Skrevet av Emne: Salmonella og Trening  (Lest 1366 ganger)

Utlogget Mathew

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 278

Salmonella og Trening
« : 17. januar 2010, 12:40 »
Hei lurte på å lage en liten tråd om hvordan treningen (min) går når man har  tarmbakteriene som faller under navnet Salmonella.

fra høsten 2009 har jeg bodd på Bali hvor jeg studerer Idrettgrunnfag(1år av bachelor) gjennom Gateway College. Dette anbefaller jeg til alle på det sterkeste men tilbake til temaet.

Salmonella - smittes ofte gjennom Egg og Fjærkre da de ikke er varmebehandlet skikkelig. ca 2 uker etter jeg kom hjem fra bali begynte jeg å reagere på at jeg ofte ble kvalm.. spesielt når jeg spiste, og da det var gått 3 uker var jeg ikke i tvil om at det var spisingen som forårsaket kvalmen. Resultatet ble etterhvert at jeg måtte tvinge i meg mat, som ofte kom opp i retur. så kiloene raste av, energi nivået gikk ned, jeg føler meg daff og energien trekker såvidt til for 8timer på jobb.

Etter prøvene mine hos legen kom tilbake fikk jeg smellet : Behandlingen for Salmonella er vanligvis å la det passere av seg selv..

Stek kylling og Egg til du er sikker på at det ikke er rått!, i Norge finnes de to vanligste typene av Salmonella og det kan ødelegge det du har jobbet for i gymmet i lengere perioder! jeg har gått ned 5kg ca på 1-2mnd.. noe som ikke akkurat er ønskelig da vi selfølgelig ønsker oss litt ekstra kg i vinterhalvåret Smiley

finnes antibiotika kurer, men normal behandling er å la tarmbakteriene passere naturlig som kan ta 2-3mnd normalt.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Salmonella og Trening
« #1 : 17. januar 2010, 12:42 »
Skal tenke meg om 2 ganger neste gang jeg spiser råe egg ihvertfall.. god bedring!
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Mathew

  • Erfaren bruker
  • ****