele minutt, altså løp i f.eks. 30-35 sek, hvil i 30-25 sek. Dette vil garantert gi deg forbedring på 3000m.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Gerilja kardio positiv innvirkning på 3000 metern?
« #7 : 24. februar 2006, 21:41 »
Han sa jo at han ville rocke 3000m til sommeren å da må man nok ofre så pass Cheesy hehe men ja er fult klar over at 800 intervaller er helt forjævlig tungt.
Han har fått mitt prog.nå,for å løpe 3000 m fortere.Jeg vet av egen erfaring at det virker! Cheesy
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!