Skrevet av Emne: Vektøkning  (Lest 1409 ganger)

Utlogget Ravndalftw

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Vektøkning
« : 13. mars 2010, 21:41 »
Hei jeg er en gutt på 16 år, som har trent i ca 1 halvt år.. merket god framgang i både styrke og størrelse.. men nå vil jeg gå skikkelig opp.. veier 70kg atm vil helst komme opp til 80 raskest mulig, har kjøpt gainer. lurte på om det er noe spesielt jeg bør spise for og gå raskere opp ? ikke noe sånn ekstreme greier.. men vanlig mat. presser i meg alt mulig uten gaineren men som sakt noe spesiell mat?

Takker for svar.

Utlogget Jamenfy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 187
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 187

Sv: Vektøkning
« #1 : 13. mars 2010, 21:46 »
Havregryn er jo meget bra mat. 350 kcal/100g + mye proteiner, fiber og karbs. 150g havregryn + melk + jordbærsyltetøy går du fort opp i vekt med, hvis man eter det et par ganger til dagen  biggrin

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Vektøkning
« #2 : 13. mars 2010, 21:52 »
ikke prøv å gå opp i vekt kjempe raskt. da kommer du til å angre når fettet henger på sidene. gå opp i vekt gradvis ved å ligge litt i kalorioverskudd (ca. 500 kcal), så vil mesteparten av det være muskler!

red: og selvom du er på såkalt bulk så er det ingen vits i å fråtse i godteri og usunne ting. da vil det bare bli en større andel fett som blir lagret!

Utlogget Ravndalftw

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Vektøkning
« #3 : 13. mars 2010, 21:53 »
Havregryn er jo meget bra mat. 350 kcal/100g + mye proteiner, fiber og karbs. 150g havregryn + melk + jordbærsyltetøy går du fort opp i vekt med, hvis man eter det et par ganger til dagen  biggrin


Takk for svar : ) skal prøve på det

Utlogget Jamenfy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 187
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 187

Sv: Vektøkning
« #4 : 13. mars 2010, 22:04 »

red: og selvom du er på såkalt bulk så er det ingen vits i å fråtse i godteri og usunne ting. da vil det bare bli en større andel fett som blir lagret!

Ingen som nevner godteri eller noe slikt heller. Han klart og tydelig at han vil gå opp i vekt, av vanlig mat.

andysmuck

  • Gjest
Sv: Vektøkning
« #5 : 14. mars 2010, 13:48 »
Jeg bruker ikke gainer men hiver i meg mer mat, spesiellt havregryn med nøtter og rosiner og har kutta litt ned på kardio. Gainer tror jeg kan være til mye hjelp hvis du ikke får i deg nok kalorier med vanlig kost. Nøtter er rike på bra fett, høyt med kalorier! Bruk store tallerkener da dette lurer deg psykisk til å tro at du spiser små porsjoner og kanskje klarer du plutselig litt mer til middag. Matolje er også rik på kalorier og bra fett, veit noen bruker dette i shaken også for  å få opp kaloriene.

Noe jeg bruker å gjøre av og til er at jeg kjøper en pose med peanøtter å kjører i blendern helt til dette minner om peanøttsmør, ha i ett par skjeer med olje eller melk for å få litt peanøttsmøraktig konsistens, hiv oppi 4 scoops med sjokoladeproteinpulver eller mer helt til alt begynner å bli skikkelig fast. Så tar du bare å kjevler det ut på en flat overflate og skjærer i ruter, dryss med proteinpulver på begge sidene så de holder seg tørre. Skjærer du ut i små firkanter blir en serving på 40-80 kalorier. Skal jeg kose meg hiver jeg en sånn i proteinshaken etter trening med melk og blender godt. Du burde helst bruke peanøtter uten salt, men med salt er jo også godt men ikke like sunt=/

Utlogget Ravndalftw

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Vektøkning
« #6 : 15. mars 2010, 00:46 »
Jeg bruker ikke gainer men hiver i meg mer mat, spesiellt havregryn med nøtter og rosiner og har kutta litt ned på kardio. Gainer tror jeg kan være til mye hjelp hvis du ikke får i deg nok kalorier med vanlig kost. Nøtter er rike på bra fett, høyt med kalorier! Bruk store tallerkener da dette lurer deg psykisk til å tro at du spiser små porsjoner og kanskje klarer du plutselig litt mer til middag. Matolje er også rik på kalorier og bra fett, veit noen bruker dette i shaken også for  å få opp kaloriene.

Noe jeg bruker å gjøre av og til er at jeg kjøper en pose med peanøtter å kjører i blendern helt til dette minner om peanøttsmør, ha i ett par skjeer med olje eller melk for å få litt peanøttsmøraktig konsistens, hiv oppi 4 scoops med sjokoladeproteinpulver eller mer helt til alt begynner å bli skikkelig fast. Så tar du bare å kjevler det ut på en flat overflate og skjærer i ruter, dryss med proteinpulver på begge sidene så de holder seg tørre. Skjærer du ut i små firkanter blir en serving på 40-80 kalorier. Skal jeg kose meg hiver jeg en sånn i proteinshaken etter trening med melk og blender godt. Du burde helst bruke peanøtter uten salt, men med salt er jo også godt men ikke like sunt=/

takk for at du tok deg tid til og skrive alt det : ).. skal prøves:D

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: Vektøkning
« #7 : 17. mars 2010, 01:19 »
Hehe, "Peanut Gainer Squares" Smiley De må testes Smiley

Utlogget haans91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: Vektøkning
« #8 : 23. mars 2010, 09:43 »
Alt av fisk , spesielt laks er meget bra "byggemat" siden det inneholder både rikelig med proteiner , og sunne fettsyrer.  Spis værtfall en næringsrik  middag pr dag , pluss frokost , lunsj , ettermiddagsmat og kveldsmat .
-Mark : 200
-Benk :120
-Bøy: 170

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!