Skrevet av Emne: Meg å damen i en fase på livsstilsendring/vekttall og annet  (Lest 2240 ganger)

Utlogget Galaxe87

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

  • livsstils endring
Nå har det seg slik at jeg å damen skal starte en ny fase i livet. Var på bursdag for 3uker siden. Og fikk bare på motto tulle med badevekta til bursdagshilsen barnet. Å det ga oss et sjokk Ohmy jeg veide 142,8kg og hun veide 132,6kg. Så d var noe flere kilo enn beregnet.... Men par dager etterpå fikk je tlf om at je har cøliaki.gluten allergi. Noe drittbegentlig.hehe  Undecided å da må jo kosthold legges om. Så kom det att vi må gjøre noe. Ellers så blir sittende fast i sofan what så vi planla det målet at mandag 10september skal vi starte biggrin det startet med en frokost med 4brødskiver å 5egg på meg å 2brødskiver 2 egg på henne. Cherios til lunsj. Gikk tur på 45min. Og hadde breiflabb til midagg biggrin med grønnsaker.  Og nå er vi kommet til dag 4:)    Og isdag startet frokosten min eple og kaffe og hun med Cherios å melk Smile så var vi å svømte 500meter. Og spiste 1kjøttpølse vær i byen. Og dro hjem og lagde fjellørret. Og til kvelds ble det salat å kyllingkjøttdeig biggrin  merker suget etter fastfood...alle snakker om det hele tiden  Huh  Men vi gir Faan ikke opp. Vi skal ikke bli fristet. vi kuttet også ut brus den mandagen.  Det var vell nokk skriving for idag. Har sett mange fine tips her inne idag og er en flott måtene skrive dagbok på dette og kanskje få tips av dere biggrin ha en god natt biggrin kommer oppdateringer hver dag nå Smile
142.2 vs 132,8kg.

Utlogget MorePain

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 60

Er bare og stå på!!:) Søtsug og fastfoodsug demper seg ganske fort og sunn mat som smaker skit begynner plutselig og smake godt(Mann må bare gi det litt tid). Men husk at vekta begynner ikke å gå ned før tidligst 2 uker etter start på en diett, så ikke få panikk hvis den står stille i starten.
Stå på:)

Utlogget Galaxe87

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

  • livsstils endring
fredag
« #2 : 14. september 2012, 23:51 »
Da er fredagen snart over og leggetid:-) ganske fornøyd med denne dagen:-) merker energien stiger av endring av kosthold biggrin normalt sett så skulle vi spist følgende idag : 6brødskiver.potetgull.brus.feit biff med feit saus å fløtegratinertepoteter og popcorn og kansje macern el kebab. Og masse annet godteri  Ohmy  men slik ble det ikke idag:-) å det er herlig:-)  våknet opp og laget 3speilegg til meg og en skål cherios til damen:-) såmgikk turen til svømmehallen og vimsvømte 600meter idag i et tempo vi ble slitne biggrin så ble det en tur i varmebassenge roe seg ned   biggrin så dro vi hjem og damen å jeg spiste 2wasa knekkebrød vær:-) sånn ferdig smurt:-) så laget vi lunsj til damen  Smile den besto av salat å kylling file og 1eple og sånn mini pose peanøtte:-) å hu dro på kveldsjobb:-) je spiste også kylling og salat til midag biggrin så tok jeg også peanøtt mini pose:-) så kom kvelden:-) laget grønnskaer i små biter som jeg hadde i godteri skålen  biggrin som vi koste oss med før vi  la oss Smile suget av fastfood er bare enda mere borte biggrin herliig  biggrin   har du noe tips el frokost forslag trim forslag el noe så kom med de biggrin ha en riktig flott kveld/natt biggrin
142.2 vs 132,8kg.

Utlogget Galaxe87

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

  • livsstils endring
Helgen over :)
« #3 : 16. september 2012, 23:16 »
nå er søndags kveld kommet Smiley  dagen igår ble egentlig ganske dårlig :S for min del Wink staret med sunn frokost:) glutenfribrødskive med brunost å litt frukt:) så kom svigers å turen gikk på polet å var og spiste en pølse på brygga og spiste desverre den og en glass cola  Embarrassed så kom kvelden var på hockey kamp  biggrin storhamar dragons er laget mitt Cheesy så etter kampen var det aquevit å rakfisk med svigers familien Cheesy  damen bynte kl 07:30 på jobb. hun droppa frokosten desverre medn spiste knekkebrød å eple til lunsj på jobb Wink så ble det ikke noe mere mat på henne før etter kampen. å da ble det rakfisk på henne å 1 glass cola å ellers vann Cheesy  en ganske bra dag Cheesy med tanke på åssen lørdagene var før Wink  idag startet vi frokosten med slik wasa energibar Wink så dro hu på jobb Wink hu hadde knekkebrød til lunsj Wink je hadde 2medisterkaker Wink ikke noe ved utnom frukt;) vi drukket kunn vann idag utnom 1 glass saft vær Wink til midag ble det kylling file med wok å 1 potet vær Wink hadde grønnsaker til godteri foran tvn ikveld Cheesy imorgen blir det svømmetur i ankern Cheesy satser på 700 meter imorgen Cheesy  å vi skal i tilleg gå dit å hjem Cheesy vi øker mengden med trim Wink  har dere forslag el  ros el ris kommentar Wink så kom ut med det Cheesy
142.2 vs 132,8kg.

Utlogget MorePain

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 60

Er dømt til å bli noen utskeilser:) Viktig bare og fortsette selv om mann sklir ut ett måltid.
Og lage hjemmelagde brød og knekkebrød er lurt, lett gjort, mann kan gjøre de mye grovere, og smaker knallgodt:) Ellers så har jeg opp til 10 måltid på en dag, viktig og spise ofte for forbrenningen(5 er mer enn bra nok!). Havregrøt er en fin frokost, eggerøre med mager skinke og grønnsaker enn annen. Vil anbefale og begynne med kondisjonstrening(sykkel,gåtur,tredemølle,spinning,zumba også videre) Et par ganger i uka, og gjerne litt lett styrketrening hvis mann har tid.
Stå På:)

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Er dømt til å bli noen utskeilser:) Viktig bare og fortsette selv om mann sklir ut ett måltid.
Og lage hjemmelagde brød og knekkebrød er lurt, lett gjort, mann kan gjøre de mye grovere, og smaker knallgodt:) Ellers så har jeg opp til 10 måltid på en dag, viktig og spise ofte for forbrenningen(5 er mer enn bra nok!). Havregrøt er en fin frokost, eggerøre med mager skinke og grønnsaker enn annen. Vil anbefale og begynne med kondisjonstrening(sykkel,gåtur,tredemølle,spinning,zumba også videre) Et par ganger i uka, og gjerne litt lett styrketrening hvis mann har tid.
Stå På:)

Å spise mange måltider på en dag øker ikke forbrenningen.  Viktig å ikke spre myter Smiley
Skjønner heller ikke hvorfor de skal begynne med akkurat lett styrketrening?

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58770.0
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget MorePain

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 60

Flere måltider funker som bare det på meg ihvertfall:)Jeg synes jeg får høyere forbrenning av det, men er klar over at mange undersøkelser betviler dette.  Men er jo selvfølgelig selve kaloriinntaket iløpet av en dag som teller. Og i kaloriunderskudd slipper du og gå konstant sulten hele dagen hvis du spiser ofte:)
Hvis mann ikke har trent tung styrke og ikke kan teknikk og sånn, så ville jeg ikke gått rett på og løfte tungt. Er nok av folk som kjører på knalltungt uten teknikk og skader seg for lange tide:)
Må lære seg og gå før mann skal løpe:)

Utlogget Galaxe87

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

  • livsstils endring
takk for svar her inne :)
« #7 : 17. september 2012, 10:44 »
hyggelig å se at noen her har tid til diskusjon og tips og slikt:)

vi spiser sirka 3hoved måltid og 3 småting imellom. som frukt å grønnsaker som mellommåltider.

men je lurer på en ting. er taco skikkelig usunt mat el er det under kategorien sunt?  Smile

nå skal vi på svømmetrening Cheesy satser på 700meter idag Cheesy
har ikke trent noe i studio med vekter og slikt da vi fortrekker natur foran studio enda Wink selvtilliten må bygges litt opp først Wink
142.2 vs 132,8kg.

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Taco er litt som du gjør det til selv, Sunt = mye grønt, lite tortilla chips og rømme
Ikke så sunt = mye rømme/dressing og masse chips.

Anbefaler også å prøve ut kyllingkjøttdeig til taco Smiley

Ps: Ta det litt roligere med smilyes, vanskelig og lese med så mange...
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget Galaxe87

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

  • livsstils endring
Takk for godt svar Dj bear Wink  vi har salat.paprika.tomater.plommetomater.gulrot.agurk. bruker minimalt rømme. bruker kun kyllingkjøttdeig om dagen nå. jeg bruker tacolefser. og damen bruker tacoskjell.
vet ikke om tacoskjell er verre el bedre enn tacolefser jeg. 

men et annet spørsmål. krydder og slikt er jo fullt av salt. hvordan skal man forholde seg til salt?
142.2 vs 132,8kg.

Utlogget Galaxe87

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

  • livsstils endring
da er denne dagen gått Cheesy idag ble det 800meter svømming effektivt. satser på 1000meter imorgen biggrin  å lære meg å svømme med bena da. da jeg bruker stort sett bare arma. kost idag ble 1 skål cherios vær med melk. og mellommåltid ble wasa energi. midag taco. å ikveld blir det grønnsaker Cheesy  ha en flottters kveld. kom gjerne med sunne midagstips  biggrin biggrin  da vi står stille...for ider.
142.2 vs 132,8kg.

Utlogget Christian Fredrik

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1

Heisan.

Lykke til med livs stilsendringen. Det er bare å stå på. Når det gjelder sunne middagstips er det mange. Men siden dere skal ligge litt i underskudd på kalorier som jeg forstår, er kylling en grei ingridiens i middagen. Grønsaker er jo alltid viktig å få i seg.

Det med å spise ofte er litt individuelt også, men pass på å spise så ofte at du ikke går veldig sulten, men opprettholder forbrenningen  Smiley

Stå på  Cheesy
Christian Fredrik

Utlogget Galaxe87

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

  • livsstils endring
takk for den hyggelige responsen her  biggrin  er ganske motiverende å lese.
men hvordan er det med kalorier å karbohydrater.
hvem er den store fienden? 

jeg har hentet mange tips her inne å oppskrifter og slikt.

men mangler litt konkrete opplysninger om det Smiley sjønner ikke helt det trenings språket.

er det karbohydratene i rømme som er skummel eller er det kaloriene eller fettet?
er det visse Midagsproukter som er skikkelig huffa mei?

så idag at tacolefser hadde lite kalorier men sykt med karbohydrater.og Dent dropps har mye karbohydrater men lite kalorier.
noe som forstår spørmålet mitt?
142.2 vs 132,8kg.

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
er det visse Midagsproukter som er skikkelig huffa mei?

JA! Ferdigprodukter som du får kjøpt i butikk inneholder ofte høye innhold av sukker og usunt fett og bør derfor styres unna. Her er det snakk om ferdigpizza, ferdig sauser, ferdig supper, ferdige hvite deigprodukter osv.

Her kan du finne mye godt og sunt til middag: http://www.matprat.no/sunn/sunne-oppskrifter/fakta-om-sunnhet/
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget Galaxe87

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

  • livsstils endring
Sv:
« #14 : 20. september 2012, 13:43 »
Da er det torsdag. De siste dagene har gått i woknkylling å kylling. Mager kost. Skal bort å svømme nå. Prøve på 1000meter. Oppdateringer kommenterer ishockey kamp ikveld;-))
142.2 vs 132,8kg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!