Skrevet av Emne: Salmonella og Trening  (Lest 1366 ganger)

Utlogget Mathew

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 278

Salmonella og Trening
« : 17. januar 2010, 12:40 »
Hei lurte på å lage en liten tråd om hvordan treningen (min) går når man har  tarmbakteriene som faller under navnet Salmonella.

fra høsten 2009 har jeg bodd på Bali hvor jeg studerer Idrettgrunnfag(1år av bachelor) gjennom Gateway College. Dette anbefaller jeg til alle på det sterkeste men tilbake til temaet.

Salmonella - smittes ofte gjennom Egg og Fjærkre da de ikke er varmebehandlet skikkelig. ca 2 uker etter jeg kom hjem fra bali begynte jeg å reagere på at jeg ofte ble kvalm.. spesielt når jeg spiste, og da det var gått 3 uker var jeg ikke i tvil om at det var spisingen som forårsaket kvalmen. Resultatet ble etterhvert at jeg måtte tvinge i meg mat, som ofte kom opp i retur. så kiloene raste av, energi nivået gikk ned, jeg føler meg daff og energien trekker såvidt til for 8timer på jobb.

Etter prøvene mine hos legen kom tilbake fikk jeg smellet : Behandlingen for Salmonella er vanligvis å la det passere av seg selv..

Stek kylling og Egg til du er sikker på at det ikke er rått!, i Norge finnes de to vanligste typene av Salmonella og det kan ødelegge det du har jobbet for i gymmet i lengere perioder! jeg har gått ned 5kg ca på 1-2mnd.. noe som ikke akkurat er ønskelig da vi selfølgelig ønsker oss litt ekstra kg i vinterhalvåret Smiley

finnes antibiotika kurer, men normal behandling er å la tarmbakteriene passere naturlig som kan ta 2-3mnd normalt.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Salmonella og Trening
« #1 : 17. januar 2010, 12:42 »
Skal tenke meg om 2 ganger neste gang jeg spiser råe egg ihvertfall.. god bedring!
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Mathew

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 278

Sv: Salmonella og Trening
« #2 : 17. januar 2010, 12:43 »
Jeg går på 10dagers antibiotika kur nå, fikk det pga jeg skal tilbake til Bali.. hadde jeg hvert hjemme hadde jeg nok ikke fått det : /

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Salmonella og Trening
« #3 : 19. januar 2010, 01:07 »
Nå skal det sies at du har vært heldig da, andre varianter av Salmonella bakterien kan forårsake ett mye verre sykdomsbilde en det du har hatt. Og stort sett alle bakterieinfeksjoner i tarmen behandles kun med rehydrering og inntak av elektrolytter da antibiotika kan gjøre ting verre ved å ta livet av de bakteriene som skal være der. Mye av vekttapet ditt er nok væske, og det du har mistet i muskler kommer fort tilbake igjen. Trening skal jo være ett livslangt prosjekt hvor alle delmålene er selve målet, og de som klarer å utrette noe, er de som tåler en motbakke i ny og ne uten å miste motet;-) De aller fleste med en bakterieinfeksjon du beskriver er friske og raske 3-4 uker etter symptomene inntraff (som gjerne er 2-3 uker etter at du fikk i deg bakterien).

Kjør på, jeg er sikker på at både du og tarmen din er fornøyd før du klarer å stave gastroenteritis baklengs!
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!